چندین سال پیش، دو دختر ۱۶ ساله از روسیه با ترانه‌ای دوست داشتنی از عشق و اشتیاق، در سطح جهانی به شهرت رسیدند. بیش از یک دهه از برهم خوردن گروه دو نفره این دو می‌گذرد و در این مدت آن‌ها مشکلاتی در خصوص روانشناسی، مهاجرت، سرطان و از دست دادن صدا را پشت سر گذاشته‌اند. با ما همراه باشید تا در مورد سرگذشت T.A.T.U بیشتر بدانیم.

سرگذشت T.A.T.U

همیشه در مورد تک آهنگ “All the Thing She Said” که در سال ۲۰۰۲ به وسیله گروه تتو اجرا شد، صحبت‌های زیادی وجود دارد و به نظر می‌رسد که این موفق‌ترین آهنگ این دو باشد. اجرایی که در آن Yulia Volkova و Elena Katina با پوشیدن دامن‌های دانش آموزان مدرسه و جوراب‌های بلند، روی صحنه رفته و چیزی خاص را به نمایش گذاشتند. در این اجرا این دو نقشی همجنسگرا را بازی کردند و شاید همین بود که به شهرت سریع آن‌ها در آن زمان منجر شد. اما جالب است بدانید که همه ما فریب خوردیم و این دو هرگز همجنسگرا نبودند. کاتینا در سال ۲۰۰۳ میلادی به The Daily Beast گفت: “من نیز مانند یک هنرپیشه نقش خودم را بازی می‌کردم. من هرگز همجنسگرا نبودم و هیچ تمایلی به هم جنس خود ندارم!”

سرگذشت T.A.T.U

باند تتو دو دختر ۱۶ ساله روسی بودند 

در واقع این تهیه کننده‌های اجرای آن‌ها بودند که این دو نوجوان را متقاعد ساختند تا با بازی کردن نقش همجنسگرایی و مطرح شدن به عنوان یک زوج غیرمتعارف، روی صحنه حاضر شوند. در آن زمان جهان به چنین چیزی توجه زیادی نشان می‌داد و به واقع نیز این دو به خوبی نقش خود را بازی کرده و موفق به جلب توجه حداکثری شدند.

این آهنگ برای مدت ۱۵ هفته در جدول ترانه‌های انگلستان قرار گفته و حتی در یک مقطع به رتبه ۱ دست یافت. در ایالات متحده وارد بیلبورد Top 20 شد. تاتو میلیون‌ها آلبوم را در سراسر جهان فروخت و در ۷ کشور جایزه طلا و در ۵ کشور پلاتین گرفت. دستمزد آن‌ها برای اجرای یک کنسرت در ژاپن معادل نیم میلیون دلار بود و موفقیت‌های آن‌ها همچنان ادامه داشت.

سرگذشت T.A.T.U

آلبوم‌های تتو یکی پس از دیگری به موفقیت دست می‌یافت.

تتو بلافاصله دومین آلبوم استودیویی خود به نام “۲۰۰ km/h In The Wrong Lane” را منتشر ساخت. این آلبوم نیز در بسیاری از کشورهای جهان در صدر جدول قرار گرفت و تنها در ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۰۰ هزار نسخه فروش داشت. در ژاپن ۲ میلیون و در روسیه نیز ۱ میلیون نسخه از آن به فروش رفت. پس از آن تک آهنگ “Not Gonna Get US” توانست در اکثر کشورهای جهان توجهات زیادی را به خود جلب کند و به رتبه برتر جدول ترانه‌های باشگاه رقص ایالات متحده دست یافت.

سال ۲۰۰۳ میلادی، سالی شلوغ برای گروه تتو بود و آن‌ها با چند تک آهنگ از جمله ” Ne Ver, Ne Boisya” در سراسر جهان اشتیاقی بزرگ به پا کردند. این آهنگ با ۱۶۴ امتیاز در رده سوم قرار گرفت. همان ترانه در همان سال در یک آلبوم ریمیکس قرار گرفت و پس از آن نیز آهنگ “All about us” در سال ۲۰۰۵ میلادی منتشر شد. سومین آلبوم آن‌ها به نام “Dangerous And Moving” موفقیت کمتری داشت و تنها ۹۰ هزار نسخه از آن در ایالات متحده به فروش رسید.

سرگذشت T.A.T.U

آلبوم موفق بعدی در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار عرضه شد که البته به نسبت آلبوم‌های قبلی، موفقیت و اقبال کمتری داشت. آهنگ “Loves Me Not” در کشورهای روسیه، اسلواکی و کره جنوبی موفقیت زیادی داشت. سال بعدی گروه تتو آلبوم روسی “Vesyolye Ulybki” و تک آهنگ‌های “Beliy Plaschik”، “۲۲۰” و “You and I” را منتشر کرد.

اما در سال ۲۰۰۹ میلادی و در اوج محبوبیت این دو، گروه تاتو از بین رفت. پس از ده سال همکاری، کاتینا و ولکووا تصمیم گرفتن که هر یک راه خود را به تنهایی پیش بروند.

همین طور بخوانید: حقایق جالب زندگی رابرت داونی جونیور که بدون همسرش ممکن نبود

سرطان، جراحی و از دست دادن کیفیت صدا در سرگذشت T.A.T.U

مطبوعات سر و صدای زیادی در خصوص از هم پاشیدن این گروه موسیقی به پا کرد. بوریس رنسکی در یک مصاحبه گفت که Volkova بارها باعث لغو کنسرت‌ها شده است ، به ویژه کنسرتی در کالیفرنیا که تدارکات آن ۶ ماه زمان برده بود! به هر حال کاتینا و ولکووا بارها در مورد خستگی و دلزدگی شدید از یکدیگر صحبت کردند و سرانجام جدایی آن‌ها باعث شد تا هزینه‌های سنگین‌تری برای اجرای برنامه‌های منفرد بپردازند و حتی یک بار در ژاپن دوباره کنار هم قرار گرفتند.

در حال حاضر این دو حدود ۳۱ سال سن دارند. ولکووا دارای دو فرزند از دو مرد متفاوت است که با هیچ یک از آن‌ها زندگی نمی‌کند.

ولکووا به جز ضبط کردن آهنگ‌های تکی، در یک فیلم ترسناک روسی نیز ایفای نقش کرد. فعالیت‌های وی تا سال ۲۰۱۲، یعنی زمانی که فهمید سرطان تیروئید دارد، ادامه یافت. تشخیص این سرطان به عمل جراحی منجر شد؛ اما او این موضوع را از عموم پنهان ساخت. همه گمان می‌کردند که وی از بابت سیگار، الکل و مواد مخدر، این طور تغییر پیدا کرده است. اما سرانجام وی سکوت خود را در یک برنامه تلویزیونی در سال ۲۰۱۷ میلادی شکست.

اگر چه در این عمل وی بهبود یافت، اما با برداشتن کامل غده تیروئید و تومور وی، اعصاب صوتی‌اش نیز آسیب دیده و او صدای خود را از دست داد. بهبودی برای مدت سه سال به طول انجامید. پزشکان به او گفته بودند که ترمیم تارهای صوتی‌‌اش امکان پذیر نیست، اما در نهایت در کره جنوبی این موضوع امکان پذیر شد. بعد از عمل او حتی نمی ‌توانست صحبت کند، اما کم کم شروع به حرف زدن کرد و حتی دوباره آواز خواندن را امتحان نمود.

از دست ندهید: بیوگرافی و کالکشن بهترین آهنگ های مصطفی صندل + لینک دانلود آهنگ

کاتینا اما در این دوران با مشکلات روحی خود دست و پنجه نرم می‌کرد. او به مجله OK روسیه گفت؛ “من در این فکر ترسناک غوطه‌ور بودم که حال باید چه کنم؟ از سویی فکر می‌کردم که دوباره به سمت ادامه تحصیل بازگردم و از سویی تصویر تیم تتو و موفقیت‌هایی که در پی داشت، در ذهنم می رقصید. من دیپلم روانشناسی دارم، اما مایل به کار کردن در این زمینه نیستم.”

در سال ۲۰۱۳ میلادی، کاتینا با ساشو کوزمانوویچ نوازنده راک صربستانی ازدواج کرد و این دو نفر، دو مراسم عروسی یکی  در اسلوونی و دیگری در مسکو را برگزار کردند. حاصل این ازدواج یک پسر بود. پس از آن یک آهنگ به زبان اسپانیایی ضبط کرد و چندین کنسرت نیز در آمریکای لاتین برگزار نمود.

ریمیکس تک آهنگ انگلیسی او به نام “Never Forget”، در صدر بیلبورد جدول رقص ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. در سال ۲۰۱۷ او دوباره به روسیه بازگشت و محبوبیت خود را با آوازخوانی به زبان روسی به دست آورد.

سرگذشت T.A.T.U

آیا بازگشتی برای گروه تتو میسر خواهد بود و این دو چطور دوباره در قالب یک تیم روی صحنه‌ها حاضر می‌شوند؟

خوانندگان تتو در حال حاضر چه می‌کنند؟

ولکووا در حال حاضر دارای دو فرزند است و سعی می کند موقعیت خود در دنیای موسیقی را به شکلی دوباره تثبیت نماید. لنا اما یک فرزند پسر دارد و پس از کنسرت‌هایش در آمریکا، دوباره توجهات را به سمت خود جلب کرده است.

تصاویری جدید از ولکووا

ولکووا

ولکووا

 

ولکووا

ولکووا

تصاویری جدید از لنا

لنا کاتینا

لنا کاتینا

لنا کاتینا

آیا گروه تتو دوباره شکل می‌گیرد؟

این چیزی است که بارها و بارها شایعه از سرگیری آن منتشر شده و هر بار نیز با اشتیاق زیادی از سوی علاقه‌مندان به این گروه، دنبال شده است. اما عکس العمل دو زن روسی مخالفت کامل با این موضوع است. آن‌ها حتی در کنفرانس‌های خبری که به صورت مشترک در آن حضور داشته باشند، کاملا جدا نشسته و به صورت جداگانه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهند. این نشان می‌دهد که هیچ روزنه‌ای برای بازگشت این دو و تشکیل یک گروه وجود ندارد. حداقل می‌توان گفت که حتی اگر بازگشتی باشد، خبری از نمایش‌های همجنسگرایی نخواهد بود. ولکووا نظری قطعی در این باره دارد. او می‌خواهد پسرش یک مرد واقعی باشد و اگر چه خود برای مدتی طولانی نماد همجنسگرایی در جامعه دگرباشی روسیه بوده، اما هیچ سنخیت و تمایلی به این تصویر ندارد.

سرگذشت T.A.T.U

سرگذشت T.A.T.U

سخن پایانی

شما تا چه اندازه در سال‌های گذشته کارها و ترانه‌های گروه تتو را دنبال کرده و اکنون سرگذشت T.A.T.U تا چه اندازه برایتان عجیب و جالب به نظر می‌رسد؟ آیا این دو دوباره بازگشتی خواهند داشت؟ به علاوه توصیه می‌کنیم زندگینامه خواننده کات استیون و ماجرای مسلمان شدن او را نیز دنبال نمایید.

منابع:

rbth

talkaboutpopmusic

look.co