میوه و روغن آووکادو با خواص شگفت انگیز

روغن آووکادو

آووکادو میوه‌ای سبز رنگ می‌باشد که هسته‌ای درشت در وسط آن قرار داشته و بیشتر در مناطق گرم و استوایی پرورش می‌یابد. آووکادو یکی از گیاهان بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است که در گونه گیاهان گل‌دار طبقه‌بندی می‌شود. سرعت رشد این گیاه بسیار زیاد است و تا 20 متر یا بیشتر می‌رسد. گیاه آووکادو معمولا برگ‌های بلندی به رنگ سبز دارد که طول این هر کدام از این برگ‌ها تقریبا 12 الی 15 سانتی متر است. این میوه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و پروتئین‌ها است که کابردهای فراوانی در زمینه سلامت پوست، مو و صورت دارد. علاوه بر مصرف خوراکی، از روغن آووکادو در زمینه صنایع بهداشتی و آرایشی نیز استفاده می‌شود و محصولات متعددی مانند کرم صورت و لوسیون‌های متعددی از آووکادو تولید می‌شود. با مالتینا ما همراه باشید تا با خواص شگفت انگیز این میوه استوایی بیشتر آشنا شویم.

دو نوع آووکادو داریم:

  1. آووکادو “هس” که بومی گواتمالا بوده و پوست آن به رنگ بنفش یا قهوه‌ای تیره می‌باشد. این نوع آووکادوها معمولا بیضی شکل هستند و پوستی ضخیم و سخت دارند.
  2. آووکادو “فیورتی” که از کشور مکزیک می‌آید و پوست آن به رنگ سبز روشن می‌باشد. این نوع آووکادوها از روغن کمتری برخوردارند و بافت خامه‌ای کمی دارند.

ارزش غذایی آووکادو

ارزش غذایی آووکادو
ارزش غذایی آووکادو
  • درصد چربی آووکادوها با یکدیگر متفاوت است و حدود 75 درصد از انرژی آووکادو از چربی آن بدست می‌آید. از این میزان چربی، حدود 67 درصد آن را چربی غیر اشباع شده مانند اسید اولئیک تشکیل می‌دهد.
  • کالری این میوه تا حدودی بالاست و افرادی که دارای اضافه وزن هستند، باید مصرف این میوه را محدود کنند.
  • این میوه سرشار از اسید فولیک و ویتامین K بوده و منبع غنی ویتامین‌های E، B6 و C و اسید پانتوتنیک می‌باشد.
  • آووکادو حاوی مواد معدنی مفید مانند آهن، مس و پتاسیم می‌باشد.
  • آووکادو متشکل از 75 درصد فیبر نامحلول و 25 درصد فیبر محلول است.
  • این میوه سرشار از بیوتین است که به نام ویتامین B7 یا H نیز شناخته می‌شود.

در هر 100 گرم آووکادو :

  • 26 درصد ویتامین K
  • 20 درصد فولات یا اسید فولیک
  • 17 درصد ویتامین C
  • 14 درصد پتاسیم
  • 14 درصد ویتامین B5
  • 13 درصد ویتامین B6
  • 10 درصد ویتامین E
  • و مقادیر مختلفی از منیزیم، آهن، مس، روی، منگنز، فسفر، ویتامین A و … وجود دارد.

بهترین نوع آووکادو کدام است؟

در هنگام خرید آووکادو به ظاهر آن توجه کنید. آووکادوهایی که روی پوسته آن خراش کمتری دیده می‌شود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از رسیده بودن آن مطمئن شوید، آن آووکادویی را انتخاب کنید که وقتی آن را فشار می‌دهید، کمی نرم باشد. اگر آووکادویی را خریده‌ای که هنوز به طور کامل نرسیده است، آن را به همراه یک عدد موز داخل یک پاکت کاغذی قرار دهید تا فرایند آن تکمیل گردد.

سلامت پوست با میوه و روغن آووکادو

سلامت پوست با میوه و روغن آووکادو
سلامت پوست با میوه و روغن آووکادو

یکی از خواص شگفت انگیز میوه آووکادو از بین بردن چین و چروک پوست می‌باشد. برای اینکه از دست چین و چروک‌های صورت خود خلاص شوید، مقداری آووکادو را رنده کرده و روی پوست صورت خود قرار بدهید. انجام این کار به مرور زمان باعث کاهش چین و چروک‌های پوست می‌شود و آنتی اکسیدان‌های موجود در آووکادو جهت جوانسازی پوست بسیار موثر است.

نوشیدن آب میوه آووکادو در زمینه سلامت پوست نقش مهمی را ایفا می‌کند و وجود آنتی اکسیدان‌های قوی در این میوه باعث شده تا خاصیت ضد پیری را برای همه اعضای بدن به خصوص پوست فراهم ‌آورد. برای تهیه این آب میوه مقداری آووکادو را رنده کنید و با یک لیوان شیر مخلوط نمائید. مصرف این نوشیدنی در افزایش سلامت پوست و کاهش چین و چروک و جوش‌های صورت بسیار موثر است.

آووکادو خاصیت آبرسانی بالایی دارد و ماسک آووکادو یکی از بهترین ماسک‌ها برای تغذیه پوست می‌باشد. به همین منظور مقداری آوووکادو و خیار را رنده کرده و باهم مخلوط کنید. از این ترکیب به مدت 2 الی 3 هفته استفاده کنید و منتظر نتایج شگفت انگیز آن بر روی پوست خود باشید.

آووکادو به عنوان یکی از بهترین نرم‌کننده‌های پوست شناخته می‌شود. با استفاده از ماسک آووکادو و نعنا، دیگر برای مرطوب کردن دست‌هایتان نیازی به کرم‌های نرم‌کننده نخواهید داشت. این ماسک را به مدت 5 دقیقه روی پوست دست خود قرار دهید. سپس دست خود را با آب بشوئید و شاهد تغییرات چشمگیر آن روی پوست دست خود باشید.

اگر از خشکی پوست خود رنج می‌برید، از ماسک‌های آبرسان استفاده کنید. به همین منظور یک عدد آووکادو رسیده را با یک فنجان شیر مخلوط کنید و ترکیب بدست آمده را به صورت خود بمالید و صبر کنید تا خشک بشود. با استفاده از آووکادو برای خود یک مرطوب کننده طبیعی بسازید. برای انجام این کار مقداری آووکادو له شده را با اندکی جو دو سر و کمی شکر مخلوط نمائید و ترکیب حاصل شده را به دست‌هایتان بزنید. پس از گذشت 5 دقیقه دست خود را با آب ولرم بشوئید و منتظر نتایج مثبت آن بر پوست دست خود باشید.

تاثیرات شگفت آور استفاده از روغن آووکادو بر سلامت مو

یکی از بهترین کاربردهای روغن آووکادو، صاف کردن مو و تقویت موهای آسیب دیده می‌باشد. برای اینکه موهایی صاف و درخشان داشته باشید، روغن آووکادو را به انتهای موهای خود بمالید و شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن باشید. استفاده از این روغن به شما کمک می‌کند که موهای شکسته و آسیب دیده خود را درمان کنید و لذت داشتن موهایی صاف و زیبا را به شما هدیه می‌کند.

از آووکادو برای براق کردن موهایتان استفاده کنید. برای اینکه موهایی براق و درخشان داشته باشید، مقداری آووکادو را رنده کرده و با روغن نارگیل و کمی تخم مرغ مخلوط کنید. ترکیب بدست آمده را به موهای خود بمالید و به مدت 15 الی 20 دقیقه ماساژ بدهید. این ترکیب علاوه بر اینکه موهای شما را براق و شفاف می‌کند، در ترمیم موهای شکسته و آسیب دیده نیز بسیار موثر است.

آووکادو در درمان خشکی مو معجزه می‌کند. وجود مقادیر بالای پروتئین و چربی در آووکادو به لطافت و نرمی موهای شما کمک بسیار خواهد کرد. برای انجام این کار، مقداری آووکادو رنده شده را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید و روزانه به مدت 20 الی 30 دقیقه موهای خود را با این ترکیب ماساژ دهید. پس از شستشو شاهد تغییرات چشمگیر این ماسک بر موهایتان خواهید بود. از این ماسک در درمان موخوره نیز استفاده می‌شود.

اگر از شوره سر خود رنج می‌برید، از روغن آووکادو برای ماساژ پوست سر خود استفاده نمائید. این کار جهت از بین بردن خشکی پوست سر و رفع شوره بسیار موثر است. اگر موهای پرحجمی دارید و در هنگام شانه زدن مدام گره می‌خورند، استفاده از روغن آووکادو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر قبل از شانه زدن موهایتان مقداری از این روغن را به انتهای موی خود بمالید، کارتان بسیار راحت تر می‌شود و دیگر ناراحتی بابت گره خوردن موهایتان نخواهید داشت.

خواص روغن آووکادو برای مو

روغن آووکادو به عنوان یکی از روغن‌های ارگانیک و فاقد تامیسین در دنیا شناخته می‌شود و با توجه به فواید بسیار بالای آن محبوبیت زیادی در میان مردمان ایالات متحده آمریکا دارد.

از روغن آووکادو به صورت خوراکی یا موضعی استفاده می‌شود:

  1. خوراکی: این روغن قابلیت ترکیب و سازگاری با 90 درصد از مواد غذایی را داراست و در تهیه انواع سالادها و خوراکی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. روغن آووکادو یکی از پرمصرف ترین روغن‌ها در صنایع شیرینی پزی آمریکا به شمار می‌رود.
  2. موضعی: روغن آووکادو یکی از منابع غنی ویتامین K می‌باشد و بدلیل دارا بودن چربی‌های سالم در درمان انواع بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روغن در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده زیادی می‌شود و در زمینه درمان آفتاب سوختگی‌ها، لک‌های پوستی، کک و مک، شفاف سازی پوست و … بسیار موثر است.

چگونه می‌ توانیم روغن آووکادو اصل بخریم؟

امروزه برندهای مختلفی وجود دارند که همگی عرضه کننده انواع روغن‌های گیاهی و … هستند و در این میان پیدا کردن برندی که جنس خوب و باکیفیتی در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد، کمی مشکل به نظر می رسد. وجود خواص بی نظیر در روغن آووکادو باعث می‌شود تا قیمت این محصول تا حدودی افزایش پیدا کند و از سوی دیگر روغن‌های تقلبی آووکادو در بازارها با قیمتی پائین‌تر عرضه شوند. به همین منظور بهتر است قبل از خرید، تحقیقاتی در رابطه با برندهای معتبر ارائه دهنده این محصولات انجام دهید و از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمائید.

ما در وبلاگ مالتینا سعی نموده‌ایم تا بهترین محصولات مربوط به روغن آووکادو را به شما معرفی نماییم؛ کالاهایی که از لحاظ بهداشتی موفق به دریافت مجوزهای لازم شده‌اند و تجربه بسیار خوبی را برای مشتریان ایجاد نموده‌اند. در ادامه به معرفی چندین روغن آووکادو طبیعی و اورجینال خواهیم پرداخت:

 

خرید روغن آووکادو اصل PURE & NATURAL SWEET ALMOND

쿠팡!همانطور که از نام روغن آووکادو بالا مشخص می‌باشد بدون مواد شیمیایی، هگزان، رایحه های مصنوعی و مواد نگه دارنده بوده و 100 درصد طبیعی است. از خواص درمانی این روغن می‌توان از نقش موثر آن بر حفظ سلامت پوست و مو نام برد، البته جهت ماساژ درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته جالب توجه اینکه خاصیت جذب این روغن بالاست و به راحتی درون منفذ پوستی را پر می‌کند و سبب نرمی آن می شود. همچنین در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاومت خوبی دارد و لایه حفاظتی اضافه‌ای ایجاد می‌نماید. اگر به التهاب پوستی دچار شوید، با مالیدن مقداری از روغن آووکادو بهبود را به سرعت تجربه می‌کنید. محصول حاضر ساخت کشور اسپانیا بوده و توانسته مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا FDA را کسب نماید.

 

با مصرف آووکادو چهره‌ای درخشان و زیبا داشته باشید

مصرف آووکادو
مصرف آووکادو

از روغن آووکادو به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی برای صورت نام برده می‌شود. این میوه به علت دارا بودن آنتی اکسیدان بالا از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB مراقبت می‌کند و در ترمیم آفتاب سوختگی پوست بسیار موثر است.

یکی دیگر از کاربردهای مفید آووکادو در از بین بردن جوش و آکنه است. برای اینکه از شر جوش‌های خود خلاص شوید، از ترکیب آووکادو، شیر و عسل استفاده کنید تا از شر جای لک و جوش و سلول های مرده پوست تان راحت شوید.

یکی از خواص شگفت آور آووکادو، از بین بردن پف زیر چشم می‌باشد. برای انجام این کار یک آووکادو را از وسط نصف کنید و پس از درآوردن هسته، آن را به برش‌هایی 2.5 سانتی تقسیم کنید. برش‌های آووکادو را روی صورت خود قرار دهید و پس از گذشت 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشوئید و شاهد تاثیرات مثبت آن بر پوست خود باشید.

اگر به تازگی صورت خود را اصلاح کرده‌اید و التهابات پوستی شما را اذیت می‌کند، استفاده از کرم آووکادو (آووکادو را له کنید و هم بزنید تا به مخلوطی کرم مانند تبدیل شود) را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر پس از اصلاح صورت از این کرم استفاده کنید، التهاب پوست‌تان کاهش می‌یابد و احساس آرامش و راحتی خواهید داشت.

از روغن آووکادو به عنوان یکی از بهترین کرم‌های دور چشم یاد می‌شود. استفاده از روغن آووکادو در رفع تیرگی، چین و چروک و رفع خطوط ریز زیر چشم بسیار موثر بوده و پوست دور چشم را صاف و درخشان می‌کند.

خواص میوه و روغن آووکادو برای سلامت بدن

فواید میوه و روغن آووکادو و تاثیرات مثبت آن بر سلامت بدن

مصرف آووکادو در بهبود هضم غذا، درمان معده درد، زخم معده و مشکلات گوارشی موثر بوده و باعث جذب بهتر مواد غذایی در بدن می‌شود و از بروز یبوست و سندرم روده تحریک پذیر نیز جلوگیری می‌کند.

وجود مقادیر بالای فیبر و چربی‌های سالم در آووکادو در درمان بیماری‌های کبدی بخصوص کبد چرب موثر است. آووکادو دارای درصد بالایی از آنتی اکسیدان هاست و از همین رو به عنوان یکی از بهترین میوه‌ها جهت جلوگیری از ابتلا به سرطان شناخته می‌شود. یکی از کابردهای مفید آووکادو، کنترل میزان قند خون بوده و به همین دلیل در کاهش بروز دیابت در افراد موثر است.

آووکادو بخورید و بدن خود را سم زدایی کنید. وجود مقادیر بالای فیبر در آووکادو در بهبود حرکات روده موثر است و از همین رو دفع سموم و مواد اضافی بدن از طریق صفرا و … به راحتی صورت می‌گیرد.

مصرف آووکادو بدلیل دارا بودن مواد فیتو شیمیایی مانند لوتئین و … در پیشگیری از ابتلا به سرطان روده، معده، پانکراس و سرطان دهانه رحم موثر است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، فیتو شیمیایی‌های موجود در آووکادو مانع رشد سلول‌های سرطانی در بدن می‌شود.

امروزه راه‌های مختلفی برای از بین بردن بوی بد دهان وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین این راه‌ها استفاده از دهان‌شویه‌ها و خوشبو کننده‌های دهان است که مصرف زیاد این موارد خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌دهد و به همین منظور بهتر است از آووکادو جهت رفع این بیماری استفاده کنید. وجود آنتی اکسیدان‌ها و ضدباکتری‌های متعدد در آووکادو به شما در درمان این بیماری کمک خواهد کرد.

از روغن آووکادو برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس استفاده می‌شود. پسوریازیس یک نوع بیماری خودایمنی مزمن بوده که باعث پوسته پوسته شدن، ضخیم شدن و ایجاد لک‌های قرمز روی پوست می‌شود. تحقیقات صورت گرفته در سال 2001 میلادی نشان می‌دهد که ترکیب روغن آووکادو و کرم ویتامین B در بهبود این بیماری نقش موثری دارد.

یکی از خواص جالب آووکادو افزایش میزان باروری در مردان می‌باشد. وجود تریپتوفان در آووکادو موجب کاهش بی خوابی در افراد می‌شود.

آووکادو بدلیل دارا بودن مقادیر بالای اسید اولئیک در کاهش ابتلا به سرطان سینه موثر است همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در آووکادو باعث بهبود عملکرد تصفیه خون می‌شود.

امیدواریم که مطلب فوق شما را در خرید روغن آووکادو اصل کمک کرده باشد و از مزایای بی حد و حصر آن استفاده کرده باشید. وبلاگ مالتینا موضوعات جذاب فراوانی را در دل خود جای داده که از خواندن آن ها سیر نمی‌شوید. بخش اطلاعات عمومی با هدف قرار دادن افزایش سطح عمومی دانش در میان افراد به ارائه مطالب زیادی در این زمینه پرداخته است.

شما می‌توانید با اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود نقش موثری در حفظ سلامت آنها بازی کنید. در آخر سوالات، پیشنهادات و ابهامات خود را از طریق درج کامنت با ما در میان گذاشته تا در اسرع وقت پاسخ مناسبی دریافت نمایید.

مطالب پیشنهادی:

دانه چیا چیست و ۱۱ خواص بی نظیر و شگفت انگیز آن

خرید چای تف | خواص چای تف و تاثیر آن بر لاغری را بشناسید

خواص بابونه و مزایای شگفت انگیز چای و روغن آن

۸ شامپو ضد شوره برتر جهان