Governo do Irã anuncia novas tarifas de energia para mineração de criptomoedas

امروزه تب و تاب بدست آوردن و خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال به صورت شدیدی به جان سرمایه‌گذاران سنتی افتاده است. زندگی جریان دارد و پیشرفت تکنولوژی ما را به سمت زوایای جدیدی سوق می‌دهد. اول پول‌های الکترونیکی در کارت اعتباری و حالا ارزهای رمزنگاری شده که در خط مقدم آنها بیت کوین ایستاده، روش جدیدی از بازارهای مالی را برای بشر قرن بیست و یکم بیان می کند. فراموش نکنید که برای زندگی آینده خود کمی ارز دیجیتال پس انداز داشته باشید چراکه این پول رمزگذاری شده به زودی جایگاه خود را در معاملات روزمره پیدا می‌کند. همانطور که گفتیم بیت کوین با ارزش‌ترین ارز دیجیتال دنیا شناخته می شود و راه‌های گوناگونی برای بدست آوردن آن پیشنهاد شده است. سعی کردیم در وبلاگ مالتینا مطلب جامعی را در این باب برای بازدیدکننگان خود فراهم کنیم، همراه ما باشید!

در دنیای ما همه چیز به سمت دیجیتالی شدن می‌رود، حتی پول. بیت کوین از اولین ارزهای دیجیتال در دنیا شناخته می شود که اتفاقا ارزش بالایی نیز دارد. بیت کوین یک ارز مردمی است که به هیچ دولتی وابسته نبوده و ارزش خود را از استفاده‌کنندگان می‌گیرد. البته شاید در آینده‌ای نزدیک تمامی کشورهای جهان ارز دیجیتال وابسته به دولت مربوط به خودشان را عرضه کنند.

بیت کوین در دنیای حاضر یکی از شاخصه‌های اقتصادی جهان به شمار می‌رود و هر بار نوسانات شدید آن، باعث شده تا مرکز توجهات گردد. با این که قوانین خاصی در سال‌های اخیر برای بدست آوردن و خرید بیت کوین در ایران وضع نشده اما روش‌های زیادی برای کسب این سکه رمزنگاری شده دیجیتالی وجود دارد. در حال حاضر اشخاص زیادی در بازار معاملاتی بیت کوین در حال تبادل آن هستند و درآمدهای زیادی را از این طریق به جیب زده‌اند.

بیت کوین چیست؟

حتما تا به حال تعاریف زیادی را در مورد بیت کوین شنیده‌اید با این حال سعی نمودیم تا مفهوم جدیدی را از این ارز معتبر به شما ارائه کنیم. بیت کوین مانند اسکناس‌های معمولی چاپ نمی‌شود و به صورت الکترونیک در طی حل مسائل پیچیده ریاضی ساخته خواهد شد. در حقیقت از سخت افزار سرورهای قدرتمند یا رایانه‌های معمولی استفاده شده و در ازای آن بیت کوین داده می‌شود.

این ارز الکترونیکی شکل فیزیکی ندارد و به صورت دیجیتالی منتقل می‌گردد، بنابراین برای انتقال یا خرید بیت کوین نیاز به مراجعه حضوری نداشته و اغلب کارها به صور آنلاین صورت می‌پذیرد. این سیستم نیازی به یک سارمان پاسخگو ندارد و تراکنش‌های آن بین افراد، بدون واسطه صورت می‌گیرد. در حقیقت بیت کوین اولین ارز دیجیتالی غیرمتمرکز به شمار می‌رود که تحت نظارت هیچ بانک مرکزی قرار ندارد.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین

در واقع بیت کوین یک پول دیجیتالی می باشد که با آن می‌توان از فروشگاه‌های حضوری خرید کرد، به صورت آنلاین محصولات سایت‌های اینترنتی را سفارش داد یا حتی به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند نگهداری نمود. در سیستم اقتصادی قدیمی تنها اسکناس‌های دولتی را برای خرید محصولات پرداخت کرد یا فلزی ارزشمند مانند طلا را نزد خود نگه داشت. اما بیت کوین به لطف کاربردهای متفاوت خود توانسته مفهوم جدیدی را به وجود آورد و دلیل محکمی برای آشنایی بیشتر ما با این ارز رمزنگار شده به حساب آید.

در مطلب زیر روش های خرید با بیت کوین را ببینید :

بیت کوین| روش های خرید اینترنتی با بیت کوین

ساتوشی ناکاموتو ایده‌پرداز اصلی بیت کوین، سیستم پرداخت الکترونیک جالبی را بر پایه ریاضیات مطرح و پیاده سازی نمود که تحول بزرگی در را در عرصه‌های اقتصادی به وجود آورد.

پیتر تیل یکی از بنیانگذاران صندوق پی پل اظهار نظر جالبی در مورد ارزش بیت کوین نموده که در زیر می‌خوانید:

“به نظرم بیت کوین اولین پول رمزنگاری شده است که پتانسیل تغییر جهان را دارد”

تفاوت بیت کوین با ارزهای معمولی

از بیت کوین می توان برای خرید الکترونیکی استفاده کرد و بسیاری از سایت‌های بین المللی و حتی فروشگاه‌های فیزیکی امکان آن را فراهم نموده‌اند. این ارز با تمام ارزش خود مانند پول هم عمل می کند، البته با کمی تفاوت. زیرا ارزهای دیجیتال به هیچ وجه امکان چاپ فیزیکی ندارند و به صورت دیجیتالی معامله می گردند.

اما مشخصه اصلی بیت کوین و چیزی که آن را از سایر ارزهای معمولی متمایز می کند، نداشتن هیچ مرکزیتی است؛ به زبان ساده تر به هیچ نهادی وابسته نیست! هیچ موسسه یا شرکتی شبکه بیت کوین را کنترل نمی کند، برخلاف سایر ارزها که در بانک زیر نظر سازمان‌های خاصی بررسی می گردند. این ایده برای ایجاد ارزی بود که مستقل از هر مرجعی باشد و با کارمز تراکنش پایین به صورت الکترونیک منتقل گردد.

سیاست‌های بانکی را که می‌شناسید! بانک‌های مرکزی معمولا برای پرداخت بدهی‌های خود پول بیشتری چاپ کرده و ارزش آن را پایین می‌آورند اما چنین چیزی برای بیت کوین صدق نمی کند.

با این تفاسیر تا حدودی با ارزش ذاتی فوق العاده بیت کوین آشنا شده اید. بیت کوین به صورت دیجیتالی و توسط استخراج کنندگان یا در اصطلاح ماینرها بدست می‌آید.

” بیت کوین و ایده‌های پشت آن، در مفاهیم سنتی ارز اختلال ایجاد می‌کند. در نهایت ارز بهتری وجود خواهد داشت “

این سخنان تاجر مشهور آمریکایی به نام ادموند موی است که به خوبی در جملات خود تفاوت بیت کوین و سایر ارزها را نمایان می‌کند. شاید با وجود توضیحات ذکر شده کمی برای خرید بیت کوین قلقلکتان داده باشیم، برای آگاهی بیشتر با ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

در مورد تفاوت های بیت کوین بیشتر بخوانید : بیت کوین چگونه به ارز دیجیتال اول جهان تبدیل شد ؟

ارزش بیت کوین چیست؟

از مدت های طولانی، ارزهای دولتی و سیستم های بانکی همه دارای پشتوانه ارزشمندی مانند طلا بوده‌اند. اما همین اواخر راه طلا و اسکناس‌های دولتی از هم جدا شده و ردپای نوسانات اخیر ارز و طلای جهانی را می توان در همین مسئله یافت. ریال به عنوان واحد پولی ایران نیز به همین گونه است و ارزش آن توسط دولت بانک مرکزی تامین می‌گردد.

ارزش بیت کوین بر اساس طلا یا هر چیز قابل با ارزش دیگر تعیین نمی‌گردد، بلکه بر اساس سیستم مالی عرضه و تقاضا معین می‌شود. کدهای بیت کوین امنیت بالایی دارند و هیچ کس قادر به کلاهبرداری از آن نیست. هیچ کس ارزش بیت کوین را تعیین نمی کند و بیت کوین بازار مرکزی یا سازمانی ندارد که خواستار دیکته کردن ارزش آن به بازار شود.

ارزش بیت کوین چیست؟

ارزش بیت کوین

همین عامل باعث شده تا بیت کوین در صرافی‌های مختلف و در پلتفرم‌های گوناگون با اختلاف کم معامله می گردد و قیمت آن همه جا دقیقا یکسان نیست. البته اختلاف قیمتی زیادی بین صرافی‌ها و سایت‌های آنلاین وجود ندارد.

سیستم جالب بیت کوین ارزش آن را نشان می دهد؛ شما باید با زحمت زیاد و گذراندن زمان در کنار استفاده از سخت افزارهای قدرتمند رایانه‌ای در استخرهای بیت کوین به دنبال استخراج یا ماین کردن بیت کوین باشید. در حقیقت کار شما تا حدود زیادی به معدنچیان سخت کوشی شباهت دارد که در جستجوی طلا به حفاری در دل کوه می‌پردازند. همینطور افراد خواهان آن نیز باعث ارزشمندتر شدن این ارز دیجیتالی می‌شوند.

” اقتصاددانان و خبرنگاران معمولا با این سوال مواجه می‌شوند که چرا بیت کوین ارزشمند است؟ پاسخ داده شده است، چون این ارز مفید و کمیاب است.”  اریک وورهیس بنیانگذار ShapeShift

بهترین کیف پول های دیجیتال را بشناسید : لجر نانو اس کیف پول سخت افزاری بیت کوین پشتیبانی از ۲۵ نوع ارز

بدست آوردن یا خرید بیت کوین چگونه است؟

کسب بیت کوین می‌تواند معامله بسیار سودمندی برای اشخاص مختلف به شمار رود. بازار نوینی به وجود آمده که برای سرمایه‌گذاری فرصت ویژه‌ای خواهد بود و دیر یا زود تمام معاملات جهانی را فرا خواهد گرفت. امروزه اقتصادانان بزرگی به این بازار سرمایه روی آورده‌اند و مشغول ترید و کسب درآمد از بیت کوین هستند. تاریخچه نوسانات فوق العاده بیت کوین و معاملات بدون دامنه محدود قیمتی باعث شده تا جذابیت فوق العاده ای برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. توجه نمایید که بیت کوین به صورت محدود عرضه می‌شود و طبق گفته‌ها حدود ۲۱ میلیون واحد از آن فقط قابل استخراج خواهد بود. به همین دلیل کمیابی در آینده‌ای نزدیک با افزایش تقاضای شدیدی روبرو خواهد شد.

هر بار که قیمت بیت کوین بالا می‌رود رسانه‌های مختلف بخش بیشتری از زمان خود را به آن اختصاص می‌دهند. این توجه باعث شده تا کمتر کسی را بتوان یافت که نام آن را نشنیده یا به خرید بیت کوین فکر نکرده باشد. شما برای این کار هیچگونه مانعی را در پیش روی خود نخواهید دید، بیت کوین ارز جهانی بوده و فرایند ارسال و معامله‌ی بسیار ساده‌ای دارد. در حال حاضر بیت کوین قیمت جهانی بر اساس دلار دارد و ویژگی های منحصر به فرد آن افراد زیادی را علاقه‌مند به خرید بیت کوین کرده است.

همانطور که گفتیم تنها با استخراج بیت کوین قادر به دریافت آن هستید اما برای بدست آوردن آن دو راه کلی دارد؛ اول ماینینگ و دوم خرید بیت کوین.

در ادامه این دو راه را به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد.

انواع راه‌های ماینینگ بیت کوین

ماینینگ بیت کوین

ماینینگ بیت کوین

استخراج چیزهای با ارزش همیشه به تجهیزات خاصی نیز نیاز دارد، شما به امکاناتی برای تضمین موفقیت خود در این راه نیازمندید. الگوریتم های بسیار پیچیده ای برای برای ماین کردن ارز دیجیتال وجود دارد که نیازمند سخت افزارهای قدرتمند کامپیوتری می‌باشد. هرچه مسئله شما سخت‌تر باشد، میزان بیشتری بیت کوییین بدست می‌آورید. یکی از این دستگاه‌های مورد نیاز ماینر می‌باشد که به شکل‌های مختلفی به شما کمک می‌کند. در ادامه به سه روش ماین کردن بیت کوین از طریق این دستگاه اشاره می‌کنیم که در داخل کشور قابل پیاده‌سازی خواهد بود.

الف – خرید دستگاه ماینر و استفاده فردی

اولین روش که به عنوان پایه و اساس ماینینگ بیت کوین شناخته می‌شود، مراحل بسیار واضحی دارد. شما برای بدست آوردن بیت کوین به برخی تجهیزات مانند دستگاه ماینر، کابل و سیم، خنک کننده، اینترنت و کیف پول نیاز دارید. طی عملیات ماینینگ، ماینرها باید طی یک فرایند پیچیده، بر سر حل معادلات ریاضی با یکدیگر مسابقه دهند و به محض اینکه یک ماینر به جواب برسد، بیت کوین تولیدشده و به عنوان پاداش به او تعلق می‌گیرد. البته هزینه‌های کلانبرق شهری می تواند شما را از انجام این کار پشیمان کند.

همین اواخر قوانین خوبی در این رابطه وضع شد و به ماینرها مجوزهایی برای مصرف برق با تعرفه پایین داده شد. وزارت صمت با همکاری وزیر ارتباطات بستر مناسبی را برای ماینینگ ارزهای دیجیتال فراهم آورده‌اند. شما می‌توانید در اولین قدم وارد سایت بهین یاب شوید و به ثبت درخواست مجوز استخراج بیت کوین بپردازید.

سپس پرسنامه‌های را پر می‌کنید و درخواست خود را ارسال نمایید. اگر مدارکتان مشکلی نداشته باشد، در کمتر از سه ساعت مجوز لازم را دریافت خواهید کرد. البته باید ملزوماتی را مانند مشخصات زمین طرح، هزینه‌های سالانه انرژی، تعداد و قیمت هر دستگاه سایر موارد را مشخص کنید. توجه نمایید اگر میزان برق مصرفی دستگاه‌های کاینر کمتر از ۲۵۰ کیلووات باشد، مجوز صنعتی به شما تعلق نخواهد گرفت.

ب – اجاره کردن جای مخصوص در مزارع ماینینگ

در این روش مشکلات روش اول به حداقل رسیده و فقط زحمت تهیه یک ماینر خوب بر گردن شماست. در حقیقت تمام هزینه‌های تامین برق و تجهیزات لازم برای دستگاه ماینر بر عهده مسئول مزرعه ماینینگ بیت کوین است و شما تنها هزینه ای را بابت اجاره جای مناسب دستگاه پرداخت می کنید.

در ای روش یک قرارداد معتبر منعقد کنید و دستگاه خود را به افرادی ماهر در این زمینه بسپارید. البته این روش معایبی نیز دارد؛ شما از وضعیت مکانی دستگاه، سیستم سرمایشی و سایر موارد اطلاعات دقیقی در هر لحظه نخواهید و کنترل کاملی بر سیستم ندارید.

ج – اجاره دستگاه ماینر در مزرعه

این روش بدیت آوردن بیت کوین در ایران به تازگی رواج یافته و شما هیچ دخالتی در روند استخراج ارز دیجیتال نداریدو در حقیقت پول خود را سرمایه گذاری می‌کنید و مانند سیستم بانکی سودی به صورت ماهیانه دریافت خواهید کرد. در این روش لازم نیست که به فکر دستگاه ماینر باشید یا شرایط لازم برای فعالیت آن را زیر نظر بگیرید.

در واقع به صورت توافقی مبلغی را برای این کار پرداخت خواهید کرد که با توجه به نوع دستگاه و مزرعه ماینینگ متغیر است.

در مالتینا بیشتر بخوانید : بیت کوین| روش های استخراج و ذخیره سازی بیت کوین

خرید بیت کوین در ایران

راه آسان‌تری برای بدست آوردن بیت کوین وجود دارد که در خرید بیت کوین ماین شده توسط سایر افراد خلاصه می‌گردد. افراد زیادی با پرسش چگونه بیت کوین بخرم، روبرو هستند. برای فروش و خرید بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده و تبدیل آنها به ریال و بالعکس، به چند روش مختلف می توان عمل کرد. دو راه متدا.ل برای خرید بیت کوین در ایران وجود دارد که با شما در میان خواهیم گذاشت:

۱- صرافی های آنلاین

اگر تابحال به صرافی دلار و ارز مراجعه کرده باشید، متوجه شده‌اید که با پرداخت ریال، مقدار مشخصی دلار یا ارز دلخواه دریافت می‌کنید. صرافی‌های آنلاین یا اکسچینچ‌های ارز دیجیتال نیز چنین عملکری را دارند. در حقیقت اینگونه صرافی‌ها با تعیین اختلاف قیمت کمی میان خرید و فروش ارز دیجیتال سود کسب می کنند. البته اگر صرافی خوبی نباشد، معمولا کارمزد زیادی از شما دریافت می گردد. سایت‌های ایرانی زیادی در این زمینه وجود داشته که انصافا برخی از آنها خدمات بسیار خوبی در کنار کارمزد پایین به کاربران خود ارائه می‌دهند.

۲- بازارهای معاملات

بازارهای معاملات چیزی شبیه بورس یا بازار فارکس است. در این بازارها طرفین به صورت مستقیم از طریق سیستم معاملاتی با یکدیگر به تبادل مالی می‌پردازند و می‌توان کلیه سفارشات معامله‌گران بازار را در صفحه‌ای به صورت لحظه‌ای مشاهده نمود. در حقیقت خریداران و فروشندگان با ثبت سفارش‌های خود در یک دامنه دلخواه به تبادل ارزهای دیجیتال خواهند پرداخت. اختلاف قیمت میان خریداران و فروشنگان بسیار کم بوده و این به نفع هر دو طرف معامله می‌باشد. شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند کارمزد بسیاز پایینی دریافت می کنند اما حجم معاملاتی آنها بسیار بیشتر از صرافی‌های آنلاین است. شما می‌توانید با قیمت مناسب نسبت به فروش و خرید بیت کوین در اینگونه بازارهای معاملاتی بپردازید که البته در ایران هم وجود دارند.

برای درک بهتر این مسئله به مثال مطرح شده، توجه نمایید. در هر بازاری همیشه، حداقل دو واحد متفاوت وجود دارد که با یکدیگر مبادله می‌شوند.

  • مثلا در بازار میوه و تره‌بار: میوه/ ریال؛
  • در صرافی‌ها: دلار/ ریال؛
  • در بازار بورس: سهم/ ریال؛
  • در بازار فاراکس: یورو/ دلار، یورو/ ین‌ژاپن و… (اصلاحا به اینها «جفت‌ارز» می‌گوییم)؛
  • در صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال: بیت‌کوین/ ریال، اتریوم/ ریال، تتر/ ریال و…؛
  • در بازار ارزهای دیجیتال: بیت‌کوین/ اتریوم، بیت‌کوین/ تتر، بیت‌کوین/ ریال، تتر/ ریال

نکته حائز اهمیت اینکه معمولا بازارهای معاملاتی نسبت به صرافی‌های آنلاین، قیمت‌های بهتری را برای طرفین معامله در بر دارند. چانه‌زنی در میدان تره و بار را به ذهن خود بیاورید! در بازار معاملاتی نیز می توانید بر سر قیمت با خریداران یا فروشندگان به توافق برسید.

آیا اصطلاحات رایج در ارزدیجیتال را می شناسید :

 اصطلاحات رایج در ارزهای دیجیتال و معنی آن ها

در پایان

جهان امروز دچار تغییرات سریعی شده که نباید از قطار آن جای بمانید، توصیه می‌کنیم تا شما هم راه‌های جدید را تجربه کنید. دنیا به سمتی هدایت می‌شود که کارها را آسان‌تر از قبل نماید. خرید بیت کوین علاوه بر سود رسانیدن به خریداران خود، آنها را از اسکناس‌های چاپی برای تهیه اقلام لازم بی‌نیاز می‌کند. تیم دراپر یکی ازسرمایه‌گذاران مطرح آمریکایی جملات قابل توجهی را در مورد بیت کوین به زبان آوده است: ” جهان بیت کوین، اکوسیستم جدیدی است که در آن، آغاز به کار و تاسیس یک شرکت جدید بیت کوین و در اختیار داشتن این کوین هزینه زیادی ندارد و روش بسیار کارآمدی برای انتقال پول در سراسر جهان است. “

امیدواریم که مطلب فوق توانسته باشد به شما اطلاعات مفیدی را انتقال دهد. وبلاگ مالتینا از موضوعات متنوعی در دسته بندی‌های مختلف تشکیل شده که خواندن آنها خالی از لطف نیست. اگر به مباحث فناوری علاقه دارید، توصیه می‌کنیم که سری به بخش علم و تکنولوژی بزنید.

اگر دوستانی دارید که در مورد راه‌های بدست آوردن و خرید بیت کوین در ایران سوالاتی دارند، با اشتراک گذاری این مطلب به آنها کمک کنید. در پایان خواهشمندیم که سوالات و پیشنهادات خود را در مورد مطلب بالا با ما درمیان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ را دریافت کنید.

مطالب پیشنهادی دیگر :

بیت کوین چیست ؟ چرا و چگونه اختراع شد؟

بیت کوین چگونه به ارز دیجیتال اول جهان تبدیل شد؟