کوین اسپیسی در تاریخ ۲۶ جولای سال ۱۹۵۹ در در سوث اورنج در نیوجرسی متولد شد. وی در دهه ۱۹۹۰ در فیلم مظنونین همیشگی ایفای نقش کرد و این نقش‌آفرینی سبب شد تا او در عرصه‌ی بین‌المللی شهرت یابد. وی همچنین به سبب موفقیت خود در مجموعه‌ی شبکه Netflix با نام خانه پوشالی شهرت و محبوبیت زیادی یافت. ایفای نقش اسپیسی در این مجموعه به قدری چشمگیر بود که موفق به کسب جایزه گلدن گلوب بهترین هنرپیشه مرد در یک سریال تلویزیونی درام شود. اما پس از آن در اواخر سال ۲۰۱۷ به دلیل اتهاماتی مبنی بر سو استفاده جنسی شهرت قبلی خود را از دست داد.

اتهامات جنسی کوین اسپیسی

اگرچه کوین اسپیسی همیشه زندگی خصوصی خود را به صورت پنهانی نگاه می‌داشت اما در سال ۲۰۱۷ و در تاریخ ۲۹ اکتبر در مقاله‌ای در Buzafeed اتهاماتی به او نسبت داده شد. آنتونی رپ که او نیز بازیگر است، بیان داشت که در طول یک مهمانی در سال ۱۹۸۶ و زمانی که او تنها ۱۴ سال داشته در آپارتمان اسپیسی حضور داشته است و اسپیسی پس از قرار گرفتن در حالت مستی با او به رختخواب رفته و ارتباطاتی داشته است. اسپیسی پس از شنیدن این اتهامات دست به عذرخواهی زد و سپس بیانیه‌ای با مضمون زیر منتشر کرد.

کوین اسپیسی و آنتونی رپ

کوین اسپیسی و آنتونی رپ

«این ماجرا مرا تشویق کرد تا مسائل دیگر زندگی خود را نیز تحت بررسی قرار دهم. من در تمام طول زندگی خود به مردان علاقه داشته‌ام و با آنان وارد روابط عاشقانه شده‌ام من هم‌اکنون انتخاب می‌کنم تا زندگی خود را به عنوان یک فرد همجسنگرا ادامه دهم. من می‌خواهم در رابطه با این موضوع صادق باشم و به صورت بی پرده در رابطه با آن سخن بگویم، در نتیجه باید ابتدا به صورت واضح به بررسی رفتارهای خود بپردازم.»

چندی پس از این ماجرا موجی دیگر از خبرهای شکایت از اسیپسی بدلیل سؤ رفتار جنسی منتشر شد. مهمترین این شکایات مربوط به هیثر اونرو گوینده ی اخبار تلوزیون آمریکا بود که مدعی بود اسپیسی در یک کافه پسر ۱۸ ساله ی او را فریفته و به اوتعرض کرده است. پس از مطرح شدن این شکایات ارتباط مجموعه خانه پوشالی با کوین اسپیسی قطع شد و دستیار کارگردان اسبق این مجموعه بیان داشت که او نیز مورد سو استفاده جنسی این ستاره قرار گرفته است. بعدها مشخص شد که Netflix برای لغو کردن پروژه‌های مربوط به اسپیسی ۳۵ میلیون دلار ضرر کرده است.

روز چهارشنبه ۱۷ ژوئیه در دادگاهی که در ایالت ماساچوست برگزار شد اسپیسی بی گناه شناخته و پرونده ی او مختومه اعلام شد. اما بدون شک محبوبیت افسانه ای اسپیسی دچار کاهشی چشمگیر شده و کوین دیگر آن ستاره ی پرفروغ هالیوود نخواهد بود.

حال که تا حدی با بیوگرافی این ستاره آشنا شدید، در ادامه این متن به ذکر ۴۹ حقیقت درباره کوین اسپیسی خواهیم پرداخت.

۴۹- کوچولوی جهنمی!

زمانی که کوین اسپیسی کوچک‌ بود، خانه‌ی درختی خواهرش را آتش زد. این موضوع باعث شد تا پدر و مادر کوین او را به مدرسه نظامی بفرستند.

۴۸- اخراج از مدرسه نظامی

کوین اسپیسی در کلاس دهم و یازدهم در مدرسه نظامی برای نحصیل حضور پیدا کرد اما پس از اینکه با لاستیک یکی از همکلاسی‌های خود را کتک زد از مدرسه نظامی اخراج شد.

۴۷- بچه‌ درسخوان

پس از اینکه کوین از مدرسه نظامی اخراج شد در مدرسه Chatsworth واقع در لس آنجلس ثبت‌ نام کرد. وی موفق شد تا در این مدرسه به شاگرد ممتاز کلاس تبدیل شود.

۴۶- آوای اسپیسی

کوین اسپیسی در محصول مدرسه‌ای اشک ها و لبخند‌ها (آوای موسقی) در نقش کاپیتان وان تراپ حاضر شد. در سال ۱۹۹۶ و در زمانی که برای اولین جایزه اسکار خود نامزد شد، ماری وینانگهام که هم‌بازی او بود برای او یک پیام تلگرامی با این مضمون ارسال کرد: «کاپیتان وان تراپ بابت نامزدی به تو تبریک می‌گویم!»

۴۵- عدم تایید در برنامه Gong

اسپسی در اواخر دهه ۱۹۷۰ برای برنامه The Gong Show مصاحبه داد اما قبول نشد. وی این موضوع را در مصاحبه‌ای با جیمی کیمل افشا کرد.

۴۴- کار به عنوان کمدین

اسپیسی در دوره‌ای از فعالیت خود قصد داشت که به عنوان استندآپ کمدین ایفای نقش کند. وی برای اینکه بتواند در یک سیرک کمدی فعالیت کند تصمیم گرفت تا بر روی سلبریتی‌ها کار کند و از این طریق تاثیرگذار شود. زمانی که وی برنامه‌ای در مورد جیمی استوارت اجرا کرد به قدری موفق عمل کرد که باعث شد اشک در چشمان کارول برنت جمع شود.

۴۳- توصیه‌های ابتدایی

وال کیلمر و کوین اسپیسی در مدرسه Chatsworth هم‌کلاسی بودند و وال کیلمر به اسپیسی توصیه کرد تا کالج را رها کند و به همراه او وارد برنامه درام Julliard در نیویورک شود.

۴۲- اسپیسی فامیلی کوین نیست

اسپیسی در حقیقت نام میانی کوین و همچنین فامیلی مادر او در زمان مجردی او است. نام کامل این ستاره کوین اسپیسی فولر است.

۴۱- مرد اسرارآمیز

اسپیسی به جهت خصوصی و مخفی نگه داشتن زندگی خصوصی خود شهرت یافته است. او در مصاحبه‌ای با London Evening Standard بیان داشت: «هرچه کم‌تر در مورد من بدانید برایتان راحت‌تر خواهد بود تا شخصیت من به هنگام ایفای نقش بر روی صحنه را باور کنید. این باعث می‌شود تا مخاطبانی که به سینما می‌آیند باور کنند من همان انسانی هستم که در فیلم ایفای نقش می‌کند.»

۴۰- بریتانیایی بودن بهتر است

اسپیسی در لندن و کشور انگلیس زندگی می‌کند و یک‌بار اعتراف کرد که واقعا تمایل دارد تا به یک شهروند بریتانیایی تبدیل شود. در سال ۲۰۱۰ پرنس چارلز به او لقب فرمانده افتخاری امپراطوری بریتانیا را داد.

کوین اسپیسی و بیل کلینتون

کوین اسپیسی و بیل کلینتون

۳۹- دوست صمیمی رئیس جمهور

بیل کلینتون پیش از اینکه رئیس جمهور شود همواره یکی از دوستان اسپیسی بوده است. اسپیسی یک‌بار بیان داشت که بیل کلینتون یکی از چراغ‌های درخشان و روشن در فرآیند سیاسی است.

۳۸- کمک به موفقیت بازیگران

اسپیسی در سال ۲۰۱۰ یک مرکز را در انگلیس و سه سال بعد در ایالات متحده تاسیس کرد. هدف این مرکز این است تا به بازیگران بااستعداد و نوپا کمک کند و از طریق بورس، کارگاه و آموزش به موفقیت آن‌ها کمک کند.

۳۷- اسپیسی و عکس سلفی

اسپیسی یکی از سلبریتی‌هایی بود که در سلفی سال ۲۰۱۴ Ellen DeGeneres حضور داشت. اسپیسی برای اینکه در این سلفی حضور داشته باشد از سر و کول جان تاولتا بالا رفت و دیگر سلبریتی‌ها را هل داد.

۳۶- کار من را ببینید

اسپیسی طرفدار پر و پا قرص وودی آلن است. پس از اینکه مجموعه خانه پوشالی منتشر شد او برای کارگردان یک یادداشت فرستاد و به همراه آن یک اشتراک Netflix را هم به عنوان هیه ارسال کرد و از او خواست که کارهای او را تماشا کند. وودی آلن یادداشت او را پاسخ داد و قول داد تا برای یکی از نقش‌های موجود در یکی از فیلم‌هایش اسپیسی را در نظر بگیرد.

۳۵- اسپیسی و فیلم‌های متعدد

اسپیسی تا سال ۲۰۱۷ در بیش از ۶۰ فیلم حضور داشته است. وی در آخرین فیلم خود با نام baby driver در نقش داک قرار دارد. همچنین وی در پروژه رایدلی اسکات با نام all the money in the world ایفای نقش کرده است. این فیلم یک درام جنایی است که بر اساس آدم ربایی جان پائول گتی سوم ساخته شده است و در ۸ دسامبر سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود.

۳۴- سگ اسپیسی با نام مینی

کوین اسپیسی دارای یک سگ تریر میکس است و نام آن را از روی ماشن خود مینی گذاشته است. در سال ۲۰۱۳ و پس از بمب‌گذاری ماراتن نیز او یک سگ را نجات داد و به افتخار شهر بوستون نام این سگ را بوستون گذاشت.

برنده دو جایزه اسکار

۳۳- برنده دو جایزه اسکار

اسپیسی در طول فعالیت خود موفق به کسب دو جایزه اسکار شده است. اولین جایزه با عنوان بهترین بازیگر در نقش مکمل در فیلم مظنونین همیشگی در سال ۱۹۹۶ به او تعلق گرفت. دومین جایزه نیز مربوط سال ۲۰۰۰ است و با عنوان بهترین بازیگر در فیلم زیبای آمریکایی به اسپیسی تعلق گرفت.

۳۲- شهرت به سبب حضور در Wiseguy

اسپیسی در اوایل کار خود چندان شهرت نداشت اما پس از حضور در برنامه تلویزیونی Wiseguy در سال ۱۹۸۷ توانست توجه زیادی را به خود جلب کند.

۳۱- نقش‌های منفی اسپیسی

کوین اسپیسی پس از حضور در برنامه تلویزیونی Wiseguy به ایفای نقش در چندین زمینه تاریک و منفی پرداخت که این موضوع سبب شهرت او شد. او در فیلم Gengarry Glen Ross به عنوان یک مدیر خبیث و در swimming with the sharks به عنوان فردی که از سادیسم رنج می‌برد ایفای نقش کرد که این نقش‌های منفی نقش بسزایی در شهرت او داشت.

۳۰- اضطراب کاری

کوین اسپیسی به دلیل اضطراب کاری پس از دو سال از آغاز کار خود از برنامه Julliard خارج شد و به همکاری با فستیوال شکسپیر نیویورک پرداخت. اولین حضور او بر روی صحنه به عنوان یک قاصد در تولید Henry IV صورت گرفت.

۲۹- به دنیای حقیقی سینما خوش آمدید

سه سال پس از اولین حضور اسپیسی در سینما، کارگردان فستیوال مسیر اسپیسی را تغییر داد و او را وارد دنیای حقیقی سینما کرد. او سبب ایفای نقش اسپیسی در Ibsens’s Ghosts شد و با جک لمن نیز همکاری کرد.

جک لمن

۲۸- دوست و مربی

اسپیسی اولین بار جک لمن را در زمان ۱۳ سالگی ملاقات کرد. او در آن زمان به عنوان یک دانش‌اموز در کارگاه تابستانی ایفای نقش می‌کرد. از آن زمان به بعد لمن به مربی اسپیسی تبدیل شد و این دو تا سال ۲۰۰۱ و مرگ او به دوستانی نزدیک تبدیل شدند. اسپیسی اسکار سال ۱۹۹۹ خود را به جک لمن تقدیم کرد. وی اغلب بیان می‌دارد که عملکرد خود را بر اساس نقش لمن در the apartment تنظیم می کند.

۲۷- اسپیسی و ده‌ها شاخه گل رز

زمانی که اسپیسی سن کم‌تری داشت به صورت منظم به سینما می‌رفت. وی یک‌بار در سینما در نزدیکی ورودی صحنه منتظر کاتین هپبرن بود تا ده‌ها شاخه گل رز به او هدیه کند. این باعث ایجاد آشنایی شد که برای سال ها ادامه یافت.

۲۶- خبیث معروف

نقش اسپیسی در مظنونین همیشگی سبب شد تا در میان ۱۰۰ نقش خبیث برتر در انستیتو فیلم آمریکایی در جایگاه ۴۸ام قرار بگیرد.

۲۵- اسپیسی و رابطه با مادر

اسپیسی برای برنامه اسکار سال ۱۹۹۶  مادر خود را به همراه داشت. همچنین مادر اسپیسی در چندین برنامه‌ی دیگر که مربوط به جوایز بوده است او را همراهی کرده است. اسپیسی در یکی از سخنرانی‌های خود می‌گوید: “مادر برای من مهم نیست که دیگران در مورد آمدن تو به برنامه‌های جوایز چه می‌گویند. من همیشه تو را با خود به همراه خواهم آورد چون به تو افتخار می‌کنم و عاشقت هستم.”

۲۴- صدمه به هنگام دویدن به دنبال دزد

تلفن همراه اسپیسی در آوریل سال ۲۰۰۴ به دست یک جوان که ادعا کرد باید با مادرش تماس بگیرد ربوده شد. او زمانی که می‌خواست به دنبال دزد بدود پایش لغزید و روی سگ خود افتاد و سرش صدمه‌ی کوچکی دید.

۲۳- خودش است!

کوین اسپیسی پس از مشاهده تولید شرلوک هولمز در لندن بسیار انگیزه گرفت و دقیقا از همان زمان به بعد تصمیم گرفت تا تا در زمینه بازیگری فعالیت خود را ادامه دهد.

۲۲- حرفه‌ خانوادگی

اسپیسی تنها فرد خانواده‌اش نیست که در تقلید نقش ماهر است. برادر او که راندال نام دارد نیز از این طریق امرار معاش می‌کند.

۲۱- اسپیسی و لذت از کار

اسپیسی برعکس بازیگرانی است که در مورد سختی و جدیت بیش از حد کار خود صحبت می‌کنند. او شغل خود را به عنوان یک تفریح در نظر می‌گیرد. او گفته است دوست دارد بازیگری که بیان می‌کند باید از نظر جسمی برای نقش بعدی خود آماده شود را کتک بزند!

۲۰- دوست ندارم رئیس جمهور باشم

زمانی که در یک مصاحبه از کوین اسپیسی سوال شد که آیا مایل است در زندگی حقیقی رئیس جمهور باشد یا خیر در جواب گفت:«من به طور کلی دوست دارم تا به چیزهایی دست یابم. اما به نظرم سیاست بسیار خسته کننده است و به همین دلیل اگر رئیس جمهور شوم احتمالا افراد زیادی را به قتل می‌رسانم!»

۱۹- شکسپیر تنها یک نمایشنامه‌نویس است!

اسپیسی در مورد آموزش آثار شکسپیر به کودکان توصیه می‌کند که باید از نمایشنامه‌هایی استفاده شود تا بتوان آن را در از منظر ارتباط دو فرد بررسی کرد. او بیان داشت که مشاهده کرده است که نوجوانان در مورد آثار شکسپیر هیجان زده می‌شود و بیان داشت که نباید خیلی شیفته‌ی شکسپیر شد چون او تنها یک نمایشنامه‌نویس است!

۱۸- اسپیسی و پتاسیم بالا

اسپیسی برای اجرای یک صحنه در فیلم K-Pax در حالی که پوست موز را نکنده بود آن را گاز زد. در انتهای ضبط این صحنه  او ۱۷ موز خورده بود! او به شوخی بیان کرده بود که برای یک روز و نیم پس از این صحنه احساس می‌کرده که پتاسیم بالایی در بدن او است.

۱۷- عاشق ستاره‌ها

اسپیسی اعتراف کرده بود که زمانی که برای اولین بار جیمی استوارت را ملاقات کرده بود مثل افرادی که عاشق ستاره‌ها هستند عمل کرده است. او به استوارت گفته بود:«شما یکی از بهترین بازیگرانی هستید که تا به حال دیده ام. شاید از شنیدن این حرف خسته شده باشید. اما استوارت نیز در پاسخ چنین گفت: نه خسته نشده ام یکبار دیگر هم بگو!»

۱۶- اسپیسی و حضور در کنسرت بیلی جول

در آوریل سال ۲۰۱۷ اسپیسی به طور غافلگیرکننده در کنسرت بیلی جول حاضر شد. اسپیسی و جول به همراه یکدیگر آهنگ new york state of mind را اجرا کردند.

۱۵- من اصلا در آن فیلم بازی نکردم!

یکی از موارد مورد علاقه اسپیسی زمانی است که بابت فیلیم که اصلا در آن ایفای نقش نکرده است به او تبریک می‌گویند! یکبار یک نفر به اسپیسی گفت که در reservoir dogs بسیار خوب عمل کرده است و این موضوع باعث تعجب این بازیگر شد چون اصلا در آن فیلم بازی نکرده بود.

۱۴ددشات

صدا و شخصیت ددشات موجود در Justice league از اسپیسی الهام گرفته است.

۱۳- درآمد کم

اسپیسی به سبب ایفای نقش در the iceman cometh هر هفته ۲۲۵ پوند درامد داشت. این نقش سبب شد تا اسپیسی جوایزی از جمله Olivier  و London Critics Circle را دریافت کند. وی همچنین بریا دریافت جایزه Tony نیز نامزد شد.

۱۲- تریگر استریت

اسپیسی دارای یک کمپانی کارگردانی با نام تریگر استریت است که نام آن از یک خیابان در san Fernando valley گرفته شده است.

۱۱- تاجر بیحال

نقش اسپیسی در فیلم working girl کوتاه اما به‌یادماندنی بود. او در این فیلم در نقش یک تاجر بیحال قرار داشت.

کوین اسپیسی

۱۰- تجربه کارگردانی

اسپیسی دارای تجربه‌ی کارگردانی در یک درام جنایی با نام Albino Alligator است. این فیلم نظرات مثبتی را به خود اختصاص داده است.

۹- اسپیسی و کفش فروشی

پس از خروج کوین اسپیسی از Julliard وی در دوره کوتاهی به عنوان کفش‌فروش کار کرد تا بتواند از پس مخارج زندگی براید.

۸- تحقیق برای ایفای نقش

اسپیسی برای نقش خود در فیلم beyond the sea در سال ۲۰۰۴ به بررسی چندین مورد از اجراهای مایکل بابل که یک خواننده‌ی کاندایی است پرداخت.

۷- اسپیسی و ناسزاگویی

زمانی که اسپیسی به عنوان مهمان در برنامه تلویزیونی the F world حاضر شد میزبان این برنامه گردون رمزی بود. در این برنامه درگیری لفظی بین این دو رخ داد و ناسزاهایی رد و بدل شد.

۶- متشکریم اسپیسی

گروه matchbox 20 برای آلبوم خود با نام yourself or someone like you از اسپیسی تشکر کردند. دلیل این است که برای نوشتن برخی از ترانه های آلبوم از فیلم‌های اسپیس ایده گرفته شده است.

۵- بازدید از زندان

اسپیسی پیش از ایفای نقش در فیلم casino jack برای آمادگی به زندان سر زد.

۴- الگوهای اسپیسی

اسپیسی بیان کرده که الگوهای زیادی همچون هنری فوندا، آلپاچینو و جک لمن داشته که به او برای بازیگر شدن کمک کرده‌اند.

۳- زندگی شخصی پنهانی

اسپیسی بیان کرده که دوست دارد زندگی شخصی او شخصی بماند و نباید افشا نکردن مسائل خصوصی را حمل بر دروغگویی دانست.

۲- آن حالت واقعی بود

در یک صحنه از فیلم زیبای آمریکایی کوین اسپیسی با یک دانش آموز دبیرستانی وارد حالتی غیرعادی می‌شود که بیان کرده نقش بازی نکرده و حالتی واقعی داشته است.

۱- اولین انتخاب نبودم

اسپیسی بیان داشته است که به هنگام کسب جوایز اولین انتخاب نبوده است و در زمان جایزه Tony در سال ۲۰۱۷ پانزدهمین انتخاب بوده است.

منبع: biography.com
factinate.com