امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به فضای مجازی، مشاغل خانگی بسیار توسعه یافته‌اند. دسترسی آسان به صفحات مختلف و ارائه خدمات از این طریق، بستری مناسب برای ارائه چنین خدماتی را در اختیار مشتریان فراهم می‌کند. در گذشته مشاغل خانگی بسیار محدود بودند و تنها از طریق معرفی دوستان و آشنایان شکل می‌گرفت. اما امروز، شما به راحتی می‌توانید با دسترسی به اینترنت و فضای مجازی، حرفه‌تان را به نمایش بگذارید و کسب درآمد کنید. به همین ترتیب، مشاغل خانگی بیش از پیش رونق پیدا کرده‌اند. این مشاغل معمولا بدون نیاز به سرمایه انبوه و با اکتفا به مهارتی که دارید شکل می‌گیرند. مخصوصا برای بانوان خانه‌دار می‌تواند روشی مناسب برای کسب درآمد باشد.

در قسمت اول مقاله معرفی مشاغل خانگی، چند نمونه از شغل‌های پر طرفدار خانگی را معرفی کردیم. در این مطلب می‌خواهیم موارد بیشتر را مورد بررسی قرار داده و به شما همراهان همیشگی مالتینا بلاگ معرفی کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مشاغل خانگی

مشاغل خانگی

مشاغل خانگی می‌تواند به دو صوت انجام بگیرد. مورد اول مربوط مشاغلی است که در آشپزخانه و با مهارت آشپزی شکل می‌گیرند. برخی از این کارها بسیار ساده هستند و هر کسی به راحتی می‌تواند از پس آن بربیاید. اما برخی دیگر، به مهارت و توجه بیشتری نیاز دارند. مانند پخت و تهیه شیرینی‌های خاص و فانتزی.

از مشاغل خانگی دیگر که به بررسی آن خواهیم پرداخت، مشاغل خانگی با استفاده از کامپیوتر و در ارتباط با تکنولوژی هستند.

بیشتر بخوانید:

ده شغل خانگی عالی برای کسب درآمد در منزل | قسمت اول

مشاغل مربوط به خانه و آشپزی

تهیه رب خانگی

رب از جمله مواد غذایی ضروری در آشپزی ایرانی است. در بیشتر غذاهای ایرانی از رب استفاده می‌شود تا هم طعم دلچسب و هم رنگ زیبایی به غذا بدهد. بسیاری از مردم رب خانگی را به رب‌های صنعتی ترجیح می‌دهند. چرا که می‌خواهند از مصرف مواد غذایی حاوی نگهدارنده و افزودنی‌های دیگر پرهیز کنند. بنابراین، تهیه و فروش رب خانگی برای افرادی که نمی‌توانند خودشان این کار را انجام دهند، یا زمان کافی برای آن ندارند، می‌تواند راهی مناسب برای کسب درآمد شما باشد. اگر می‌توانید رب خانگی با کیفیت و بهداشتی تهیه کنید، تعداد مشتریان شما به سرعت رشد خواهد کرد. بهترین زمان برای پخت رب خانگی، معمولا از اواخر شهریور شروع و تا اوایل فصل پاییز ادامه می‌یابد. در مدت زمان مشخصی از سال، با کمی تلاش و زحمت، می‌توانید به درآمد قابل قبولی دست یابید.

مشاغل خانگی

آماده سازی سبزی سرخ شده خانگی

سبزی سرخ شده یکی دیگر از مواردی است که در آشپزی ایرانی کاربرد بسیاری دارد. از طرفی دیگر، این کار زمان‌بر است. بسیاری از افراد برای صرفه‌جویی در زمان ترجیح می‌دهند از مواد غذایی آماده استفاده کنند. در نتیجه سبزی سرخ کردن در خانه، و بسته بندی و فروش آن جزو مشاغل خانگی بدون نیاز به سرمایه اولیه است.

جدا کردن پوست آجیل (گردو،پسته و..)

آجیل‌های بدون پوست موارد مصرفی بسیاری دارند. هم در آشپزی و هم در پذیرایی و سفره آرایی از آجیل‌های آماده بدون پوست استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید و محصول مدنظر را به فروش برسانید. جدا کردن پوست برخی آجیل‌ها با دست، مخصوصا در مقدار زیاد،  دشوار است. برای این کار می‌توانید ابزار یا دستگاه‌های مخصوص تهیه کنید.

مشاغل خانگی

تهیه پیاز داغ و سیر خشک

آماده سازی پیاز داغ و سیر خشک برای بسیاری از افراد آزاردهنده است. از طرفی دیگر، آماده کردن این مواد زمان زیادی را می‌طلبد. شما می‌توانید در خانه پیاز داغ و سیر خشک تهیه کنید. مقداری از هرکدام را در بسته بندی مناسب و جذاب قرار دهید و به فروش برسانید. شاید تعجب کنید اما با چنین کارهای ساده و بدون سرمایه‌گذاری هم می‌توان کسب درآمد کرد.

تهیه پیراشکی های آماده سرخ شدن

حتما غذاهای نیم پز یا نیمه آماده متنوع را در فروشگاه‌ها دیده‌اید. این بسته‌بندی‌ها طرفداران بسیاری دارند. اما همچنان بسیاری از مشتریان دلتنگ طعم و بوی غذای خانگی هستند. علاوه براین، در این بسته‌بندی‌ها از مواد نگهدارنده و سایر افزودنی‌های مضر استفاده می‌شود که مشتریان را دچار تردید می‌کند. پیراشکی‌های خانگی آماده یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که هم زمان کافی برای آشپزی ندارند، و هم به طعم و کیفیت غذای خانگی تاکید دارند. اگر دست پخت خوبی دارید، پیراشکی‌های لذیذ و بهداشتی آماده کنید و به فروش برسانید.

توجه داشته باشید که بهداشتی بودن هر غذایی که آماده می‌کنید، شرط اول و ضروری آن است. اگر می‌خواهید کارتان را گسترش دهید و غذاهایی در مقدار و تنوع بیشتری به فروش برسانید، باید از سازمان بهداشت مجوزهای لازم را اخذ کنید.

مشاغل خانگی

پخت کیک و دسر خانگی

تهیه کیک و دسرهای خانگی از جمله مواردی است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. پخت کیک‌های تولد خانگی با طراحی‌های جذاب و دوست داشتنی، تبدیل به یکی از مشاغل خانگی پردرآمد شده است. البته این کار نیاز به مهارت و تجربه بیشتری دارد. در ابتدا می‌توانید با سرمایه اندک به پختن کیک و دسرهای ساده‌ برای مهمانی‌ها، این کار را شروع کنید. برای گسترش کارتان ممکن است لازم باشد در دوره‌های کیک‌پزی و شیرینی‌پزی حرفه‌ای شرکت کنید. هرچه بیشتر کیک و دسرهای متفاوت، جدید و لذیذتری بپزید، مشتریان بیشتری خواهید داشت. می‌توان گفت، در این حرفه، توانایی و خلاقیت شما ارتباط مستقیم با افزایش مشتری و درآمدتان دارد. از دیگر مزیت‌های این مشاغل خانگی، بدون محدودیت بودن آنهاست. شما در هر بازه زمانی می‌توانید کیک‌های متنوع و دسرهای خوشمزه بپزید و به فروش برسانید.

مشاغل خانگی

خواندن کتاب برای نابینایان از مشاغل خانگی جذاب

کمک به افراد معلول و کم توان وظیفه انسانی همه ماست. هر فردی به روش‌های مختلف می‌تواند به نوعی به این افراد خدماتی را ارائه دهد. متاسفانه برخی از نابینایان از لذت مطالعه و تندخوانی محروم مانده‌اند. شما می‌توانید برای این افراد کتاب بخوانید. این کار هم به صورت حضوری و آنلاین و هم از طریق صدای ضبط شده انجام می‌گیرد. برخی وبسایت‌ها نیز چنین فایل‌های صوتی را در اختیار نابینایان قرار می‌دهند. شما هم می‌توانید یکی از این صداها باشید.

مشاغل خانگی

بیشتر بخوانید:

کتابخوان| همه چیز درباره کیندل و مدل‌های آن + تجربه خرید کاربران

کیندل – یکه تاز کتاب خوان های الکترونیکی- معرفی بهترین مدل ها

مشاغل خانگی کامپیوتری

آموزش به صورت آنلاین یا حضوری

آموزش از اساسی‌ترین نیازها در هر حرفه و تخصصی است. در سال‌های اخیر شاهد رونق آموزش مجازی و به صورت آنلاین بوده‌ایم. امروز دیگر الزامی برای حضور در بسیاری از کلاس‌ها وجود ندارد. افراد مختلف از سراسر دنیا به راحتی می‌توانند از طریق صفحه نمایش در هر کلاسی حضور یابند. کلاس‌های آنلاین محدودیت‌ها را از بین برده‌اند. اگر شما هم در زمینه‌ای خاص به اندازه‌ای مهارت دارید که می‌توانید به دیگران هم آموزش دهید، می‌توانید از این طریق به درآمد برسید. سایت‌های تدریس آنلاین مانند استاد سلام، کافه تدریس و … بستری مناسب برای آموزش مجازی فراهم کرده‌اند. با ثبت‌نام و عضویت در این سایت‌ها می توانید کلاس‌هایتان را برگزار کنید.

یکی دیگر از روش‌های تدریس از راه دور، فروش پک‌های آموزشی است. در این روش شما باید آموزش‌ فیلم های آموزش را ضبط کرده و به صورت فایل یا سی‌دی درآورید. با جمع‌بندی این فیلم‌ها، یک پک کامل آموزشی می‌سازید و به فروش می‌رسانید. این پک‌ها را می‌توانید به راحتی به نقاط مختلف کشور ارسال کنید. تعداد دانش‌آموزانی که از طریق تدریس از راه دور کسب می‌کنید، ممکن است بسیار بیشتر از تدریس حضوری باشد.

اگر امکان تدریس آنلاین یا حضور در آموزشگاه‌ها را ندارید، می‌توانید به صورت حضوری و خصوصی در منزل آموزش دهید.

مشاغل خانگی

بیشتر بخوانید:

۱۰ برنامه برای تماس تصویری گروهی و برگزاری کلاس آنلاین

تجهیزات لازم برای ساخت ویدیو در خانه + راهنمای قدم به قدم

تعمیر لپ تاپ و سیستم های کامپیوتری

لپ تاپ و سیستم‌های کامپیوتری امروز تقریبا در تمام خانه‌ها و محل کار وجود دارند. در نتیجه، خرابی و تعمیرات این تجهیزات از مشکلاتی است که هر کسی ممکن است با آن مواجه شود. اگر در زمینه تعمیرات سیستم‌های کامپیوتری تخصص دارید می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید. امکان معرفی حرفه از طریق اینترنت و به نمایش گذاشتن آن در فضای مجازی، بسیاری از مشاغل را از داشتن مغازه یا مکانی ثابت بی نیاز کرده است. انجام تعمیرات تجهیزات مختلف، جزو مشاغل خانگی با درآمد خوب محسوب می‌شود.

مشاغل خانگی

بیشتر بخوانید:

اگر این ۵ وسیله را در خانه خود نداشته باشید به زودی از تکنولوژی عقب خواهید افتاد

طراحی کارت ویزیت و پوسترهای تبلیغاتی

شما برای انجام کارهای گرافیکی و تبلیغاتی، تنها به یک سیستم کامپیوتر و نرم افزارهای مرتبط نیاز دارید. اگر به نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ تسط دارید می‌توانید به روش‌های مختلف از این راه به درآمد بسیار خوبی دست یابید. فتوشاپ دنیایی گرافیکی بیکران و پر از خلاقیت است.

مشاغل خانگی

فروش پوشاک از طریق صفحه مجازی

ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی و امکان خرید آنلاین، از تحولات جدید در بازار عصر مدرن است. همانطور که می‌دانید، امروز برای خرید انواع کالاها ضرورتی برای مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها وجود ندارد. خرید آنلاین امکان دسترسی به هر کالایی را از نقاط مختلف کشور و دنیا برای مصرف‌کنندگان فراهم کرده است. حتی کسانی که در دور افتاده‌ترین مناطق زندگی می‌کنند نیز، می‌توانند تنها با دسترسی به اینترنت هر آنچه را که نیاز دارند خریداری کنند. این امکان، بستری مناسب برای فروش انواع کالاها و محصولات را برای فروشندگان یا صاحبان کسب و کار فراهم کرده است.

شما می‌توانید با راه اندازی یک صفحه کاری در فضای مجازی مانند اینستاگرام، به فروش پوشاک بپردازید. فروش پوشاک عاریه‌ای یا پوشاک دست دوم نیز می‌تواند از این طریق انجام بگیرد. اپلیکیشن‌های کمدا و وینک برای این منظور طراحی شده‌اند. فراموش نکنید که در این شغل، جلب اعتماد مشتریان و تعهد به ارسال با کیفیت و در زمان مقرر، اولویت اول در موفقیت شماست.

مشاغل خانگی

فروش محصولات اضافی خانه

در گذشته فروش محصولات اضافی یا کهنه خانه از طریق دست فروش، امانت فروش یا معرفی آشنایان انجام می‌گرفت. به همین دلیل، کالاها یا به سختی یا به قیمتی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی آن‌ها به فروش می‌رسیدند. با روی کار آمدن سایت‌های فروش محصولات دست دوم و اضافی، مانند دیوار و شیپور، این مشکلات از میان برداشته شدند. با استفاده از این سیستم‌ها، فروشنده و خریدار به طور مستقیم در ارتباط قرار می‌گیرند و به توافق می‌رسند. شما می‌توانید تصویر و توضیحات کالایی که می‌خواهید بفروشید را در این فضا قرار دهید. از این طریق کسانی که به وسیله شما نیاز دارند، آن را دیده و اقدام به خرید خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

تجهیزات خانگی هوشمند / اسپیکرهای صوتی و نمایشگرها، ضروری‌ترین وسایل خانه هوشمند

نگهداری از حیوان خانگی

نگهداری از حیوانات یکی از مشاغل خانگی پاره وقت و در حین حال سرگرم کننده است. به خصوص برای کسانی که وقت گذراندن با حیوانات را بسیار دوست دارند. با این کار به راحتی می‌توانید علاوه بر گذراندن اوقاتی خوش کنار حیوانات دوست داشتنی، مبلغی را دریافت کنید. افرادی که ساعت‌های طولانی کار می‌کنند و زمان کافی برای گردش حیوان خانگی‌شان ندارند، از برخی تقاضا می‌کنند تا این کار را به جای آن‌ها انجام دهند. گاهی نیز ممکن است عده‌ای برای مدتی خارج از شهر باشند. یا به سفری چند روزه بروند. در این صورت نیاز دارند حیوان خانگی را نزد فردی مطمئن و مسئولیت پذیر بسپارند. اگر امکان نگهداری از حیوانات خانگی را دارید، از این فرصت استفاده کنید.

مشاغل خانگی

بیشتر بخوانید:

خرید لباس سگ و گربه | ۷ نکته قبل از خرید لباس برای حیوانات خانگی

مراقبت از کودکان و سالمندان

نگهداری طولانی مدت از کودکان و سالمندان نیاز به تعلیم و شرایط ویژه‌ای دارد. اما گاهی برخی والدین به دنبال فردی می‌گردند تا از کودک شان برای چند ساعت مراقبت کند. حین انجام این کار فراموش نکنید که مسئولیت مهمی را می‌پذیرید. اگر به مسئولیت‌پذیری خودتان اطمینان دارید و فکر می‌کنید می‌توانید از عهده چنین کاری بربیایید، از این طریق می‌توانید مبلغی دریافت کنید. نگهداری از کودکان و سالمندان می‌تواند به دو شکل پاره وقت یا تمام وقت، انجام بگیرد.

مشاغل خانگی

نویسندگی و تولید محتوا و….

از جمله مشاغل پرطرفدار و بدون نیاز به سرمایه اولیه، نویسندگی و تولید محتواست. نویسندگی در هر دوره‌ای از تاریخ اهمیت ویژه‌ای داشته است. با این تفاوت که در گذشته، نویسندگی تنها توسط افراد متخصص و اغلب برای روزنامه و مجلات یا چاپ کتاب‌ها، انجام می‌شد. در عصر اطلاعات، زمینه‌‌ نوشتن مطالب مختلف بسیار گسترش یافته است. امروز مردم برای دست یافتن به اطلاعاتی در موضوعات مختلف، به اینترنت مراجعه می‌کنند. این امر نیاز به نویسندگان محتوا در فضای اینترنت را افزایش داده است.

اگر شما هم در زمینه نویسندگی استعداد دارید و می‌توانید مطالب جذاب بنویسید، می‌توانید از این طریق به درآمد بسیار خوبی دست یابید. داشتن بیانی شیوا و قابل فهم، و تسلط به زبان انگلیسی، از ملزومات این شغل است.

مشاغل خانگی

در آخر

مشاغل خانگی مختلف با توجه به نیازهای هر جامعه می‌تواند متفاوت باشد. اگر قصد شروع یک شغل خانگی را دارید، پیش از هرچیزی نیاز و کشش جامعه یا شهری که در آن زندگی می‌کنید را بررسی کنید. پس از آن، به مهارت و استعدادی که دارید مراجعه کنید. کلید اصلی موفقیت در هر کاری، تلاش مداوم و پایداری است. بسیار مهم است که در این مسیر به طور پیوسته به تلاش ادامه دهید و نا امید نشوید. صبور باشید و سعی کنید تا حد امکان بهترین کیفیت را در اختیار مشتری قرار دهید. استفاده از فضای مجازی به شکل صحیح، جزو موثرترین راه‌ها برای معرفی و نشان دادن کسب و کار شما به مشتریان است.

در مالتینا بلاگ بیشتر بخوانید:

با این ۵ راه حل درآمدتان را تا ۱۰ برابر افزایش دهید

معرفی ۷ شغلی که با سرمایه کمتر از ۵ میلیون شما را به موفق می کند

۱۰ شغل استارت آپی و خوداشتغالی مناسب بانوان خانه‌دار

نحوه شروع یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه

آموزش جامع مهارت های کسب درآمد آنلاین با ۷۰ ایده جهانی

۸ نکته برای دورکاری در خانه در ایام قرنطینه

۱۲ نشانه که یک کارمند موفق هستید و رئیس‌تان شما قبول دارد