حتما تاکنون برایتان پیش آمده که از دیدن فیلم یا سریالی لذت نبرید یا کارگردانی فیلم را ضعیف بدانید.
در این مقاله به معرفی پنج کارگردان منفور هالیوود می‌پردازیم.با اینکه این کارگردانان افتضاح موفق به ساختن فیلم های طولانی و سودآور شده اند، اما به نظر می رسد هیچ استعداد قابل تشخیصی ندارند. ما لیستی از منفورترین کارگردان‌هایی که بدترین فیلم‌ها را ساخته‌اند، تهیه کرده‌ایم.

۱. Uwe Boll

Uwe Boll کارگردان، تهیه کننده و فیلم‌نامه نویس آلمانی تبار مقیم کاناداست. رتبه‌ی نخست لیست کارگردانان منفور هالیوود به این کارگردان تعلق دارد. چندین فیلم سینمایی وی الهام گرفته از بازی‌های ویدیویی است. او بودجه‌ی فیلم های خود را از طریق کمپانی‌های شخصی خود به‌ نام‌های Boll KG و Event Film Productions تأمین می‌کند. بسیاری از فیلم های او با بودجه‌ی کم تولید شده و کمپانی Boll بودجه‌ی مالی این فیلم‌ها را تامین کرده و یا از پلتفرم‌های crowdfunding استفاده کرده است. سری فیلم‌های Rampage از جمله فیلم‌هایی است که او کارگردانی کرده‌است.
او در رنکینگ‌های زیر پایین‌ترین امتیازات را کسب کرده‌است.

بدترین کارگردانان:
رتبه‌ی ۱ از ۱۶۱

بزرگ‌ترین کارگردانان در قید حیات:
رتبه‌ی ۲۵۹ از ۲۵۹

کارگردانان بزرگ تاریخ سینما:
رتبه‌ی ۸۵۴ از ۸۵۴

اوو بول

۲.Jason Friedberg و Aaron Seltzer

Jason Friedberg و Aaron Seltzer کارگردانان و فیلم‌نامه نویسان آمریکایی-کانادایی هستند. فیلم‌های این دو کارگردان تقلیدی است و به همین دلیل فیدبک‌های بدی از تماشاگران دریافت کرده‌است. اما به طور کلی در box office موفق بوده‌اند. از جمله فیلم‌هایی که توسط این دو کارگردان نوشته و ساخته شده‌اند، می‌توان به  Spy Hard, Date Movie, Disaster Movie و Vampires Suck اشاره کرد.

بدترین کارگردانان:
رتبه‌ی ۲ از ۱۶۱

جیسون و آرون

۳. Michael Bay

Michael Benjamin Bay کارگردان و تهیه‌کننده‌ی آمریکایی است. وی به ساخت فیلم‌های اکشن با بودجه‌ی کلان و استفاده‌ی افراطی از جلوه‌های ویژه مشهور است. از جمله فیلم‌های او می‌توان به  Armageddon , Pearl Harbor و Transformers اشاره کرد که حدود ۷.۸ بیلیون دلار در سراسر دنیا فروش داشته‌است.

بدترین کارگردانان:
رتبه‌ی ۳ از ۱۶۱بزرگ‌ترین کارگردانان در قید حیات:
رتبه‌ی ۲۱۵ از ۲۵۹

مایکل بی

۴. M. Night Shyamalan

بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه نویس هندی-آمریکایی است. وی چهارمین کارگردان منفور هالیوود است. اولین فیلم این کارگردان Praying with Anger می‌باشد. از جمله فیلم‌های مغروف وی می‌توان به The Sixth Sense و Unbreakable اشاره کرد.

بدترین کارگردانان:
رتبه‌ی ۴ از ۱۶۱

بزرگ‌ترین کارگردانان در قید حیات:
رتبه‌ی ۱۳۵ از ۲۵۹

کارگردانان بزرگ تاریخ سینما:
رتبه‌ی ۱۶۷ از ۸۵۴

بهترین کارگردانان فیلم‌های ترسناک:
رتبه‌ی ۳۰ از ۵۵

شیامالان

۵. Adam Shankman

وی کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، بازیگر و رقصنده‌ی آمریکایی است. رتبه‌ی آخر لیست کارگردانان منفور هالیوود از آن این کارگردان است. او داور فصل‌های ۳ تا ۱۰ برنامه‌ی تلویزیونی So You Think You Can Dance بوده‌است. کمپانی شخصی او به نام  Offspring Entertainment ،تولیدکننده‌ی فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلف است. فیلم‌های معروف او The Wedding Planner و Step up2 هستند.

بدترین کارگردانان:
رتبه‌ی ۵ از ۱۶۱

بهترین کارگردانان فیلم‌های کمدی:
رتبه‌ی ۱۰۸ از ۱۱۸

کارگردانان بزرگ تاریخ سینما:
رتبه‌ی ۵۱۵ از ۸۵۴

Adam Shankman

 

در این مقاله پنج کارگردان منفور هالیوود را به شما معرفی کردیم. لازم به ذکر است که این کارگردانان فیلم‌های موفقی هم در کارنامه‌ی خود دارند.
به نظر شما چه کسانی در لیست کارگردانان منفور ایرانی قرار می‌گیرند؟!

همچنین می‌توانید برای مطالعه‌ی مقاله‌ی ۱۰ کارگردان برتر تاریخ سینما، به وبلاگ مالتینا سر بزنید.

منبع: Ranker