هوم پاد ميني کوچک‌ترين اسپيكر هوشمند اپل، داراي طراحي گرد، يك تراشه S5 و يك تراشه U1 و صداي ۳۶۰ درجه همگي به قيمت ۹۹ دلار است. با وجود اینکه هوم پاد مینی در اکتبر ۲۰۲۰ به بازار معرفی شد، همچنان محصولی جدید در خط تولید اپل است. بايد يادآور شد اپل مدل‌هاي جديد هوم پاد را طبق برنامه‌اي منظم عرضه نمي‌كند.

اپل تا به حال، فقط یک هوم پاد کاملا بزرگ معرفی کرده که از زمان عرضه آن در اوایل سال ۲۰۱۸ به روزرسانی نشده است. همین موضوع، حدس و گمان درباره جدول زمانی برای مدل‌هاي هوم پاد را مشكل مي‌كند. با اين حال احتمال عرضه سريع يك مدل هوم پاد ميني جديد بعيد است. اگر هوم پاد مینی تمام ویژگي‌هاي يك هوم‌پاد كاملا بزرگ را داشته باشد هنوز چند سالي طول مي‌كشد تا با يك مدل ارتقا يافته جايگزين شود.

هوم پاد ميني

اپل در اکتبر ۲۰۲۰ از هوم پاد مینی رونمایی کرد. قیمت هوم پاد ميني گزینه‌ جديد و مقرون به صرفه‌تر هوم پاد  ۹۹ دلار است که در کنار هوم پاد استاندارد فروخته مي‌شود.

طول هوم پاد مينی در مقايسه با طول ۶.۸ اينچي هوم پاد تقریبا نصف شده و برابر ۳.۳ اینچ است.  اين هوم پاد به دو رنگ سفيد و خاكستري فضايي موجود و دارای طراحی کروی و روکش پارچه‌اي است. قسمت صاف بالای آن یک رابط لمسی با نور پس‌زمينه براي فعال كردن Siri و كنترل موسيقي دارد.

مثل هوم پاد، هوم پاد مینی هم برای کار با   Apple Music طراحی شده است. اما از پادكست‌ها، ايستگاه‌هاي راديويي iHeartRadio، radio.com و Tunein هم پشتیبانی می کند؛ علاوه بر این پشتیبانی از Pandora و Amazon Music هم تا اواخر امسال در راه است. دو هوم پاد مینی می‌توانند با کانال‌هاي چپ و راست براي صدايي قوي stereo pair ايجاد كنند.

چند هوم پاد مینی می‌توانند با هم كار كنند و موسيقي را در سراسر خانه پخش كنند. دو هوم پاد ميني مي‌توانند با هم جفت شوند اما هوم پاد ميني نمي‌تواند با هوم پاد جفت شود.

در هوم پاد جديد اپل یک تراشه S5 هست که اولین بار در اپل واچ سری ۵  استفاد شد. تراشه S5 با نرم افزارهای طراحی شده توسط اپل موسيقي در حال پخش را بررسي مي‌كنند. در نتيجه بلندي صداي موسيقي را بهتر و دامنه دايناميك يا دايناميك رِنج را تنظيم مي‌كند. درايور و حركت رادیاتور پسیو را هم همزمان كنترل مي‌كند.

بیشتر بخوانید : خرید ایرپادهای اپل و مقایسه انواع آن

كيفيت صدا در هوم پاد ميني

در اين هوم پاد یک درایور فول رنج مجهز به مگنت نئودیمیوم و دو رادیاتور پسیو فورس کنسلینگ وجود دارد. به گفته اپل اين موارد باعث ایجاد باس عمیق و فرکانس‌هاي بالا و واضح مي‌شود. هوم پاد استاندارد یک چینش ۷ توییتری دارد و هر توییتر درایور خود را دارد؛ به همین دلیل اين هوم پاد تک درایور نمي‌تواند با صداي هوم پاد مطابقت داشته باشد.

با اینکه سخت افزار کمتری در اين هوم پاد وجود دارد اما اپل می‌گويد هوم پاد ميني هم از اصول آكوستيك مشابه هوم پاداستفاده مي‌كند. در اين هوم پاد يك موج راهنماي آكوستيك براي هدايت صدا به پايين و بيرون از قسمت زيرين اسپيكر استفاده مي‌شود. به اين ترتيب شنونده صداي ۳۶۰ درجه را تجربه كند.

به گفته اپل، هوم پاد مینی می‌تواند تقريبا هر كجاي اتاق صدايي يكپارچه پخش كند و با محاسبه صداها، تن صداي اسپيكر بزرگ‌تر را تقليد كند. چينش سه ميكروفوني براي گوش دادن به دستورات Siri طراحي شده. يك ميكروفون چهارم هم كه با صداي مجزا از داخل بلندگو روبه‌رو مي‌شود براي تشخيص صدا هنگام پخش موسيقي در اين هوم پاد قرار داده شده است.

امكانات هوم پاد ميني

مثل هوم پاد، سیری در اين هوم پاد می‌تواند حداكثر ۶ نفر از اعضاي خانواده را بشناسد؛ موسیقی و پادکست‌ها را طبق سليقه آنها سازگار كند؛ به درخواست‌هاي شخصي آنها پاسخگو باشد و تجربه‌اي شخصي‌سازي شده را ارائه دهد.

يك ويژگي جديد به كاربر اين هوم پاد اجازه مي‌دهد با اخبار، وضعيت آب و هوا، وضعيت ترافيك، يادآوري‌ها و تقويم قرار ملاقات‌هايي كه سيري ارائه مي‌دهد يك آپديت شخصي و سريع روزانه درخواست كند.

در مالتینا بخوانید: ایرتگ اپل: قیمت، ویژگی‌ها و هر آنچه نیاز دارید بدانید

مطابقت با ديگر محصولات اپل

هوم پاد ميني يك تراشه U1 اولترا وايد باند دارد كه اين امكان را فراهم مي‌كند تا با آيفون‌هايي كه تراشه U1 دارند ارتباط برقرار كنند. نزديك كردن يك آيفون به هوم پاد ميني اين امكان را به كاربر مي‌دهد تا موسيقي در حال پخش آيفون در هوم پاد ميني پخش شود.

به دليل وجود نرم‌افزار ۱۴.۴ اين هوم پاد هنگام انتقال صدا از يك دستگاه به دستگاه ديگر از افكت‌هاي ديداري،شنيداري و لمسي پشتيباني مي‌كند. وقتي آيفون كنار هوم پاد ميني است پيشنهادهاي شخصي سازي شده شنيداري نشان داده مي‌شود. حتي وقتي قفل آيفون باز نباشد كنترل‌ها در دسترس هستند. هوم پاد ميني مي‌تواند با فعال كردن Find my به شما كمك كند تا با ايجاد صدايي آيفون، آي پد، آي پاد تاچ، مك يا اپل واچ گم شده در خانه را پيدا كنيد.

هوم پاد جديد اپل مي‌تواند لوازم جانبي هوشمند سازگار با هوم كيت را كنترل كند. در نتيجه وقتي خانه نيستيد به عنوان مركز خانه براي دسترسي به دستگاه‌هاي هوم كيت به كار گرفته مي‌شود. هوم پاد و هوم پاد ميني هر دو با يك ويژگي پيام‌گير (Intercom) كار مي‌كند كه به پيام‌ها اين امكان را مي‌دهد تا از دستگاهي به دستگاهي ديگر فرستاده شوند.

ويژگي Intercome در هر جايي از اتاق‌ها، در قسمتي خاص كه در اپليكيشن Home تنظيم شده يا به صورت همزمان در چند اتاق در خانه كار مي‌كند. Intercom مي‌تواند با آيفون، آي پد، اپل واچ، اير پاد و كار پلي استفاده شود. بنابراين پيام‌ها مي‌توانند براي ارتباط با اعضاي خانواده از هر دستگاهي به هوم پاد ميني فرستاده شوند.

طراحي هوم پاد ميني

هوم پاد ميني شبيه به هوم پاد استاندارد به نظر مي‌رسد. روكش تور مانند هوم پاد استاندارد در اين هوم پاد هم استفاده شده. «پارچه نازك مخصوص پخش صدا» در رنگ سفيد يا خاكستري فضايي طراحي شده است. هوم پاد ميني به جاي بدنه استوانه‌اي، بدنه‌اي گردتر و پيازي شكل با يك نمايشگر در قسمت بالا دارد كه كنترل‌هاي فيزيكي و شكل موج مانند Siri را روي خود دارد.

هوم پاد ميني ۳.۳ اينچ طول، ۳.۹ اينچ پهنا و ۰.۷۶ پوند وزن دارد. بنابراين به اندازه كافي كوچك است تا تقريبا در هر جايي جا بگيرد. پايه سيليكوني در انتهاي هوم پاد ميني، آن را در جاي خود نگه مي‌دارد و اپل مي‌گويد هوم پاد ميني مثل هوم پاد روي وسايل خانه حلقه‌هاي سفيد به جا نمي‌گذارد.

هوم پاد ميني با يك كابل برق جداشدني تغذيه مي‌شود كه در انتهاي خود يك رابط USB-C هم دارد و براي كار با يك آداپتور برق ۲۰ وات طراحي شده است. از آنجايي كه اين هوم پاد به جاي پلاگ هوم پاد يك رابط USB-C  دارد مي‌تواند احتمالا با يك پك باطري، مك بوك يا ديگر لوازم جانبي شارژ شود.

هوم پاد ميني براي كار با اداپتور ۲۰ وات اپل طراحي شده اما بعد از نرم‌افزار ۱۴.۳ هوم پاد، با بعضي از شارژرهاي ۱۸ وات از توليدكنندگان شخص سوم هم سازگار است.

در مالتینا بخوانید : راهنمای خرید آیپد ۲۰۲۰ اپل | کدام آیپد اپل مناسب شماست؟

حركات تاچ در هوم پاد ميني

هوم پاد جديد اپل با استفاده از رابط لمسي بالاي دستگاه از چندين حركت ‌تاچ پشتيباني مي‌كند. يك ضربه آهسته موسيقي را پخش يا متوقف مي‌كند. دو ضربه پشت سر هم آهنگ بعدي را پخش مي‌كند. سه ضربه پشت سر هم آهنگ قبلي و با يك بار لمس و نگه داشتن سيري را ظاهر مي‌كند.

ضربه زدن و نگه داشتن دكمه «+» صدا را بالا و ضربه زدن و نگه داشتن روي دكمه «-» صدا را پايين مي‌آورد.

يكپارچه‌سازي SIRI

با در نظر گرفتن اينكه بيشترين پخش موسيقي با دستورات Siri است، Siri بخش مهمي از جديدترين هوم پاد اپل است. Siri مي‌تواند موسيقي‌ها را بر اساس سلايق شخصي پيشنهاد دهد. در پيدا كردن آهنگ به كاربر كمك كند و دستياري باشد تا كاربر بتواند هر چه را دوست دارد پيگيري كند.

درخواست‌ها و دستوراتي كه Siri  مي‌تواند در هوم پاد ميني  انجام دهد شامل موارد زير است:

  • «آهنگ‌هاي بيشتري مثل اين پخش كن»
  • «آهنگي جديد پخش كن»
  • «خواننده اين آهنگ چه كسي است؟»
  • «مثل اين بيشتر پخش كن»

 Siri مي‌تواند پرسش‌هاي زيادي درباره موضوعات مختلف پاسخ دهد. پيام‌ بفرستد. تماس تلفني برقرار كند. تايمر تنظيم كند. وضعيت آب و هوا را ارائه كند. تقويم قرار ملاقات درست كند، ليست خريد ايجاد كند و كارهاي ديگر.

Siri مي‌تواند پرسش‌هاي هر كسي را در خانه پاسخ دهد و با شناسايي صداي هر شخص به فايل شخصي هر كاربر دسترسي داشته باشد. دسترسي هر شخص به اكانت iCloud او ارتباط دارد و به Siri اين امكان را مي‌دهد تا به موسيقي مورد علاقه، تقويم‌ها، يادآوري‌ها و موارد ديگر از آن شخص دسترسي داشته باشد.

هوم پاد ميني اپل

سخن آخر

هوم پاد ميني ورژن كوچك‌تر و مقرون به صرفه‌تر هوم پاد است كه همان ويژگي‌هاي هوم پاد را اما در پكيجي ارزان‌تر به اشتراك گذاشته. جديدترين هوم پاد اپل تجربه‌اي عالي از شنيدن موسيقي را به كاربر خود مي‌دهد. علاوه بر اين يك دستيار هوشمند و قابليت‌هاي هوشمند home را خواهد داشت. يه جز اين‌ها، هوم پاد ميني حريم خصوصي درون‌سازي شده و امنيت را در يك طراحي فشرده به كاربران و به خصوص طرفداران اپل ارائه مي‌دهد.

در اين مقاله از ماليتنا بلاگ تلاش كرديم شما را با اسپيكر هوشمند اپل و امكانات آن آشنا كنيم. چنانچه اين مقاله براي شما جالب بود مي‌توانيد از طريق شبكه‌هاي اجتماعي آن را با دوستان خود به اشتراك بگذاريد.

لينك منبع: macrumors.com