مهم‌ترین شخصیت‌های هنری به فراموشی سپرده شده کدامند؟ “من شما را جایی ندیده‌ام؟”، “آیا قبلا هنرپیشه یا خواننده بوده‌اید؟” این‌ها جملاتی است که شاید حین رویارویی با برخی از افراد، به ویژه سلبریتی ها به زبان آورده و از خود بپرسید که پیشتر آن‌ها را کجا دیده و چطور این قدر آشنا و با این همه غریبه به نظر می‌رسند! در حقیقت این خاصیت صنایع مربوط به سرگرمی و دنیای اشخاص مشهور است. افراد به دنیای هنر، سینما، موزیک و غیره وارد شده؛ برای مدتی به شهرت رسیده و پس از آن کم و بیش به فراموشی سپرده می‌شوند. عده‌ای نیز ستاره شده و برای همیشه در آسمان خاطره مردم باقی می‌مانند. متاسفانه ذات دنیای شهرت به شکلی است که برخی را با بی‌رحمی تمام زیر پا گذاشته و برخی دیگر نیز تنها مدت کوتاهی، در یک فیلم سینمایی، یک موزیک و غیره به چشم آمده و بسیار زود از یادها می‌روند.

به هر صورت باید گفت که شهرت زودگذر است و بسیاری از افراد مشهور قربانی گذشت زمان شده‌اند. اما ما در اینجا بر آن هستیم تا یاد ۲۰ ّنفر از اشخاص معروف و سلبریتی ها که در لابه لای تاریخ و زمان به فراموشی سپرده شدند، را زنده کرده و دوباره نگاهی به برگ زندگی آن‌ها بیندازیم.

سلبریتی ها و اشخاص معروف

۱- لیسی چابرت Lacey Chabert

لیسی چابرت بازیگری خود را در دهه ۱۹۹۰ میلادی با گروه پنج شروع کرد و بعدها نقش‌های دیگری را نیز ایفا نمود. او برجسته‌ترین نقش خود را در فیلم Not Another Teen Movier و Mean Girls داشت، اما پس از آن دیگر نقش قابل توجهی به او نرسید. وی در سال ۲۰۰۷ میلادی تلاش کرد تا در یک کار تلویزیونی به نام The Hot Years دیده شود، اما متاسفانه این برنامه توسط Fox انتخاب نشد. اخیرا او دوباره راه خود را با برنامه Baby Daddy به صفحه نمایش کوچک خانگی باز کرده است، اما به نظر می‌رسد که هرگز نمی‌تواند دوباره موفقیتی شبیه به چیزی که در Mean Girls داشت، به دست بیاورد.

سلبریتی ها و اشخاص معروف که به فراموشی سپرده شدند

 

۲- کریستین کروک Kristin Kreuk

در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، کریستین کروک با بازی در نقش لانا لانگ در سریال تلویزیونی Smallville در کنار تام ولینگ، توانست توجه مخاطبان جهانی را به خود جلب کند. البته چهره زیبای او نیز در این جلب مخاطب بی‌تاثیر نبود. اما او نتوانست در سال ۲۰۰۱ میلادی در سریال Edgemont در نقش لورل یونگ، موفقیت بیشتری به دست بیاورد. با این حال وی در سال ۲۰۱۲ با Beauty & the Beast (دیو و دلبر مشهور) به تلویزیون بازگشت که فصل چهارم آن نیز در سال ۲۰۱۶ منتشر گردید. با این وجود کروک هنوز تسلیم نشده و قرار است در سال آینده در Burden of Truth بازی کرده و امیدوار است که موفقیت‌های Smallville را تکرار کند.

کریستین کروک

 

۳- جوجو JoJo از دنیای سلبریتی ها

آهنگ Leave (Get Out) جوجو، یکی از مشهورترین آهنگ‌های پاپ سال ۲۰۰۰ میلادی شناخته شد. بدون شک این یکی از بهترین آهنگ‌های آن دهه بود که همراه با فیلم Since U Been Gone کلی کلارکسون، عالی درخشید. جوجو توانست رکورد موفقیت خود را در سال ۲۰۰۴ با ترانه دیگری به نام Too Little Too Late پشت سر گذاشت که البته به نظر می‌رسید که آخرین موفقیت چشمگیر او باشد. در سال ۲۰۰۶ میلادی، او به بازیگری مشغول شد و در کنار Emma Roberts در Aquamarine به ایفای نقش پرداخت، اما به دلایل مشکلاتی نتوانست موفقیت‌های سال ۲۰۰۰ خود را تکرار کند. پس از آن خیلی زود از قرارداد قبلی خود خلاص شده و با شرکت Interscope Records قراردادی امضا کرد. او در سال ۲۰۱۷ با Mad Love بازگشتی داشته و برای تشکیل Clover Music، با Interscope قرارداد مشترکی امضا کرد.

جوجو خواننده

همین طور بخوانید:  ۱۰ فیلم برتر ۲۰۱۹ که بیشترین بازدید را داشتند

۴- میسی الیوت Missy Eliott

افرادی که دهه ۲۰۰۰ میلادی را به یاد می‌آورند، میسی الیوت را به عنوان ملکه رپ آن دوران با ترانه های چون Ger Ur Freak On و Work Itمی‌شناسند. او توانست به واسطه فعالیت‎های خود در زمینه هیپ هاپ، به ۶ جایزه Grammy دست یابد، اما پس از مدتی به دلیل برخی از مشکلات مربوط به وضع سلامتی‌اش، متوقف گردید.

در سال ۲۰۱۱، او در مجله People اعتراف کرد که دچار بیماری پرکاری تیروئید شده است و این باعث می‌شود که نتواند مانند گذشته به فعالیت‌های خود ادامه دهد. این بیماری به شکلی پیشرفت کرده بود که او حتی نمی‌توانست ساده‌ترین کارها چون به دست گرفتن قلم را انجام دهد. کمرنگ شدن الیوت به شکلی پیش رفت که هوادارن وی از این که چه اتفاقی برای او افتاده، متعجب بوده و پیگیر چند و چون آن بودند. آخرین ضبط وی به بیش از ۱۲ سال پیش مربوط می‌شود تا این که توانست ترانه I’m Better را در ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر سازد.

میسی الیوت

۵- شین وست Shane West از دنیای سلبریتی ها

اگر نوجوانی خود را در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی گذرانده باشید، حتما شین وست را می‌شناسید. او بازیگری بود که در سال ۲۰۰۲ میلادی نقش تکان دهنده Mandy Moore را در فیلم A Walk To Remember را بازی کرد. او این موفقیت را با بازی در فیلم The League of Extraordinary در نقش Stephen Norrington در کنار کونری تکرار کرد. اما این بازیگر نتوانست محبوبیت خود را حفظ کند و پس از آن تنها به صورت پراکنده در فیلم‌ها ظاهر شده و هرگز آن قدرها دیده نشد. البته نقش‌هایی از وی در تلویزیون از جمله Dr. Ray Barnett در ER در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ و در Nikita در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ و نیز Salem در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به خوبی دیده شده‌اند. به نظر می‌رسد که این هنرپیشه در پروژه‌هایی قرار می‌گیرد که مرتبا زیر ذره‌بین منتقدان و مخاطبان هستند.

سلبریتی ها و اشخاص معروف که به فراموشی سپرده شدند

 

۶- جسی مک کارتنی Jessie McCartney

جسی مک کارتنی، خواننده و بازیگر جوان در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی با ترانه‌های Beautiful Soul و Because You Live؛ درخشید. اما ادامه‌دار بودن توجهات و شهرت به این سادگی‌ها نیست و او رفته رفته محبوبیت و شهرت خود را از دست داد و در نظر مخاطبان کمرنگ شد. پس از آن وی به دنیای بازیگری وارد شد تا شانس خود را در این عرصه بیازماید، اما هرگز نقشی اصلی یا به هر حال نقشی که پررنگ به چشم بیاید را تصاحب نکرد. او در سال ۲۰۱۳ میلادی در Army Wives ظاهر شده و چندین نقش دیگر نیز در سایر برنامه‌ها ایفا کرد. اخیرا وی در نقش Reed در سریال مشهور the Walking Dead ظاهر شده و دفعات زیادی نیز به عنوان صداپیشه در انیمیشن‌ها حضور داشته است.

جسی مک کارتنی

 

۷- شگی Shaggy از دنیای اشخاص معروف

اگر کودکی شما مربوط به دهه ۹۰ میلادی باشد، مطمئنا حداقل یک بار رادیو را روشن کرده و به صدای شنجی گوش داده‌اید. به ویژه آهنگ معروف او به نام Oh Carolina و Boombastic والبته It Wasn’t Me و Angel فراموش نشدنی به نظر م‌ رسند. شگی در واقع یکی از خدمه نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده بوده و پیش از شروع دوران فعالیت موسیقیایی خود، در طول جنگ خلیج فارس نیز شرکت داشت. اگر چه او در اوایل سال ۲۰۱۰ میلادی، آلبومی کامل منتشر ساخت، اما نتوانست به سریال موفقیت های خود ادامه دهد. او همکاری‌هایی با هنرمندانی چون Eve و Kylie نیز داشت و به این سبب مجدد نامش به ۱۰۰ موسیقی برتر بازگشت. او در سال ۱۹۹۶ میلادی موفق به دریافت جایزه Grammy بابت آهنگ Boombastic گشت.

پیشنهاد مطالعه: پنج کارگردان منفور هالیوود که فیلم های پرفروشی ساختند

سلبریتی ها و اشخاص معروف که به فراموشی سپرده شدند

۸- برندون روث Brandon Routh

طی سال‌ها، بازیگران متعددی در نقش سوپرمن، ایفای نقش کرده‌اند، اما تنها تعدادی از آن‌ها به راستی تاثیرگذار بودند. برندون روث در فیلم سینمایی بازگشت سوپرمن Superman Returns در سال ۲۰۰۶ میلادی نقش ابرقهرمان دی سی را بازی کرد و توانست برای مخاطبان سراسر جهان به چهره‌ای آشنا تبدیل شود. اما این نقش با موفقیت‌های بعدی همراه نشد و در حالی که وی به خاطر نقش خود به عنوان دانیل چاک، جایزه IGN را به دست آورد، به نظر می‌رسید که موفقیت‌هایش دنباله‌دار نباشند.

Brandon Routh

 

۹- جنیفر لاو هویت Jennifer Love Hewitt

جنیفر لاو هویت یکی از بزرگترین ستارگان اواخر دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ میلادی بود. اما حرفه او در ابتدای سال ۲۰۱۰ میلادی با افت شدید روبرو شد و هوادارانش را به سختی متعجب ساخت! او بیشتر به خاطر نقشی که در Sarah in FOX’ Party of Five به شهرت رسید و بعدها کار خود را با فیلمI Know What You Did Last Summer ادامه داد. در سال ۲۰۰۲ میلادی، او با BareNaked راهی موسیقی پاپ شد و در سال ۲۰۰۵ به چهره ملینا گوردون در سریال Ghost Whispere در CBS تبدیل گشت. اما پس از آن که حضوری کوتاه در Criminal Minds در سال ۲۰۱۴ میلادی داشت، کمرنگ شده و دیگر آن قدرها دیده نشد.

سلبریتی ها و اشخاص معروف که به فراموشی سپرده شدند

۱۰- کلمنسه پوسی Clemence Poesy از دنیای سلبریتی ها

تصویر کنید که در یکی از بزرگترین حق امتیازهای فیلم دنیا حضور داشته، اما هرگز به عنوان یک ستاره دیده نشوید. این درست اتفاقی است که برای کلمنسه هنگام بازی در دانشگده Beauxbatons Fleur Delacour در Harry Potter and the Goblet of Fire در سال ۲۰۰۵ رخ داد. همین طور چنین چیزی در Deathly Hallows قسمت ۱ و ۲ در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی تکرار شد.
تا به امروز مجموعه فیلم‌های هری پاتر را باید بزرگترین پروژه وی بدانیم، با این همه او در سال ۲۰۰۸ در In Brudges نیز دیده شد.

سلبریتی ها و اشخاص معروف که به فراموشی سپرده شدند

۱۱- مارا ویلسون Mara Wilson

مارا ویلسون دلیل این است که ما به نقش Matilda علاقه مند هستیم. همین طور وی در Mrs. Doubtfire و Miracle on 34th Street نیز ایفای نقش کرده است. مارا تا سن ۱۰ سالگی توانست موفقیت‌های بسیاری در عرصه سینمایی به دست بیاورد تا جایی که بسیاری آرزو داشتن در جای او باشند، اما رابطه عاشقانه‌اش با دنیای هالیوود دوام چندانی نداشت. پس از آن او در چند نقش تلویزیونی کوچک دیده شد و هرگز دیگر به آن اوج موفقیت بازنگشت.

Mara Wilson

 

۱۲- اکون Akon

در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، شما نمی‌توانستید رادیو را روشن کرده و به آهنگ Convict Music از اکون گوش ندهید. این آهنگ برای سال‌ها مورد توجه بسیار قرار داشت، اما پس از آن دیگر اکون نتوانست به موفقیت‌های قبلی خود بازگردد. البته اگرچه وی دیگر آن طور در صحنه موسیقی حضور ندارد، اما همچنان بسیار پرکار است و به تلاش‌های خود در این عرصه ادامه می‌دهد. وی اکنون با یک موسسه خیریه به نام Akon Lighing Africa در حال همکاری است که با یک پروژه ابتکاری در خصوص انرژی خورشیدی، هدف برق رسانی به میلیون‌ها آفریقایی را دارد. این یک پروژه بسیار بزرگ و عظیم محسوب می‌شود که پول و تلاش زیادی در آن ریخته شده است.

سلبریتی ها و اشخاص معروف که به فراموشی سپرده شدند

۱۳- رایان فیلیپ Ryan Phillippe از دنیای سلبریتی ها

رایان فیلیپ را به خاطر دارید؟ او قلب میلیون‌ها هوادار در سراسر جهان را در دهه ۹۰ میلادی و اوایل قرن ۲۱ام به دست آورد. رایان با بازی در فیلم‌های Cruel Intentions و I Know What You Did Last Summer به ستاره‌ای تبدیل شد. او حتی توجه بازیگر نقش ریس ویترسپون را نیز به خود جلب کرد. این دو با هم ازدواج کردند و این یکی از پرمخاطب‌ترین روابط زمان خود بود، اما متاسفانه این دوام چندانی نداشت. این دو در سال ۲۰۰۷ میلادی از هم طلاق گرفته و اگر چه ریس ویترسپون توانست موفقیت‌های خود را حفظ کرده و در یک دهه به جوایز زیادی دست یابد، اما رایان از عهده این کار برنیامد. او هرگز نتوانست دوباره به سال‌های طلایی‌اش بازگردد.

رایان فیلیپ

۱۴- رالف ماچیو Ralph Macchio

زمانی که به رالف ماچیو فکر می‌کنید، احتمالا یک چیز سریعا به ذهن شما خطور می‌کند: The Karate Kid! فیلم نمادین دهه ۸۰ در مورد یک پسر جوان و استاد هنرهای رزمی وی که برای همیشه در اذهان باقی خواهد ماند. به جز این وی در نقش‌های کلاسیک دیگری چون My Cousin Vinny و The Outsiders حضور داشت. اما پس از موفقیت‌های او در دهه ۸۰، به نظر می‌رسد که دامنه کامیابی‌هایش رو به زوال است. وی از آن زمان تاکنون نقش‌های بسیار کوچکی را در برنامه‌های تلویزیون داشته و به نظر می‌رسد که دیگر نمی‌تواند آن قدرها موفق باشد.

سلبریتی ها و اشخاص معروف که به فراموشی سپرده شدند

 

۱۵- جوئل Jewel

در حالی که او ممکن است اکنون تنها در خاطرات برخی حضور داشته باشد، جوئل موسیقی فوق العاده‌ای را در روزهای دوران خود، اجرا می‌کرد. صدای نرم او بسیار رویایی بوده و در آهنگ‌هایی چون Who Will Save Your Soul و Foolish Games فوق العاده درخشید. صدای او در سراسر جهان به محبوبیت دست یافت تا این که در سال ۲۰۰۸ میلادی این خواننده جوان به رکورد بیش از ۳۰ میلیون فروش در سراسر جهان دست یافت. اما چه اتفاقی افتاد؟ پس از آن موفقیت‌های وی با رکود مواجه شد. حتی پس از آن که در چند فیلم نقش‌های کوچکی ایفا کرده و حتی دو کتاب نیز نوشت، دیگر هرگز آن قدرها دیده نشد.

Jewel

 

۱۶- آرون کارتر Aaron Carter

آرون کارتر یکی دیگر از نوازندگان موسیقی است که توانست در دوره‌ای به محبوبیت فوق العاده دست یافته و در صحنه موسیقی بدرخشد. اما او اخیرا به دلیل کاهش وزن ترسناک، خبرساز شد. او دیگر نتوانست دوباره در صحنه به موفقیت‌های قبلی خود دست یابد و به نظر می‌رسد که شاید تنها برادر او Nick Carter بتواند در مسیر بازگشت این ستاره به صحنه موثر واقع شود.

سلبریتی ها و اشخاص معروف که به فراموشی سپرده شدند

۱۷- رایان کابررا Ryan Cabrera از اشخاص معروف

شاید بیشتر ما رایان کابررا را فراموش کرده باشیم، اما در کمال تعجب باید گفت که او هنوز طرفداران خاص خود را دارد. او هنوز به اندازه‌ای طرفدار دارد که بتواند موسیقی خود را منتشر ساخته و گاه و بیگاه به کنسرت‌های مختلف بپردازد. اما موفقیت‌های وی در سطح چیزی که اشلی سیمپسون به آن دست یافت، یپش نرفت. رایان و اشلی دورانی را با یکدیگر به سر برده، اما این رابطه چندان دوام نیافت. البته رایان هنوز به کاری که به آن علاقه‌مند است، ادامه می‌دهد؛ اما به اندازه سابق مورد توجه نیست.

Ryan Cabrera

 

۱۸- مایکل سورنتینو Michael Sorrentino از سلبریتی ها

مایکل ستاره شو MTV از آن دسته هنرمندانی است که هرگز به خاموشی خود رضایت نمی‌دهد. او برای مدتی بسیار محبوب بود، اما به نظر می‌رسد که مردم از او روی برگردانده‌اند. او به هر کاری برای بازگرداندن محبوبیت خود دست زد، اما تمام آن‌ها با شکست روبرو شد. حتی دوره‌ای به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده و این اوضاع را برای مایکل وخیم‌تر ساخت.

شخصیت‌های هنری به فراموشی سپرده شده

۱۹- آلیشیا سیلوراستون Alicia Silverstone از سلبریتی ها

گفتن این که آیا آلیشیا سیلوراستون تا به امروز قادر به تکان دادن تصویر نمادین Clueless بوده است یا خیر، بسیار سخت است. بودن در یک فرقه کلاسیک می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، اما به همان اندازه نیز جوانبی منفی دارد. مردم دیگر هرگز نمی‌توانند شما را از آن نقش جدا کرده و در نقش‌های دیگر ببینند. این درست اتفاقی است که برای آلیشیا افتاد و باعث شد تا هرگز نتواند در نقش‌های دیگر موفق عمل کند.

سلبریتی ها و اشخاص معروف که به فراموشی سپرده شدند

۲۰- کلی شانین ویلیامز Kellie Shanygne Williams

اگر در دهه ۹۰ به تماشای تلویزیون عادت داشتید، حتما Family Matters را دیده و مجذوب نقش کلی شانین ویلیامز در جای Laura Winslow به عنوان یکی از سلبریتی ها شده‌اید. اما او خیلی زود از دنیای هنر فاصله گرفته و تصمیم گرفت تا وقتش را با همسر و فرزندانش بگذراند. کلی مانند بسیاری از بازیگران دیگر پس از دور شدن از عرصه هنر، به آن بازگشته و سعی کرد تا در چندین فیلم و سریال نقش آفرینی موثری انجام دهد، اما او تا سال ۲۰۱۱ کار خاصی انجام نداد. با این همه به نظر می‌رسد که وی قصد بازگشت دارد و احتمالا به زودی در نقشی دیده خواهد شد.

Kellie Shanygne Williams

 

کلام آخر

شما کدام یک از سلبریتی ها و اشخاص معروف را می‌شناسید که دوره‌ای درخشیده و سپس به فراموشی سپرده شدند؟ نام و سرگذشت آن‌ها را در بخش نظریات با ما و دیگر خوانندگان وبلاگ مالتینا در میان بگذارید.

از دست ندهید: مدل موی ستارگان جذاب دنیا را بشناسید و از آنها الهام بگیرید

منابع: thethings