خرید اپل واچ ؛ مقایسه اپل واچ‌های سری پنج، چهار و سه

خرید اپل واچ

اگر به دنبال بهترین مدل برای خرید اپل واچ هستید، شاید بهتر باشد که کمی صبر کنید. زیرا انتظار می‌رود که کمپانی اپل، امسال، احتمالا در نزدیکی ماه سپتامبر، مدل جدید اپل واچ، یعنی اپل واچ 6 را به بازار معرفی کند. البته از سویی دیگر با به روز رسانی WatchOS 7 می‌توان اپل واچ‌های فعلی را ارتقا بخشید.

به هر ترتیب اگر به دنبال خرید اپل واچ هستید، در راهنمای زیر، معرفی مدل‌های Apple Watch 3، Apple Watch 4 و Apple Watch 5 و نیز مقایسه‌ای میان آن‌ها آورده شده است.

در ادامه با وبلاگ مالتینا همراه باشید.

خرید اپل واچ

اپل واچ پنج Apple Watch 5

بهترین و جدیدترین اپل واچ موجود در بازار فعلی محسوب می‌شود

این اپل واچ 5 دارای سیستم WatchOS 6 بوده و صفحه نمایش 1.78 اینچی اولد دارد. پردازنده آن Apple S5 بوده و به حافظه 32 گیگابایتی مجهز شده است. در این ساعت هوشمند اپل، می‌توانید از قابلیت شارژ بی‌سیم استفاده کرده و باطری آن پس از هر بار شارژ کامل، تا 18 ساعت دوام خواهد آورد. این محصول از برند اپل، دارای مقاومت نسبت به آب تا عمق 50 متری است. اتصالات آن نیز شامل وای فای، بلوتوث، NFC و LTE هستند.

اپل واچ پنج در سپتامبر سال 2019 میلادی رونمایی شد و در حال حاضر جدیدترین ساعت هوشمند برند اپل محسوب می‌شود. این مدل مشخصات به روز رسانی شده آن چنان چشمگیری نسبت به مدل قبلی یعنی اپل واچ چهار ندارد، اما این آخرین نسخه با صفحه نمایش همیشه روشن ارائه شده است. به این ترتیب بدون آن که نیازی باشد هر بار صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل خود را روشن کنید، می‌توانید تنها با نگاه کردن به آن اطلاعات لازم را مشاهده نمایید. شما می‌توانید نمونه 40 یا 44 میلی متری این ساعت را انتخاب کنید که با ویژگی‌های متنوع تناسب اندام نیز همراه هستند. ردیاب GPS، مانیتور ضربان قلب و … از ویژگی‌های برجسته این محصول به شمار می‌آیند.

اپل واچ سری 5

اپل واچ چهار Apple Watch 4

پرچم‌دار سابق که اکنون ارزان‌تر عرضه می‌شود

در این محصول از برند اپل، سیستم WatchOS 6 داریم و صفحه نمایش آن 1.78 اینچی اولد است. پردازنده اپل واچ 4، Apple S4 بوده و سایز بند آن نیز بستگی به اندازه صفحه نمایش دارد که 1.57 اینچی یا 1.78 اینچی باشد. در این مدل از ساعت هوشمند برند اپل، حافظه 16 گیگابایتی قرار داده شده است که همچنان برای کاربردهای آن، مناسب به نظر می‌رسد. Apple Watch 4 نیز به شارژ وایرلس مجهز بوده و باطری آن می‌تواند پس از یک بار شارژ کامل، تا 18 ساعت عملکرد داشته باشد.

مقاومت به آب در ساعت هوشمند سری 4 اپل، به اندازه 50 متر بوده و کانال‌های ارتباطی آن شامل Wi-Fi، NFC، LTE و بلوتوث هستند.
اگر به یک نمایشگر همیشه روشن (چیزی که در اپل واچ سری 5 دیدیم)، نیاز ندارید، اپل واچ 4 گزینه‌ای عالی و مقرون به صرفه‌تر برای شما خواهد بود. این مدل نیز در دو نوع 40 میلی متری و 44 میلی متری عرضه شده و بسیاری از ویژگی‌های اپل واچ سری 5، چون ردیابی ضربان قلب و … را با خود همراه دارد. به واقع این محصول به شکلی مراقب سلامتی شما بوده و در مواقع اضطرار هشدارهای لازم را خواهد داد.

 

اپل واچ سری 4

اپل واچ سه Apple Watch 3

بهترین ساعت هوشمند 2017 میلادی، اکنون از همیشه ارزان‌تر است

ساعت هوشمند اپل سری 3، دارای WatchOS 6 بوده و به پردازنده Apple S3 مجهز است. در این محصول می‌توان از مسیرهای ارتباطی شبکه وای فای، بلوتوث، NFC و LTE استفاده کرد. مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متری در این محصول از برند اپل نیز وجود دارد. حافظه آن در دو مدل 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی (برای غیر LTE) تعبیه شده است. شارژ وایرلس با دوام کارکرد 18 ساعتی باطری ساعت را نیز داریم.
اپل واچ سری 3 زمانی بهترین ساعت هوشمند بود، اما با ظهور ساعت‌های هوشمند سری 4 و 5، این دستگاه با قیمتی ارزان‌تر همراه شد. البته هنوز باید اپل واچ سری 3 را از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار دانست.

اپل واچ 3

مقایسه اپل واچ پنج، چهار و سه

در یک مقایسه میان مشخصات و ویژگی‌های این سه مدل ساعت هوشمند برتر برند اپل، می‌توان مهم‌ترین موارد را در جدول زیر جای داد:

اپل واچ 5 اپل واچ 4 اپل واچ 3
سال عرضه 2019/09 2018/09 2017/09
مساحت صفحه نمایش 40 – 44 mm 40 – 44 mm 38-42 mm
جنس قاب آلومینویم ضدخش،

تیتانیوم یا سرامیک

آلومینیوم ضدخش آلومینیوم ضدخش
مقاومت در برابر آب 50 متر 50 متر 50 متر
عمر باطری 18 ساعت 18 ساعت 18 ساعت
پردازنده S5 دو هسته ای S4 دو هسته ای S3 دو هسته ای
حافظه 32 GB 16 GB 16GB
نسخه بلوتوث 5.0 5.0 4.2
نسخه OS OS 6 OS 6 OS 6

 

سخن پایانی

شما برای خرید ساعت اپل، کدام مدل آن را ترجیح می‌دهید و تجربه استفاده از کدام یک از محصولات برند لوکس اپل را تا به حال داشته‌اید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان وبلاگ مالتینا در میان بگذارید.

منابع: kenrockwell ، techradar

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024