این روزها دیگر کسی را پیدا نمی‌کنید که حداقل یک بار نام بیت کوین را نشنیده باشد یا به استخراج و جمع کردن آن فکر نکرده باشد. بیت کوین یکی از رمزارزهای رایج و محبوب در دنیاست که به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و عده زیادی به استخراج یا خرید آن روی آوردند. با وجود محبوبیت روزافزون و البته قابلیت‌ها و ویژگی‌های مثبتی که این ارز دیجیتال دارد، شاهد این هستیم که امروزه خیلی از افراد این رمزارز را می‌شناسند و از آن استفاده می کنند. در مقابل بسیاری از کمپانی‌ها و فروشگاه‌ها هم از این پول پشتیبانی کرده و آن را در ازای خدمات یا کالاهای خود قبول می‌کنند. در این مقاله از مالتینا قصد داریم راه‌های مختلف خرید با بیت کوین و پرداخت با بیت کوین را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

پیش از این و در مقاله های بیت کوین چیست ؟  و  روش های استخراج و ذخیره سازی بیت کوین به طور مفصل در مورد اینکه بیت کوین چیست و چگونه می توان آن را استخراج و دخیره کرد در وبلاگ نوشته ایم. بیت کوین یک ارز دیجیتال است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می‌شود. از آنجایی که این ارز بعد فیزیکی ندارد، نیازی به ذخیره شده در هیچ بانکی را هم ندارد. رمزارز بیت کوین به اندازه‌ای بی نقص و محبوب است که امروزه خیلی از کارشناسان آن را به عنوان پول آینده پذیرفته‌اند.

خرید با بیت کوین

بیت کوین برای ذخیره نیاز به بانکی ندارد.

از مهمترین ویژگی‌های بیت کوین که آن را به برترین رمزارز جهان تبدیل کرده است می توان به غیرمتمرکز بودن، ناشناس بودن، سرعت بالا، غیر قابل لغو اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به صفحه زیر مراجعه کنید.

بیت کوین چگونه به ارز دیجیتال اول جهان تبدیل شد ؟

می‌دانید که هر بیت کوین قیمت بسیار بالایی دارد و هر کسی هم نمی‌تواند یک بیت کوین کامل را به دست بیاورد. اما در ازای کارهای کوچک واحدهای کوچک‌تری از این ارز مانند ساتوشی که معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین از تبادل می‌شود. سپس معادل ارزش آن به دلار پرداخت می‌شود. (در زمان نگارش این مقاله هر ساتوشی معادل ۱۲.۷۴۸ دلار آمریکاست.)

خرید با بیت کوین

چطور با بیت کوین خرید کنیم

خرید با بیت کوین

وقتی اولین بار این ارز دیجیتال وارد عرصه شد، برای خیلی از ما ناشناخته بود و شاید فکرش را هم نمی‌کردیم که روزی بتوان روی آن حساب کرد و از آن استفاده کرد. اما امروزه می‌بینیم که کم کم کمپانی‌های مختلف و حتی دولت‌ها  و کشورها برای به دست آوردن آن و جمع کردن ثروتی از این سکه‌ها با هم رقابت می‌کنند. این رمز ارز همچنین به یک ارز رایج برای خرید و فروش تبدیل شده است. به طوری که شما می‌توانید کالاها و خدمات متعددی مانند وسایل منزل، خدمات وب مستری، بلیط هواپیما و غیره را با بیت کوین پرداخت کنید. هرچند بیت کوین هنوز هم به شکل محدود استفاده می‌شود، اما پیش بینی می‌شود که معامله با بیت کوین روز به روز بیشتر توسعه پیدا کند و مورد توجه افراد قرار بگیرد.

چگونه بیت کوین را خرج کنیم؟

بیت کوین راهی ایجاد کرده است که کاربران بدون محدودیت بتوانند خدمات و کالاهای مختلف را خریداری کنند. بیت کوین به خصوص برای کشورهایدر حال توسعه مانند ایران که معمولا با تحریم از طرف بسیاری از کارت‌های اعتباری مانند پی پال مواجه است، حکم یک فرصت تازه برای خرید از سایت‌های خارجی را دارد.

پرداخت با بیت کوین از بعضی از جهات مانند ارسال ایمیل است. به جز اینکه شما به جای ارسال پیام یک مبلغ پول را واریز می‌کنید. یکی از قابلیت‌های خوب بیت کوین این است که شما نیازی نخواهید داشت که اطلاعات شخصی‌تان را برملا کنید. در صورتی که یک کالا بخرید، لازم است که نام و آدرس‌تان را برای دریافت کالا در سایت درج کنید. اما اگر شما در حال خرید یک سرویس یا کالا مجازی هستید، تنها دادن یک ایمیل کفایت می‌کند. حتی در صورتی که از بیت کوین برای کمک مالی استفاده می‌کنید، همان ایمیل هم دیگر لازم نخواهد بود.

راه‌های خرید با بیت کوین

بعد از ارائه اطلاعات مورد نیاز به جای درخواست شماره کارت اعتباری، وب سایت اطلاعات بیت کوین را نشان می‌دهد که یکی از موارد زیر خواهد بود.

  • لینک به “Sign in to Coinbase”
  • QR Code
  • Bitcoin address

در این مرحله ممکن است فرایند بسته به نوع کیف پول بیت کوینی که استفاده می‌کنید، کمی متفاوت باشد.

پرداخت با Coinbase

اگر یک حساب Coinbase با موجودی کافی دارید، می‌توانید برای پرداخت تنها وارد حساب Coinbase خود شده و گزینه تایید سفارش را بزنید. بعد از تایید سفارش پول منتقل شده و معامله انجام می‌شود.

پرداخت با کد QR

پرداخت با بیت کوین

کد QR

بیشتر پردازنده‌های پرداخت بیت کوین همچنین یک کد QR در زمان پرداخت ارائه می‌دهند که نشان دهنده یک آدرس بیت کوین و مبلغ پرداختی است.

کدهای QR باعث می‌شوند که پرداخت به کمک یک والت در گوشی هوشمند آسان‌تر انجام شود. در این مواقع کافی است کد QR را اسکن کنید و آدرس بیت کوین گیرنده و مبلغ درخواستی را وارد کنید. بعد از ارسال اطلاعات پرداخت انجام می‌شود.

اگر یک حساب Coinbase ندارید یا نمی‌خواهید که داشته باشید، کد QR جایگزین خوبی است.

آدرس بیت کوین

اگر نمی‌توانید کد QR را اسکن کنید یا تنها می‌توانید آدرس بیت کوین را داشته باشید، می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام داده و آن را در برنامه موجود در گوشی هوشمندتان وارد کنید. در این مرحله هم دو داده را باید به برنامه بدهید. یکی آدرس بیت کوین و دیگری میزان بیت کوین ارسالی

هر دو این اطلاعات در حین پرداخت در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند.

ارسال بیت کوین به دیگری

راه های ارسال بیت کوین

در بسیاری از موارد برای خرید با بیت کوین یا پرداخت با بیت کوین یا فروش آن مجبور می‌شوید بیت کوین را به فرد دیگری ارسال کنید. برای این کار چند روش وجود دارد که در ادامه می‌بینید.

ارسال بیت کوین با کیف پول نرم افزاری

خرید با بیت کوین

راه های ارسال بیت کوین

اگرچه ممکن است که کیف‌ پول‌های مختلف ساز و کار مختلفی هم داشته باشند، اما معمولا کلیت روند ارسال بیت کوین در همه آن‌ها یکسان است. ارسال پول در این والت‌ها معمولا شبیه به ارسال پول با نرم‌افزار‌های بانکی است. برای این کار مطابق دستورالعمل زیر اقدام کنید.

نرم‌افزار والت خود را باز کرده و وارد تب Send شوید یا از گزینه “Trade | Send Bitcoin” در منوی کیف پول استفاده کنید.

آدرس بیت کوین مقصد را وارد کنید. این آدرس را می‌توانید تایپ کنید یا اینکه آن را در کلیپ‌بورد کپی کرده و بعد پیست کنید یا کد QR گیرنده را درگ کرده و رها کنید.

بهتر است یک لیبل انتخاب کنید تا تراکنش قابل پیگیری باشد.

برای اینکه مطمئن شوید روند کار را به درستی انجام می‌دهید، جزئیات را بررسی کنید.

برای تکمیل روی گزینه “Send” کلیک کنید.

بعد از اتمام کار انتقال بیت کوین قابل لغو کردن یا بازگشت نیست. تایید معامله هم توسط شبکه ممکن است تا حدود ۱ ساعت طول بکشد. اما شما و گیرنده معمولا بلافاصله از ارسال بیت کوین مطلع می‌شوید.

ارسال بیت کوین با کیف پول کاغذی

راه دیگری که برای ارسال بیت کوین وجود دارد، ارسال از کیف پول کاغذی است. اگر از این نوع والت‌ها استفاده می‌کنید، باید به کیف پول فیزیکی دسترسی داشته باشد و آن‌ها را به نرم افزاری والت خود منتقل کنید. زمانی که بیت کوین‌های شما در کیف پول نرم افزاری شما باشند، می‌توانید هر مقدار بیت کوین که بخواهید به هر آدرسی ارسال کنید.

برای ارسال موجودی کیف پول کاغذی به اپ والت خود کد QR روی کیف پول را اسکن کنید یا حرف و کد را در والت نرم افزاری خود تایپ کنید.

مقدار موجودی والت را چک کنید تا به اندازه کافی باشد و بعد کلید خصوصی خود را وارد کنید تا موجودی به والت نرم افزاری‌تان منتقل شود.

بیت کوین‌ها به سادگی از کیف پول کاغذی منتقل می شوند. در هر دو نوع کیف پول هم موجودی بیت کوین شما در دسترس و قابل خرج کردن است. اما در مورد کیف پول کاغذی می توان گفت که احتمال دزدیده شدن کیف بالا است و باید به خوبی از آن محافظت کنید.

دقت کنید که بعد از انتقال موجودی کیف پول کاغذی به نرم افزاری، کیف پول کاغذی کاملا خالی شده و موجودی آن صفر می‌شود.

پرداخت با بیت کوین

کیف پول کاغذی

ارسال بیت کوین به hosted wallet

انتقال موجودی به hosted wallet هم درست مانند انتقال بیت کوین به والت نرم افزاری است. روند انتقال موجودی بسیار ساده است. اما باید دقت داشته باشید که این کار را به درستی انجام دهید. چرا که بعد از ارسال دیگر نمی‌توانید تراکنش را لغو کنید یا اینکه پول را بازگردانید. با کلیک در اینجا با انواع کیف پول بیت کوین آشنا شوید.

خرید با بیت کوین

می‌دانید که امروزه برخی از کمپانی‌ها و سایت‌ها حاضرند در ازای دریافت بیت کوین به شما خدمات و کالا ارائه بدهند. هر چند این امر هنوز همه گیر نشده است و بسیار محدود است. اما یک مجموعه از سایت‌ها و سرویس‌ها ایجاد شده‌اند که تقریبا می‌توانند تمام نیازها و خواسته‌های شما را از خرید غذا و خوراکی تا پرداخت هزینه‌های سفر یا خرید لوازم خانه تامین می‌کند. در ادامه ما سعی کرده‌ایم یک لیست از این سایت‌ها را می‌بینید.

سفر

  • Travala :Travala  یک پلتفرم رزرو هتل و اقامت است که بیش از ۵۰۰.۰۰۰ هتل در لیست خود دارد. می‌توانید با بیت کوین، XRP ، BNB ، TUSD و کریپتوهای مختلف دیگر در این سایت هتل رزرو کنید.
  • Travelbybit: این سایت یک بستر رزرو آنلاین مسافرتی برای رزرو هتل و پرواز است. آخرین باری که این سایت را چک کردیم، قیمت‌ها تا ۱۰ درصد گران‌تر بودند. ما خب در کنار تمام شاخصه‌هایی که این سایت دارد و البته قابلیت خرید با بیت کوین که در سایت ارائه می‌شود، می‌توان گفت که ارزشش را دارد.
  • Greitai : این سایت برای کرایه اتومبیل طراحی شده است. می‌توانید هزینه اتومبیل‌ها را با بیت کوین بپردازید.
  • Expedia: این هم یک شرکت مشهور است که می‌توانید در آن هتل و پرواز رزرو کنید.
  • Bitcoin.Travel: این سایت یک مرجع برای خرید بلیط سفر، هتل، کرایه اتومبیل و خرید تور و تمام مواردی است که به سفر مربوط می‌شوند. در این سایت می‌توانید تمام هزینه‌هایتان را با بیت کوین پرداخت کنید.
  • CheapAir: این نیز یک آژانس مسافرتی آنلاین آمریکایی است که برای رزرو بلیط سفر می‌توانید به آن مراجعه کنید.

خرید با بیت کوین از آمازون

فروشگاه‌هایی که قابلیت خرید با بیت کوین دارند

  • Amazon via Purse: در این فروشگاه می‌توانید تمام محصولات آمازون را با بیت کوین خریداری کنید. بهترین ویژگی این سایت این است که با خرید در آن می توانید تا ۱-۳۰٪ در بیت کوینی که دارید، صرفه جویی کنید.
  • Newegg: این نیز یک سایت خرده فروشی آنلاین است که قطعات سخت افزاری رایانه و لوازم الکترونیکی را به فروش می‌رساند.
  • Cointracking: این هم یک برنامه برای دورکاری است که در آن می توانید از بیت کوین برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کنید.
  •  Overstock: یک فروشگاه محبوب برای خرید و فروش آنلاین است که می‌توانید در آن هر چیزی که نیاز دارید از تلویزیون گرفته تا وسایل خانه را در آن خریداری کنید.
  • Microsoft: هم بیت کوین را در ازای فروش ویندوز یا Xbox می‌پذیرد.
  • eGifter: این سایت ترتیبی می‌دهد که خرید با بیت کوین از سراچه‌هایی که خودشان مستقیما این قابلیت را ندارد هم ممکن شود. eGifter کارت هدیه‌های سایت‌های مختلف را در ازای بیت کوین به فروش می‌گذارد.
  • KFC Canada :  KFC Canada نیازی به توضیح ندارد. این رستوران‌های زنجیره‌ای هم قابلیت پرداخت با بیت کوین را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
  •  Intuit Labs : Intuit Labs هم یک شرکت نرم افزاری است که نرم افزارهای مالیاتی و حسابداری را طراحی می‌کند.
  • Etsy : حدود ۱۰۰ فروشنده این وب‌سایت در حال حاضر بیت کوین می‌پذیرند.

سایت‌های طبقه بندی کننده

بعد از داغ شدن بازار بیت کوین و ایجاد قابلیت پرداخت با بیت کوین در برخی از سایت‌ها و سریس‌دهنده‌ها، بعضی از سایت‌ها هم شروع به معرفی و ارجاع دادن مخاطبان به این سایت‌ها کردند. اگر در تمام موارد بالا نتوانستید به نتیجه دلخواهتان برسید، سایت‌های زیر می‌توانند سرویس‌های دیگری که این خدمات را ارائه می‌دهند اما زیاد مشهور نیستند را هم به شما معرفی کنند.

  • Where To Spend Bitcoins UK: این سایت تمام فروشگاه‌های آنلاین یا فیزیکی در انگلستان که بیت کوین را قبول می‌کنند، به شما معرفی می‌کند.
  • UseBitcoins: این سایت بیش از ۵ هزار بیزنس که پرداخت با بیت کوین را ساپورت می‌کند را به شما معرفی می‌نماید.
  • Coinmap: این سایت هم یک نقشه از تمام سایت‌های دنیا که خرید با بیت کوین را ساپورت می‌کنند، ارائه می‌دهد.
  • Spendabit: این سایت درواقع یک موتور جستجو است که برای خرید کالا با بیت کوین شما را راهنمایی می‌کند.

بازی‌های آنلاین و گیم‌ها

  • Steam : این پلتفرم بزرگترین مرجع بازی دستاب در دنیاست که از پرداخت با بیت کوین هم حمایت می‌کند.
  • Xbox : در این سامانه هم می توانید برای خرید بازی‌ها، افزونه‌ها یا اشتراک‌ها از بیت کوین استفاده کنید.
  • PlayStation Network : این سایت برای خرید بازی‌ها یا اشتراک‌ها یا افزونه‌ها از پرداخت با بیت کوین حمایت می‌کند.
  • Humble Bundle : یک سایت هندی گیم که از پرداخت با بیت کوین حمایت می‌کند.
  • Big Fish Games : این سایت یک کمپانی بازی‌های تیمی در سیاتل واشنگتن است که از خرید با بیت کوین حمایت می‌کند.
  • Green Man Gaming: برای خرید بازی‌ها، کلید‌های بازی یا بازی‌های دیجیتال با بیت کوین می‌توانید از این سایت هم استفاده کنید.
  • Zynga: سامانه فروش بازی‌های آنلاین و موبایلی که از خرید با بیت کوین حمایت می‌کند.

خدمات وب

  • Namecheap.com:  سایت ثبت دامنه با خدمات کامل با گزینه‌‌های میزبانی است که قابلیت پرداخت با بیت کوین را هم دارد. برای خرید در این سایت باید ابتدا اکانت سایت را به بیت کوین شارژ کنید و بعد گزینه مورد نظرتان را خریداری کنید.
  • خدمات میزبانی LightSpeed: این شرکت ، جایگزین غول هایی مانند Linode یا  Digital Ocea است و برای خرید ارزهای دیجیتال را هم قبول می‌کند.
  •  ExPressVPN: این هم یک سرویس محبوب VPN است که بیت کوین را به عنوان گزینه پرداخت می‌پذیرد.
  • PureVPN: سرویس VPN دیگری است که بیت کوین را جز گزینه‌های پرداخت خود قرار داده است.
  • Wordpress: این سایت یک کمپانی آنلاین است که ترتیبی می‌دهد تا کاربران بتوانند وبلاگ یا وب‌سایت شخصی خودشان را بسازند. خدمات این سایت با بیت کوین قابل خریداری است.
  • Namecheap: این سایت هم خدمات خرید و ثبت دامنه ارائه می‌دهد که از پرداخت با بیت کوین هم پشتیبانی می‌کند.

فروش گیفت کارت

همانطور که در تیتر معرفی eGifter گفتیم، بسیاری از سایت‌هایی که از خرید با بیت کوین پشتیبانی نمی‌کنند، هنوز یک راه برای استفاده از این رمزارز گذاشته‌اند و آن هم خرید گیفت کارت است. برخی از سایت‌ها گیفت‌کارت‌ها را در ازای بیت کوین به شما ارائه می‌دهند. در ادامه لیست این سایت‌ها را می‌خوانید.

  • eGifter
  • Gyft
  • purse.io
  • Cryfter
  • Instagift
  • Yes to Bitcoins!
  • و Fold App

توجه: هر کدام از سایت‌هایی که در بالا معرفی شد ممکن است در زمانی که شما این مقاله را می‌خوانید دیگر از این قابلیت پشتیبانی نکنند اما طی آخرین آپدیت لیست، تمام منایع این کارکرد را ارائه می‌دهند.

cryptomaniaks

news.crypterium

wikihow