لیلا اوتادی را می‌توان یکی از پولسازترین بازیگران زن ایرانی دانست. وی در زمانی لقب پرکارترین بازیگر زن سینمای ایران را به دوش می‌کشید. همچنین ماجرای دستمزد ۷۵ میلیونی او در فیلم پیتزا مخلوط برای ۲۵ روز هنرنمایی تا مدتی حواشی زیادی را برایش به وجود آورد و تا مدت‌ها از او به عنوان پردرآمدترین بازیگر زن ایران نامبرده می‌شد. اوتادی در سریال‌های تلویزیونی مختلف به ایفای نقش پرداخته و علاوه بر آن در سینما نیز آثار مختلفی را از خود به جای گذاشته است. از این رو طیف کثیری از طرفداران رسانه‌های تصویری را به خود علاقه‌مند نموده است. محبوبیت ویژه لیلا اوتادی در میان سایر سلبریتی‌های دنیای هنر، ما را در وبلاگ مالتینا واداشت تا به معرفی او از زاویه‌ای دقیق‌تر بپردازیم.

لیلای قصه‌ی ما خود را بیش از حد مهربان می‌داند! این بهترین خصلت اوست که در چهره‌اش به خوبی مشهود است. چنان به دنیای هنر علاقه دارد که علاوه بر بازیگری در سایر رشته‌های هنری نیز دستی بر آتش دارد. عکاسی را دوست دارد و تصاویر زیبایی را ثبت می‌کند. همچنین نقاشی‌های زیبایی می‌کشد و ابیات دلکشی را با خط خوش به روی کاغذ ثبت می‌کند.

با اینکه در رشته معماری تحصیل کرده و مدرک خود را از دانشگاه تهران دریافت نموده، عشق به تئاتر و نقش آفرینی او را به راه دیگری برده است. شاید همین پی گرفتن علایقش سبب شد تا روزی به قاب تلویزیون و سینما راه پیدا کند.

کودکی و بیوگرافی لیلا اوتادی

کودکی لیلا اوتادی

لیلا اوتادی در چهاردهمین روز مرداد سال ۱۳۶۲ در محله‌ای از شمیرانات تهران دیده به جهان گشود. آنطور که خودش در آخرین حضور تلویزیونی در برنامه دورهمی مدیری اعلام نمود، علاقه به بازیگری را ۵ سالگی در خود دیده است. به علاوه عنوان کرد که جرقه‌های این هنر در او زمانی زده شد که برای اولین بار جلوی آینه می‌ایستاد و بازی می‌کرد.

همچنین در همین خصوص افزود: وقتی هفت سالم بود، خسرو شکیبایی برای انتخاب بازیگر در فیلم «کیمیا» به مدرسه ما آمد و من را برای این نقش انتخاب کرد اما پدرم اجازه نداد. تا دوره دیپلم چند بار این اتفاق برای من افتاد، ولی پدرم راضی نمی‌شد. تا اینکه بعد از اخذ مدرک دیپلم پدرم را راضی کردم.”

 

نخستین تجربه بازیگری لیلا اوتادی و آغاز فعالیت هنری

او در سال ۱۳۸۱ به عنوان اولین تجربه بازیگری خود جلوی دوربین زنده یاد ایرج قادری قرار گرفت. اگرچه در این فیلم نقشی برای اثبات توانایی‌هایش نداشت. اما دو سال بعد مجید مجیدی از او در پروژه بید مجنون بازی گرفت. همچنین در همین سال توانست در سریال مهر و ماه خوش بدرخشد.

او در همین خصوص در تریبون مدیری در برنامه دورهمی اعلام نمود “بعد از بید مجنون تا دو سال هر پیشنهادی را رد کردم. بعد یکی دو نفر از دوستان گفتند، بازی کن تا دیده شوی. شاید بعضی فیلم‌هایی که بازی کردم را دوست نداشتم، ولی همه را با عشق بازی کردم.”

او تا همین سال ۹۸ در پروژه‌های مختلفی بازی کرده و از سریال “حوالی پاییز” می‌توان به عنوان آخرین اثر تلویزیونیش نام برد.

جالب اینکه بدانید او سابقه ساخت فیلم بلندی به نام “شیطان شلوار لی می پوشد” را در کارنامه دارد. همچنین تاکنون فیلم کوتاهی با نام “مهمانی زیر آب” را ساخته و کارگردانی کرده است. او نپرداختن سازندگان فیلم به برخی از موضوعات مورد علاقه‌اش را از مهمترین دلایل ساخت فیلم‌هایش عنوان نموده است.

البته او توانایی‌هایش را در نوشتن فیلم نامه نیز در معرض آزمایش قرار داده و اخیرا اثری با نام “سلفی” را به نمایش گذاشته است.

گران ترین بازیگر زن سینمای ایران

گران ترین بازیگر زن سینمای ایران

مدتی قبل اخباری مبنی بر اینکه لیلا اوتادی گران ترین بازیگر زن سینما در ایران است، در رسانه‌های مجازی انتشار یافت. خبری که در برنامه هفت توسط اوتادی تکذیب شد. او در حضور مهدی ودادی یکی از کارگردانان سینمای ایران در این خصوص اظهار نمود”شایعاتی مبنی بر این‌که من گران‌ ترین بازیگر سینمای کشور هستم گاه در فضای اینترنتی منتشر می‌شود که صحت ندارد و عده‌ای به دشمنی قصد دارند مرا گران‌ ترین بازیگر سینمای ایران معرفی کنند، در صورتی که این امر درست نیست. به نظرم این حرف‌ها شایعات اینترنتی است که تنها از جانب دشمن شکل می‌گیرد.”

همچنین وی در برابر پرسش مدیری در مورد دستمزدش واکنشی نشان نداد و تنها به جمله‌ی “سال ۸۰ برای اولین فیلمم یک میلیون تومان گرفتم.” بسنده کرد. تا مدت‌ها این خبر حواشی مختلفی را ایجاد نموده بود و مقایسه دستمزد این بازیگر با سوپراستارهایی مانند هدیه تهرانی و نیکی کریمی نقل محافل هنری شده بود.

شایعه ازدواج لیلا اوتادی و جواد نکونام

اوتادی در سال ۱۳۹۷ در پست اینستاگرامی، تصویر زیر را منتشر نمود و در توضیح آن نوشت:”در حال پرو لباسم”. بسیاری از دنبال‌کنندگان او با تعابیر مشترک این پست را پایان دوره مجردی لیلا اوتادی دانستند.

شایعه ازدواج لیلا اوتادی و جواد نکونام

پیش از این نیز تصاویری از این بازیگر خوش سیما در کنار جواد نکونام منتشر شده بود که شایعات داغی در مورد ازدواج این دو شخصیت معروف به وجود آورده بود.

شایعه ازدواج لیلا اوتادی و جواد نکونام

اما چندی پیش او با حضور در برنامه دورهمی تمامی شایعات را بی اساس و کذب خواند و در این زمینه ایدئولوژی خود را از ازدواج مطرح نمود”ازدواج یعنی خودم و طرف مقابلم خوشبخت شویم. هر وقت شعور و توانایی این مسئله را داشتم، باید ازدواج کنم. صرفا عاشق زندگی کردنم.”

شاعرانگی و تالیف کتاب شعر لیلا اوتادی

اوتادی علاوه بر بازیگری استعداد خود را به خوبی در شعر و شاعری نشان داده است. او از سال ها پیش و زمانی که فقط ۱۷ سال داشت، سرودن شعر را آغاز کرده بود. چندی پیش تصویر زیر را به همراه شعری زیبا از امید صباغ نو در پیج ایستاگرام خود منتشر نمود:

لیلا اوتادی

بی عشق هیچ فلسفه ای در جهان نبود

احساس در “الهه ی نازِ بنان” نبـود

بی شک اگر که خلق نمی شد گناهِ عشق

دیگر خدا به فکر ِ شبِ امتحان نبود

بنشین رفیق! تا که کمی درد دل کنیم

اندازه ی تو هیچ کسی مهربان نبود

اینجا تمام ِ حنجره ها لاف می زنند

هرگز کسی هر آنچه که می گفت، آن نبود !

لیلا فقط به خاطر مجنون ستاره شد

زیرا شنیده ایم چنین و چنان نبود

حتی پرنده از بغل ِ ما نمی گذشت

اغراق ِ شاعرانه اگر بارِمان نبود …

اما انتشار این پست‌ها روح او را در عشق به دنیای شعر ارضا نمی کرد! بنابراین دست به کار شد و نخستین کتاب خود را در زمستان ۱۳۹۳ توسط انتشارات مروارید به بازار کتاب فرستاد.

عنوان کتاب شعر لیلا اوتادی ” در بهشتی که کلاغی نیست مترسک هم نیست ” می‌باشد که دارای ۷۶ صفحه و مشتمل بر ۳۵ قطعه شعر سپید است. وی کتاب خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی عرضه کرده است.

علاوه بر این او تا به حال تجربه ترجمه چندین کتاب از انگلیسی به فارسی را دارد و در این حوزه نیز به فعالیت می‌پردازد.

عمل زیبایی لیلا اوتادی

عمل زیبایی لیلا اوتادی

شایعات زیادی در مورد عمل جراحی زیبایی این بازیگر در رسانه‌های مجازی انتشار یافته بود. اما او در اظهار نظری صریح همه‌‌ی شنیده‌ها را به طور کامل تکذیب نمود. اوتادی در این خصوص اظهار نموده است “من برای زیبا تر شدن هیچ عمل جراحی زیبایی نداشتم و خدا را شکر هم میکنم. شایعه‌هاي‌ زیادی می‌کنند و برخلاف حرف‌‌هایي که شنیده‌‌ام که من چندین و چند عمل جراحی را تجربه کرده‌‌ام اما از همین جا می‌‌گویم که این موضوع به هیچ وجه واقعیت ندارد.”

اما جنجال‌ها در این مورد به اینجا ختم نشده است. زیرا که او مدتی پیش چالشی را با عنوان عکس بدون آرایش در اینستاگرام راه انداخت و با انتشار عکسی از خود، چندی از همکارانش را به این پویش دعوت نمود. او در توضیح اقدام خود نوشته‌های زیر را با دنبال‌کنندگان خود در میان گذاشت:

چالش بدون آرایش لیلا اوتادی

“بجای چالش آب ،در این شروع بحران بی آبی=چالش عکس. بدون آرایش یا حتی کم آرایش برای همه خانمها اجباریست…. در فنلاند ،آلمان و استونی بیشترین سرانه مطالعه آزاد را دارند=لوازم آرایش میخریم در روسیه مردم در تقدیر از شهیدان که برای کشور جنگیدند یکشنبه‌ها گل به مزار آنها می‌برند که یکی از گران‌ترین اقلام جنس‌ها در روسیه است= لوازم آرایش میخریم. ایران در بحرانی‌ترین مراحل خوشکسالیست=چالش آب راه میاندازیم.”

برند عطر لیلا

برند عطر لیلا

اخیرا متوجه شدیم که برندی به نام عطر لیلا اوتادی عرضه شده است. با کمی جستجو در فضای مجازی مطمئن شدیم که این برند کاملا قانونی و به افتخار خانوم اوتادی در فرانسه و امارات تولید می شود. لیلا اوتادی در این خصوص و در روز تولدش اظهار داشت: “در این روز زیبا دوست دارم، به شما بگویم که سال پیش کمپانی «تمپتیشن» که در فرانسه و امارات عطر تولید می‌کند، با من تماس گرفتند؛ و بعد از گفتگوهای اولیه با نماینده خاورمیانه‌ی کمپانی پیشنهادشان را برای تولید عطر با نام خودم برای هوادارانم پذیرفتم.”

واضح است که اوتادی با انجام این کار قصد ارتقای چهره خود در سطح بین المللی داشته و در جهت سوپر استار شدن قدم برداشته است.

ریز و درشت زندگی خانم بازیگر

حواشی جالبی حول اوتادی وجود داشته و او را به یکی از خبرسازترین بازیگران زن سینمای ایران تبدیل کرده است. او علایق متفاوت اما جالبی دارد که پرداختن به آن برای طرفدارانش بسیار جذاب است. اوتادی از شرایط غیر قابل کنترل به شدت می‌ترسد و جنگ را بزرگترین هراس خود می‌داند. در ادامه مطلب به موضوعات مختلفی می پردازیم که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست!

تفریحات سالم!

سفر رفتن و عکاسی کردن بهترین کارهای لذت بخش برای اوست. از زمان تحصیل در رشته معماری عکاسی را انجام می ‌داده است. در تمام سفرها، دوربین یار و یاور اوست!

او در یکی از سفرهای خود تصاویری را ثبت نمود و نمایشگاه عکسی به نفع کودکان بی‌سرپرست برگزار نمود. از مهمترین علایق اوتادی سفر به کشورها و جزایر مختلف و آشنایی با فرهنگ‌های متفاوت آن‌ها می‌باشد.

ماشین مورد علاقه ی من لندکروز!

او پیش تر در گفتگویی از علاقه وافر خود به خودروهای شاسی بلند پرده برداشته است:

” قبلا هم یک لندکروز سفید داشتم، دوستانم می‌گفتند آمبولانس گرفتی لیلا…. بعد به من برخورد و به خودم می‌گفتم واقعا به من نمی‌آید، فروختمش یک ماشین کوچک‌تر گرفتم، اما رانندگی با آن اصلا به من لذت نمی‌داد، اونم فروختم و دوباره لندکروز مشکی گرفتم.”

مافیا در سینما

در همین برنامه دورهمی که چندی پیش در حضور لیلا اوتادی روی آنتن رفت، پرسش‌های جنجالی زیادی از سوی مهران مدیری مطرح شد. اوتادی در واکنش به سوالی در مورد وجود مافیا در سینما پاسخ داد:” همه چیز مافیا دارد. طبیعی است. اینکه یک کارگردان در یک فیلمی از پسرش استفاده کند، طبیعی است. من با مافیای بد مخالفم. مثلا اینکه استاد کیمیایی از پسرش برای بازی استفاده کرد، خیلی خوب است. اما بعضی وقت‌ها مافیا خیانت در حق استعدادهایی است که پشت در تئاتر این کشور می‌مانند، است. در برنامه «هفت» شخص خاصی منظورم نبود. البته زیاد هستند. منظورم این بود که سیاست‌ها باید عوض بشود، نه اینکه شخص خاصی.”

از مربی بدنسازی تا بازیگری!

بدن سازی لیلا اوتادی

او در گفتگویی قدیمی از تجربه دوساله خود در مورد مربیگری بدنسازی سخنان جالبی را به زبان آورده است:” به نظرم بازیگر باید برای بازی در هر نقشی از نظر فیزیکی آمادگی داشته باشد و این آمادگی جز با ورزش مداوم میسر نیست. ورزش همیشه جزء لاینفک زندگی‌ام بوده، من حتی تا چند سال پیش، به مدت دو سال مربی بدنسازی هم بوده‌ام، اما به دلیل مشغله کاری نتوانستم آن را ادامه دهم، اما به طور مدام خودم این ورزش را پیگیری می‌کنم. در کنار این ورزش، تنیس و اسب دوانی را هم به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم.”

جالب است بدانید که علاوه بر این، تنیس و اسب سواری را هم به طور جدی پیگیری می‌کند.

پیشنهاد بازیگری خارجی

لیلا اوتادی ادعا می‌کند که قبل از گلشیفته فراهانی پیشنهادی از سوی سازندگان انگلیسی برای ایفای نقش دریافت کرده بود. اما پاسخ او به پرسشی در این مورد تامل برانگیز است. او در این زمینه عنوان نمود:” ترجیح دادم با موافقت وزارت ارشاد این کار را انجام دهم و در جلسه‌ای که با مسئولین فرهنگی کشور داشتم و بررسی شرایط فیلم، به این نتیجه رسیدم که بازی در یک فیلم ‌خارجی را به زمان دیگری موکول نمایم چرا که کشورم و سینمای آن برایم از هر چیز دیگری مهم‌تر و عزیزتر است.”

غذای سالم بخوریم!

شاید برای بسیاری از بازدیدکنندگان این سوال ایجاد شده باشد که رژیم غذایی لیلا اوتادی چیست؟ بازیگران برای حفظ شرایط بدنی و ظاهری خود از چه مواد غذایی استفاده می‌کنند. او در واکنش به پرسشی در این رابطه اعلام کرده است:” صبحانه برای من جزء مهم‌ترین وعده‌های غذایی است و برای ناهار هفته‌‌ای دو یا سه بار برنج مصرف می‌‌کنم و برای شام سالاد یا سبزیجات پخته شده یا مقدار کمی گوشت سفید آب‌پز استفاده می‌‌کنم. آبمیوه تازه جزء جدایی‌ ناپذیر برنامه‌‌های من است.”

پیج اینستاگرام لیلا اوتادی

پیج اینستاگرام لیلا اوتادی

لیلا اوتادی در میان سایر بازیگران ایرانی توانسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. پیج اینستاگرام او ۱.۶میلیون دنبال کننده دارد که در نوع خود جالب است.

او در پست‌های خود از اشعار انتشار یافته‌اش به کرات استفاده می‌کند و توضیحاتی را در این باب برای علاقه مندان خود می‌نویسد. همچنین تصاویر جشنواره‌هایی که در آن شرکت نموده یا فیلم‌های در حال اکران خود را به اشتراک می‌گذارد. همچنین بخشی از این صفحه را به پاسخگویی به طرفدارانش در مورد حواشی یا شایعات پیرامونش اختصاص داده و گاه با پست‌هایی در صدد اطلاع رسانی بر می‌آید.‌

 

فیلم های سینمایی لیلا اوتادی

کاتیوشا به کارگردانی علی عطشانی سال ۹۶

آهوی پیشونی سفید به کارگردانی سید جواد هاشمی سال ۹۶

آزاد به قید شرط به کارگردانی حسین شهابی سال ۹۵

تله پاتی به کارگردانی رضا شالچی سال ۹۵

مالیخولیا به کارگدانی مرتضی آتش زمزم سال ۹۴

ناردون به کارگردانی فریدون حسن پور سال ۹۴

اشوب به کارگردانی کاظم راست گفتار سال ۹۴

سه بیگانه به کارگردانی مهدی مظلومی سال ۹۳

کلاف به کارگردانی شهرام شاه حسینی سال ۹۳

افسونگر به کارگردانی حسین تبریزی سال ۹۲

سگ های پوشالی به کارگردانی رضا تولکی سال ۹۲

لاله به کارگردانی اسدالله نیک نژاد سال ۹۲

زن مرد زندگی به کارگردانی مهدی وداد سال ۹۱

کبریت سوخته کاظم معصومی سال ۹۱

آقای الف به کارگردانی علی عطشانی سال ۹۱

شیر تو شیر به کارگردانی ابراهیم فروزش سال ۹۰

اخراجی ها ۳ به کارگردانی مسعود ده نمکی سال ۸۹

دردسرزرگ به کارگردانی مهدی گلستانه سال ۸۹

پیتزا ملوط به کارگردانی حسین قاسمی حامی سال ۸۹

به دنبال خوشبختی به کارگردانی بهمن گودرزی سال ۸۸

عروسک به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده سال ۸۸

باغ قرمز به کارگردانی امیر سمواتی سال ۸۸

آدم کش به کارگردانی رضا کریمی سال ۸۸

پسر آدم دختر حوا به کارگردانی رامبد جوان سال ۸۷

حرکت اول به کارگردانی فرهاد نجفی سال ۸۷

زن ها فرشته اند به کارگردانی شهرام شاه حسینی سال ۸۶

چهار انگشتی به کارگردانی سعید سهیلی سال ۸۵

فرش ایرانی به کارگردانی داریوش مهرجویی سال ۸۵

قصه دل ها به کارگردانی هوشنگ درویش پور سال ۸۵

چب پدست به کارگردانی آرش معبریان سال ۸۴

بید مجنون به کارگردانی مجید مجیدی سال ۸۳

چشمان سیاه به کارگردانی ایرج قادری سال ۸۱

 

سریال های لیلا اوتادی

حوالی پاییز به کارگردانی حسین نمازی سال ۹۷

ارام میگیریم به ککارگردانی روح الله سهرابی سال ۹۵

چرخ فلک به کارگردانی بهرام عظیم پور سال ۹۵

دورهمی به کارگردانی مهران مدیری سال ۹۴

زخم به کارگردانی مسعود اب پرور سال ۹۳

اشک ها و لبخندها به کارگردانی حسن فتحی سال ۸۷

خون بها به کارگردانی حواد مزآبادی سال ۸۵

بیرون از بهشت به کارگردانی حسین سهیلی زاده سال ۸۵

اخرین گناه به کارگردانی حسین سهیلی زاده سال ۸۵

مهر و ماه به کارگردانی فیض موسیوی سال ۸۳

 

فیلم های تلویزیونی لیلا اوتادی

شروع یک پایان به کارگردانی آرش تقواشعار سال ۹۵

یه شام خوب به کارگردانی مهدی مظلومی سال ۹۵

خواب بد به کارگردانی منوچهر هادی سال ۸۸

همان روز به کارگردانی علیرضا امینی سال ۸۷

گوشه نشینان به کارگردانی سیروس مقدم سال ۸۶

بیرون از بهشت به کارگردانی خسرو معصومی سال ۸۴

نمایش خانگی

عالیجناب به کارگردانی سام قریبیان سال ۹۴

آشوب به کارگردانی کاظم راست گفتار سال ۹۶

در صورتی که به حواشی زندگی سایر هنرمندان علاقه‌مند هستید، می‌توانید به بخش فیلم و سینما در وبلاگ مالتینا سر بزنید. علاوه بر بیوگرافی هنرمندان به موضوعات متنوعی در حوزه سینما پرداخته شده که خواندن آن خالی از لطف نیست!

همچنین مطالب محبوب خود را از طریق شبکه های مجازی به اشتراک بگذارید و دوستانتان را با علایق خود آشنا کنید. علاوه بر این با درج نظر در بخش نظرات، ما را از موضوعات مورد علاقه خود باخبر نمایید.

مطالب پیشنهادی:

ترانه علیدوستی | از ترانه معصوم ۱۵ ساله تا مادر فولادزره

نگار جواهریان ؛ نگاهی به درخشان ترین بازی های کارنامه هنری

مهران مدیری پدیده بی تکرار | از تولد و طوطی طلایی تا تندیس حافظ