لبخند شاد و سرزنده‌ای که روی صورت رابرت داونی جونیور می‌بینیم، حاصل عشق بی‌پایانی است که او از همسرش سوزان لوین دریافت کرده و توانسته وی را از مشکلات بسیاری بیرون بیاورد. در پس این چهره خندان امروزی، گذشته تاریکی پنهان است که بد نیست کمی درباره آن بیشتر بدانیم. ۲۰ سال پیش، این بازیگر با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کرد و رفته رفته تمامی داشته‌های خود را از دست می‌داد. امروز، نزدیک به ۲ دهه است که او توانسته بر اعتیاد خود غلبه کرده و به یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود تبدیل شود. اما هیچ یک از این‌ها بدون حمایت همسر و ناجی او، یعنی سوزان لوین امکان پذیر نبود.

در وبلاگ مالتینا می‌خواهیم ببینیم، چگونه عشق یک زن می‌تواند داستانی این طور موفقیت‌آمیز را رقم بزند. داستان عاشقانه رابرت داونی جونیور و سوزان لوین مملو و سرشار از درد، رنج، پیروزی و تحسین است.

حقایق جالب زندگی رابرت داونی جونیور

اعتیاد وی در کودکی ریشه داشت

رابرت داونی جونیور با پدری بزرگ شد که خودش با اعتیاد مبارزه می‌کرد. این درگیری خانواده با اعتیاد و مواد مخدر، بر روح و روان او آثار منفی و مخرب زیادی برجای گذاشت و زمینه اعتیاد او در آینده را فراهم ساخت.

اعتیاد وی در کودکی ریشه داشت

اعتیاد و زمینه آن در خانواده رابرت وجود داشت.

در دوران نوجوانی، رابرت به بازیگری علاقه زیادی نشان داد و مشکلی برای نقش‌آفرینی در استفاده از جذابیت پسر بد خود نداشت. وی البته در همین جا متوقف نشده و در سال ۱۹۹۲ نیز برای بازی در نقش چارلی چاپلین، نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. داونی جونیور در آن زمان فقط ۲۷ سال داشت.

رابرت در 27 سالگی در نقش چارلی چاپلین ظاهر شد

رابرت در ۲۷ سالگی در نقش چارلی چاپلین ظاهر شد.

درست همین که زندگی حرفه‌ای وی آغاز شد و در مسیر موفقیت قرار گرفت، عادات بد وی یعنی اعتیاد نیز سر باز کردند.

رابرت داونی جونیور در اواخر دهه ۹۰، بدترین سال‌های زندگی خود را سپری کرد.

رابرت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور در اواخر دهه ۹۰ میلادی، به دوران سقوط خود وارد شد.

شهرت و پول باعث شد تا داونی جونیور به راحتی به ورطه نابودی کشیده شده و تغییرات منفی شدید را در زندگی‌اش ایجاد کند. در سال ۱۹۹۶ میلادی، او برای اولین بار دستگیر شد که زمینه‌ساز مشکلات و شایعات منفی بسیاری در خصوص او شد.

همین طور بخوانید: ۴۹ حقیقت درباره کوین اسپیسی

در طول ۵ سال، این بازیگر بیش از ۴ بار دستگیر شد، ۶ ماه در زندان به سر برد و بیش از یک سال را در توانبخشی گذراند. او به نوعی موفق شد چند کار بازیگری را در اینجا و آنجا انجام دهد، اما فعالیت حرفه‌ای او به سرعت در حال نزول بود.

رابرت داونی جونیور

او چندین بار به زندان افتاد و نامش با شایعات منفی همراه شد.

در سال ۲۰۰۳ میلادی، رابرت نقشی را در گوتیكا پذیرفت كه معلوم شد سرنوشت‌سازترین تصمیم زندگی او بوده است، زیرا او را با همسر آینده‌اش آشنا ساخت. سوزان لوین به عنوان فرشته نجات بخش رابرت ظاهر شد.

رابرت داونی جونیور و همسرش

رابرت با همسرش

سوزان لوین تهیه کننده فیلم بود و زمانی که با رابرت داونی جونیور ملاقات کرد، تنها ۲۹ سال داشت. عشق میان این دو، به معنای واقعی عشق در یک نگاه بود. این دو که سخت شیفته یکدیگر شده بودند، به رابطه عاشقانه‌ای وارد شدند که در نهایت کلاف در هم پیچیده زندگی رابرت را گشوده و او را به دنیای بهتری وارد ساخت.

رابرت داونی جونیور و همسرش

عشق میان رابرت و همسرش

سوزان هیچ شناخت و تجربه‌ای از اعتیاد نداشت و هم زیستی با یک معتاد در شکلی که رابرت اعتیاد را دنبال می‌کرد، به راستی برای او چیزی ناشناخته و عجیب بود. داونی معتقد است همین عدم شناخت و تجربه سوزان از معتادان بود که باعث شد این دو به هم متصل شوند، در غیر این صورت سوزان پیش از آن که واقعا رابطه‌ای آغاز شود، از وی گریخته بود.

رابرت داونی جونیور و همسرش

سوزان بدون شناخت اعتیاد، به زندگی داونی وارد شد.

اما چه چیزی باعث شد که علی رغم اعتیاد شدید رابرت، سوزان وی را رها نکرده و پای او بایستد؟ به گفته خود وی، او چیزی خوب و سالم در رابرت دیده بود که می‌خواست هر طور شده آن را از لا به لای دیو اعتیاد بیرون بکشد.

رابرت داونی جونیور و همسرش

سوزان قصد داشت به هر ترتیب رابرت را از شر اعتیاد خلاص کند.

به گفته سوزان دیگر راه بازگشتی نبود و او کاملا عاشق رابرت شده و تنها مسیر پیش روی او، خلاص کردن رابرت از اعتیاد و بازگردانی وی به دنیای سالم و دوست داشتنی بود که انتظارش را می‌کشید. سوزان همان طور که فرشته و خوبی های درون رابرت را دیده بود، اینک شیطان روح وی را نیز می شناخت و می‌دانست که برای از بین بردن آن، باید کاملا نزدیک به جونیور بماند.

رابرت داونی جونیور و همسرش

برای رابرت یک انتخاب بیشتر وجود نداشت و نزدیک ماندن به سوزان بسیار ساده بود.

او مایل بود زندگی خود را به طور کامل برای وی اختصاص دهد و در همه حال از او حمایت کند. تنها پس از ۶ ماه از نخستین قرار ملاقات عاشقانه، داونی به سوزان پیشنهاد ازدواج داد و این دو در سال ۲۰۰۵ میلادی با یکدیگر ازدواج کردند. در همان سال نیز در فیلم Kiss Kiss Bang Bang کار کرده و سوزان همچنان معتقد بود که نزدیک ماندن وی به رابرت، او را در مسیر سلامت نگاه می‌دارد و رابرت نیز از این موضوع استقبال می‌کرد.

لوین می‌گوید که آن‌ها مانند قطعات پازل، متناسب هم بوده و یکدیگر را کامل می‌کنند. آن‌ها معتقد هستند که در کنار هم و با هم به یک چیز سوم و یک قدرت جدید تبدیل می‌شوند و این چیزی است که باعث می‌شود هرگز قدرت جدایی از یکدیگر را نیابند.

روزهای سخت به پایان رسید…

بسیاری مرد آهنین و شرلوک هولمز را که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ منتشر شدند، به عنوان دو نقش آفرینی که باعث شده رابرت داونی جونیور دوباره در کانون توجه قرار گیرد، می‌شناسند. اما همه نمی‌دانند که سوزان لوین به همسرش کمک کرد تا نقش معروف‌ترین کارآگاه را بازی کند. گای ریچی، کارگردان فیلم، فاش کرد: “اگر سوزان در اتاق نبود، احتمالاً رابرت نمی‌توانست شرلوک هولمز شود.”

رابرت داونی جونیور و همسرش

سوزان عامل اصلی بود که رابرت در نقش شرلوک هولمز ظاهر شده و دوباره موفقیت را لمس کند.

این دو که در کنار یکدیگر کاملا خوشبختی را احساس می‌کردند، خانواده خود را گسترش داده و نخستین فرزندشان را در سال ۲۰۱۲ میلادی به نام Exton ELias به دنیا آوردند. دو سال بعد نیز خانواده تولد دختر کوچک خود به نام Avri Roel را جشن گرفت و زندگی شیرین آن‌ها کامل شد.
امروز‌، رابرت داونی جونیور یکی از محبوب‌ترین بازیگران هالیوود محسوب می‌شود و در اوج موفقیت قرار دارد. نقش پررنگ سوزان لوین در این موفقیت و گذار وی از تباهی به زندگی سالم و روشن، او را شایسته لقب “نجات بخش” می‌کند.

سخن پایانی

با دنبال کردن سرگذشت پرفراز و نشیب رابرت و نقش آفرینی عشق در زندگی وی، در بالا خواندیم. شما کدام یک از کارهای رابرت داونی جونیور را دنبال کرده و کدام یک از نقش های وی را بیشتر می‌پسندید؟ همین طور توصیه می‌کنیم مطلب معروفترین زنان هالیوود در سال ۲۰۲۰ را نیز مطالعه نمایید.

 منبع: brightside