خرید ایرپادهای اپل و مقایسه انواع آن

خرید ایرپاد اپل
بهتربن ایرپاد اپل

ایرپادهای اپل دارای کیفیت عالی هستند و در دو نسل با سیم و بی‌سیم عرضه شده‌اند. البته نخستین ایرپادهای این برند در حال حاضر از خط تولید خارج شده‌اند، اما اگر یک جفت از این ایرپادها را داشته باشید، می‌توانید باکس شارژ وایرلس را به آن‌ها بیفزایید. اگر تصمیم به خرید ایرپاد اپل را دارید، خوب است که مطلب زیر را دنبال کرده و مقایسه‌ای میان مدل‌های آن داشته باشید.

اما ببینیم چطور می‌توان Airpods Pro، Airpods 2 و Airpods 2 با جعبه شارژ وایرلس را با هم مقایسه کرد؟

ایرپادهای اپل

چه شباهتی میان مدل‌های ایرپادهای اپل وجود دارد؟

تمام مدل‌های ایرپاد تنها با یک تک ضربه اتصال به گوشی آیفون یا اپل واچ پیدا می‌کنند. با این اتصال می‌توانید به راحتی به محتوای صوتی مورد نظر خود گوش دهید. سنسورهای آن به طور خودکار تجربه صوتی سیستم را کنترل کرده و به محض آن که ایرپادها را در گوش خود قرار دادید، قادر به شنیدن محتوای صوتی هستید. همین طور شما می‌توانید به فراخور نیاز، تنها یک ایرپاد را استفاده کرده و یک گوش خود را درگیر کنید.

در Airpods 2، این امکان برایتان فراهم شده است که با دو ضربه فرمان پخش موسیقی را داده یا یک آهنگ را به جلو و عقب ببرید. در عین حال Airpods Pro دارای طراحی تا حدودی متفاوت است، اما همان کنترل‌های مدل‌های دیگر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

جالب است بدانید که تمام مدل‌های ایرپاد تنها در رنگ سفید عرضه می‌شوند و هیچ گونه رنگ بندی برای آن‌ها نداریم.

خرید ایرپاد اپل
Airpods2 و Airpods pro

چه تفاوت‌هایی بین مدل های ایرپادهای اپل وجود دارد؟

همانطور که انتظار دارید، چندین تفاوت بین AirPods Pro و AirPods 2 وجود دارد:

طراحی

ایرپاد پرو: دارای گواهینامه مقاومت در برابر آب و تعریق IPX4

ایرپاد 2: گواهینامه ندارد

ایرپاد پرو دارای طراحی کمی متفاوت از ایرپاد 2 است. به علاوه ایرپاد پرو دارای مقاومت در برابر آب و تعریق بوده، در حالی که سایر مدل‌ها از این امتیاز بی‌بهره هستند. همین طور ایرپاد پرو دارای گوشی‌هایی با نوک سیلیکونی است که بهتر در گوش جای گرفته و احساس راحتی بیشتری به همراه دارند. همچنین ایرپاد پرو دارای دو میکروفن برای حذف نویز است.

همین طور بخوانید: خرید مک بوک اپل | مک بوک پرو یا مک بوک ایر؟

هدفون اپل مدل AirPods Pro بی‌سیم همراه کیس شارژر

این هدفون اپل دارای سنسور دوال بوده و به دو میکروفن نیز مجهز است. شارژ وایرلس آن بسیار کارآمد بوده و با یک بار شارژ کامل می‌توانید تا 24 ساعت از آن استفاده نمایید.

هدفون اپل مدل AirPods Pro
هدفون اپل مدل AirPods Pro بی‌سیم همراه کیس شارژر

کنترل‌ها

 ایرپاد پرو: دارای کنترل‌های پیشرفته

ایرپاد 2: دارای کنترل‌های پایه‌ای

طبق چیزی که انتظار داریم ایرپاد پرو دارای کنترل‌های پیشرفته‌تری نسبت به ایرپاد و ایرپاد 2 است. در ایرپاد پرو یک ضربه به کاربر امکان پخش آهنگ، متوقف ساختن آن یا پاسخ به تماس تلفنی را می‌دهد. دو ضربه نیز می‌تواند آهنگ را جلو ببرد. با یک فشار و نگه داشتن آن، می‌توان بین حذف نویز و وضوح صدا، جا به جا شد. به این شکل می‌توانید به موسیقی دلخواه خود در یک فضای بسته گوش دهید، در حالی که محیط اطراف شما به واقع شلوغ باشد.

در ایرپاد 2 تنها کنترل‌های موجود در حالت دو ضربه‌ای هستند و آن‌ها تنها برای فراخوانی دستیار سیری، رفتن به آهنگ بعدی یا قبلی، اجرا یا متوقف ساختن آهنگ هستند. همین طور زمانی که قصد پاسخ دادن به تماس تلفنی را داشته باشید، دو ضربه این کار را انجام خواهد داد.

خرید ایرپاد اپل
تفاوت ایرپاد 2 و ایرپاد پرو

پردازنده

ایرپاد پرو: دارای تراشه H1

ایرپاد 2: دارای تراشه H1

هر دو ایرپاد پرو و ایرپاد 2 دارای تراشه H1 هستند در حالی که تراشه ایرپادهای نخستین W1 بود. ادعا می‌شود که تراشه H1 دو برابر اتصال سریع‌تر نسبت به سایر مدل‌ها دارد و سرعت عمل بالاتری در عملکرد ایرپادها به همراه خواهد داشت.

از دست ندهید: خرید آی مک اپل و مواردی که قبل از خرید باید بدانید

کنترل صدای Siri

ایرپاد پرو: سازگار با Siri

ایرپاد 2: سازگار با Siri

با توجه به چیپ H1، ایرپاد پرو اپل و ایرپاد 2 اپل با کنترل Siri سازگاری داشته و به کاربر اجازه می‌دهند تا تماس تلفنی، پخش موزیک یا کاهش و افزایش درجه صدا را از طریق این دستیار کنترل کنند. البته ایرپادهای قدیمی دارای دستیار سیری نیستند، اما همچنان می‌توان از طریق اپل واچ یا آیفون به این دستیار دسترسی داشت.

هدفون اپل بی‌‌سیم مدل AirPods همراه با محفظه شارژ بی‌سیم

با یک بار شارژ کامل این هدفون اپل بی‌سیم، می‌توانید چیزی بیش از 24 ساعت به وسیله آن به موسیقی های دلخواه خود گوش فرادهید. همین طور تا 3 ساعت تماس تلفنی ممتد به وسیله آن میسر خواهد بود. این مدل نیز به دو میکروفن و دو سنسور مجهز است.

AirPods
هدفون اپل بی‌‌سیم مدل AirPods

جعبه شارژ بی‌سیم

ایرپاد پرو: دارا جعبه شارژ بی‌سیم

ایرپاد 2: دارای جعبه شارژ بی‌سیم یا شارژ استاندارد

ایرپاد پرو اپل دارای جعبه شارژ بی سیم بوده و این کاربری آن را به مراتب ساده‌تر ساخته است. در خصوص ایرپاد 2 با هر دو نوع جعبه شارژ روبرو هستیم.

زمان مکالمه

ایرپاد پرو: به اندازه 3.5 ساعت زمان مکالمه

ایرپاد 2: به اندازه 3 ساعت زمان مکالمه

بنابر ادعای اپل، ایرپاد پرو به اندازه 3.5 ساعت زمان مکالمه ارائه داده و این مدت در خصوص ایرپاد 2 به اندازه 3 ساعت است. البته طبق گفته اپل اگر حالت‌های خاص پشتیبانی صدا خاموش شوند، این مدت تا 5 ساعت ادامه‌دار خواهد بود.

هدفون اپل مدل AirPods به همراه کیس شارژر (آخرین مدل)

این آخرین مدلی است که برای خرید ایرپاد اپل پیشنهاد می‌کنیم. کیفیت صدای عالی به همراه دو سنسور و دو میکروفن و بیش از 24 ساعت گوش دادن به موزیک را در این محصول داریم. همین طور تا 18 ساعت مکالمه با هدفون اپل مدل Airpods همراه خواهد بود.

هدفون اپل مدل ایرپاد
هدفون اپل مدل AirPods به همراه کیس شارژر

کلام آخر

شما برای خرید ایرپاد اپل به چه نکاتی توجه کرده و چه فاکتورهایی برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ در میان مدل‌های بالا، کدام یک جذابیت بیشتری دارند و کارآمدتر به نظر می‌رسند؟