اگر این 5 وسیله را در خانه خود نداشته باشید به زودی از تکنولوژی عقب خواهید افتاد

هوشمند سازی خانه

در عصر تکنولوژی هوشمند سازی خانه‌ ها به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. در یک تحقیقات معلوم شد که در سال ۲۰۱۵ هر خانواده معمولی استرالیایی به طور میانگین از ۹ دستگاه الکترونیکی استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۸ این رقم به ۱۷ دستگاه رسید. پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۲ در هر خانه حدود ۳۷ دستگاه الکترونیکی و هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. این نشان می‌دهد که سرعت هوشمند سازی خانه ها به شدت رو به افزایش است.

لوازم خانگی هوشمند و بسیاری از گجت‌های جدید، از طریق اتصال به اینترنت و با اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند از طریق Wi-Fi  فعال می‌شوند. یک خانه هوشمند می‌تواند بسیاری از این ابزارها یا فقط تعدادی از ضروری‌ترین لوازم را داشته باشد.

تا چندی پیش، تجهیزات هوشمند ابتدایی تنها دستورات ساده از قبیل روشن و خاموش کردن را انجام می‌دادند. این دستورات با تنظیم دستی صورت می‌گرفت. امروزه لوازم هوشمند انجام بسیاری از کارها را برای همه آسان‌تر کرده‌اند. ابزار جدید به سیستم‌ عامل‌های مختلف از جمله اندروید(Android)  آی‌او‌اس(iOS)  و الکسا(Alexa)  متصل می‌شوند. با روی کار آمدن سنسورهای جدید هوشمند، تنها کافیست کاری که می‌خواهید انجام دهید را به زبان بیاورید. وسیله هوشمند شما آن را در عرض چند ثانیه انجام خواهد داد.

هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی خانه

یکی از راه‌های هوشمند سازی خانه خرید تجهیزات مختلف، مانند حسگرها، لامپ‌های هوشمند، دوربین‌های امنیتی‌، بلندگوها و بسیاری از موارد دیگر است. اتصال همه آن‌ها به یک هاب کمک می‌کند تا هر یک، از طریق تلفن همراه هوشمند با یکدیگر و با شما ارتباط برقرار کنند. اما واقعیت این است که خریداری همه این تجهیزات صرف هزینه زیادی را در پی دارد. شما می‌توانید تنها با خرید چند محصول هوشمند ضروری به قیمت مناسب، در راستای هوشمند سازی خانه تان گام‌های اولیه را بردارید.

ضروری‌ ترین تجهیزات هوشمند خانگی چه محصولاتی هستند؟

دستیار صوتی هوشمند

دستیارهای صوتی هوشمند مانند Google Assistant ، Siri و Alexa می‌توانند قطب اصلی یک خانه هوشمند باشند. آن‌ها با کنترل همه دستگاه‌ها از یک نقطه، با استفاده از دستورات صوتی، زندگی را آسان می‌کنند. گوشی‌های موبایل که دارای سیستم عامل اندروید هستند به Google Assistant و گوشی‌های آیفون به دستیار Siri متصل می‌شوند. برای دستیار هوشمند Alexa تلفن یا دستگاه به خصوصی در نظر گرفته نشده است. کافیست یک دستگاه اکودات الکسا تهیه کنید و به کمک این هم‌خانه هوشمند و کاربردی به زندگی‌تان راحتی و لذت ببخشید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که با فرمان صوتی از دستیار خانگی بخواهید کاری را برای شما انجام دهد. به این صورت اسپیکر شما فعال می‌شود. برای مثال به آن بگویید: “سلام گوگل، چراغ های اتاق استراحت را کم کن”.  یا “الکسا، لطفا از Spotify آهنگی عاشقانه برای من پخش کن”.

هوشمند سازی خانه

برنامه‌هایی مانند If This then That (IFTTT) به شما این امکان را می‌دهند تا دستورات مشخصی را در سیستم تعریف کنید. ممکن است دستیار هوشمند را طوری برنامه ریزی کنید تا به هنگام تماشای فیلم چراغ‌ها را به طور اتوماتیک کمرنگ کند. تلویزیون را در زمان خاصی روشن کند و مطمئن شود که در هیچ جای خانه به طور همزمان موسیقی پخش نمی‌شود. دستیار صوتی شما با استفاده از برنامه IFTTT بهترین شرایط را برای انجام کارهای مختلف برای شما مهیا می‌کند.

از جمله بهترین و پرفروش‌ترین اسپیکرهای هوشمند خانگی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاهده و خرید اسپیکر هوشمند خانگی آمازون اکودات Amazon Echo Dot

هوشمند سازی خانه

مشاهده و خرید اسپیکر هوشمند خانگی گوگل نست مینی Google Nest

هوشمند سازی خانه

مشاهده و خرید اسپیکر هوشمند خانگی اپل هوم پاد Apple HomePod

هوشمند سازی خانه

سیستم روشنایی هوشمند

یکی از موثرترین راه‌‌های صرفه جویی در مصرف برق، استفاده از سیستم روشنایی هوشمند است. با استفاده از لامپ‌ها و سایر تجهیزات روشنایی هوشمند به راحتی می‌توانید میزان مصرف برق خانه را در هر جایی که هستید کنترل کنید. با استفاده از این امکانات دیگر نیازی به کنترل دستی چراغ‌ها نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیستم روشنایی را به دستیار صوتی متصل کنید. سپس از آن بخواهید چراغ‌های قسمتی از خانه را خاموش، روشن یا کم‌ نور کند. حتی زمانی که در منزل نیستید و کیلومتر‌ها از خانه فاصله دارید، با استفاده از تلفن همراه به سیستم هوشمند خانه متصل می‌شوید. بدین طریق از راه دور و با گوشی موبایل قادر خواهید بود روشنایی خانه را به دلخواه تغییر دهید.

برای افرادی که علاقه‌مند به زندگی در یک خانه هوشمند هستند‌، نورپردازی جزو اولویت‌های اول است. بسیاری از سیستم‌های روشنایی هوشمند بدون هاب مرکزی به خوبی کار می‌کنند و قادر به تعامل با سایر عناصر خانه هوشمند هستند. به عنوان مثال، لامپ‌های LIFX و TP-Link از طریق Wi-Fi ارتباط برقرار می‌کنند. در حالی که برخی دیگر از طریق رادیو بلوتوث در تلفن همراه متصل می‌شوند.

از جمله معروف‌ترین لامپ‌های هوشمندPhilips Hue ، Cree و Sengled Element، به رادیوهای ZigBee متکی هستند. بنابراین باید یک رابط ZigBee به Wi-Fi روتر شما متصل باشد.

هوشمند سازی خانه

برای مشاهده و خرید انواع سیستم روشنایی و لامپ‌های هوشمند روی لینک زیر کلیک کنید.

سیستم تنظیم درجه حرارت هوشمند

کنترل انرژی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، در چند دهه اخیر تبدیل به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جهان شده است. دانشمندان و دوست‌داران محیط زیست در حالی که به دنبال راه‌های مقابله با این مشکل هستند، به لطف تکنولوژی هوشمند سازی خانه توانستند به نتایج مطلوبی برسند. با استفاده از سیستم تنظیم درجه حرارت هوشمند، مصرف انرژی خانه کاهش می‌یابد. با این تجهیزات شما قادر خواهید بود زمانی که در خانه نیستید از طریق تلفن همراه سیستم گرمایش و سرمایش را کنترل کنید.

از جدیدترین امکانات ترموستات‌های هوشمند، استفاده از سنسورهایی است که بیشترین زمان حضور و میزان مصرف شما را شناسایی می‌کند. در صورتی که تنها در یکی از اتاق‌های خانه حضور دارید، ترموستات هوشمند به طور خودکار درجه حرارت سایر اتاق‌ها را کاهش داده و دما را تنظیم می‌کند. به این طریق مصرف انرژی و هزینه‌های آن به طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

ترموستات‌های هوشمند جزو ضروری‌ترین تجهیزات برای هوشمند سازی و ایجاد آسایش و راحتی در یک خانه هوشمند هستند. در حال حاضر ترموستات‌های هوشمند Ecobee و Nest Labs به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها از نظر کاربران و متخصصان شناخته می‌شوند.

هوشمند سازی خانه

برای مشاهده و خرید انواع ترموستات‌های هوشمند خانگی روی لینک زیر کلیک کنید.

دوربین‌های امنیتی

یک دوربین امنیتی خانگی و با کیفیت، به شما این را امکان می‌دهد تا مراقب خانه خود باشید. به ویژه هنگامی که در خانه نیستید. مدل‌های داخلی به شما در نظارت به کودکان و حیوانات خانگی کمک می‌کنند. در حالی که مدل‌های مخصوص فضای باز، شما را از حضور افراد ناشناس و غریبه مطلع می‌سازند.

برخی از دوربین‌های امنیتی مانند Ring ، Netatmo و Maximus دارای چراغ هایی هستند که به محوطه مقابل درب روشنایی می‌بخشند. دوربین‌های کوچک گنجانده شده در داخل زنگ‌ها نیز می‌توانند ورودی منزل را کنترل کنند. این تجهیزات هوشمند به شما اجازه می‌دهند بدون نیاز به نزدیک شدن به درب، یا حتی زمانی که در خانه نیستید، با فرد حاضر در مقابل درب ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید. این کار به کمک سیستم هوشمند متصل به تلفن همراه شما امکان می‌یابد.

دوربین‌های Arlo، Wyze، Nest Cam در انواع مدل‌های مختلف به بهترین نحو ممکن، تامین امنیت خانه شما را تضمین می‌کنند. همچنین، قفل‌های تصویری هوشمند مانند August و RemoBell S نیز در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از ضروری‌تری تجهیزات امنیتی خانه‌های هوشمند شده‌اند.

هوشمند سازی خانه

برای مشاهده و خرید انواع تجهیزات امنیتی خانگی روی لینک زیر کلیک کنید.

ابزار رسانه‌ای هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی و ارتقای تلفن‌های همراه ارتباط ما با دنیای مجازی و تصویری بیش از همیشه پر رنگ شد. امروزه همه به دنبال بهترین کیفیت ممکن از تصاویر و برنامه‌ها تا بازی‌ها و سرگرمی‌ها هستند. تلفن همراه وسیله‌ای است که برای انجام کارهای مختلف از آن استفاده می‌کنیم. مشاهده اتفاقات مختلف و انجام‌های بازی‌های پرهیجان گاهی در صفحه کوچک تلفن همراه خسته کننده می‌شود. تجهیزاتی مانند اندروید باکس و گوگل کست کروم این امکان را برای دوست‌داران تکنولوژی فراهم کردند تا هر آن‌چه که در تلفن همراه مشاهده می‌کنند را بر روی صفحه بزرگ تلویزیون منتقل کنند.

هوشمند سازی خانه

اندروید باکس و گوگل کست کروم معروف‌ترین ابزار هوشمند رسانه‌ای هستند که با اتصال به تلویزیون آن را هوشمند سازی می‌کنند. با استفاده از این دستگاه‌ها شما قادر خواهید بود به شبکه‌ یا سایت‌های اینترنتی تصویری مانند یوتیوب(Youtube)  و نتفلیکس(Netflix)  به طور مستقیم متصل شوید. یا تمام بازی‌های اندرویدی که در گوشی نصب کرده اید د را روی صفحه تلویزیون بازی کنید. به طور کلی، این دستگاه‌ها تمام محتوای سیستم عامل اندروید را در صفحه تلویزیون در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای دریافت اطلاعات کامل در مورد این دو محصول محبوب دوست داران تکنولوژی، مطالب زیر را مطالعه کنید.

همه چی اندروید باکس چیست و طریقه نصب آن چگونه است؟

همه چیز درباره کروم کست گوگل و راهنمای استفاده از آن

سخن پایانی

اگر هنوز اقدامی برای هوشمند سازی خانه‌تان انجام نداده‌اید می‌توانید با صرف هزینه‌ای اندک با یکی از محصولات معرفی شده، شروع کنید. پیشنهاد ما به عنوان اولین گزینه خریداری یک اسپیکر هوشمند و فعال سازی دستیار صوتی است. سپس با توجه به نیازتان می‌توانید سایر تجهیزات را به آن اضافه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جدیدترین محصولات تکنولوژی و تازه‌ترین اخبار دنیای فناوری به صفحه علم و تکنولوژی مالتینا مراجعه کنید. همچنین با ورود به فروشگاه اینترنتی مالتینا می‌توانید به راحتی به تمام محصولات اصل و با کیفیت دنیا دسترسی داشته باشید. مالتینا امکان خرید مستقیم تمام اجناس اصل و مطمئن موجود در فروشگاه اینترنتی آمازون آمریکا را به راحتی و با اطمینان کامل در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

منابع: choice.com.au، techhive.com، pcmag.com