استایل و ظاهری که برای خود طراحی می‌کنید یک مجموعه است. این مجموعه، ابعاد مختلفی دارد که بخش مهمی از آن را لباس و مو تشکیل می‌دهد. به کار بردن آرایش و مدل موهای مناسب می‌تواند ظاهرتان را از این رو به آن رو کند. مدل مویی که انتخاب می‌کنید باید متناسب با شکل چهره‌تان باشد. در نظر گرفتن حجم موها هم در انتخاب مدل صحیح، نقش بسیار مهمی دارد. ستارگان هالیوودی معمولا موهای زیبا و غبطه‌برانگیزی دارند. اما فقط حجم موهای آنها نیست که باعث جذابیت بیشتر چهره‌شان می‌شود. در بسیاری از موارد، حجم موهای آنها هم مانند افراد معمولی است اما به دلیل انتخاب مدل مناسب مو، زیبا و خاص به نظر می‌رسند. شاید الهام گرفتن از مدل موی ستارگان جذاب دنیا به شما کمک کند تا استایل زیباتر و چشم‌گیرتری برای خود فراهم کنید.

مدل موی ستارگان جذاب دنیا چگونه است؟ 

مدل موی ستارگان

یکی از روش‌هایی که می‌توانید با آن تیپ و استایل‌تان را ارتقا بدهید، الهام گرفتن از مدل‌های معروف و هنرپیشه‌ها است. این افراد از کمک حرفه‌ای استایلیست‌ها و کارشناسان کاربلد بهره می‌برند. پس شاید بد نباشد برای اینکه شما هم تیپ و ظاهری درجه یک داشته باشید از روی دست این افراد نگاه کنید. مثلا مدل موی ستارگان جذاب دنیا را مرور کنید، ببینید که کدام یک حالت چهره و البته سبک و سلیقه نزدیک‌تری در ظاهر به شما دارند. از آنها الهام بگیرید و از مدل موها و تیپ‌شان استفاده کنید. در ادامه به معرفی مدل موی معروف بعضی ستارگان مرد و زن پرداخته شده است. با ما همراه باشید:

۱. ناتالی پورتمن (Natalie Portman)

مدل موی ستارگان

ناتالی پورتمن را که می‌شناسید. همان دخترک معروف فیلم لئون که سال‌هاست در گروه یکی از بهترین هنرپیشگان زن فیلم و سینما و البته یکی از زیباترین‌ها قرار دارد. یکی از معروف‌ترین مدل‌ موهایی که او تا کنون امتحان کرده، مدل موی بسیار کوتاهی است که به آن «پیکسی» گفته می‌شود.

مدل پیکسی انواع مختلفی دارد. بعضی از آرایشگرها بنا به خواست و شکل صورت مشتری، موها را کوتاه‌ِ کوتاه می‌کنند و برخی دیگر قد موها را بلندتر اصلاح می‌کنند. مدلی که ناتالی انتخاب کرده، مدلی کاملا کوتاه است. این سبک از پیرایش مو باعث می‌شود که چهره‌ای جوان‌تر یا بهتر است بگوییم بچگانه‌ پیدا کنید. پیکسی، مدل موی ستارگان بسیاری در دنیای هنر و مد بوده است. موهای این مدلی به استایل‌تان، حالت جذاب و کمی سرکش می‌دهد.

۲. کِرا نایتلی (keira knightley)

مدل موی ستارگان

کِرا نایتلی هم از آن بازیگران زیبا و حرفه‌ای است که نقش‌آفرینی‌های معروف و مطلوبی در فیلم‌ها دارد. کرا نایتلی هم به زندگی حرفه‌ای خود به خوبی رسیدگی می‌کند و هم تیپ و استایل ظاهری‌اش را زیبا و جذاب نگه می‌دارد. یکی از مدل‌هایی که او تاکنون برای موهایش انتخاب کرده است، مدل موی معروف «باب» است.

باب، نام مدل مویی است که در آن، قد موها متوسط است و بنا به انتخاب شما می‌تواند کوتاه‌تر یا بلندتر هم باشد. پشت موها حالت حجیم‌تر و کوتاه‌تری نسبت به بخش جلوی سر دارد و در طرفین صورت، دو رشته مو به حالت متقارن یا نیمه‌متقارن قرار می‌گیرد.

مرتب نگه داشتن این مدل مو که مدل موی ستارگان بی‌شماری در هالیوود و دنیای مد هم بوده، بسیار ساده است. چون در هنگام بلند شدن، موها مرتب و متقارن رشد می‌کنند و فقط کافی است که با یک عدد قیچی، طول موها را کوتاه کنید و آن را به حالت نخست بازگردانید.

۳. جنیفر آنیستون (Jennifer Aniston)

مدل موی ستارگان

اگر از عشاقان سینه‌چاک مجموعه دیدنی دوستان(friends) باشید حتما با رِیچِل آشنایی دارید. ریچلِ سریال فریندز یا همان جنیفر آنیستون، موهای فوق‌العاده زیبا و پرپشتی دارد. به همین خاطر در طول زندگی‌اش، انواع و اقسام مدل‌های مو را روی سر خود پیاده کرده و تقریبا نتیجه تمامی آنها هم زیبا و چشم‌نواز بوده است. یکی از مدل‌های جذابی که جنیفر امتحان کرده، مدل موی لایه‌لایه است.

در این مدل، موها به صورت لایه‌لایه، خُرد می‌شوند و روی هم قرار می‌گیرند. در نتیجه حجیم و پرپشت به نظر می‌رسند و اگر از قبل، موهایی پرپشت داشته باشید، قرار گرفتن دسته‌های مو در اندازه‌های طولی متفاوت روی هم باعث زیباتر شدن آنها می‌شود. مدل موی لایه‌ای تقریبا برای انواع صورت‌ها مناسب است.

۴. مارگو رابی (Margot Robbie)

مدل موی ستارگان

مارگو رابی، ستاره تازه‌نفس و جذاب سینما است که این روزها روی پرده نقره‌ای به شدت می‌درخشد. مدل مویی که مارگو در این تصویر انتخاب کرده، یکی از مدل‌های جذابی است که می‌توان برای آرایش و پیرایش موهای بلند انتخاب کرد. مدل موی مارگو رابی، مدل بلند نامتقارن است.

کسانی که موهای بلند دارند، بعد از مدتی از اینکه موها را ساده و بدون مدل از پشت ببندند یا آنها را از فرق باز کنند، خسته می‌شوند. استفاده از مدل موی نامتقارن که در آن فرق سر از یک سمت سر باز می‌شود، هم باعث تنوع می‌شود هم می‌توان از آن در مراسم رسمی و روزانه استفاده کرد. یعنی این مدل چهره‌تان را مرتب و زیبا نگه می‌دارد و فرقی نمی‌کند که قرار است به یک عروسی یا مهمانی تشریف ببرید یا یک دورهمی ساده. در هر حال این مدل مناسب خواهد بود.

۵. جِین فوندا (Jane Fonda)

بعضی از ستارگان معروف دنیا در عرصه‌های مختلف، امضا و سبک خاص خود را برای طراحی استایل و تیپ‌شان دارند. آنها در طی سالیان، مدل مو یا سبک پوشش خود را تغییر نمی‌دهند و همین باعث می‌شود که میان سایرین متمایز و صاحب‌سبک به نظر برسند. یکی از این ستاره‌ها، جین فوندا است. مدل موی مورد علاقه جین، مدل آشفته و لایه‌لایه است.

مدل آشفته یا اصطلاحا شِگی(shaggy)، تیپ و چهره جین فوندا را جذاب‌تر می‌کند. این مدل برای خانم‌های مسن‌تر، گزینه بسیار خوبی است و باعث می‌شود که صورت‌شان پُرتر و سرحال‌تر به نظر برسد. مدل شگی، مدل شیک و جذابی است که همیشه طرفداران زیادی دارد.

۶. کالین فارِل (Colin Farrell)

مدل موی ستارگان

در این قسمت به مدل موی ستارگان مرد هالیوود می‌پردازیم. بی‌شک، کالین فارل، یکی از جذاب‌ترین هنرپیشه‌های مرد است. این جذابیت فقط به واسطه خطوط متناسب و زاویه‌دار چهره او نیست بلکه انتخاب مدل موهای مناسب تا حد زیادی به خوش‌تیپ شدن او کمک می‌کند.

یکی از مدل‌های معروف و مطلوبی که او برای آرایش و پیرایش موهای خود انتخاب می‌کند، مدل موی یک‌دستی است که رو به عقب شانه می‌شود. این سبک از مدل موی ستارگان سینما برای شرکت در موقعیت‌های رسمی بسیار مناسب است و به صورت شما حالت یک جنتلمن اتوکشیده را تقدیم می‌کند.

۷. اورلاندو بلوم (Orlando Bloom)

مدل موی ستارگان

مدل موی ارولاندو بلوم در این تصویر برای کسانی که در ادارات و سازمان‌های رسمی مشغول به فعالیت هستند، گزینه خوبی به شمار نمی‌رود اما برای کسانی که به دنبال داشتن چهره‌ای جوانانه، شاداب و به روز هستند، ایده‌آل است. خالی کردن  موهای دور و انبوه شدن موها در قسمت فوقانی سر می‌تواند برای افرادی که موهای کم‌پشت دارند هم گزینه مناسبی باشد.

اگر موهای‌تان تاب‌دار یا فِر باشد، این سبک از مدل موی ستارگان هالیوودی، استایلی درجه یک برای‌تان فراهم خواهد کرد. مدل موی فرِ دور خالی، کمی رسیدگی می‌خواهد و باید با سشوار و مواد حالت‌دهنده مانند ژِل و… به آن برسید. به طور کلی استفاده از محصولات مراقبتی مو را در برنامه خود بگنجانید و یادتان نرود که زیبایی مو و پوست در جذابیت شما نقش بسیار مهمی دارند.

۸. اشتون کوچر (Ashton Kutcher)

مدل موی ستارگان

این مدل مو که اشتون کوچر در تصویر انتخاب کرده، مدلی کاملا امروزی و جدید است. شاید اگر به تصاویر هنرپیشگان دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی نگاه کنید حتی یک نفر هم چنین استایلی را برای خود انتخاب نکند. پس با مدلی جوانانه، مدرن و حتی پُست‌مدرن رو به رو هستیم. در این مدل، موها از قسمت بالای سر رو به پیشانی شانه می‌شوند.

این سبک از کوتاهی مو، برای آقایانی که در آستانه بی‌مو شدن هستند و پیشانی‌شان در حال پیش‌روی به سمت فرق سر است، گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود. این روزها، بسیاری از ستاره‌های جوان سینما و موسیقی، چنین مدل مویی را انتخاب می‌کنند. حس و حال، موی اشتون کوچر در این تصویر، حس و حال یک نوجوان پرشور و پیش‌رو است که دوست دارد قواعد را در هم بشکند و خودِ خودش باشد.

۹. هری استایلز (Harry Styles)

مدل موی ستارگان

هری استایلز خواننده و موسیقی‌دان جوان محبوب قلب‌ها را که می‌شناسید. او با تنوع زیادی که در سبک پوشش و استایل موهای خود ایجاد می‌کند به راستی قد و قامت یک راک‌استار را در دنیای موسیقی به خود گرفته است. در این تصویر، مدل موهای هری، بلند و ساده است. بلند کردن موها برای آقایان هم بسیار جذاب است.

موهای بلند هم با صورت و تیپ، بیشتر خانم‌ها در هماهنگی است و هم با تیپ و قیافه آقایان. اما اگر آن را کمتر در مردان شاهد هستیم به خاطر محافظه‌کاری است. بسیاری از آقایان محترم، جرئت امتحان کردن این سبک از استایل مو را ندارند. دنیا دو روز است، سخت نگیرید و کاری را انجام بدهید که دوست دارید.

۱۰. جانی دپ (Johnny Depp)

مدل موی ستارگان

جانی‌ دپ فقط یک بازیگر خاص با نقش‌آفرینی‌های خیره‌کننده نیست. او در انتخاب سبک پوشش و ظاهر هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یکی از معروف‌ترین مدل‌های مویی که او در طی دهه‌های مختلف استفاده کرده، موهایی با پشت کوتاه و جلوی بلند بوده است. این مدل هم برای کسانی که به تیپ و ظاهر اتوکشیده و رسمی علاقه‌ دارند اصلا مناسب نیست و بیشتر مطابق تیپ و سلیقه افرادی است که دوست دارند متفاوت باشند.

جمع‌بندی نهایی

گاهی‌اوقات، بد نیست که به افراد مشهور نگاهی کنید و برای انتخاب لباس و مدل مو از روی دستشان تقلب کنید. اصلا یکی از روش‌های تسلط بر دنیای مد و فشن، مطالعه بیشتر مطالب در این حوزه و نگاه کردن به مدل‌ها و تصاویر مختلف است. حس مُد و فشن را با چرخ زدن در دنیای سلبریتی‌ها(همان آدم‌های معروف!) بیشتر و بیشتر کنید.

منبع: haircutinspiration.com و southernliving.com