ساخت فیلم یک فرآیند پیچیده است که در آن همه چیز باید بی‌نقص باشد. بنابراین، زمانی که این فرآیند توسط خود بازیگران مختل می‌شود، گاهی اوقات، عزل کردن آن بازیگر معروف هالیوود برای کارگردانان و تهیه‌کنندگام فیلم آسان‌تر است؛ حتی اگر فوق ستاره باشد. 

در این مطلب از مالتینا بلاگ، ۱۴ داستان از بازیگران معروف هالیوودی که از سر فیلمبرداری اخراج شدند، آورده شده است. در پایان نیز بازیگری که از نقش خود در یک فیلم کنار گذاشته شد ولی با عذرخواهی دست‌اندرکاران فیلم دوباره به سر کار برگشت را نیز معرفی می‌کنیم. 

۱- ناتالی پورتمن – فیلم رومئو و ژولیت

ناتالی پورتمن برای نقشی در فیلم رومئو و ژولیت انتخاب شد و قرار بود که در کنار ستاره هالیوودی، لئوناردو دی کاپریو، به ایفای نقش بپردازد. اما پس از شروع فیلمبرداری، سازندگان فیلم متوجه شدند که چهره‌ی جوان بازیگر ۱۴ ساله باعث می‌شود که در کنار دی کاپریو ۲۱ ساله مانند یک دختر کوچک به نظر رسد. به گفته‌ی خود ناتالی پورتمن، این موضوع باعث می‌شد که برخی از صحنه‌های فیلم شبیه به کودک‌آزاری به نظر برسند. در نهایت، پورتمن از نقش خود در این فیلم برکنار و کلر دینز جایگزین او شد. 

ناتالی پورتمن

۲- رابرت داونی جونیور – فیلم جاذبه

دیگر بازیگر معروف هالیوود که از سر فیلمبرداری کنار گذاشته شد، رابرت داونی جونیور است. یکی از نقش‌های اصلی در فیلم جاذبه (Gravity) به رابرت داونی جونیور تکرارنشدنی داده شد که برای بداهه‌پردازی‌هایش در مقابل دوربین شهرت دارد. اما چند روز پیش از شروع فیلمبرداری، مشخص شد که این بازیگر برای بازی در این نقش مناسب نیست. به گفته‌ی کارگردان این فیلم، آلفونسو کوارون، رابرت بازیگر فوق‌العاده بااستعدادی است اما جنبه‌های فنی فیلم جاذبه، مانع بزرگی برای سبک بازیگری او بود. در نتیجه، جورج کلونی جایگزین رابرت داونی جونیور در این فیلم شد. 

۳- مگان فاکس – فیلم نیمه تاریک ماه

در فیلم تبدیل‌شوندگان: نیمه تاریک ماه (Transformers: Dark of the Moon)، مگان فاکس و مایکل بی، کارگردان، اختلاف نظر شدیدی پیدا کردند. تمام این اختلاف نظر به این دلیل بود که مایکل بی از مگان فاکس خواسته بود تا برای این نقش برنزه کند و ۷-۹ پوند نیز چاق‌تر شود. در پاسخ، فاکس کارگردان را به هیتلر تشبیه کرد و او را «وحشت‌ناک‌ترین فرد برای همکاری» خواند! در نتیجه، مگان فاکس از نقشش در این فیلم اخراج شد و رزی هانتینگتون وایتلی جذاب این نقش را به عهده گرفت. 

۴- نیکول کیدمن – فیلم اتاق امن

نیکول کیدمن، بازیگر معروف هالیوود، ۱۸ روز را سر صحنه فیلم اتاق امن (Panic Room) در نقش مادر سپری کرد. اما همه چیز بی‌نتیجه ماند. این بازیگر مجبور شد به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو هنگام بازی در فیلم مولن روژ (Moulin Rouge) از این فیلم استعفا دهد. در نهایت، جودی فاستر نقش او را بر عهده گرفت. 

نیکول کیدمن

۵- رایان گاسلینگ – فیلم استخوان های دوست داشتنی

رایان گاسلینگ، بازیگر معروف هالیوود از مجموعه فیلم کنار گذاشته نشد. او مجبور شد یک روز پیش از شروع فیلمبرداری از نقش خود استعفا دهد. با این وجود، او همچنان یک گزینه عالی برای این فهرست است. این بازیگر در آستانه فیلمبرداری استخوان‌های دوست‌داشتنی (The Lovely Bones) به عمد وزن اضافه کرد زیرا تصور خود از شخصیت فیلم را داشت. کارگردان، پیتر جکسون، رویکرد خلاقانه گاسلینگ را تایید نکرد و او را کنار گذاشت. پس از آن، مارک والبرگ برای این نقش قرارداد امضا کرد. 

۶- سامانتا مورتون – فیلم او (her)

در این مورد، کارگردان نه از خود بازیگر بلکه از صدای او احساس نارضایتی کرد. در اصل، سیستم عامل اغواکننده در فیلم Her قرار بود توسط سامانتا مورتون به تصویر کشیده شود. اما در طول مراحل پس از تولید، اسپایک جونز ناگهان متوجه شد که صدای این بازیگر به شکلی نبود که شخصیت خواکیم فینیکس بتواند عاشقش شود. در نتیجه، کارگردان اسکارلت جوهانسون، بازیگر معروف هالیوود را برای نقش این کامپیوتر اغواکننده انتخاب کرد. تمام چیزی که از سامانتا در نسخه نهایی این فیلم باقی ماند، نام سیستم عامل بود. 

۷- ریچارد گر – فیلم ارباب فلت بوش

فیلم درام ارباب فلت بوش (The Lords of Flatbush) محصول سال ۱۹۷۴ می‌توانست آغاز کار ۲۵ سال بازیگری ریچارد گر باشد اگر به خاطر رفتارش کنار گذاشته نمی‌شد. تنها چند روز پس از شروع فیلمبرداری، این بازیگر جوان با نیمی از اعضای تیم اختلاف نظر پیدا کرده و با اکثر بازیگران دعوا کرد. ضربه نهایی زمانی بود که او بر سر یک موضوع بی‌ارزش به سیلوستر استالونه، بازیگر معروف هالیوود مشت زد (ریچارد گر یک تکه مرغ را ظاهراً از روی عمد بر شلوار سیلوستر استالونه پرت کرد). پس از آن، این فوق ستاره هالیوودی از کار برکنار شد و نقش اصلی به پری کینگ رسید. 

ریچارد گر

۸- جیمز ریمار – فیلم بیگانه ها

در طول فیلمبرداری بیگانه‌ها (Aliens)، جیمز کامرون ناگهان جیمز ریمار را  اخراج و مایکل بین را جایگزین او کرد. دلیل اعلام شده برای این تصمیم جیمز کامرون، اختلافات خلاقانه بیان شد. چندین سال بعد، خود ریمار فاش کرد که او به دلیل داشتن مواد مخدر دستگیر شده بود و این امر کامرون را مجبور به جستجوی جایگزین برای نقشش کرد. 

۹- جیمز پیورفوی – فیلم وی مثل وندتا

جیمز پیورفوی برای ۶ هفته ماسک گای فاوکس را سر فیلمبرداری فیلم وی مثل وندتا (V for Vendetta) پوشید. با این وجود، برادران واچوفسکی تصمیم گرفتند که صدای پیورفوی به اندازه‌ی کافی تهدیدآمیز نیست و به دنبال جایگزینی برای او گشتند. آن‌ها با هیو ویوینگ (که در فیلم ماتریکس با او همکاری داشتند) تماس گرفتند و صحنه‌های بازی جیمز پیورفوی را مجدداً فیلمبرداری کردند. 

۱۰- استوارت تاونسند – فیلم‌ارباب حلقه ها

۴ روز پس از فیلمبرداری ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)، پیتر جکسون فهمید که استوارت تاونسند خیلی جوان‌تر از شخصیت آراگورن است. بنابراین، او این بازیگر را کنار گذاشت و نقش وی را به ویگو مورتنسن داد که بعدها به لطف بازی در این سه گانه به شهرت جهانی رسید.

۱۱- آن هاتاوی – فیلم باردار

در ابتدا، نقش اصلی فیلم باردار (Knocked Up) به آن هاتاوی، بازیگر معروف هالیوود، پیشنهاد شد. اما با شروع فیلمبرداری، این بازیگر متوجه شد که فیلم شامل صحنه‌ی زایمان است. او تصمیم گرفت که نمی‌خواهد در این فیلم بازی کند، با کارگردان دعوا کرد و در نتیجه، نقش او به کاترین هیگل داده شد. 

آن هاتاوی

۱۲- ژان کلود ون دام – فیلم غارتگر

زمانی که ژان کلود ون دام ۲۷ سال داشت، او توافق کرد که در فیلم غارتگر (Predator) محصول سال ۱۹۸۷ برای همین شخصیت ایفای نقش کند. در این فیلم، آرنولد شوارتزنگر، بازیگر معروف هالیوود، نیز حضور داشت. اما دو روز پس از شروع فیلمبرداری، «عضلات بروکسل» از این پروژه کناره‌گیری کرد. او این کار را کرد چراکه از ایده‌ی گذراندن چندین روز در لباس خفقان‌آور و بازی شخصیت بدون دیالوگی که صورتش در کل صحنه‌های فیلم با ماسک پوشیده شده است، نفرت داشت.

تهیه‌کنندگان از این تصمیم ون دام بسیار راضی بودند زیرا معلوم شد که شخصیت غارتگر ون دام در کنار آرنولد شوارتزنگر بسیار قد کوتاه‌تر و لاغرتر به نظر می‌رسید. در نتیجه، اثر رعب و وحشت آن از بین می‌رفت. به علاوه، ژان کلود ون دام یکی از بدلکاران را سر صحنه کتک زده بود. در نهایت، نقش غارتگر به کوین پیتر هال رسید. 

۱۳- کوین اسپیسی – سریال خانه پوشالی

کوین اسپیسی بازیگر معروف هالیوود است که متهم به رسوایی‌های جنسی متعددی شد. این موضوع باعث شد تا نتفلیکس او را از سریال تلویزیونی خانه پوشالی (House of Cards) که در آن نقش اصلی را بر عهده داشت، کنار بگذارد. کارگردان ریدلی اسکات نیز تصمیم گرفت که این بازیگر فاسد را برکنار کند و تمام صحنه‌های بازی اسپیسی در فیلم جدیدش به نام تمام پول‌های جهان (All the Money in the World) را حذف نماید. از آنجایی که قرار بود این فیلم در ۲۲ دسامبر اکران شود، این صحنه‌ها به سرعت با نقش‌آفرینی بازیگر دیگری یعنی کریستوفر پلامر فیلمبرداری شدند. 

۱۴- اریک استولتس – فیلم آینده

اریک استولتس برای ۵ هفته نقش مارتی مک‌فلای را در فیلم آینده (Future) بازی کرد. اما به گفته‌ی کارگردان، رابرت زمیکس، استولتس نمی‌توانست این شخصیت را بامزه و به یاد ماندنی بازی کند. این نقش در نهایت به مایکل جی فاکس داده شد و تهیه‌کننده، استیون اسپیلبرگ، به سرعت انتخاب کارگردان را تایید کرد. استودیو مجبور شد تا فیلم را از ابتدا فیلمبرداری کند اما احتمالاً همگی موافق هستیم که نتیجه حاصل، ارزش آن را داشت!

۱۵- کریستین بیل ابتدا با لئوناردو دی کاپریو جایگزین شد اما بعداً از او خواسته شد تا برگردد!

کریستین بیل

در سال ۲۰۰۰، تهیه‌کنندگان فیلم روانی آمریکایی (American Psycho)، کریستین بیل کمتر شناخته شده را برای نقش اصلی انتخاب کردند. اما توجه پروژه ناگهان به لئوناردو دی کاپریو، بازیگر معروف هالیوود، جلب شد و کریستین بیل به سرعت عزل شد. با این وجود، طرفداران دی کاپریو توانستند او را قانع کنند که بازی در این فیلم موجب از بین رفتن تصویر عاشقانه او از فیلم تایتانیک می‌شود. در نهایت، هم کریستین و بیل و هم ماری هرون به این فیلم بازگشتند. 

لینک منبع: brightside.me