کیندل چیست؟ راهنمای خرید کتابخوان کیندل و انواع مدل‌های آن

طبق نوشته‌ی “مارتین توپر” نویسنده‌ی قرن ۱۹ میلادی “یک کتاب خوب بهترین دوست انسان است و تا ابد برایش می‌ماند”. این حرف کاملا درست است: کتاب‌ها مانند جزئی از خانواده، یار و همراه ما هستند. شاید به همین دلیل است که بدنبال خرید یک کتاب‌خوان الکترونیکی می‌رویم. با ظهور نسل جدید کتاب خوان‌های الکترونیکی مانند: کتاب‌خوان‌های سونی و کیندل آمازون، روز‌های یکه تازی کتب چاپی به آخر خود رسیده است و بسیاری داشتن یک کتاب خوان الکترونیکی همراه را به داشتن کتابخانه ای بزرگ در گوشه ی خانه ترجیح می دهند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به کتاب‌های الکترونیکی بیندازیم و با نحوه‌ی کار آن‌ها  آشنا شویم.

آمازون تنها کمپانی نیست که محصولات کتابخوان را طراحی و تولید کرده است، اما کتابخوان کیندل به عنوان یکی از محصولات بسیار پرطرفدار و پرفروش آمازون شناخته شده است. با ارائه کتابخوان کیندل، آمازون توانست فروش کتاب‌های آنلاین خود را به مراتب افزایش داده و توجهات کاربران را به این سمت از فروشگاه بزرگ و جهانی آنلاین خود جلب کند. کافی است که کمی عاشق کتاب خواندن باشید تا این محصول برایتان به همراهی عالی تبدیل شود.

اگر به فکر خرید کیندل مناسب افتاده‌اید ادامه‌ی این مقاله را که مربوط به معرفی چند مدل کیندل و روش خرید آن است دنبال کنید.

 

منظور از کتابخوان الکترونیکی چیست؟

کیندل در روز

کتاب‌خوان الکترونیکی درواقع یک کامپیوتر قابل حمل است، که برای خواندن کتاب‌هایی با فرمت‌های دیجیتالی مثل: ASCII ،PDF ،HTML ،RTF مورد استفاده قرار میگیرد. درحال حاضر دو فرمت محبوب برای این کتاب‌خوان‌ها وجود دارد. یکی از این فرمت‌ها EPUB هست که یک دنیای وسیع دارد و از فرمت ابتدایی و استاندارد آن یعنی (OEB(Open Ebook الهام گرفته، و اغلب توسط کتاب خوان‌های سونی و دیگر کتاب خوان‌ها استفاده می‌شود.

فرمت محبوب دیگر AZW است، یک فرمت اختصاصی برای آمازون که در حال حاضر بر روی کیندل‌ های این شرکت در دسترس است. فرمت‌های دیگری مانند ‌MOPI و LRF هم وجود دارند. همینطور که درباره کتاب‌های الکترونیکی صحبت می‌کنیم باید بدانید این کتاب‌ها فضای بسیار کمی را هم اشغال می‌کنند. شما می توانید ۱۰،۰۰۰ نسخه از کتابی مثل شاهنامه یا دیگر کتاب‌های پر حجم را در یک DVD ذخیره کنید!

 

معرفی کیندل آمازون

اگر نسخه‌‌ی چاپی کتاب‌ها نبودند کیندل هم وجود نداشت!. اولین کیندل کتاب‌خوان و همه‌ی اتفاقاتی که بعد از آن برایش افتاد، تاثیر گرفته از موفقیت آمازون در کسب و کار آنلاین خود بوده است. در سال ۱۹۹۵ بنیان گذار آمازون، جف بزوس، پنج دسته بندی مهم با پتانسیل بالای تجاری را برای محصولاتش مشخص کرد: ویدئوها، کتاب‌ها، دیسک‌های فشرده، نرم افزارها و سخت‌افزارهای کامپیوتری.

سرانجام جف بزوس تصمیم گرفت بر روی کتاب‌های الکترونیکی تمرکز کند. در آن زمان تقاضای جهانی خیلی زیادی برای کتاب‌های ادبیات زبان انگلیسی وجود داشت. همین تقاضا باعث شد تا کتاب‌های مرتبط الکترونیکی با قیمت پایین و تعداد بالا به عنوان اصلی ترین دسته بندی آمازون قرار بگیرند.

 

فن‌آوری و امکانات بکار رفته در کیندل

کیندل های آمازون

اشعه‌ی ایکس

اشعه‌ی ایکس یک ابزار مرجع و حیاتی برای کیندل‌های لمسی و نسل‌های قبلی آن بشمار می‌رود. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا در عمق مطالب یک کتاب جست‌وجو کنند، به این صورت که در پرونده‌ها و فایل‌های مرتبط قدیمی مانند کاراکترها، مکان‌ها، مضمون‌ها و یا ایده‌های مختلف جست‌وجو و تحقیق کنند.

حاشیه نویسی

با کمک این قابلیت کاربر می‌تواند بخش‌هایی را که بخواهد هایلایت و یا علامت گذاری کند. صفحات مختلف را می‌توان به عنوان مرجع علامت گذاری کرد و یادداشت‌های لازم را به محتوای مربوط اضافه نمود. درحالی که یک کتاب در صفحه نمایش باز است، گزینه‌های منو به کاربر این امکان را می‌دهند تا مترادف یا معنی یک لغت  را از دیکشنری پیدا کند.

همچنین این دستگاه قابلیت به یادآوردن آخرین صفحه‌ی درحال مطالعه را برای هر کتاب دارد.صفحات را می‌توان در قالب یک تصویر برش داد و یا یک قسمت از متن را به عنوان text کپی کرد. تصاویر برش خورده و ذخیره شده را می‌توان به راحتی با یک کابل USB منتقل کرد. باید توجه کرد که فایل های برش خورده فرمت متن اصلی (italic، bold، فونت‌های بزرگ و کوچک و سرتیترها) را از دست می‌دهند.

کتاب‌های اجاره‌ای

در تاریخ ۱۸ جولای ۲۰۱۱ آمازون یک اپلیکیشن به کیندل‌های خود اضافه کرد تا دانشجویان کتاب‌های مورد نیازشان را برای مدت‌های محدود و معین از ناشران اجاره کنند.

جمع‌آوری اطلاعات مطالعه شده

دستگاه کیندل این امکان را دارد که اطلاعاتی درباره‌ی کتاب‌های خوانده شده توسط کاربر گزارش کند. این اطلاعات می‌توانند شامل کتاب‌هایی که گشوده شده، مدت زمان مطالعه‌ی آن، هایلایت‌ها، علامت گذاری‌ها، و حاشیه نویسی‌های آن باشند.

 

اولین کیندل چه زمانی به بازار آمد؟

در ۱۹ نوامبر ۲۰۰۷ آمازون Kindle 1 را معرفی کرد. اولین نسل کیندل دارای شکلی نامتقارن با یک صفحه کلید کامل به رنگ سفید بود و صفحه نمایش ۶ اینچی با فونت مشکی رنگ داشت. Kindle 1 در مقایسه با تلفن‌های همراه هم نسل خودش منسوخ شده و از مد افتاده بنظر می‌رسید. اما به زیبایی هدفی را که برایش ساخته شده بود برآورده می‌کرد، که آن هدف خواندن کتاب بدون خستگی و حواس پرتی بود.

اولین کیندل

از سال ۲۰۰۷ تا حالا، آمازون کیندل‌های خود را با نسخه‌های جدیدتر و امکانات و فضای ذخیره سازی بیشتری عرضه کرده است. و در تاریخ ۱۰ اپریل ۲۰۱۹ مرحله‌ی جدیدی از مدل‌های کیندل شروع به شکل گیری کرده‌اند.

 

چه چیزی باعث رشد و محوبوبیت کیندل شد؟

چیزی که باعث شد کیندل به صورت خاص، فروش کتاب‌های آمازون را بالا ببرد، این بود که کاربران این کتابخوان تنها می‌توانند از مجموعه کتاب‌های آنلاین آمازون خرید کنند. البته از آن جایی که آمازون مجموعه بزرگ و قابل توجهی از کتاب‌ها را در فروشگاه آنلاین خود جای داده است و غالب آن‌ها از رده قیمتی مناسبی برخوردار هستند، این محدودیت چندان آزاردهنده نیز به نظر نمی‌رسد.

کتابخوان کیندل در رده‌های قیمتی مختلفی ارائه شده و البته مدل‌های گران قیمت تر آن بدون تبلیغات صفحه‌ای خواهند بود. از این روی اگر مایل به پرداخت مبلغ کمتری باشید، کافی است که با همان فضای ذخیره‌سازی، تبلیغات صفحه‌ای را تحمل کنید. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که به هیچ وجه تحمل تبلیغات صفحه‌ای را ندارید، باید مبلغ بیشتری پرداخت کرده و مدلی از این کتابخوان را خریداری کنید که هیچ گونه تبلیغاتی برایتان به نمایش درنمی‌آورد.

کیندل
با استفاده از کتابخوان کیندل به مجموعه بزرگی از کتاب‌های آمازون دسترسی خواهید داشت.

طراحی صفحه نمایش کتابخوان کیندل آماوزن به شکلی است که تنظیم نور آن، برای مطالعه کردن عالی بوده و به هیچ وجه در طول مطالعه کتاب مورد علاقه خود، آزردگی چشم‌ها را تجربه نخواهید کرد. همین طور تمام مدل‌های کتابخوان‌های آمازون، دارای عمر باطری مناسبی هستند و چیزی که بررسی‌ها نشان می‌دهد این است که در تست دوام باطری و عملکرد آن در طول زمان نیز سربلند بیرون آمده‌اند.

شما امکان این را خواهید داشت که با استفاده از کیندل، کتاب‌های مورد علاقه خود را به صورت مستقیم از کتابخانه آمازون دانلود کرده و یا هر تعداد از آن‌ها را که مایل هستید به حساب کیندل خود افزوده و در زمان لازم نسبت به دانلود آن‌ها اقدام کنید. از این‌ها گذشته در صورتی که شما دارای اشتراک پرایم در آمازون باشید، به تعداد زیادی کتاب و مجله به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت که می‌توانید همگی آن‌ها را در کیندل آمازون مطالعه کنید.

 

انواع مدل‌های کتابخوان کیندل

در اینجا به معرفی چندین نمونه از کتابخوان‌های کیندل می‌پردازیم که هر یک در نوع خود عالی و بسیار کارآمد هستند.

کتابخوان الکترونیکی کیندل – مدل پیپر وایت – 32 گیگ -ضدآب

این کتابخوان الکترونیکی وزن بسیار سبکی داشته و حمل و نقل آن برایتان کاملا راحت خواهد بود. مهم نیست که در چه محیطی با چه درجه نوری ایستاده باشید، کتابخوان الکترونیکی کیندل پیپر وایت، همچنان همان خوانایی را خواهد داشت. حتی در شرایطی که زیر نور خورشید باشید، می‌توانید به خوبی از طریق این کتابخوان، متن مورد نظر خود را مطالعه کنید و هیچ گونه انعکاس نوری در کار نخواهد بود. به علاوه این محصول کاملا ضدآب بوده و نباید نگرانی از مطالعه کردن کتاب در آن در آب و هوای مرطوب داشته باشید.

شما می‌توانید کتابخوان کیندل پیپر وایت را در مدل 32 گیگابایتی آن سفارش داده و از فضای ذخیره سازی عالی کتاب‌ها در آن لذت ببرید. در صورتی که علاقه‌مند به گوش دادن به کتاب‌های صوتی هستید، کتابخوان الکترونیکی پیپر وایت این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

به جز نور قابل تنظیم، لازم است که به باطری قوی آن نیز اشاره کنیم که برای روزهای متوالی دوام آورده و شما را از شارژ کردن‌های پی در پی رهایی می‌بخشد.

کتابخوان الکترونیکی کیندل - مدل پیپر وایت - 32 گیگ -ضدآب

کتابخوان آمازون مدل All-new Kindle – مشکی

این محصول به شما این شانس را می‌دهد که متن مورد نظر خود را در هر شرایط روشنایی اعم از روز و شب به خوبی مشاهده کرده و به مطالعه کردن آن بپردازید. همین طور امکان گوش دادن به کتاب‌های صوتی از طریق بلندگوی کتابخوان یا اتصال هدفون را خواهید داشت. باطری کتابخوان آمازون مدل All- new-Kindle عملکردی قوی داشته و می‌توانید به ماندگاری شارژ آن برای چند هفته اطمینان خاطر داشته باشید.

طراحی عالی این محصول باعث می‌شود که در دست گرفتن آن، هیچ گونه خستگی و آزردگی برای کاربر به همراه نداشته باشد.

کتابخوان آمازون مدل All-new Kindle - مشکی

کتابخوان آمازون مدل All-new Kindle – سفید

کتابخوان آمازون مدل All-new-Kindle – سفید، درست مشابه محصول فوق بوده و تنها به رنگ سفید عرضه می‌شود. این کتابخوان آمازون معمولا انتخاب بانوان و دخترهای جوان است که رنگ سفید را به رنگ مشکی ترجیح می‌دهند.

کتابخوان آمازون مدل All-new Kindle - سفید

کتابخوان کیندل Paperwhite آمازون – ضد آب با ظرفیت 8GB

این کتابخوان آمازون کاملا ضدآب بوده و اگر به دنبال یک کتابخوان هستید که به همراه آن در ساحل دراز کشیده و به استراحت و مطالعه بپردازید، این محصول برایتان کاملا مناسب است. به علاوه تنظیم نور پشت صفحه آن به شکلی است که به راحتی حتی در مواجه با تابش شدید نور خورشید نیز قابل دنبال کردن و رویت خواهد بود. تنها ضعف این محصول را می‌توان حافظه 8 گیگابایتی آن دانست که شاید در نوع خود چندان آزاردهنده نباشد، اما در قیاس با مدل‌های 32 گیگابایتی، یک نقطه ضعف برای این مدل به حساب می‌آید.

کتابخوان کیندل Paperwhite آمازون – ضد آب با ظرفیت 8GB

 

مدل Kindle Oasis Gold

بزرگترین کیندل عرضه شده که صفحه‌ی ۷ اینچی آن با رزولوشن ۳۰۰ ppi بدون درخشش آزار دهنده، حس خواندن یک کتاب واقعی را به شما می‌دهد.

کیندل آمازون مدل Kindle Oasis Gold

اولین کیندل عرضه شده با قابلیت مقاومت در برابر آب است و به شما امکان مطالعه در مکان‌های مختلف را می‌دهد. Kindle Oasis نیز مثل هم نسل‌های خود قابل اتصال به انواع دستگاه‌های صوتی است، بنابر‌این در هر زمان و مکانی برای شما کتاب بخواند. حافظه ۳۲ گیگابایتی این کیندل به شما امکان ذخیره هزاران کتاب الکترونیکی با موضوعات و حجم‌های مختلف را می‌دهد. و عمر مفید باتری آن هم یک هفته است.

 

مدل All-new Kindle

این کیندل هم از رزولوشن بالا و۱۶۷ ppi  برخودار است، و مانند سایر کیندل‌ها برای شما امکان مطالعه‌ی آسان را در نور مستقیم آفتاب فراهم می‌کند.

کیندل آمازون مدل All-new Kindle

 

 

کلام آخر

اگر شما نیز به کتاب و کتاب خوانی علاقه‌مند هستید، با خرید کتابخوان آمازون کیندل می‌توانید تجربه خواندن کتاب‌های الکترونیکی را به شکلی کاملا متفاوت دنبال کنید. کیفیت صفحه نمایش و تنظیم نور این محصول چنان است که گویی به راستی یک کتاب کاغذی واقعی را در دست گرفته و تنها با یک ضربه در گوشه انتهایی آن، به صفحه بعدی می‌روید. در مالتینا می‌توانید انواع نمونه‌های کتابخوان‌های الکترونیکی را دنبال کرده و محصول مورد علاقه و توجه خود را از میان آن‌ها انتخاب نموده و سفارش دهید.

 

چند سوال مهم از کاربران + پاسخ

1- آیا می‌توان به وسیله کتابخوان کیندل، فایل‌های ویدیویی مشاهده کرد؟

لازم به توضیح است که این کتابخوان تنها برای مطالعه کتاب و گوش دادن به کتاب‌های صوتی طراحی شده و در زمینه نمایش ویدیو قدرت کافی را ندارد.

2- به روز رسانی کیندل چطور انجام می‌شود؟

به روز رسانی این کتابخوان به صورت خودکار و تنها با اتصال به شبکه اینترنت انجام خواهد شد.

3- آیا امکان خواندن کتاب‌های فارسی با کتابخوان کیندل وجود دارد؟

پاسخ مثبت است. این کتابخوان از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

 

 

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024