معرفی بهترین هاردهای اینترنال | کدام هارد اینترنال از همه قوی تر است؟

هنگامی که بحث ذخیره‌ سازی فایل‌ها و بازی‌های با حجم بالا پیش می‌آید، اهمیت نقش هارد اینترنال به خوبی برای ما نمایان می‌شود. اگرچه تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده ‌است اما هاردهای اینترنال همچنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص می‌دهند.

با توجه به نوع استفاده و کارکرد، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب هارد اینترنال وجود دارد. اگر به بازار نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم ‌شد که انتخاب یک هارد اینترنال تا چه میزان می‌تواند دشوار و وقت‌ گیر باشد. برای انتخاب بهترین گزینه ابتدا باید نیاز فرد شناسایی‌ شود و سپس با توجه به آن، گزینه مناسبی را انتخاب کرد. باتوجه به کارکرد و کارایی متفاوتی که این نوع از هاردها دارند، تنها در صورتی می‌توانیم مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنیم، که شناخت کاملی نسبت به انواع مختلف هاردهای اینترنال داشته ‌باشیم. با توجه به سرعت اجرا، فضای ذخیره سازی، عملکرد، قیمت و چندین فاکتور دیگر می‌توان هاردهای اینترنال متفاوتی را انتخاب‌ کرد. در این مطلب می‌خواهیم بهترین هاردهای اینترنال در سال ۲۰۲۰ را معرفی‌ کنیم.

 

معرفی بهترین هاردهای اینترنال

بهترین هارد با توجه به تمام فاکتورها: Seagate firecuda

این هارد را نه می‌توان یک SSD  کامل و نه می‌توان یک هارد درایو کامل نامید، این هارد را می‌توان ترکیبی از هر دو نامید. یعنی می‌توانیم بیان‌ کنیم نوعی SSHD  است. با توجه به فضای ذخیره سازی ۲ ترابایتی و همچنین NAND  برابر با ۸ گیگابایتی، این هارد اینترنال گزینه بسیار محبوبی محسوب می‌شود. واحد فلش به کار رفته در این هارد، سرعت خواندن و نوشتن را افزایش می‌دهد. با توجه به پشتیبانی از SATA  برابر با ۶ گیگ بر ثانیه، استفاده از این هارد باعث افزایش سرعت خوانش تا ۱۴۰ مگابایت بر ثانیه می‌شود. هنگامی که به ۵۴۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد، هارد به صورت خودکار میزان حرارت و صدای تولید شده را کاهش می‌دهد.

این هارد را می‌توانیم یک هارد هوشمند بنامیم، زیرا به صورت خودکار یاد می‌گیرد که پر کاربردترین اپلیکشن‌هایی که فرد از آن‌ها استفاده می‌کند را شناسایی‌ کند و آن‌ها را با سرعت بیشتری اجرا کند. برای گیمرها نیز، این هارد پس از چندین بار اجرای بازی، زمان بارگذاری بازی را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود بازی با سرعت بیشتری اجرا شود. اگرچه ویژگی‌های این هارد اینترنال بسیار عالی است و هر فردی را شگفت ‌زده می‌کند اما یک SATA SSD  عملکرد بهتری نسبت به این هارد خواهد داشت.

به صورت کلی باید بیان ‌کنیم که این هارد درایو، یک نمونه پیشرفته از هاردهای مکانیکی قدیمی است. با این وجود، بدون صرف هزینه زیاد فرد می‌تواند هاردهایی با ظرفیت بیشتر را خریداری‌ کند. البته باید بیان  کنیم که عملکرد این هارد بهتر از هارد دیسک درایو با سرعت ۷۲۰۰ دور بر دقیقه است.

ویژگی‌های مثبت:

  • قیمت عالی
  • عملکرد بهتر نسبت به هارد دیسک درایوهای قدیمی
  • ضمانت نامه ۵ ساله

ویژگی‌های منفی:

  • ضعیف‌تر بودن نسبت به SSDها
  • کاهش افزایش شتاب و سرعت از طریق فلش

هارد اینترنال با عملکرد مناسب

بهترین هارد از نظر سرعت اجرا: western digital black

شرکت بلک لاین از جمله شرکت‌هایی است که بهترین هاردهای اینترنال را به بازار عرضه می‌کند. هاردهایی که توسط این شرکت عرضه می‌شود را می‌توان قابل اعتمادترین هاردهای موجود در بازار نامید.

این هارد در زمینه ذخیره بازی عملکرد بسیار خوبی دارد،  مخصوصا بازی‌هایی که نیاز به بارگذاری سریع ندارند، مثل بازی‌های تک نفره.

زمانی که هاردSSHD firecuda  در دسترس نباشد، خرید هارد وسترن دیجیتال بلک، بهترین گزینه است. دلیل این امر نه تنها به خاطر عملکرد و اعتماد پذیری آن که به خاطر قیمت عالی آن نیز است. اگر چه نسبت به نسخه آبی، قیمت بالاتری دارد اما به نسبت قیمتش عملکرد فوق العاده‌ای دارد. با توجه به سرمایه‌ای که فرد در اختیار دارد، می‌تواند نسخه ۵۰۰ گیگابایتی تا ۶ ترابایتی این محصول را خریداری‌ کند. با توجه به ضمانت ۵ ساله‌ای که به همراه خرید این هارد ارائه می‌شود، فرد می‌تواند با خیالی راحت نسبت به خرید آن اقدام کند.

ویژگی‌های مثبت:

  • قیمت عالی
  • اعتماد پذیر بودن
  • ضمانت ۵ ساله‌

ویژگی‌های منفی:

  • ایجاد سر و صدای زیاد
  • عملکرد ضعیف‌تر نسبت به firecuda

هارد اینترنال با قیمت عالی

بهترین هارد از نظر فضای ذخیره‌ سازی:pro  Seagate barracuda

نسخه پرو این هاردها، جزو بهترین هاردهای اینترنال موجود در بازار است. یکی از ویژگی‌های باراکودا پرو ماکزیمم بارگذاری کاری برابر با ۳۰۰ ترابایت است، بنابراین مشابه با با هارد وسترن دیجیتال بلک یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره سازی بازی‌ها محسوب می‌شود. این هارد درایو دارای سرعت ۷۲۰۰ دور بر دقیقه است و از از ویژگی SATA  با سرعت ۶ گیگ بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. از این رو می‌توانیم سرعت انتقال در این هارد اینترنال بسیار بالا است.

اگرچه نسخه باراکودا پرو نسبت به وسترن دیجیتال بلک گزینه پیشرفته‌تری است اما از نظر فضای ذخیره ‌سازی وسترن دیجیتال گزینه‌های بیشتری در اختیار فرد قرار می‌دهد. با استفاده از این هارد اینترنال فرد می‌تواند فضای ذخیره‌سازی بین ۲ تا ۱۴ ترابایت در اختیار داشته ‌باشد و این بدان معناست که برای این فضای ذخیره سازی باید هزینه‌ بیشتری را صرف‌ کند.

ویژگی‌های مثبت:

  • عملکرد عالی
  • گزینه‌های ذخیره سازی متنوع
  • ضمانت ۵ ساله‌

ویژگی‌های منفی:

  • سرعت عملکرد ضعیف‌تر نسبت به فایرکودا
  • گران تر از فایرکودا و وسترن دیجیتال بلک

هارد اینترنال سریع

بیشتر بخوانید: هارد اکسترنال| معرفی و مقایسه بهترین برند های هارد اکسترنال

بهترین هارد از نظر عملکرد: western digital velociraptor

اگر به دنبال استفاده از بهترین هارد دیسک درایو از نظر عملکرد هستید، بهترین گزینه موجود وسترن دیجیتال ولاسیرپتور است. وسترن دیجیتال یکی از معتبرترین برندهای در زمینه تولید انواع هارد درایوها از جمله هارد‌های اینترنال است. وسترن دیجیتال نسخه‌های متفاوت برای شرایط متفاوت را تولید می‌کند برای مثال نسخه آبی مقرون به صرفه ترین، نسخه سیاه بهترین از نظر عملکرد، نسخه قرمز بهترین گزینه برای NAS  و نسخه بنفش بهترین گزینه برای استفاده نظارتی است. اما باید بیان ‌کنیم که نسخه ولاسیرپتور بهترین نسخه در بین تمامی گزینه‌های بیان شده ‌است.

با این وجود، هزینه تمام ‌شده این درایو بالا است و از نظر فضای ذخیره ‌سازی عملکرد چندان قابل توجهی ندارد. از نظر فضای ذخیره ‌سازی، این هارد اینترنال عملکرد پایین‌تری نسبت به SSDها دارد. برای مثال kinaston A400  که یک SSD   ۲ ترابایتی است و قیمت آن با هارد ولاسیرپتور نیز یکسان است، فضای ذخیره ‌سازی دو برابری نسبت به این هارد دارد.

اما اگر شرایطی را در نظر بگیریم که فرد بخواهد از یک هارد اینترنال استفاده ‌کند و قصد استفاده از یک SSHD  را نداشته ‌باشد، بهترین گزینه از نظر عملکرد همین هارد وسترن دیجیتال ولاسیرپتور است. همچنین با خرید این محصول یک ضمانت ۵ ساله به مشتری عرضه می‌شود.

ویژگی‌های مثبت:

  • سرعت ۱۰ هزار دور بر دقیقه
  • ضمانت ۵ ساله
  • اعتمادپذیری بالا

ویژگی‌های منفی:

  • ضعیف‌تر بودن نسبت به SSDها
  • قیمت نسبتا بالا
  • داشتن محدودیت از نظر فضای ذخیره‌ سازی

هارد اینترنال پر سرعت

بهترین گزینه هارد اینترنال از نظر مقرون به صرفه بودن: Seagate barracuda

اگر فرد به دنبال پس‌انداز پول‌هایش است و به دنبال خرید یک هارد اینترنال مقرون به صرفه است، این گزینه بهترین انتخابی است که پیش روی وی قراردارد. سرعت چرخش در این هارد نیز به ۷۲۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد  و از SATA  برابر با ۶ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و همچنین از نظر فضای ذخیره ‌سازی، گزینه‌های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مطلب خاص دیگری در مورد این هارد وجود ندارد. نقطه قوت این هارد قیمت بسیار پایین آن است و از نظر اعتماد پذیری نیز در چند سال اخیر توانسته توجهات را به سمت خودش جلب‌ کند. یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف این نسخه را می‌توان سرعت پایین و نامناسب این هارد در مسئله خوانش و رایتینگ بیان ‌کرد.

این هارد دیسک درایو در نسخه‌های متفاوت از ۱ ترابایتی تا ۸ ترابایتی عرضه می‌شود، هرچه هزینه بیشتری صرف‌ شود می‌توان نسخه‌های با فضای ذخیره سازی بیشتر را تهیه‌ کرد.

ویژگی‌های مثبت:

  • مقرون به صرفه بودن
  • گزینه‌های مختلف در مورد فضای ذخیره سازی
  • ضمانت نامه دو ساله

ویژگی‌های منفی:

  • ضمانت نامه کوتاه‌ تر نسبت به نسخه پرو
  • پایین بودن سرعت رایت و ریدینگ

هارد اینترنال مناسب

بهترین گزینه هارد اینترنال از نظر قابل اعتماد بودن: western digital blue

پس از باراکودا، بهترین هارد اینترنال از نظر قیمت را می‌توانیم نسخه آبی هارد وسترن دیجیتال بنامیم. این گزینه، قابل مقایسه با باراکودا است اما از لحاظ قیمتی، اندکی هزینه بیشتری دارد. وسترن دیجیتال از نظر اعتماد پذیری شهرت و اعتبار بیشتری دارد.

نسبت وسترن دیجیتال آبی به سیاه را می‌توانیم مشابه نسبت باراکودا به نسخه پرو آن بدانیم. در عمل نسخه آبی هارد وسترن دیجیتال مشابه با نسخه سیاه آن است با این تفاوت که مدت زمان گارانتی کمتری دارد و از نظر عملکردی اندکی ضعیف‌تر است که همین موارد باعث کاهش قیمت تمام‌ شده آن می‌شود. یکی از مواردی که کمپانی وسترن دیجیتال باید به آن توجه‌ کند این است که که برای افزایش رقابت پذیری با برند Seagate  هزینه محصولات خود را اندکی پایین بیاورد.

ویژگی‌های مثبت:

  • قیمت عالی
  • ضمانت نامه دو ساله
  • گزینه‌های مختلف در مورد فضای ذخیره سازی

ویژگی‌های منفی:

  • اندکی گران تر از Seagate است
  • نسبت به نسخه سیاه ضمانت نامه کوتاه‌تری دارد
  • عدم اجرای صحیح خدمات مربوط به ضمانت نامه

هارد اینترنال مقرون به صرفه

بیشتر بخوانید: بهترین هارد اکسترنال برای مک بوک

بهترین گزینه برای NAS  : Seagate ironwolf

شرایطی را تصور کنید که فرد نیاز چندانی به فضای ذخیره سازی برای بازی ندارد و عمده استفاده از هارد برای ذخیره‌ سازی فایل‌های مهم است. اینجا است که NAS  یا فضای ذخیره سازی متصل به شبکه اهمیت خود را نشان می‌دهد. در چنین شرایطی فرد نیاز به یک هارد درایو دارد که از نظر بک آپ گرفتن عملکرد مطلوبی داشته باشد. بهترین گزینه‌ای که در چنین شرایطی می‌توان خریداری ‌کرد، نسخه ironwolf  است.

درایوهای NAS  نسبت به هارد دیسک درایوهای مخصوص دسکتاپ متفاوت هستند زیرا این درایوها به نحوی طراحی شده‌اند که در هفت روز هفته و به صورت ۲۴ ساعت استفاده‌ شوند و عملکردی خوب از خود نشان بدهند. نسخه ironwolf  را می‌توان با یک ضمانت نامه سه ساله و در فضای ذخیره ‌سازی از ۱ تا ۱۶ ترابایتی خریداری کرد. البته نسخه پرو این محصول وجود دارد که برای استفاده در تجارت و در سطح حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با تهیه نسخه ۳ ترابایتی به بالا، فرد می‌تواند به بهترین نسخه این محصول از نظر عملکردی دسترسی  داشته ‌باشد. همچنین باید به خاطر داشت که نسخه ۴ ترابایتی به پایین به جای سرعت ۷۲۰۰ دور بر دقیقه، در سرعت ۵۹۰۰ دور بر دقیقه اجرا می‌شوند. نسخه ۱ و ۲ ترابایتی این محصول فاقد ویژگی احساس لرزش هستند. نسخه پرو آن هیچ یک از این محدودیت‌ها را ندارد اما برای خرید آن نیاز به هزینه بیشتری است.

ویژگی‌های مثبت:

  • قیمت عالی
  • گزینه‌های بسیار متفاوت از نظر فضای ذخیره‌ سازی
  • ضمانت نامه سه ساله

ویژگی‌های منفی:

  • نسخه‌هایی با فضای ذخیره‌ سازی پایین‌تر و محدود‌
  • ضمانت نامه کوتاه‌تر نسبت به نسخه ironwolf pro

خرید هارد اینترنال با ضمانت

نسخه تحسین‌ شده هارد اینترنال: Seagate exos x

ابن گزینه نیز یکی دیگر از محصولات seagate  است که ویژگی‌های وسترن دیجیتال را در قیمتی پایین‌تر عرضه می‌کند. نسخه اکسوس ایکس از آیرون‌ولف و حتی آیرون ولف پرو نیز برتر است. این هارد برای سرورهای شلوغ مناسب است و برای کسانی که می‌خواهند به صورت خانگی از آن استفاده‌ کنند، گزینه خوبی محسوب نمی‌شود.

اکسوس ایکس در نسخه‌های ۸ تا ۱۶ ترابایتی عرضه می‌شود و نسخه x16  آن با ظرفیت ۱۴ و ۱۶ ترابایتی، نسخه‌های است که بیشترین فضای ذخیره سازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر نسخه x16  نسخه‌های x14  و x10  نیز در بازار موجود هستند. نسخه x16  در طول یک سال می‌تواند لود کاری ۵۵۰ ترابایتی داشته ‌باشد و زمان مخصوص ایجاد نقص در آن نیز ۲.۵ میلیون ساعت است. این هارد اینترنال فوق ‌العاده است. همچنین به همراه این هارد اینترنال یک ضمانت نامه ۵ ساله به مشتری عرضه می‌شود.

ویژگی‌های مثبت:

  • عملکرد عالی
  • ضمانت نامه پنج ساله

ویژگی‌های منفی:

  • قیمت محصول
  • نداشتن برخی از ویژگی‌های نسخه آیرون ولف
  • داشتن گزینه‌های کمتر در مورد فضای ذخیره سازی

هارد اینترنال عالی

سخن پایانی

اگرچه مدت زمان زیادی از معرفی هارد دیسک درایوها می‌گذرد اما با توجه به قیمتی که دارند همچنان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های ذخیره دیتا محسوب می‌شوند. دو برند وسترن دیجیتال و Seagate  دو بازیگر اصلی در این محصولات هستند. با تمام اوصاف بهترین پیشنهادی که ما داریم یک HDD  نیست بلکه یک SSHD  به نام فایرکودا است. این نسخه هم از نظر عملکردی و هم از نظر قیمت، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

باز هم می‌گوییم که یک SATA SSD  گزینه بهتری نسبت به تمام مواردی است که در این مطلب ذکر شد (حتی بهتر از فایرکودا و ولاسیرپتور).

اگر فرض کنیم فرد به دنبال خرید یک هارد اینترنال مقرون به صرفه برای ذخیره بازی‌ها است، فایرکودا بهترین گزینه پیش رو است. دو نسخه آیرون ولف و اکسوس ایکس نیز برای کسانی مناسب است که به دنبال هارد اینترنال دسکتاپ نیستند و به دنبال یک هارد مناسب برای NAS  یا سرورهای شلوغ هستند.

منبع:

windowscentral

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024