بهترین مشاغل خانگی برای کسب درآمد در منزل کدامند؟

مشاغل خانگی به آن دسته از کسب و کارها اطلاق می شود که بتوان در محیط خانه انجام داد و در منزل کسب درآمد کرد. در گذشته محیط کاری محدود به یک نقطه و به صورت متمرکز بود اما با ورود به عصر اطلاعات، این رویه تغییر یافته است و شما می توانید در منزل به کار خودتان مشغول باشید.

اکنون می توان بسیاری از کارها را در منزل خود به سادگی انجام داده و درآمد کسب کنید. ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که بیشتر کسب و کارهای خانگی دارای دو ویژگی مهم هستند: ۱- خانگی و در ارتباط با خانه بودن ۲- هزینه کم راه اندازی.

در زیر می توانید با ۱۰ مورد از بهترین ایده ها برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی در سال ۱۳۹۸ آشنا شوید.

۱. تایپ

تایپ در منزل

با همه گیر شدن تکنولوژی و نیاز روز افزون جامعه به تایپ متون میتوان تایپ را یک شغل مناسب دانست. در این رابطه تعدادی وبسایت وجود دارند که میتوان از آنها برای کسب درآمد استفاده کرد از جمله: پونیشا ، مای تایپیست و تایپیران.

تایپیران یکی از مشهورترین این وبسایت هاست، میتوان با ثبت نام در سایت و قبول شدن در دو آزمون تعیین سطح مهارت، پروژه های تایپ را در محیط ورد و یا پاورپوینت بر اساس زمان اتمام انتخاب کرده و انجام داد. در این سایتها ملاک اتمام سریع پروژه در کمترین زمان است. ( تقریبا مناقصه مانند)

۲. آشپزی خانگی

آشپزی در منزل

غذاهای  خانگی همیشه باب طبع افرادی است که طالب غذای خانگی هستند ولی به دلیل مشغله های کاری و کمبود زمان، زمان آشپزی کردن را ندارند. انجام آشپزی در منزل نیازمند فضای بهداشتی و اخذ مجوزهای لازم از بهداشت می باشد. اگر دستپخت خوبی دارید و همه عاشق غذاهایی که طبخ می‌کنید هستند، می‌توانید از بستر اینستاگرام و تلگرام برای تبلیغ و شناساندن کسب و کار خودتان استفاده کنید و زودتر به کسب درآمد برسید.

۳. ساخت صنایع دستی بومی

ساخت صنایع دستی در منزل

باتوجه به گستردگی و تنوع فرهنگی زیاد کشورمان یکی از راه های کسب درآمد، ساخت صنایع دستی هر استان است. به عنوان مثال در استان کردستان یکی از صنایع دستی کلاش است و زنان و مردان به بافتن رویه کلاش مشغولند. که نمونه های مشابه با استان کردستان را در دیگر استان ها نیز مشاهده نمود.

۴. ترجمه متون

ترجمه در منزل

ترجمه کتب و مقالات انگلیسی به صورت دورکاری و در خانه یکی از کارهای مناسب برای افرادی است که با زبان انگلیسی آشنایی لازم را داشته باشند. در بسیاری از وبسایت ها مانند پونیشا، می توان به عنوان مترجم دورکار پروژه را برعهده گرفت و پس از انجام آن دستمزد را دریافت کرد.

۵. خشک کردن میوه ها

خشک کردن میوه در خانه

از گذشته خشک کردن میوه ها یکی از راه های استفاده از آنها در فصول دیگر سال بود. عموما میوه هایی مانند سیب و زردآلو خشک شده و برای فصل زمستان استفاده می شدند.

امروزه نیز می توان با خشک کردن انواع میوه ها به عنوان چیپس میوه از طریق دستگاه های مخصوص خشک کردن میوه و بسته بندی و فروش آنها یک شغل خانگی ایجاد کرد و به کسب درآمد پرداخت. البته به جز تولید چیپس میوه می توان چای میوه را نیز تولید کرد. یکی از محبوب ترین چای میوه، چای به است که در استان کردستان بسیار پرطرفدار است.

۶. نمد دوزی

نمد دوزی

ساخت عروسک و یا ساک دستی و…. با استفاده از نمد یک شغل مناسب است. نکته مثبت درباره نمددوزی این است که نیازی به شرکت در کلاس های آموزشی نیست و  می توان به راحتی از طریق یک سی دی آموزشی و یا دیدن ویدیوهای آنلاین در آپارات و یوتیوب،‌ آنرا یاد گرفت.

نمد دوزی هنری است که نیازمند سرمایه زیادی نیست و زودبازده است. همانند بیشتر کسب و کارهای خانگی ایجاد کانال در تلگرام و اینستاگرام می تواند به شناخته شدن بیشتر کسب و کار شما و بازدهی بیشتر آن کمک کند.

۷. ساخت کارت پستال

کارت پستال دست ساز

ساخت این مورد نیازمند خلاقیت است و لازم است مناسب با هر مناسبت یک کارت پستال مخصوص طراحی شود. مانند کارت پستال های مخصوص ولنتاین، روز پدر و مادر و … که می توان کارت های ساخته شده را به طور مستقیم به مغازه ها برد و پخش کرد.

۸. پخت کیک و شیرینی خانگی

شیرینی خانگی

کیک و شیرینی های خانگی نیز همانند غذاهای خانگی مشتریان مخصوص خود را دارد. پخت کیک های تولد و شیرینی های متنوع و محلی یک راه مناسب برای کسب درآمد است. نکته مهم استفاده از مواد اولیه با کیفیت و در عین حال قیمت رقابتی در مقایسه با قنادی ها برای جلب رضایت مشتری است.

۹. پرورش گل و گیاه در منزل

پرورش گیاه در خانه

پرورش گیاهان و گل ها را می توان در محیطی کوچک مانند انباری خانه با سرمایه ای کم انجام داد. نکته حائز اهمیت در این کار شناخت درست درباره شرایط نگه داری،‌ تکثیر و… است که می توان از طریق مطالعه بیشتر آنها را کسب کرد. پس از شروع می توان همانند آشپزی و پخت شیرینی از فضای مجازی برای تبلیغ استفاده و کسب درآمد کنید.

۱۰. خرد کردن و بسته بندی سبزی در منزل

پاک کردن سبزی

در کشور ما در بسیاری از غذاها از سبزیجات خرد شده و یا خشک شده استفاده می شود. با توجه به این پتانسیل مناسب می توان با سرمایه ای در حدود ۳ میلیون تومان اقدام به راه اندازی این کار نمود. همیشه در دسترس بودن، استفاده از سبزیجات تازه  و رعایت نکات بهداشتی نکته ضروری در این کار است.