بانوان خانه‌داری که چه به لحاظ معنوی و چه به لحاظ مادی، نیاز به اشتغال دارند؛ با چالش‌های بزرگتری نسبت به سایر افراد جویای کار، مواجه می‌شوند. این دسته از بانوان به واسطه مسئولیت‌هایی که در منزل دارند، به سختی قادر به ترک آن‌ها و اشتغال در بیرون از خانه هستند. اما خوداشتغالی مناسب بانوان خانه‌دار و دارای مسئولیت در منزل، به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا ضمن ادامه دادن مسئولیت‌های خود در خانه و احیانا نگهداری از کودکشان؛ به فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نیز مشغول باشند.

این شاید در ابتدا چیزی ساده به نظر برسد و خوداشتغالی مناسب بانوان خانه‌دار را شبیه به فعالیت‌هایی نظیر گلدوزی، بافت و یا خیاطی ببینیم. (اگر چه این فعالیت‌ها نیز در نوع خود نیازمند هنر و خلاقیت و البته مهارت بالایی هستند.)

اما با توجه به نیاز جامعه امروزی، خوداشتغالی مناسب بانوان خانه‌دار، چیزی ورای مشاغل خانگی ست که در گذشته وجود داشته و از سوی این گروه از بانوان عزیز و دوست داشتنی دنبال شده است.

خوداشتغالی مناسب بانوان خانه‌دار

در دنیای فعلی ناچار هستیم که کسب و کارهایی متناسب با مسیر جامعه و خواسته بازار هدف ایجاد کنیم. از این روی در اینجا بر آن هستیم تا به معرفی ۱۰ شغل برتر و پولساز به عنوان استارت آپ زنانه و خوداشتغالی مناسب بانوان خانه‌دار، بپردازیم.

بهترین عناوین در خوداشتغالی مناسب بانوان خانه‌دار

۱. طراحی سایت و برنامه نویسی موبایل

البته این دو شاخه از یکدیگر کاملا مجزا هستند، اما با توجه به سبک کاری و نیازهای ابتدایی مشترک میان آن‌ها، در یک گروه جای گرفتند. بانوانی که دارای تخصص طراحی سایت یا برنامه نویسی موبایل باشند، به راحتی می‌توانند کسب و کار خانگی خود را آغاز کرده و از طریق فریلنسینگ به درآمد قابل توجهی دست یابند. حتی این بانوان می‌توانند رفته رفته تیم حرفه‌ای خود را تشکیل داده و پروژه‌های دریافتی را با کمک تیم خود، پیش ببرند.

با طراحی و تولید اپلیکیشن‌های موبایل خلاقانه و کاربردی، می‌توانید آن‌ها را به فروش رسانده و منبع درآمد بسیار خوبی برای خود ایجاد نمایید.

طراحی وب در خانه

۲. ترجمه از عناوین خوداشتغالی مناسب بانوان خانه‌دار

اگر به یکی از زبان‌های رایج مسلط هستید، توانایی خود در فن ترجمه را گسترش داده و با دیدن دوره‌های مربوط به آن؛ برای تبدیل شدن به یک مترجم حرفه‌ای آماده شوید. به کمک فن ترجمه، می‌توانید همچنان در منزل خود به سر برده و ضمن داشتن آرامش؛ درآمد خوبی داشته باشید.
ترجمه یکی از مشاغل خانگی‌ست که احساس فوق العاده به وجود آورده و حین انجام دادن آن؛ معلومات بسیاری کسب خواهید کرد. اگر بتوانید به حوزه زیرنویس فیلم نیز ورود پیدا کنید، با دنیای جذاب و بی‌انتهایی آشنا شده و روش‌های افزایش درآمد از این طریق را خواهید آموخت.

ترجمه در منزل

۳. پرورش قارچ

پرورش قارچ نیز در شمار خوداشتغالی‌های مناسب بانوان خانه‌دار قرار دارد. شما می‌توانید از یک فضای کوچک شروع کرده و سپس کسب و کار خود را توسعه بخشید. در این راستا، امکان استخدام نیروی کار نیز برایتان فراهم خواهد شد.

مزیت پرورش قارچ، میسر بودن آن در هر محیط آب و هوایی و بدون نیاز به نور مستقیم خورشید است. به همین دلیل می‌توانید این کار را در انباری منزل خود و یا حتی داخل آپارتمان نیز به انجام برسانید.

پرورش قارچ

۴. تایپ

برای تبدیل شدن به یک تایپیست، باید فردی با دقت و نظم زیاد باشید. اگر دقت و نظم لازم را در خود می‌یابید، می‌توانید تایپ را به عنوان یکی از مشاغل خانگی مناسب خود، قرار دهید. احتمالا باید در بدو کار، برای دیگر شرکت‌های تایپ کار کرده و یا از طریق وب سایت‌های دورکاری پروژه دریافت کنید. اما پس از این که در کار تایپ حرفه‌ای شده و به قولی فوت و فن آن را آموختید؛ بستر راه اندازی کسب و کار خودتان فراهم می‌شود. شما می‌توانید یک وب سایت قبول دریافت پروژه تایپ ایجاد کرده و از طریق آن به کسب درآمد بپردازید.
حتی شما دیگر بانوان و آقایان علاقه‌مند به کسب درآمد از طریق تایپ را در میان کارمندان وب سایت خود پذیرفته و پروژه‌های ورودی را به آن‌ها اختصاص خواهید داد.

تایپ

۵. خشک کردن میوه از عناوین خوداشتغالی مناسب بانوان خانه‌دار

میوه‌های خشک طرفداران زیادی دارند. خواص میوه خشک و طعم جذاب آن‌ها، سبب می‌شود که افراد بسیاری به خرید، گرایش نشان دهند. بانوان خانه‌دار می‌توانند به راحتی و با کمترین امکانات، به خشک کردن میوه مشغول شوند. کافی‌ست کمی ارتباطات خود را به جریان انداخته و با چند خشکبار فروشی برای فروش میوه‌های خشک خود، قرارداد ببندید.
پس از شروع این کار و با به دست آوردن مقداری سود، می‌توانید از دستگاه‌های خشک‌کن حرفه‌ای استفاده کرده و نیروهای کار لازم را نیز به استخدام دربیاورید.

خشک کردن میوه

۶. تولید محتوا

تولید محتوا و وبلاگ نویسی از آن دسته مشاغل خانگی‌ست که این روزها بازار داغی دارد. اگر دست به قلم هستید و سبک نوشتاری خوبی دارید، می‌توانید به آهستگی وارد این حوزه شده و با تمرین‌های پیوسته؛ به یک نویسنده حرفه‌ای تبدیل شوید.
در صورتی که بتوانید دوره‌ای از اصول سئو را گذرانده و یا حتی با مطالعات شخصی خود، نسبت به آن اشراف پیدا کنید؛ زمینه‌های کار در منزل از این طریق برایتان فراهم خواهد شد. شما می‌توانید وبلاگ یا سایت شخصی خود را راه اندازی کرده و با قرار دادن مطالب جذاب و به‌‌روز در آن، در گذر زمان به رتبه خوبی در موتور جستجوی گوگل دست یابید. با بالا آمدن و دیده شدن در گوگل، کارخانه پولسازی شروع به کار کرده و وب سایت شما به یک ابزار درآمدزا تبدیل خواهد شد.

تولید محتوا

۷. شمع سازی از عناوین خوداشتغالی مناسب بانوان خانه‌دار

شمع سازی نیز در شمار خوداشتغالی‌های مناسب بانوان خانه‌دار قرار دارد. این شغل را باید با هنر، خلاقیت و حس زیبایی شناسی که غالبا با بانوان همراه است؛ آمیخته بدانیم. شمع‌های هنری، لوکس و جذاب همیشه خریداران خاص خود را دارند.
فرایند درست کردن شمع و تنوع رنگی آن، به سادگی انجام می‌شود. حتی اگر چیزی در این باره نمی‌دانید و تجربه قبلی ندارید، به راحتی می‌توانید شمع سازی را در منزل بیاموزید.

شما امکان فروش شمع‌های خود به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را خواهید داشت. البته پس از کمی حرفه‌ای شدن، می‌توانید کانال فروش شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی و یا از طریق وب سایت؛ افتتاح کنید.

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی شمع‌های متنوع؛ ایده‌ای‌ست که به سادگی می‌توانید به آن جامه عمل بپوشانید.

شمع سازی

۸. تهیه کتاب صوتی

آیا تا به حال یک کتاب صوتی را گوش داده و لذت شنیدن آن و پیوند زدن صدا به تخیل را احساس کرده‌اید؟ تهیه کتاب صوتی از مشاغلی‌ست که پیش نیاز آن صدایی شیرین و گوش نواز است. اگر صدای خود را جذاب و دلچسب می‌یابید، حتما یک تست تهیه کتاب صوتی داده و در صورت موفقیت؛ این کار را ادامه دهید. برای این منظور به یک میکروفن حرفه‌ای نیاز خواهید داشت. شما می توانید کتاب‌های صوتی خود را به وب سایت های مرتبط فروخته و یا از آن بهتر؛ وب سایت کتاب صوتی خود را راه اندازی کنید.

تهیه کتاب صوتی

۹. گل‌سازی

گل‌سازی نیز از آن دسته مشاغل خانگی‌ست که می‌تواند به یک کسب و کار بزرگ و پردرآمد تبدیل شود. شما ممکن است از یک گوشه آغاز به کار کرده و در ادامه تیمی حرفه‌ای همراه خود داشته باشید.
اگر گل‌سازی را با خلاقیت و نوآوری توأم سازید، به حتم در این شغل به سودآوری قابل توجهی دست خواهید یافت.

گل سازی

۱۰. ادمین شبکه‌های اجتماعی

با توجه به جهت‌گیری تبلیغات کسب و کارها، به سمت شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید با راه‌اندازی صفحه در اینستاگرام و یا کانال در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی؛ به کسب درآمد بپردازید.

کافی‌ست که اعضای قابل توجهی در گروه یا صفحه شما به عضویت دربیایند. برای به دست آوردن اعضا، باید فعالیت مستمری در شبکه‌های اجتماعی داشته و مخاطبان خاص خود را شکار کنید. پس از آن می‌توانید سفارش تبلیغات دریافت کرده و به درآمد‌زایی جذابی مشغول شوید.

ادمین شبکه های اجتماعی

مشاغلی که در بالا ذکر کردیم، تمامی کسب و کارهای خانگی مناسب برای بانوان خانه‌دار نیستند. همچنان خیاطی، گلدوزی، قلاب‌ بافی، عروسک سازی، مجسمه سازی، قالی بافی، گلیم بافی، نقاشی روی شیشه و … نیز در شمار مشاغل خانگی مناسب بانوان خانه‌دار هستند و بازار بزرگ خود را دارند. اما در این مطلب سعی کردیم، به مشاغلی اشاره کنیم که در گذشته کمتر وجود داشته و در دهه‌های اخیر به دنیای خوداشتغالی مناسب بانوان خانه‌دار اضافه شده‌اند.

اگر شما نیز توصیه و ایده‌های جالبی برای راه اندازی استارت آپ خانگی مناسب بانوان و حتی آقایان دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.