تلگرام یکی از پیام رسان‌های محبوب و پرطرفداری است که در سال ۲۰۱۳ توسط برادران نیکلای و پاول دروف راه اندازی شد. این پیام رسان به علت داشتن ویژگی‌های بی‌نظیر و کاربردی مانند ایجاد گروه و کانال، امکان تماس صوتی، امکان گفتگوی مخفی، ارسال و دریافت فایل در تعداد نامحدود و حجم های بالا یک گیگابایت، امکان بهره گیری از ربات‌های کاربردی تلگرامی در زمینه‌های مختلف، دیلیت اکانت تلگرام در زمان دلخواه، امکان ذخیره و حفظ پیام‌ها و فایل‌های مهم و سایر قابلیت‌های مفید دیگر، امروزه یکی از بهترین مسنجرهای دنیابه شمار می‌رود.

در کنار همه این ویژگی‌ها، امنیت بالای تلگرام و ایجاد فضایی کاملا امن و مطمئن برای کاربران، به طور ویژه سبب تمایز و ارجحیت این پیام رسان شده است. تلگرام علی رغم فیلتر بودن در ایران، تاکنون حدود چهل میلیون کاربر ایرانی دارد و یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین پیام رسان‌ها در ایران است.

در هر صورت، ممکن است کاربران تلگرام زمانی تصمیم به حذف اکانت تلگرام خود بگیرند و بخواهند از حساب کاربری تلگرام خود به طور کلی خارج شوند. در ادامه این مطلب از وبلاگ مالتینا قصد داریم روش دیلیت اکانت تلگرام را به صورت تصویری و مرحله به مرحله آموزش دهیم تا بتوانید به سادگی اکانت تلگرام خود را حذف کنید.

نکاتی که باید قبل از حذف اکانت تلگرام خود بدانید

آموزش حذف حساب کاربری

  • به هیچ وجه از برنامه‌هایی که در مارکت‌های مختلف برای دیلیت اکانت تلگرام وجود دارد، استفاده نکنید؛ زیرا این برنامه‌ها امن نبوده و مشکلات امنیتی را برایتان ایجاد خواهند کرد.
  • امکان حذف اکانت تلگرام به طور مستقیم در اپلیکیشن تلگرام وجود نداشته و برای انجام این کار باید از طریق سایت رسمی تلگرام اقدام به دیلیت اکانت تلگرام نمایید.
  • با حذف اکانت تلگرام تمامی پیام‌ها، چت‌های خصوصی، گروه و کانال‌ها و همچنین همه فایل‌ها و مخاطبین‌تان از بین خواهند رفت. بنابراین اگر اطلاعات مهمی دارید که مورد نیازتان هستند، بهتر است از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. برای بکاپ گرفتن از داده‌های تلگرام خود، به نصب جدیدترین نسخه دسکتاپ تلگرام نیاز دارید.
  • حذف حساب کاربری در تلگرام، باعث حل و رفع بلاک یا ریپورت نمی‌شود.
  • انجام دیلیت اکانت تلگرام به صورت محدود است و اگر در طی مدت زمان کوتاه، بیش از سه بار اقدام به حذف اکانت تلگرام خود کنید، شماره‌تان بلاک شده و تا مدتی اجازه ثبت نام  دوباره و ایجاد حساب کاربری با این شماره را نخواهید داشت.
  • حذف اکانت تلگرام در نسخه های مختلف تلگرام های فارسی مانند هات تلگرام، موبوگرام و تلگرام طلایی هیچ تفاوتی با دلیت اکانت نسخه اصلی تلگرام ندارد.

همچنین ببینید : بهترین اپلیکیشن های پیام رسان در ایران کدام است؟ تلگرام یا واتساپ

 آموزش نحوه دیلیت اکانت تلگرام

پیامرسان خارجی

برای حذف اکانت تلگرام خود ابتدا می‌بایست از طریق لینک زیر به وبسایت اصلی تلگرام مراجعه کنید. البته این سایت در ایران فیلتر بوده و شما برای ورود به این سایت و انجام مراحل دیلیت اکانت تلگرام خود، باید از فیلتر شکن استفاده کنید.

با ورود به این صفحه در کادری که نمایش داده می‌شود، ابتدا شماره تلفن همراه خود را که اکانت تلگرام‌تان بر روی آن نصب است را با پیشوند کشور ایران (۹۸+) و بدون صفر وارد نمایید و سپس گزینه ادامه یا Next را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت تلگرام

بعد از وارد کردن شماره در سایت تلگرام یک رمز عبور از طرف سایت رسمی تلگرام به حساب کاربری تلگرام شما ارسال می شود. بنابراین باید وارد برنامه تلگرام شوید و کد را کپی کرده و در کادر مربوطه  confirmation code وارد کنید. سپس گزینه sign in یا ورود را برای رفتن به مرحله بعدی انتخاب کنید.

دیلیت اکانت تلگرام

در صفحه‌ای که باز می شود گزینه حذف حساب کاربری یا delete account را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت تلگرام

در این مرحله صفحه‌ای برای‌تان نمایش داده می‌شود که  علت حذف کردن اکانت تلگرام‌‌تان را می‌پرسد جواب دادن و پر کردن کادر ?Why are you leaving اختیاری بوده و می توانید آن را خالی بگذارید یا دلیلی برای حذف اکانت تلگرام خود را بنویسید. سپس روی گزینه delete my account حساب کاربری من را حذف کن را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت تلگرام

در مرحله آخر کادری برایتان نمایش داده می‌شود و  این سوال پرسیده می شود، که آیا از حذف اکانت تلگرام خود مطمئنید؟ با انتخاب گزینه “Yes, delete my account” اکانت تلگرام شما برای همیشه و به طور کامل حذف خواهد شد و اگر برنامه تلگرام را باز کنید، صفحه عضویت در تلگرام برایتان نمایش داده خواهد شد.

دیلیت اکانت تلگرام

همچنین بخوانید : حذف دائمی اکانت اینستاگرام در ۵مرحله به صورت تصویری

قابلیت حذف خودکار اکانت تلگرام

در پیام رسان تلگرام اگر برای مدت زمان زیادی از حساب کاربری خود استفاده نکنید، اکانت تلگرام‌تان به صورت خودکار، حذف خواهد می‌شود. قابلیت Self-destruction یا دوره خود تخریبی خودکار اکانت تلگرام، به صورت پیش فرض بعد از دوازده ماه عدم استفاده از حساب کاربری صورت می‌گیرد و شما می توانید این زمان را تغییر دهید. پیشنهاد می‌شود اگر زیاد به تلگرام سر نمی‌زنید، بازه زمانی طولانی را انتخاب کنید که با حذف شدن اکانت در صورت عدم استفاده مداوم، اطلاعات مهم خود را از دست ندهید.

برای انجام تنظیمات حذف خودکار اکانت باید وارد بخش تنظیمات تلگرام شده و در قسمت تنظیمات، گزینه حریم خصوصی و امنیتی (privacy and security) را انتخاب کنید.

بعد از ورود به این بخش، در قسمت تنظیمات حریم خصوصی privacy، یک گزینه به اسم automatically delete my account وجود دارد که مربوط به حذف خودکار اکانت تلگرام می‌باشد. از بخش تنظیمات پیشرفته یا Advanced موجود در این قسمت، می‌توانید گزینه Delete my account if away for را انتخاب و بازه زمانی را که مایلید بعد از گذشت آن اکانت تلگرام‌تان حذف شود را تعیین و انتخاب کنید. با انتخاب یکی از گزینه‌های یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله، بعد از گذشت این مدت زمان و عدم استفاده از حساب کاربری، اکانت تلگرام‌تان حذف و تمامی اطلاعات آن از بین خواهد رفت.

حذف اکانت تلگرام

جمع بندی

اگر سوال، مشکل یا دیدگاهی در مورد حذف اکانت تلگرام یا سایر موارد مربوط به این پیام رسان محبوب و کاربردی دارید، در بخش نظرات این نوشته، با ما به اشتراک بگذارید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با اپلیکیشن‌ها، نرم افزارها و اخبار تکنولوژی ایران و جهان، مطالب جذاب و متنوع بخش علم و تکنولوژی وبلاگ مالتینا را مطالعه نمایید.

 

در مالتینا بیشتر بخوانید:

ساخت ربات تلگرام | چگونه اولین ربات تلگرامی خود را بسازیم

چرا ۹۰% کاربران فضای مجازی این ۱۰ بات تلگرام را استفاده می کنند؟