هارد اکسترنال| معرفی و مقایسه بهترین برند های هارد اکسترنال

هارد اکسترنال ابزاری اساسی برای آسان‌تر کردن زندگی سایبری شما است. با این حال ، با وجود انواع مختلفی که در بازار وجود دارد، کار بسیار سختی است که بدانید کدام هارد اکسترنال برای شما مناسب‌تر است. هنگام خرید یک هارد اکسترنال جدید فاکتوهای زیادی باید در نظر گرفته شوند، اما اصلی‌ترین آن‌ها فضای ذخیره‌سازی، سرعت، قابلیت حمل و قابلیت اطمینان است. با وجود بسیاری از این عوامل، کار بسیار دشواری است که یک درایو خارجی را “بهترین” بدانیم، اما می‌توان چند درایو پیدا کرد که به صورت کلی، نیازهای هر کسی را برآورده کنند. در این مقاله به چند مدل از بهترین هارد اکسترنال‌‌ها پرداخته شده است.

اگر شما برای ذخیره کردن اسناد مهم خود هارد اکسترنال لازم دارید یا اینکه جزو کسانی هستید که به دلیل اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری نیاز به فضای اضافی دارید، هارد اکسترنال WD My Passport Wireless Pro  را با باتری شگفت‌انگیز و اندازه جمع و جور آن به شما توصیه می‌کنیم.

WD My Passport Wireless Pro بهترین هارد اکسترنال از هر نظر

WD My Passport Wireless Pro  یک هارد اکسترنال قابل حمل بی‌سیم است که تقریبا مناسب برای عکاسان، فیلمبرداران، گیمرها و هر کسی است که به دنبال ذخیره و ویرایش اسناد مدیا در دسترس است.My Passport Wireless Pro  دارای 4k  جریان و بیش از  802.11 ac  قابلیت Wi-Fi است. به عبارت دیگر، این هارد اکسترنال عملکرد پر سرعتی را ارائه می‌دهد.

ویژگی Wi-Fi این هارد اکسترنال همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا ویرایش‌هایی که نیاز به سرعت بیشتری دارند را از طریق تلفن‌های هوشمند، رایانه یا لپ‌تاپ خود در فایل‌های مدیا انجام دهید. از طریق Wi-Fi ، می‌توانید فایل‌های مدیا با کیفیت بالا را در تلفن خود، هر رایانه یا لپتاپ شخصی و یا MAC  و حتی در تلویزیون هوشمند خود بارگیری ، ویرایش و انتقال دهید.

اگر شغل شما به گونه‌ای است که ساعات زیادی از روز را باید از دفتر خود دور شوید، ممکن است این هارد اکسترنال گزینه مناسبی باشد زیرا همراه خود با یک پاور بانک داخلی 6400 میلی آمپر ساعتی دارد. این بدان معنی است که شما می‌توانید از این ویژگی این مدل هارد اکسترنال برای شارژ کردن دیگر دستگاه‌هایی که معمولا همراه خود بیرون می‌برید و نیاز به شارژ کردن آن‌ها دارید استفاده کنید مثل گوشی همراهتان.

سایز این مدل هارد اکسترنال 126 میلی متر در 23 میلی متر است که خب همانطور که گفته شد بسیار جمع و جور بوده و حمل و نقل آن آسان است. این نوع هارد اکسترنال در ظرفیت‌های مختلفی از 1TB تا 4TB موجود است و قیمت آن بسته به ظرفیت آن متفاوت است.

هارد اکسترنال

مشاهده و خرید

 

WD My Book بهترین هارد اکسترنال از نظر ارزش

WD My Book یک هارد اکسترنال دسکتاپ بسیار قابل اعتماد است که برای ذخیره تعداد زیادی از فایل‌های چندرسانه‌ای از جمله عکس، فیلم، موسیقی، اسناد و موارد دیگر طراحی شده است. هارد اکسترنال WD My Book مجهز به محافظت در برابر رمز عبور است و شما می‌توانید با Apple Time Machine  یا WD Backup جوین شوید تا پرونده‌های خود را ایمن‌تر کنید.

اگر به دنبال یک روش ارزان برای ذخیره کلیه فیلم‌ها و بازی‌هایی هستید که روزانه بارگیری می‌کنید، ممکن است این هارد اکسترنال برای شما مناسب باشد. این نوع هارد اکسترنال به راحتی فایل‌های 5 گیگابایت بر ثانیه را با سرعت USB 3.0 سریع منتقل می‌کند. هارد اکسترنال  WD My Book می‌تواند میلیون‌ها عکس و هزاران ساعت فیلم ذخیره کند، بنابراین دیگر لازم نیست که نگران حذف یا به روزرسانی فایل‌های خود باشید! نرم افزار ذخیره سازی پشتیبان WD به شما این امکان را می‌دهد تا با پشتیبان گیری خودکار برنامه ریزی کنید تا بتوانید از امنیت و ذخیره فایل‌های خود اطمینان حاصل کنید.

اندازه این هارد اکسترنال 6.7 در 1.9 در 5.5 اینچ (HWD) و وزن آن 2.02 پوند است و به گونه‌ای طراحی شده است که روی دسکتاپ شما قابل جاگذاری است و مانند دیگر هاردهای اکسترنال به راحتی در دسترس نیست. همچنین برای راه اندازی آن به آداپتور برق نیاز دارید. این هارد اکسترنال دارای کابل  USB 3.0، آداپتور برق، WD Backup ،  WD Security و  WD Drive Utilities و همچنین راهنمای سریع نصب است. این هارد اکسترنال با Windows و Mac سازگار است.

هارد

مشاهده و خرید

 

WD Elements Desktop بهترین هارد اکسترنال از نظر تطبیق پذیری

هارد اکسترنال WD Elements Desktop فضای فراوانی برای ذخیره سازی از 2TB تا 10TB را ارائه می‌دهد. این هارد اکسترنال بسیار متنوع است زیرا با کنسول‌های بازی، رایانه‌های شخصی و لپ تاپ سازگار است. اگر شما یک گیمر هستید که به دنبال یک فضای اضافی روی کنسول خود هستید، یا فردی هستید که رایانه شخصی شما به دلیل نداشتن هارد اکسترنال در حال کند شدن است، پس WD Elements Desktop  برای شما مناسب است. به جای حذف فایل‌ها، هارد اکسترنال WD Elements Desktop را به دستگاه خود وصل کرده و انتقال فایل‌ها را شروع کنید. به همین سادگی.

پس از بیرون آوردن  Desktop Elements از جعبه آن، آن را وصل کنید تا برای استفاده آماده باشد. ذخیره بالای ظرفیت این هارد اکسترنال باعث انتقال سریع داده‌ها می‌شود ، بنابراین لازم نیست که شما تمام روز در آنجا بنشینید و منتظر بمانید تا پرونده‌های شما منتقل شده و دستگاه‌های شما به ظرفیت عملکرد بهینه خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: ۵۰ مورد از بهترین تجهیزات جانبی دوربین عکاسی و فیلمبرداری

این نوع هارد اکسترنال با داشتن اندازه 48 میلی متر در 135 میلی متر با 165.8 میلی متر (WLH)  جزو هارد اکسترنال‌های جمع و جور نیست. با این حال، بسیار بادوام ساخته شده است. سازنده این هارد کیفیت آن را تضمین کرده و همچنین درایو آن برای احتیاط بیشتر در داخل محفظه‌ای بادوام نگه داشته می‌شود بنابراین دیگر نیازی به نگرانی در مورد شکستن آن نخواهید داشت. اما با این حال، Desktop Elements هیچ ویژگی امنیتی دیگری مانند رمز عبور یا نرم افزار محافظ را ارائه نمی‌دهد.

کارایی آمیخته با ظرافت

در صورتی که به یک هارد اکسترنال قابل اعتماد و بادوام نیاز دارید که فضای کافی را نیز در اختیار شما قرار دهد، Western Digital My Passport Pro بهترین گزینه برای شماست. این هارد اکسترنال به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های خود را از هر کجا حتی در حین حرکت ویرایش کنید و یا انتقال دهید.

هارد اکسترنالWD My Passport Pro دارای باتری بسیار قوی است و نیز به راحتی قابل حمل است. من فکر می‌کنم شما این ویژگی را دوست داشت ه باشید که دارای یک درگاه اضافی نیز هست که برای شارژ دستگاه‌های دیگر مانند تلفن همراه شما یا کنترل کننده‌های بازی بسیار مناسب است.

اما برای دیگر پیشنهادهای موجود پس از بررسی ده‌ها مدل برتر در بازار، ما Samsung T5 را به عنوان یک مدل همه کاره و با دوام مناسب برای بسیاری از اهداف پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر این نوع هارد اکسترنال مدل دلخواه شما نباشد، ما چند درایو مناسب دیگر برای پیشنهاد داریم که برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌‌های شما، در هر شرایطی که باشند مناسب هستند.

بهترین هارد

مشاهده و خرید

 

بررسی سامسونگ T5 SSD

هارد اکسترنال سامسونگ T5 یک درایو کم حجم، مقرون به صرفه و با سرعت بالا است که به نظر می‌رسد یک پیشنهاد ذخیره سازی قابل حمل با کیفیت بالا است. این نوع هارد اکسترنال با بهره‌گیری از آخرین نسل فناوری 3D V-NAND سامسونگ، حداکثر 2 ترابایت فضا را ذخیره کرده و ابعاد کوچکی نیز دارد، هرچند که در انواع مختلف و با اندازه‌های مختلف و با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود.

هارد اکسترنال T5 سامسونگ که در پوسته‌ای محکم و آلومینیومی قرار دارد، ادعا می‌کند این درایو خارجی می‌تواند بدون مشکل در برابر افت به اندازه شش پا مقاومت کند. اگرچه به سختی به شما پیشنهاد می‌کنیم چنین ادعاهایی را به طور صد در صد بپذیرید اما خب مهم است که درایوهای خارجی که مانند درایوهای داخلی توسط خود جسم کامپیوتر یا لپ تاپ محافظت نمی‌شوند به اندازه کافی محکم باشند که بتوانند در برابر ضربه‌ها کمی مقاومت از خود نشان دهند.

به لطف سرعت، اندازه کم حجم و ویژگی‌های اضافی مانند نرم افزار رمزنگاری سازگار، هیچ هارد اکسترنال دیگری وجود ندارد که بتوانیم به اندازه هارد اکسترنالSamsung T5 سامسونگ به شما توصیه کنیم. هرچه به سمت بالای طیف فضای ذخیره سازی بروید قیمت این هارد اکسترنال گران‌تر می‌شود . برای مثال مدل 2TB چند صد دلار قیمت خواهد داشت  اما بسیار ارزان‌تر از آن است که چند سال پیش بود و اگر بتوانید هزینه آن را بپردازید بهترین هارد اکسترنال برای شما خواهد بود.

هارد اکسترنال سامسونگ

مشاهده و خرید

 

 Seagate Backup Plus Ultra Slim قابل حمل و سبک

اگر به دنبال یک هارد اکسترنال قابل حمل با قیمت مناسب هستید، Seagate Backup Plus Ultra Slim Portable  به احتمال زیاد متناسب با انتظارات شما خواهد بود. این نوع هارد اکسترنال نه تنها 4.8 اونس وزن دارد و ضخامت آن فقط 9.65 میلی متر است، بلکه قیمتی مقرون به صرفه نیز دارد.  80 دلار برای 2TB یا 60 دلار برای 1TB آن. با وجود اینکه سرعت این نوع هارد اکسترنال با هاردهای پرسرعت به نسبت قابل مقایسه نیست اما معیارها به ما نشان می‌دهند که با داشتن وزن بسیار کم و قابل حمل بودن آن‌ها، می‌تواند با هر هارد اکسترنال خارجی در بازار رقابت کند. جنس این هارد اکسترنال پلاستیک بوده که در قسمت بالای آن کمی آلومینیوم نیز به کار رفته است.

هاردهای اکسترنال

مشاهده و خرید

 

Adata SE730H با دوام‌ترین هارد اکسترنال

آیا به دنبال یک درایو SSD  با دوام فوق العاده هستید؟ شما آن را پیدا کردید! هارد اکسترنال ای دیتا 500 گیگابایتی برای مقاومت در برابر شرایط سخت، با عایق کاری  IP68، ضد ضربه بودن طبق استانداردهای نظامی و ضد آب بودن طراحی شده است. این نوع هارد اکسترنال می‌تواند در آب با عمق 6 پا به مدت یک ساعت دوام بیاورد، بنابراین باران و آب نمی‌تواند خطری برای آن ایجاد کند. این نوع هارد اکسترنال برای اتصال از USB 3.1 Gen 2 نوع C استفاده می‌کند (برای بار خواندن و نوشتن تا 500 مگابایت در ثانیه) ، بنابراین سازگاری نباید مشکلی ایجاد کند. در حالی که می‌توانید این درایو را در هر کجا که خواستید با خود ببرید، باید مراقب باشید که آن را گم نکنید، زیرا تنها چند سانتی متر طول دارد.

هارد اکسترنال کوچک

مشاهده و خرید

Western Digital My Passport Ultra هارد اکسترنال با بهترین قیمت

هارد اکسترنالWestern Digital My Passport  که به تازگی معرفی شده است، سبک‌ترین مدل موجود در بازار نیست، اما با ضمانت سه ساله و اعتبار WD برای قابلیت اطمینان همراه است. همچنین اینکه این نوع هارد اکسترنال با قیمت پایین در دسترس است. مدل 1TB صرفاً 50 دلار قیمت دارد. مهم‌تر از همه، این هارد اکسترنال نیازی به نیروی خارجی ندارد و ساختاری براق و شیکی را به نمایش می‌گذارد که به احتمال زیاد به همین دلیل برای بسیاری از افراد اولین انتخاب است. این مدل هارد اکسترنال حتی در رنگ‌های مختلف وجود دارد.

هارد wd

مشاهده و خرید

 

Western Digital My Book Duo بهترین هارد اکسترنال حرفه‌ای برای ذخیره سازی

اگر می‌خواهید یک هارد اکسترنال داشته باشید که به مدت طولانی برایتان دوام بیاورد، WD MyBook Duo  یک انتخاب عالی است. این هارد اکسترنال عظیم با حداکثر فضای ذخیره سازی  20 ترابایت 800 دلار یا حداقل فضای ذخیره سازی 4TB با قیمت 259 دلار در بازار موجود است. شما می‌توانید دو درایو موجود در این محوطه را به عنوان RAID پیکربندی کنید. همچنین اینکه، با خرید این نوع هارد اکسترنال فضای ذخیره سازی زیاد و دو سال ضمانت از یک برند معتبر دریافت می‌کنید.

MyBook Duo که از USB 3.1 که از انتقال اطلاعات با سرعت بالا پشتیبانی می‌کند به این معنی که می‌توانید درایوهای شکسته را جایگزین کنید و مدت طولانی پس از خرابی درایوها از محفظه استفاده کنید و با پشتیبانی کامل از رمزگذاری سخت افزار AES 256 بیتی، می‌توانید مطمئن شوید که هیچ کس نمی‌تواند اطلاعات شما را جز شما بخواند.

هارد اکسترنال جدید

مشاهده و خرید

 

Western Digital Passport My Wireless بهترین هارد اکسترنال بی‌سیم

برای کاربران پرمشغله بخصوص آن‌هایی که مدت طولانی در خارج از منزل هستند،  اتصال SSD به USB و سپس به رایانه می‌تواند بسیار زما‌ن‌بر باشد. نسخه بی سیم هارد اکسترنال Western Digital Passport My Wireless با ارائه جریان بی سیم برای بررسی سریع عکس‌ها و فیلم‌ها و آپلودهای آسان، این مشکل را کاهش می‌دهد. یک دکمه لمسی فایل‌ها را از کارت SD یا یک دستگاه USB (هر دو در درایو یکپارچه) منتقل می‌کند. قابلیت‌های بی‌سیم می‌تواند 10 ساعت جریان 720p داشته باشد و در صورت لزوم می‌تواند تا 4k فیلم را مدیریت کند. همانطور که می‌توانید تصور کنید، این یک انتخاب عالی برای عکاسانی است که دائما در حال حرکت هستند.

برترین هاردهای کوچک

مشاهده و خرید

 

منابع:

digitaltrends

imore