ممکن است شما درباره بیت ‌کوین زیاد شنیده باشید و وسوسه شده باشید تا برای کسب سود قابل توجه سرمایه‌ گذاری در این زمینه را تجربه کنید. همچنین ممکن است در اطراف خود افرادی را دیده باشید که از این طریق ثروت زیادی را به دست آورده‌اند. سرمایه گذاری بر بیت کوین اصول خاصی دارد که باید در مورد آن بیشتر بدانید.

به هر حال ما در این مطلب حقایق جالبی در مورد سرمایه گذاری بر بیت کوین بیان می‌کنیم. دانستن این نکات شما را به سرمایه گذاری موفق تر بر بیت کوین سوق می دهد.

۱۰۰۰۰ بیت کوین برای دو پیتزا !

در روزهای اولیه‌ای که این ارز دیجتالی رواج یافت، ارزش آن‌چنانی نداشت. احتمالا هر بیت‌ کوین چیزی حدود یک سنت ارزش داشت. در ۲۲ مه ۲۰۱۰ شخصی یک پیتزا با استفاده از بیت کوین خریداری کرد. پاپا جونز ۱۰۰۰۰ بیت کوین برای خرید ۲ پیتزا پرداخت کرد. این اولین خرید رسمی ثبت شده با استفاده از این ارز دیجیتالی است. در آن زمان ۱۰۰۰۰ بیت‌کویت فقط ۴۱ دلار ارزش داشت!

اما ارزش آن امروز حدود ۲۵ میلیون دلار است.

 گاهی غیر قابل ردیابی و گاهی قابل ردیابی 

وقتی با استفاده از این ارز دیجیتالی معامله می‌کنید، هویت شما هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. فقط هویت “عمومی” شما قابل مشاهده است. اما یک نکته در این زمینه وجود دارد. بلاکچین که اصلی‌ترین فناوری زیرساختی بیت ‌کوین است به صورت دائمی فعال است. بنابراین اگر کسی آدرس عمومی شما را بداند شاید بتواند از مقدار بیت ‌کوین و معاملات شما آگاه شود.

گفته می‌شود که FBI از همین طریق توانست صاحب Silk Road را پیدا و دستگیر کند.

بیت کوین روی درخت رشد نمی کند

یک اصطلاح در این زمینه وجود دارد که می‌گوید:” بیتکوین روی درخت رشد نمی کند”. این عبارت به این معنی است که برخلاف پول، شما هرگز نمی‌توانید بیت کوین را احساس، لمس یا چاپ کنید.

این ارز دیجیتالی در شبکه‌ای به نام بلاکچین استخراج می‌شود که فقط زمانی موجود است که یک ماینر (دستگاه‌هایی که مخصوص استخراج این ارز دیجیتالی است) پیدا و استخراج شود. در حال حاضر، قدرت استخراج شبکه بیت‌ کوین بیش از ۳۰۰ برابر ۵ ابر رایانه برتر جهان با هم است!

بیشتر بخوانید: بیت کوین| اصطلاحات رایج در ارزهای دیجیتال و معنی آن ها

۲۱ میلیون؛ حداکثر تعداد بیت کوین

جالب است این نکته را بدانید که تعداد بیت ‌کوین های جهان محدود است، به همین دلایل باید در مورد سرمایه گذاری بر بیت کوین بیشتر بدانید.

۲۱ میلیون بیت کوین حد مجاز برای شما است و بیشتر از آن نمی‌توانید داشته باشید. در حال حاضر، حدود ۱۶ میلیون بیت کوین استخراج شده و مورد معامله قرار می‌گیرد. پیش بینی می‌شود که آخرین بیت کوین در حدود سال ۲۱۴۰ استخراج شود. پس از آن، هیچ بیت ‌کوین جدیدی وجود ندارد که بتوان آن را استخراج کرد.

خرید بیت ‌کوین و قوانین کشورها

ممنوعیت بیت ‌کوین، ماموریت غیر ممکن

با توجه به ماهیت این ارز دیجیتالی، همیشه گفتگوهایی در مورد نخریدن بیت کوین شنیده می شود، زیرا بیت ‌کوین خارج از سیستم بانکی سنتی کار می‌کند، بنابراین مخالفان بسیار زیادی برای آن وجود دارد. با این حال، طراحی آن به گونه ای است که هیچ کس نمی تواند مانع خاصی برای خرید آن ایجاد کند. اگر شما به اینترنت و کیف مخصوص پول بیت‌ کوین دسترسی دارید می‌توانید در خریدن بیت ‌کوین سرمایه گذاری کنید.

کشورهای زیادی برای به دست آوردن این ارز دیجیتالی تلاش کرده‌اند. به عنوان مثال بولیوی، تایلند، ویتنام و بنگلادش همه در تلاش هستند تا بیت کوین به دست آورند. حتی کشورهای پیشرفته‌تر مانند روسیه، ژاپن، استرالیا و ونزوئلا اقدام به فروش قانونی بیت ‌کوین کرده اند. اما جالب است بدانید که برخی از کشورها مانند هند و ایالات متحده آمریکا هنوز در این زمینه اقدامی انجام نداده اند و هنوز سیاست رسمی در مورد چنین ارزهایی تعریف نکرده‌اند.

به طور کلی باید گفت که نمی‌توان برای بیت‌ کوین مانعی ایجاد کرد و این مورد یکی از مزیت‌های بیت ‌کوین است.

خرید بیت ‌کوین پول مجازی

خرید شیر مرغ تا جون آدمیزاد با بیت کوین

در ادامه لیستی از کالاهایی که می‌توانید با بیت‌ کوین خریداری کنید آورده‌ایم.

  • خرید از آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان
  • قهوه استارباکس
  • خرید آنلاین از بسیاری از رستوران‌ها
  • بلیط هواپیما
  • لوازم مربوط به تشییع جنازه (فقط در ایالات متحده آمریکا)
  • اتومبیل‌های تسلا
  • شرط بندی به صورت آنلاین
  • اقلام لوکس
  • حمایت از موسسات خیریه

خرید بیت ‌کوین و خرید قهوه

بزرگترین ضرر شخصی به ارزش ۷۴ میلیون دلار 

شخصی به نام جیمز هاول از ولز، یک هارد دیسک قدیمی را دور انداخت و تصور نمی‌کرد رمزهای خرید بیت‌ کوین در آن ذخیره کرده باشد.

سقوط آزاد در سال ۲۱۰۸ 

افرادی که در سال ۲۰۱۸ برای روی بیت‌ کوین سرمایه‌ گذاری کرده بودند این موضوع را کاملا حس می‌کنند. چراکه در سال ۲۰۱۷ این نوع سرمایه‌گذاری به دلیل سود بالایی که داشت بین افراد بسیار محبوب شد و افراد بسیار زیادی به آن روی آوردند. ولی در دنیای بیت ‌کوین سال ۲۰۱۸ به عنوان سال سقوط بزرگ بیت کوین شناخته شد. بین ژانویه و فوریه، قیمت بیت‌کوین حدود ۶۵ درصد کاهش یافت و تا سپتامبر همان سال، این ارز دیجیتالی به اندازه ۸۰٪ کاهش قیمت تجربه کرده بود.

سود میلیون دلاری با بیت کوین

برآوردها نشان می‌دهد که بین ۲۰۰۰۰ تا حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر از تجارت و سرمایه گذاری بر بیت ‌کوین هر کدام بیش از ۱ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند.

خود پرداز بیت کوینی

بله، برای بیتکوین خودپردازهایی وجود دارند و می‌توانید آن‌ها را در اماکن مختلف در سراسر جهان پیدا کنید. اکثر خودپردازهای بیت کوین در ایالات متحده قرار دارند.

فراموشی رمز عبور و خداحافظی با سرمایه بیت کوینی

شما بیتکوین خود را در یک کیف پول دیجیتال ذخیره می‌کنید که از طریق آن می‌توانید وارد شوید و معاملات خود را بررسی کنید. با این وجود، در هنگام ذخیره رمز عبور خود به یک نکته مهم باید توجه کنید. این همان چیزی است که برای شما این امکان را به وجود می آورد به کیف پول دیجیتال بیت کوین خود دسترسی پیدا کنید. اگر این رمز را فراموش کنید دسترسی به کیف پول بیت‌ کوین و مبلغی که در داخل آن دارید را از دست خواهید داد. اگر این اتفاق بی افتد عملا سرمایه گذاری بر بیت کوین شما بی نتیجچه خواهد ماند.

تصور می‌شود که تقریباً ۲۰٪ از کل بیتکوین “از بین رفته” است به دلیل همین فراموشی رمز عبور است.

معاملات بدون بازگشت بیتکوین

اشکال متعارف پرداخت مانند انتقال بانکی قابل پیگیری و در صورت لزوم قابل برگشت است. ولی این مورد درباره بیت‌کوین صدق نمی‌کند. پس از ارسال پول، نمی‌توانید آن را پس بگیرید. بنابراین بسیار مهم است که آدرسی را که به آن وجه ارسال می کنید دوباره بررسی کنید.

یک صد میلیونم بیت کوین به نام سازنده آن !

همان طور که دلار را می‌توان به سنت و پوند را به پنس تقسیم کرد، این ارز دیجتالی نیز واحد تقسیم ‌بندی خاصی برای خود را دارد. ۱ Satoshi byte به ارزش ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت ‌کوین ارزش کمی دارد.

معاملات رایگان با بیت کوین

بانک‌ها مشتریان خود را به پرداخت هزینه معاملات و انواع دیگر هزینه‌های خدمات ملزم می‌کنند. خبر خوب این است که معاملات بیتکوین به صورت رایگان انجام می‌شود زیرا هیچ واسطه‌ای وجود ندارد! درست است که برخی از صرافی‌ها هزینه کمی را دریافت می‌کنند، اما این هزینه صرفاً برای پرداخت به کسانی است که بیت ‌کوین را استخراج و آن را در سیستم آزاد می‌کنند.

بی ثباتی بیت کوین

بیت‌ کوین بسیار بی‌ثبات است. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان مطمئناً بازدهی خوبی برای برخی از سرمایه ‌گذاران داشته است. با این حال، بیت ‌کوین ماهیتی بسیار ناپایدار دارد که توانایی آن را به عنوان یک ارز مناسب تضعیف می‌کند. همچنین پیش‌بینی‌هایی شده است که اگر بیت ‌کوین مسیر فعلی خود را دنبال کند، ممکن است در آینده سقوط کند.

تجزیه و تحلیل بازار عوامل زیادی را نشان داده است که می‌تواند دلیل بی‌ثباتی بیت ‌کوین را توضیح دهد. این موارد شامل رویدادهای خبری، اندازه بازار، نابرابری در ثروت، مقررات، نقدینگی کم و موارد دیگر در سرمایه گذاری بر بیت کوین است.

استخراج کنندگان بیتکوین ۶۱ امین کشور پرمصرف جهان

استخراج این ارز دیجیتالی یک تجارت بزرگ است و به مقدار زیادی قدرت پردازش رایانه‌ای نیاز دارد. اساساً اگر استخراج کنندگان بیت ‌کوین یک کشور بودند، از نظر مصرف برق در رتبه ۶۱ دنیا قرار می‌گرفتند.

اکنون که شما نکات جالبی در مورد سرمایه گذاری بر بیت کوین دانستید نظر خود را در مورد این ارز دیجیتالی با ما در میان بگذارید.

منبع:

brainberries