نشانه‌های علاقه پنهانی | چگونه بفهمم او عاشق من است؟

احتمالا در زندگی هر مرد یا زن این اتفاق افتاده است که به فردی علاقه‌مند شود اما متوجه علاقه یا عدم علاقه فرد مقابل به خود نشود. از این رو ممکن است فرد درون خود دچار سردرگمی یا ناامیدی شود. همچنین ابراز علاقه پنهانی به فردی که نمی‌دانیم به ما علاقه دارد یا خیر بسیار دشوار است و با توجه به ویژگی‌های اخلاقی افراد متفاوت است.

 برخی مایل هستند عشق مخفیانه خود را به هر طریقی شده ابراز کنند و برخی دیگر تا زمانی که از احساسات فرد مقابل مطمئن نشده‌اند، تحت هیچ شرایطی حاضر به ابراز علاقه پنهانی خود نیستند. ما در اینجا سعی داریم نشانه‌هایی که به شما نشان می‌دهد فرد مورد نظر شما به شما علاقه دارد یا خیر را به شما آموزش دهیم و از چند نشانه صحبت کنیم که به شما کمک می‌کند تا از احساسات فرد مقابل نسبت به خود آگاه شوید.

همان‌طور که گفته شد تشخیص اینکه کسی عاشق شما است یا خیر سخت است. با این حال کارشناسان معتقد هستند با کمی کارآگاهی و البته فرا گرفتن آموزش‌های لازم می‌توانید به این نشانه‌ها مبنی بر علاقه پنهانی فرد مقابل خود دست یابید.

علاقه پنهانی و عشق

برقراری رابطه‌ی دوستانه و معمولی یا عشق آتشین در دل

برای مثال ممکن است شما با فردی که به او علاقه دارید در ارتباط باشید و رابطه‌ی دوستانه و معمولی با یکدیگر داشته باشید. طی این رابطه به دلیل اینکه فرد مقابل هیچ نشانه‌ی بارزی مبنی بر علاقه‌مند بودن به شما نشان نمی‌‌دهد، ممکن است با خود فکر کنید که فرد مذکور هیچ گونه عواطف و احساساتی به جز احساسات معمول بین دو دوست یا همکار نسبت به شما ندارد.

 در صورتی که شما ممکن است متوجه حرکات ریز او مبنی بر علاقه‌اش به خودتان نشوید. زیرا در چنین مواردی این افراد در صورت علاقه داشتن به شما، به طور مستقیم ابراز علاقه نمی‌‌کنند. در ادامه با نشانه‌های بیشتری آشنا خواهید شد.

فرد مقابل اکثر اوقات فراغت خود را با شما می‌گذراند

اکثر افراد ترجیح می‌دهند اوقات فراغت و بیکاری خود را با فردی که با بودن در کنار او احساس رضایت و لذت می‌کنند، بگذرانند. بنابراین در صورتی که فرد مورد علاقه شما از شما می‌خواهد که در اکثر اوقات فراغتش او را همراهی کنید به احتمال زیاد به شما علاقه پنهانی دارد.

اهمیت داشتن مشکلات شما برای فرد مقابل

در زندگی هر فرد گره‌هایی وجود دارد که می‌تواند ذهن او را تا حد زیادی مشغول کند. یا گاهی اوقات دچار مشکلاتی می‌شویم که نیاز به کمک خواهیم داشت. برای مثال ممکن است اتومبیل شما شب‌ هنگام در بزرگراه خراب شود، یا در محیط کار یا بیرون از خانه و دور از خانواده خود دچار مریضی شوید. در چنین مواردی اگر فرد مقابل به کمک شما بشتابد، به احتمال زیاد می‌توان گفت که به شما عشق مخفیانه دارد.

علاقه پنهانی و دوستی

علاقه پنهانی و نگاه کردن یا خیره شدن همیشگی

روانشناسان دانشگاه هاروارد به تازگی دریافته‌اند که یکی از مشخصه‌های علاقه‌مندی و عشق مخفیانه این است که دو فرد مذکور به چشمان یکدیگر هنگام حرف زدن نگاه می‌کنند و یا هنگامی که شما در حال حرف زدن با فرد دیگری باشید، آن‌ها به شما خیره می‌شوند.

به گفته‌ی این روانشناسان، خیره شدن به یکدیگر در افرادی که عمیقا به یکدیگر علاقه دارند حدود 75 درصد از کل زمانی است که فرد مقابل در حال حرف زدن است. با وجود اینکه این آمار در افرادی که ازدواج کرده‌اند حدود 30 تا 60 درصد است.

بنابراین کسی که به شما علاقه پنهانی دارد در اکثر موقعیت‌ها به چشمان شما خیره می‌شود و این نشانه خوبی است که شما بفهمید فرد مورد علاقه‌تان نیز به شما علاقه دارند یا خیر.

بیشتر بخوانید: حلقه ازدواج | تاریخچه و مفهوم پنهان در پشت آن

به شما نسبت به دیگران توجه بیشتری نشان دادن

از دیگر مشخصه‌هایی که می‌توان با تقریب خوبی گفت که فرد مورد نظرتان به شما علاقه پنهانی دارد این است که او به شما توجه خاص و بیشتری نسبت به دیگران نشان می‌دهد. برای مثال هنگامی که در یک جمع کاری و یا در یک مهمانی حضور دارید، در اکثر مواقع حواس آن فرد پی این مسئله است که آیا شما چیزی احتیاج دارید یا خیر و یا اینکه تلاش می‌کند شما احساس راحتی کنید، یا اگر در حال مکالمه با فرد دیگری بودید، هوای شما را داشته باشد.

علاقه پنهانی و توجه کردن

همدلی با شما در اوقات خوشحالی و ناراحتی

یکی از مهم ترین مشخصه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن میزان علاقه فرد مورد نظرتان را بسنجید این است که آیا او در تمام اوقات خوشحالی یا ناراحتی شما به یک اندازه نقش دارد یا خیر. در واقع آیا خوشحالی شما خوشحالی او و ناراحتی شما ناراحتی او هست یا خیر.

 البته این موضوع به این معنی نیست که در هنگام ناراحتی توقع داشته باشید که فرد مورد علاقه‌تان دائما در پی این باشد که گرهی از کار شما باز کند. در واقع منظور این است که به موضوعی که شما در رابطه با آن ناراحت هستید اهمیت بدهد و حداقل از لحاظ روحی به شما قوت قلب بدهد و شما را تنها نگذارد. در صورتی که در مواقع خوشحالی نیز به همین صورت با شما همراه باشد می‌توان گفت که فرد مذکور احتمالا به شما علاقه‌مند بوده و عشق مخفیانه دارد.

معرفی شما به افراد مهم زندگی خودش

معمولا کسانی که مهر فردی در دل آن‌ها می‌نشیند به قدری برایشان ارزشمند است که می‌خواهند هرچه زودتر فرد مورد نظر را به دیگران معرفی کنند. در صورتی که این فرد عشق مخفیانه به شما داشته باشد احتمالا در اوایل کار شما را به عنوان فرد مورد علاقه خود معرفی نمی‌کند و از عناوین محبت‌آمیز دیگری برای معرفی شما استفاده می‌کند.

علاقه پنهانی و تسخیر قلب

برای مثال ممکن است شما را به دوستان یا خانواده خود به عنوان یک دوست یا همکار ارزشمند معرفی کند. از این رو می‌توان از این موضوع برداشت کرد که این فرد احتمالا نسبت به شما علاقه پنهانی دارد.

علاقه پنهانی و اشاره به آینده

معمولا افرادی که علاقه پنهانی به شما دارند در میان حرف‌های خود در رابطه با آینده‌شان شما را نیز جای می‌دهند. برای مثال هنگامی که در مورد یک مقصد مورد علاقه خود برای سفر در آینده صحبت می‌کنند، شما را در آن سفر شرکت می‌دهند.

تا اینجا در مورد نشانه‌های علاقه پنهانی در هر دو جنس مرد و زن صحبت کردیم. به این معنی که هر کدام از نشانه‌های فوق را اگر در مرد یا زن مورد علاقه خود مشاهده کردید، می‌‌توانید نتیجه بگیرید که احتمالا به شما علاقه‌مند بوده و عشق پنهانی دارد. اما در ادامه می‌خواهیم در مورد نشانه‌های علاقه پنهانی به تفکیک در مرد و زن اشاره کنیم.

در مورد آینده حرف زدن و علاقه پنهانی

چگونه از میزان علاقه دختران به خود آگاه شویم؟

زنان معمولا احساسات پیچیده‌تری نسبت به مردان دارند. از این رو طبق تحقیقاتی که انجام شده نزدیک به 70 درصد مردان از رفتارهای دختران این برداشت را می‌کنند که او این ارتباط را تنها یک ارتباط دوستانه تلقی می‌کند و جز این هیچ چیز دیگری وجود ندارد.

در مقابل برخی از مردان حتی کوچکترین رفتارهای توجه‌آمیز را نوعی ابراز علاقه مبنی بر عشق مخفیانه تلقی می‌کنند. از این رو بهتر است با چند مورد از ویژگی‌های اخلاقی دختران آگاه شوید تا دچار برداشت اشتباه نسبت به رفتار نشوید.

علاقه پنهانی و رموز آن

بیشتر بخوانید: رابطه دوستی و چگونگی هدایت آن به سمت ازدواج و ارائه نکات کاربردی

دخترانی که با چشم‌هایشان می‌خندند

برخی از دختران برای نشان دادن علاقه پنهانی خود به فرد مورد علاقه‌شان به طور واضح به او لبخند نمی‌زنند. بلکه به این صورت عمل می‌کنند که چشم‌هایشان حالت کشیده و جمع می‌شود در صورتی که لب آن‌ها چندان حالت خنده به خود نمی‌گیرد. سپس با همین وضعیت مدت‌ها به چشمان فرد مورد علاقه خود خیره می‌شوند.

دختران سعی در ارتباط بیشتر دارند

معمولا اکثر دخترها هنگامی که به کسی علاقه‌مند می‌شوند سعی می‌کنند از طریق راه‌های ارتباطی که در اختیار دارند با فرد مورد نظر ارتباط برقرار کنند. برای مثال برای او لینک یا یک پست اینستاگرامی می‌فرستند. یا به او پیام می‌دهند و یا گاهی اوقات با فرد مورد نظر تماس می‌گیرند و راجع به موضوعات مختلف صحبت می‌کنند. بنابراین در صورتی که یک دختر چنین رفتارهایی را از خود نشان می‌دهد، می‌توان نتیجه گرفت که علاقه پنهانی نسبت به شما دارد.

علاقه پنهانی و استرس دخترها

دختران معمولا هنگام مواجهه با فردی که به او علاقه پنهانی دارند، کمی دچار استرس می‌شوند. برای مثال هنگام صحبت کردن با او با موهای خود بازی می‌کنند، پاهای خود را تکان می‌دهد، با ناخن‌های خود بازی می‌کنند یا رشته کلام از دستشان در می‌رود. در صورت مشاهده چنین نشانه‌هایی می‌توان گفت احتمالا این فرد احساساتی نسبت به شما دارد که هنگام مواجهه با شما دچار اضطراب می‌شود.

علاقه پنهانی و احساس ترس

چگونه از میزان علاقه مردان به خود آگاه شویم؟

همان طور که می‌دانید مردان و زنان ویژگی‌های رفتاری بسیار متفاوتی با یکدیگر دارند. اعم از احساسات، علایق، اهداف و … .

از این رو هنگام مواجهه یک مرد با یک زن که علاقه پنهانی به او دارد نباید توقع داشت که همچون زنان احساسات خود را بروز دهد. از این رو در ادامه در رابطه با نشانه‌هایی که می‌توانند حاکی از ابراز علاقه مردان به شما باشند صحبت خواهیم کرد.

مردان شما را دست می‌اندازند

یکی از ویژگی‌های رفتاری جالبی که مردان دارند این است که در صورتی که به یک فرد عشق پنهانی داشته باشند سعی می‌کنند او را دست بی‌اندازند یا شوخی‌هایی با او کنند که موجب خندیدن آن فرد شود. آن‌ها از این که شما را با شوخی‌های خود به چالش بکشند لذت می‌برند و در صورت مشاهده چنین چیزی در فرد مورد علاقه‌تان می‌توانید حدس بزنید که او به شما علاقه پنهانی دارد.

مردان بیشتر از اینکه حرف بزنند، گوش می‌دهند

در صورتی که می‌خواهید متوجه شوید که آیا یک مرد به شما علاقه دارد خیر باید به این نکته دقت کنید که آیا هنگام صحبت کردن شما با او، به حرف‌های شما به خوبی گوش می‌دهد یا خیر. سپس در دیدارهای بعدی به حرف‌هایی که دفعات قبل زدید اشاره کنید تا ببینید به خوبی به یاد دارد یا خیر. زیرا مردانی که به زنان علاقه پنهانی دارند معمولا در مکالمات کمتر صحبت می‌کنند و بیشتر سعی دارند حرف‌های طرف مقابل خود را گوش دهند و در این حین به او خیره شوند.

گوش دادن و علاقه پنهانی

به ظاهر و آراستگی بیشتر توجه می‌کنند

دختران معمولا همیشه به ظاهر خود می‌رسند و دائما و در هر شرایطی در پی تغییر ظاهر خود هستند. اما مردان به تغییرات اساسی در ظاهر خود اکثرا بی‌توجه هستند. بنابراین در صورتی که مشاهده کردید فرد مورد علاقه‌تان در هر بار دیدار تغییر اساسی کرده که قبلا در او ندیده بودید می‌توانید حدس بزنید که احتمالا به شما علاقه پنهانی دارد.

همچنین در هنگامی که مردان می‌خواهند با زن مورد علاقه خود دیدار داشته باشند دائما به ظاهر خود توجه می‌کنند که مبادا قسمتی از استایلشان به هم ریخته باشد. برای مثال مدام انگشتان خود را در موهایشان فرو می‌کنند تا فرم موهایشان تغییر نکند، یا دائما در حال چک کردن یقه خود هستند که از فرم خارج نشده باشد.

مردان در پی کمک به شما هستند

از آن‌جا که خلق و خوی مردان اکثرا به این صورت است که می‌خواهند همه چیز را مدیریت و کنترل کنند، هنگام مواجهه با فرد مورد علاقه خود نیز این ویژگی خود را به کار می‌گیرند و دائما در پی این هستند که به زن مورد علاقه‌شان کمک کنند و حامی او باشند.

برای مثال در صورتی که زن مورد علاقه آن‌ها شب هنگام قرار باشد مسیری را تنها طی کند، به سمت او می‌شتابند تا خطری او را تهدید نکند و یا مثلا هنگامی که فرد مورد علاقه‌شان مریض است به یاری او می‌شتابند تا او را برای طی مراحل درمانی همراهی کنند.

علاقه پنهانی و کشف آن

شما چه نظری در مورد علاقه پنهانی دارید؟

در این مطلب به طور کامل در مورد نشانه‌های مهم و قابل توجه در مردان و زنان صحبت کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توان متوجه علاقه پنهانی فرد مورد نظرمان بشویم. اما به این نکته توجه داشته باشید که مواجه شدن نشانه‌های گفته شده در همه‌ی روابط و همه‌ی افراد دیده نمی‌شوند و لزوما صدق نمی‌کند.

 زیرا در وهله اول به این موضوع بستگی دارد که شما در چه مرحله‌ای از رابطه با فرد مورد علاقه‌تان هستید و یا اینکه چه نسبتی با یکدیگر دارید و چگونه آشنا شده‌اید. حتی این موضوع به مدت زمان آشنایی شما نیز بستگی دارد.

از طرفی به دلیل تفاوت‌های رفتاری که در هر فرد با دیگری متفاوت است نمی‌توان به صورت صد در صد با دیدن یا ندیدن نشانه‌های فوق به یک نتیجه واحد رسید. در واقع باید با کنار هم گذاشتن نشانه‌های مختلف و نیز با گذشت زمان و توجه به تغییرات ایجاد شده در رفتارهای فرد مقابل به یک نتیجه مطلوب و واقعی رسید.

منابع:

relrules

businessinsider

legit

lovestrategies