پشیمانی بازیگران هالیوودی معروف از صحنه هایی که بازی کرده اند

پشیمانی بازیگران هالیوود

اغلب اوقات بازیگران هالیوود در ابتدای فعالیت خود، برای انجام بعضی کارها و ایفای برخی نقش‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند که شاید باعث ناراحتی آن‌ها شود. متأسفانه بسیاری از این موارد ممکن است برهنگی باشد. گاهی نیز ممکن است آن صحنه در فیلمنامه طوری نوشته شده باشد که بازیگر تصور دیگری پیدا کند اما فیلم در هنگام فیلمبرداری در جهت کاملاً متفاوتی پیش برود. وعده دستمزدهای سنگین یا دستیابی به شهرتی فراگیر می‌تواند بازیگران هالیوود را به این سمت سوق دهد که برای ایفای یک نقش یا بخشی از یک فیلم، دست به چنین ریسک‌هایی بزنند. در ادامه‌ی این مقاله سری به پشت صحنه فیلم‌های هالیوودی زده و به بررسی 12 صحنه از فیلم و سریال‌های هالیوودی می‌پردازیم که بازیگران آرزو می‌کنند کاش هیچ‌وقت در آن‌ها حضور نداشتند.

1- صحنه برهنگی امیلیا کلارک در بازی تاج و تخت

صحنه‌هایی که بازیگران هالیوود معروف از بازی در آن‌ها پشیمان هستند

اگر جزء عاشقان «بازی تاج و تخت» باشید می‌دانید که این سریال پر از صحنه‌های برهنگی و خشونت است. امیلیا کلارک که در این سریال نقش مادر اژدها‌یان را بازی می‌کند، بارها مجبور شده است کاملاً برهنه در مقابل دوربین ظاهر شود. مهم‌ترین مشکل امیلیا هم این است که والدینش از طرفداران سرسخت بازی تاج و تخت هستند.

درحقیقت او فراموش کرد از پدر و مادرش بخواهد قسمت چهارم از فصل شش این سریال را نگاه نکنند؛ در عوض تماشای این قسمت را به آن‌ها توصیه کرد و خودش هم در کنار آن‌ها نشست تا آن را تماشا کند. نیازی به گفتن نیست، حتماً متوجه شده‌اید که آن شب، یک شب ناخوشایند در خانواده آن‌ها بود.

امیلیا اظهار داشت: «پدر و مادرم گفتند ما این سریال را دنبال می‌کنیم، اما عزیزم، نقش تو در این فصل خیلی کمرنگ است!» به آن‌ها گفتم «پس قسمت امشب را تماشا کنید.» و همراه آن‌ها نشستم تا سریال را ببینم و خب… فوراً پشیمان شدم.

2- شیرین‌کاری خطرناک برت رینولدز در فیلم رهایی (Deliverance)

صحنه‌هایی که بازیگران هالیوود معروف از بازی در آن‌ها پشیمان هستند

همه‌ی ما شیرین‌کاری عجیب برت رینولدز (Burt Reynolds)  را در فیلم سینمایی رهایی (1972) به یاد داریم. رینولدز یکی از بازیگران هالیوود جسور است که از انجام کارهای خطرناک واهمه‌ای ندارد. او سوار بر قایق از یک آبشار بلند پایین ‌آمد. در هر صورت، رینولدز بعد از انجام این کار به شدت پشیمان شد. به خصوص که می‌توانست در این صحنه از یک بدل عروسکی استفاده کند. اجرای این صحنه باعث شد ستون فقرات رینولدز بشکند و تا مدت‌ها او را زمین‌گیر کند.

رینولدز در مصاحبه‌ای که در سال 2015 انجاد داد، اعتراف کرد که مثل احمق‌ها رفتار کرده و اگر از بدل عروسکی استفاده می‌کرد، مجبور نبود آن همه رنج و درد را تحمل کند.

3- اجرای صحنه‌های خشن توسط نیکول کیدمن

نیکول کیدمن

سریال دروغ‌های کوچک بزرگ (Big Little Lies) همه را در سال 2017 شگفت‌زده کرد. این سریال داستان چند زن ساکن در یکی از محله‌های مرفه کالیفرنیا را روایت می‌کند که در پی انجام قتلی در نزدیکی‌های محل زندگی آن‌ها دچار ماجراهایی می‌شوند. نیکول کیدمن (Nicole Kidman) جایزه اسکار را برای بازی در نقش سلست در این سریال، زنی شگفت‌انگیز که مادر دو پسر دوقلو است و بارها توسط همسرش دچار خوی وحشی‌گری می‌شود به دست آورد (نقش همسر کیدمن در این سریال را الکساندر اسکارزگارد ایفا کرده است).

تماشای آن صحنه‌های وحشیانه به اندازه‌ی کافی بد هست، اما دیدن کیدمن، یکی از بازیگران هالیوود خوش اخلاق و محبوب در آن وضعیت، شرایط را حتی بدتر هم می‌کند. هرچند نیکول کیدمن توانست جایزه گلدن گلوب را نیز برای این نقش به دست آورد اما بعد از هر صحنه به حدی دچار خشم و احساس تحقیرشدگی می‌شد که کارگردان این اثر، ژان مارک والی (Jean-Marc Vallée) مجبور بود برای آرام کردن او، بین برداشت‌ها یک حوله گرم روی سرش قرار دهد.

با وجود جوایز بسیاری که بازی در این نقش برای نیکول کیدمن به همراه داشت، او تأیید می‌کند که بازی در بعضی صحنه‌های خشن و توهین‌آمیز در مقابل الکساندر اسکارزگارد برایش خیلی سخت بوده است.

4- ترنس استامپ و ناتالی پورتمن در فانتوم تهدید

صحنه‌هایی که بازیگران هالیوود معروف از بازی در آن‌ها پشیمان هستند

اگر یادتان باشد خیلی از بازیگران فصل اول جنگ ستارگان در اوایل دهه 2000 از بازی در این سریال پشیمان بودند. ترنس استامپ (Terence Stamp) یکی از مهم‌ترین افرادی است که از حضور در قسمت کسل‌کننده‌ی اول ، یعنی فانتوم تهدید ابراز پشیمانی کرد. ظاهراً تنها دلیل او برای قبول بازی در این اثر، علاقه‌ی او به ناتالی پورتمن (Natalie Portman) بود. امیدهای او برای بازی در برابر ناتالی به سرعت از بین رفت. چون جرج لوکاس، کارگردان فیلم به او گفت که به جای ناتالی پورتمن باید در مقابل یک تکه نوار کاغذی بازی کند. ترنس استامپ تجربه بازی در این سریال را کسل‌کننده و دستمزدش را هم وحشتناک توصیف کرده است.

5- ماریا اشنایدر در آخرین تانگو در پاریس

آخرین تانگو در پاریس

ماریا اشنایدر (Maria Schneider) قبل از این که در سال 2011 از دنیا برود، درباره آسیب‌هایی که به دلیل بازی در صحنه شهوانی فیلم آخرین تانگو در پاریس (Last Tango In Paris) در برابر مارلون براندو متحمل شده بود صحبت کرد.

این بازیگر اظهار داشت که کارگردان یا براندو، هیچ‌یک به او نگفته بودند که آن صحنه به این شکل پیش خواهد رفت و او احساس می‌کرد که از او سوء‌استفاده شده است.

6- صحنه حمام کردن گوردون رامسی در هتل جهنمی

صحنه‌هایی که بازیگران هالیوود معروف از بازی در آن‌ها پشیمان هستند

بسیاری از ما گوردون رامسی (Gordan Ramsay) آشپز بریتانیایی را با نقش‌هایش در کابوس‌های آشپرخانه و آشپزخانه جهنمی می‌‎شناسیم. آشپزخانه جهنمی داستان آشپزی را روایت می‌کند که کشور به کشور سفر می‌کند تا به هتل‌ها یاد بدهد چطور خدمات خود را بهبود ببخشند.

در صحنه‌ای از این فیلم رمزی کاملاً برهنه شده و وارد وان حمام می‌شود. واکنش‌ها به این صحنه آن‌قدر شدید بود که رامسی مجبور شد بیانیه‌ای صادر کرده و بابت آن عذرخواهی کند.

7- بوسه اما واتسون و روپرت گرینت در هری پاتر و سالن‌های مرگ

اما واتسون و روپرت گرینت

بازیگران مشهور هری پاتر، یکی دیگر از بازیگران هالیوود هستند که از ایفای نقش خود در این فیلم ابراز ناراحتی کرده‌اند. اما واتسون (Emma Watson) و روپرت گرینت (Rupert Grint) به مدت یک دهه در مجموعه فیلم‌های هری پاتر همبازی بوده‌اند. بنابراین برای هم تقریباً مثل خواهر و برادر هستند و این خیلی ناراحت‌کننده است که مجبور باشند در یک رابطه عاشقانه قرار بگیرند.

گرینت و واتسون در آخرین فیلم هری پاتر صحنه بوسه‌ای را بازی کردند که به اعتقاد هر دوی آن‌ها کار بسیار سختی بود و بسیار خوشحال هستند که توانستند این صحنه را با تنها یک برداشت ضبط کنند.

8- جیم کری در صحنه‌های خشن فیلم Kick-Ass

صحنه‌هایی که بازیگران هالیوود معروف از بازی در آن‌ها پشیمان هستند

گاهی جدا کردن هنر از زندگی واقعی کار بسیار سختی است. جیم کری، کمدین مشهور پس از فاجعه‌ی سندی هوک در سال 2012 (حادثه تیراندازی در دبستان) دچار آشفتگی‌های روحی بسیاری شد. در همان زمان به تازگی برای ایفای نقش خشنی در فیلم Kick-Ass 2 قرارداد بسته بود. جیم کری پس از آن فاجعه از این فیلم انصراف داد و سطح خشونت را در آن محکوم کرد.

9- نقاشی برهنه کیت وینسلت در تایتانیک

کیت وینسلت

تایتانیک اوضاع شغلی کیت وینسلت (Kate Winslet) را در بین بازیگران هالیوود بهبود بخشید. او در این فیلم با بهترین دوستش یعنی لئوناردو دی کاپیرو آشنا شد. با این وجود چیزی در این فیلم هست که وینسلت از آن پشیمان است. آن هم صحنه برهنه شدن و نقاشی دی کاپیرو از او است. کیت وینسلت در آن زمان احساس می‌کرد این کار برای اثبات خودش به عنوان یکی از بازیگران هالیوود لازم است.

اما این روزها از این کار پشیمان است. او می‌گوید بسیاری از طرفدارانش تصویر آن نقاشی را می‌آورند و از او می‌خواهند آن را امضا کند. این کار کیت را بسیار ناراحت می‌کند و از مردم خواسته‌ است چنین کاری نکنند.

10- ضد گلوله بودن سوپرمن

صحنه‌هایی که بازیگران هالیوود معروف از بازی در آن‌ها پشیمان هستند

در دهه 1950 جورج ریورز (George Reeves) در نقش کنت کلارک، فیلم ماجراهای سوپرمن را بازی کرد. او در این فیلم یک مرد ضد گلوله است. پس از استقبال‌های گسترده از این فیلم، او در چند تور که حامی مالی فیلم ترتیب داده بود، با لباس مخصوص سوپرمن برای ملاقات‌های مردمی حاضر شد. در یکی از این مراسم‌ها، پسر بچه‌ای با یک اسلحه واقعی به او نزدیک شد چون می‌خواست امتحان کند و ببیند که آیا او واقعاً ضد گلوله هست یا خیر. ریورز آنقدر از این اتفاق ناراحت شد که دیگر هیچ‌گاه به عنوان سوپرمن در ملاقات‌های عمومی شرکت نکرد. پس از آن هم تورهایی ترتیب داد تا به بچه‌ها اطمینان دهد که هیچ انسان ضد گلوله‌ای وجود ندارد. او در یکی از مصاحبه‌هایش اظهار داشت که نمایش انسان‌های ضد گلوله توسط بازیگران هالیوود باید غیرقانونی اعلام شود.

11- صحنه جنسی جنیفر لارنس در فیلم مسافران

صحنه‌هایی که بازیگران هالیوود معروف از بازی در آن‌ها پشیمان هستند

جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence ) یکی از بازیگران هالیوود است که به خاطر بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار شد. او اولین صحنه جنسی خود را در این فیلم و در مقابل کریس پرات (Chris Pratt) تجربه کرد. لارنس در مصاحبه‌های خود از این که چقدر برای بازی در این صحنه عصبی و ناراحت بود صحبت کرده است. او آشکارا گفت با این که از برهنه شدن در مقابل دوربین پشیمان نیست، اما از کاری که قبل از فیلمبرداری انجام داده است بسیار پشیمان و ناراحت است.

لارنس برای حفظ آرامش، قبل از فیلمبرداری این صحنه خود را مست کرده بود. او به روزنامه هالیوود ریپورتر گفت:«من واقعاً خودم را مست کردم. اما پس از آن، چیزی که بیشتر باعث اضطرابم می‌شد این بود که وقتی به خانه برگشتم مدام از خودم می‌پرسیدم من چه کردم؟ نمی‌دانم!»

12- هالی بری در فیلم توپ هیولا

صحنه‌هایی که بازیگران هالیوود معروف از بازی در آن‌ها پشیمان هستند

بری به دلیل برهنه شدن در فیلم توپ هیولا که توانست جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد پشمان نیست. اما معتقد است این کار ضرورتی نداشت. او در مصاحبه‌ای گفت: «من فکر نمی‌کنم قصه فیلم به برهنگی نیاز داشته باشد. شما می‌توانید هر فیلمی را با هر موضوعی بسازید بدون آنکه مجبور شوید با برهنه کردن بازیگران هالیوود چنین صحنه‌هایی را نمایش دهید. به هر حال این انتخاب شما است و برای من انتخاب جسورانه‌ای بود».

بیشتر بخوانید:

پنج کارگردان منفور هالیوود که فیلم های پرفروشی ساختند

معرفی ۱۰ زوج موفق سینمایی ایران و جهان

سلبریتی هایی که در نمایشگاه مت گالا ۲۰۱۹ همه را شگفت زده کردند!

منابع: cheatsheet و  decider

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024