منظور از استخراج بیت کوین با هارد، استخراج رمزارز به کمک هارد درایوها است. دستگاه‌های ذخیره‌سازی به طور قابل‌توجهی مصرف برق کمتری دارند، کمتر به سیستم‌های خنک‌کننده نیاز پیدا می‌کنند، به نسبت ارزان‌تر هستند و نگهداری و پیکربندی آن‌ها بسیار آسان‌تر است. 

استخراج بیت کوین با هارد دیسک با استفاده از الگوریتم‌های اجماع اثبات ظرفیت (PoC) انجام می‌شود. رمزارزهایی مانند برست، سیا کوین و استورج قابلیت استخراج از طریق هارد دیسک را دارند. این رمزارزها کمتر شناخته شده‌اند اما می‌توان توکن‌های آن‌ها را با بیت کوین یا اتریوم معامله کرد. 

در این مقاله از مالتینا بلاگ، هر آنچه که برای خرید هارد دیسک و استخراج رمزارز با هارد لازم است بدانید را توضیح خواهیم داد. همچنین، شما را با مزایا و معایب این روش از استخراج و بهترین هارد دیسک‌ها آشنا خواهیم کرد. 

استخراج با هارد چیست و چگونه کار می‌کند؟ 

همانطور که گفته شد، استخراج رمزارز با هارد دیسک، یک فرآیند استخراج رمزارز با استفاده از هارد درایو و به کمک الگوریتم اجماع اثبات ظرفیت (PoC) است. این الگوریتم به منظور محاسبه‌ی تابع هش از مقادیر بزرگی از حافظه‌ی فیزیکی در هارد درایوهای کاربر استفاده می‌کند. 

در طول جستجوی بلوک در مرحله‌ی اول، تعدادی از انواع هش‌ها در فضای خالی از حافظه‌ی هارد دیسک ذخیره می‌شوند. و در مرحله‌ی دوم از استخراج، این آپشن‌ها از قبل اعمال شده‌اند. 

در واقع، نرم‌افزار هنگامی که استخراج بیت کوین با هارد در حال انجام است، فرآیندی به نام پلاتینگ که تولید حجم داده است، رخ می‌دهد. منظور از پلاتینگ یا به اصطلاح ثبت کردن، پردازش و ذخیره‌سازی جواب‌های محتمل معادله بلوک‌ها پیش از استخراج به کمک هارد دیسک است. 

استخراج بیت کوین با هارد چیست و چگونه کار می‌کند؟ 

راندمان استخراج و میزان سودآوری آن برای کاربر به تعداد پلات‌های ثبت شده، بستگی دارد. این پلات‌ها خود نشان‌دهنده‌ی حجم داخلی هارد درایو هستند. در خود الگوریتم اثبات ظرفیت (PoC)، نسخه‌های پیشرفته‌ای از الگوریتم اثبات ذخیره‌سازی (PoS) و اثبات قابلیت بازیابی (PoR) وجود دارند. 

الگوریتم اثبات ظرفیت از کل هارد دیسک به منظور محاسبه‌ی درآمد کاربر استفاده می‌کند. این در حالی است که در الگوریتم اثبات قابلیت بازیابی، تعداد دانلودهای داده از درایو مسئول این شاخص است. 

لازم به ذکر است که درایوهای سخت‌افزاری (HDD) از نظر ظرفیت داخلی بهتر هستند در حالی که عملکرد درایوهای حالت جامد (SSD) از نظر سرعت انتقال اطلاعات بهتر است. 

انواع هارد درایوها برای استخراج رمزارز

به طور کلی، دو نوع هارد درایو برای استخراج رمزارز وجود دارد:

  • درایو سخت‌افزاری یا HDD
  • درایو حالت جامد یا SSD

هارد دیسک‌هایی مانند HDD مبتنی بر فناوری صفحه مغناطیسی، یک استاندارد قدیمی برای ذخیره‌ی اطلاعات به شکل دیجیتال هستند و برای مدت زمان طولانی است که در بازار قطعات کامپیوتری وجود دارند. این هارد دیسک‌ها به خاطر قابلیت اطمینان بالا و فناوری بسیار پیچیده شهرت دارند. با این وجود، سرعت انتقال داده آن‌ها بسیار پایین است. 

در مقابل، درایوهای SSD اخیراً در بازار قطعات کامپیوتری ظاهر شده‌اند. اما بلافاصله پس از تصمیمات قطعی در مورد سرعت انتقال اطلاعات و قابلیت اطمینان مورد استقبال قرار گرفتند. با این وجود، درایوهای حالت جامد یک مشکل اساسی دارند. 

این درایوها دارای تعداد محدودی از ثبت اطلاعات در حجم داخلی هستند. این بدان معنی است که هر چه اطلاعات بیشتری روی هارد دیسک نوع SSD بازنویسی شود، هارد درایو با سرعت بیشتری تعداد محدودی از چرخه‌های نوشتاری را تمام می‌کند و تنها در حالت فقط خواندنی (read-only) کار می‌کند. بدان معنی که تنها می‌تواند اطلاعات تاکنون ثبت شده را بخواند و قادر به افزودن داده‌ی جدید به دیسک نیست. 

بیشتر بخوانید : راه های بدست آوردن و خرید بیت کوین در ایران

بهترین گزینه برای استخراج بیت کوین با هارد

انتخاب بهترین گزینه برای استخراج بیت کوین با هارد به پارامترهای متعددی بستگی دارد. با این وجود، سه پارامتر زیر نقش بسیار مهمی در استخراج رمزارز به کمک هارد ایفا می‌کنند:

  • مقدار حافظه‌ی داخلی درایو؛
  • سرعت چرخش اسپیندل؛ و
  • مقدار بافر در کنترل‌کننده. 

واضح است که مقدار حافظه‌ی درونی، میزان سودآوری استخراج بیت کوین با هارد را تنظیم می‌کند چرا که هر چه حافظه‌ی درونی بیشتر باشد، درآمد حاصل از استخراج رمزارز نیز بیشتر خواهد بود. 

بهترین گزینه برای استخراج بیت کوین با هارد

سرعت اسپیندل به طور مستقیم بر سرعت انتقال داده از صفحه های هارد درایو به رابط تاثیرگذار است. در مدل‌های معمولی، سرعت اسپیندل تقریباً برابر با ۷۲۰۰ دور بر دقیقه است. با این وجود، مدل‌های خاصی از سری Western Digital Raptor وجود داشتند که به دلیل داشتن سرعت اسپیندل ۱۰۰۰۰ یا حتی ۱۵۰۰۰ دور بر دقیقه، بسیار کارآمد و محبوب بودند. 

حجم بافر حافظه در کنترل‌کننده‌ی داخلی داریو نیز مقدار داده‌ای که بلافاصله و بدون دسترسی به حافظه‌ی داخلی در دسترس سیستم قرار می‌گیرد را کنترل می‌کند. به عبارت دیگر، منظور از بافر حافظه همان رم است. 

 

برندهای متنوع هارد دیسک با انواع ظرفیت ها و مدل ها، موجود در آمازون و آماده خرید فقط در مالتینا

برخی از بهترین گزینه‌ها برای استخراج رمزارز ، هاردهای آورده شده‌ در زیر می باشند:

 

خرید هارد دیسک توشیبا Toshiba HDWD130EZSTA

  • حافظه داخلی: ۳ ترابایت؛
  • سرعت اسپیندل: ۷۲۰۰ دور بر دقیقه؛
  • ظرفیت بافر: ۶۴ مگابایت. 

______________________________

خرید هارد دیسک سیگیت Seagate ST8000 AS0002

  • حافظه داخلی: ۸ ترابایت؛
  • سرعت اسپیندل: ۷۲۰۰ دور بر دقیقه؛
  • ظرفیت بافر: ۲۵۶ مگابایت. 

______________________________

 

خرید هار دیسک اینترنال وسترن دیجیتال Western Digital WD Red

  • حافظه داخلی: ۶ ترابایت؛
  • سرعت اسپیندل: ۷۲۰۰ دور بر دقیقه؛
  • ظرفیت بافر: ۶۴ مگابایت.

______________________________

 

خرید هارد اینترنال سیگیت Seagate ST10000 VN0004

  • حافظه داخلی: ۱۰ ترابایت؛
  • سرعت اسپیندل: ۷۲۰۰ دور بر دقیقه؛
  • ظرفیت بافر: ۲۵۶ مگابایت. 

 

برای خرید انواع هارد دیسک بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

 

 

برای مشاهده مدل های بیشتر سری به مقاله بهترین هارد های اینترنال در سال های اخیر بزنید و برای خرید لجر، بهترین کیف پول ارز دیجیتال نیز میتوانید به مالتینا مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: خرید لجر و دیگر کیف پول های سخت افزاری ارزدیجیتال 

مزایا و معایب استخراج با هارد دیسک

استخراج بیت کوین با هارد دارای مزایا و معایبی است. به طور کلی، استخراج هر رمزارزی به کمک هارد به سرمایه مالی کمتری نیاز دارد. به همین دلیل است که گزینه ایده‌الی برای افراد تازه‌کاری به شمار می‌رود که با سرمایه محدود وارد کار می‌شوند. 

مزایا

از دیگر مزایای استخراج رمزارز با هارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه‌های ذخیره‌سازی مانند درایو سخت‌افزاری (HDD) و درایو حالت جامد (SSD) بسیار ارزان‌تر از دستگاه‌های خاصی از قبیل ASICها و کارت گرافیک هستند. 
  • کاربر نیازی به خرید مادربردهای گران‌قیمت با تعداد زیادی رابط برای اتصال به کارت گرافیک نیست. 
  • استخراج رمزارز از طریق هارد نیاز چندان زیادی به سیستم خنک‌‌کننده و تهویه‌ی هوای گرم اتاق ندارد. 
  • فرآیند پلاتینگ، برق بسیار کمتری نسبت به استخراج سنتی توسط ASICها و کارت گرافیک مصرف می‌کند. 
  • کاربر در این مدل از استخراج نیازی ندارد که در زمینه‌ی پیکربندی تجهیزات و نگهداری از آن‌ها خبره و ماهر باشد. 
  • امکان فرمت کردن هارد دیسک پس از هر بار استخراج وجود دارد. به این ترتیب، می‌توان از هارد دیسک‌ها برای کاربردهای دیگری نیز استفاده کرد. 
  • این مدل از استخراج رمزارز بسیار غیرمتمرکزتر از روش‌های مرسوم (به کمک الگوریتم اثبات کار) است. در نتیجه، حتی می‌توان از هارد دیسک‌های کامپیوتر یا تلفن همراه اندروید نیز استفاده کرد.
  • استخراج بیت کوین با هارد نیازی به به‌روزرسانی مداوم هارد دیسک ندارد. حتی می‌توان از هارد دیسک‌های قدیمی نیز برای استخراج رمزارز استفاده کرد. 

مزایا و معایب استخراج بیت کوین با هارد

معایب

با وجود مزایای مذکور، استخراج رمزارز با هارد با معایب و محدودیت‌هایی نیز همراه است. برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • تعداد محدودی رمزارز قابلیت استخراج از طریق هارد دارند.
  • بار زیاد بر روی هارد درایوها (HDD یا SSD) منجر به کاهش طول عمر مفید آن‌ها و خرابی زودتر از موقع می‌شود. 
  • بر خلاف ASICها و کارت گرافیک، تقاضای کمی برای هارد درایوهای در حال عملیات وجود دارد. 
  • از داده‌های پلات شده در هارد دیسک نمی‌توان جز برای استخراج رمزارز استفاده‌ی دیگری کرد. 
  • افزایش محبوبیت استخراج بیت کوین با هارد خود موجب بالا رفتن قیمت هارد دیسک‌ها خواهد شد. 

لازم به ذکر است که استفاده از الگوریتم اثبات ظرفیت به منظور استخراج رمزارز نسبتاً جدید است و هنوز چالش‌ها و محدودیت‌های آن به خوبی مورد ارزیابی قرار نگرفته است. 

سخن نهایی

استخراج بیت کوین با هارد از الگوریتم اثبات ظرفیت (PoC) استفاده می‌کند. در این الگوریتم، به جای استفاده از هش برای پیدا کردن راه‌حل، فرآیند پلاتینگ صورت می‌گیرد. در این فرآیند، پاسخ‌های احتمالی معادله‌ی بلوک‌ها روی هارد دیسک (HDD یا SSD) ذخیره می‌شوند. 

در صورتی که پاسخ معادله بلوک در هارد دیسک ذخیره شده باشد، کاربر برنده‌ی آن بلوک خواهد شد. به همین دلیل است که هر چه فضای ذخیره‌سازی هارد دیسک بیشتر باشد، تعداد پاسخ‌های احتمالی بیشتری بر روی آن قابل ذخیره خواهد بود. در نتیجه، سودآوری نیز بیشتر خواهد بود. 

در حال حاضر، برگشت سرمایه استخراج رمزارز با هارد بسیار ناچیز است. از سوی دیگر، کاربران تنها زمانی به این مدل از استخراج رمزارز علاقمند می‌شوند که می‌خواهند توکن‌های خود را برای پیش‌بینی یک پامپ (رشد سریع و غیرمنطقی رمزارز) مقیاس بزرگ ذخیره کنند. 

لینک منبع: coinpost.media

مطالب مرتبت بیشتر:

مروری بر هارد دیسک های برند وسترن دیجیتال

بهترین هارد اکسترنال برای مک بوک

۶ حقیقت جالب درباره بیت کوین که نمیدانستید!

معرفی و مقایسه بهترین برند های هارد اکسترنال