طبق نظر سنجی‌ها و همچنین با توجه به تعداد کاربران، پیام‌رسان تلگرام یکی از بهترین برنامه‌های پیام‌رسان‌های موجود است. برخلاف اکثر پلتفرم‌های پیام رسان که ایجاد استیکرها را با پرداخت هزینه محدود کرده و یا نیاز به یک پروسه طولانی برای تأیید دارند؛ روند ساخت استیکر تلگرام به هر کاربر اجازه می‌دهد تا مجموعه استیکرهای شخص‌سازی شده‌ی خود را مستقیماً در داخل اپلیکیشن رسمی تلگرام ایجاد کند.

استیکرها برای اولین بار به صورت تصاویری فانتزی عرضه شدند که نشان دهنده احساسات افراد بودند. استیکرها تنوع بیشتری نسبت به ایموجی‌ها دارند و به همین دلیل توانایی بهتری در تصویرپردازی زبان بدن یا واکنش صورت کاربران را ارائه می‌کنند. استیکرها برای اولین‌بار توسط برنامه پیام رسان تلفن‌همراه لاین توسعه یافت.

ساخت راحت استیکر تلگرام

روش‌های ساخت استیکر تلگرام

بهترین چیز در مورد ساخت استیکر تلگرام این است که شما نیازی به داشتن یک حساب کاربری مخصوص برنامه‌نویسان ندارید و  همچنین نیاز نیست تا مراحل پیچیده‌ای را بگذرانید. در این مطلب از مالتینا بلاگ سعی می‌کنیم تا با آموزش گام به گام ساخت استیکر تلگرام به شما کمک کنیم تا استیکرهای شخصی‌سازی خود را بسازید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 

یکی از آسانترین روش‌ها این است که شما تنها با فرستادن تصاویر منتخب خود به ربات در تلگرام می‌توانید استیکرهای دلخواه خود را بسازید. راه دوم استفاده از اپلیکیشن‌های ساخت استیکر است که در ادامه به معرفی چند نمونه از پرکاربردترین آن‌ها خواهیم پرداخت. 

بنابراین، اگر قصد دارید تا استیکرهای دلخواه خود را داشته باشید این راهنمای آموزش ساخت استیکر تلگرام را دنبال کنید:

گام ۱: استیکرهای خود را طراحی کنید:

برای ساخت استیکر تلگرام  نیازی نیست تا طراح گرافیک باشید. اگر هستید که  بسیار عالی است و می‌توانید از ساخت استیکر تلگرام به‌عنوان روشی رایگان برای ارتقا هنر خود استفاده کنید. اما اگر از طراحی گرافیک سررشته‌ای ندارید، اجازه ندهید که این جلوی شما را بگیرد. بعضی از بهترین استیکرهای تلگرام میم‌های خنده‌داری هستند که با نقل قول‌های بامزه درست شده‌اند. برای ساخت چنین استیکرهایی مهارت‌های پایه‌ای طراحی کافی است.

برای طراحی استیکرها باید مشخصه‌های زیر را رعایت کنید: 

  • استیکرهای تلگرام باید تصاویر با فرمت PNG با پس زمینه‌ی شفاف و در اندازه‌ی ۵۱۲×۵۱۲ پیکسل باشند.
  • هر استیکر باید یک فایل تصویری جداگانه باشد. طراحی و بارگذاری آنها در نسخه‌ی دسکتاپ تلگرام آسانتر از موبایل است.  بنابراین بهتر است از نسخه‌ی تلگرام وب یا تلگرام برای ویندوز یا مک استفاده کنید.
  • قرار دادن آیکون برای استیکرها اختیاری است. اگر تمایل داشتید می‌توانید یک تصویر با فرمت PNG و در اندازه‌ی ۱۰۰×۱۰۰ با پس‌زمینه‌ی شفاف طراحی کنید.

طراحی و ساخت استیکر تلگرام

حتما به این نکته توجه داشته باشید که در طراحی استیکر استفاده از مواردی مانند نقل قول‌ شخصیت‌های داخل فیلم‌ها ممکن است شامل نقض کپی رایت شود. بله، درست است که میم‌ها دقیقاً به همین ترتیب ساخته می‌شوند، اما بر خلاف میم‌ها، در صورت شکایت صاحب حق کپی رایت، بسته استیکر شما احتمالاً از تلگرام برداشته می‌شود. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که هنگام آپلود استیکرهای شما هیچ‌گونه بررسی در زمینه‌ی کپی رایت انجام نمی‌شود.

هر بسته‌ی استیکر تلگرام به‌طور متوسط ​​شامل ۱۰ تا ۲۰ استیکر است، اما در تعداد آپلودهای خود محدود نیستید. برخی از بسته‌ها بیش از ۱۰۰ استیکر دارند و حتی پس از انتشار نیز می‌توانید بازگردید و موارد جدیدی اضافه کنید.

گام ۲: ربات مخصوص ساخت استیکر تلگرام را پیدا کنید.

پس از آماده شدن تصویر استیکرها، از تلگرام خود، ربات ساخت استیکر تلگرام را پیدا کنید. شما می‌توانید این کار را با باز کردن تلگرام و تایپ « stickers» در قسمت جستجو انجام دهید. روی قسمت چت کلیک کنید، لیست دستوراتی را که می‌توانید استفاده کنید بصورت زیر است:

  •  newpack/ برای ایجاد بسته استیکر جدید در تلگرام
  • addsticker/ برای افزودن استیکر به بسته موجود
  • delsticker/ برای پاک کردن یک استیکر از بسته
  • ordersticker/ برای تنظیم مجدد استیکرها در بسته
  • stats/ برای به دست آوردن آمار استفاده برای یک استیکر خاص
  • top/ برای دیدن استیکرهای برتر بسته خود
  • packstats/ برای به دست آوردن آمار استفاده برای یک بسته استیکر
  • packtop/ برای دیدن بسته‌های استیکر برتر خود
  • cancel/ برای لغو هر دستوری که استفاده کرده‌اید

وقتی ربات ساخت استیکر تلگرام را باز کردید بر روی گزینه‌ی start کلیک کنید تا قسمت چت باز شود و ساخت استیکر را شروع کنید.

گام ۳: استیکرهای تلگرام خود را بارگذاری کنید:

ربات استیکرساز تلگرام بارگذاری و انتشار طرح‌های شما را آسان می‌کند. برای ادامه آنچه که باید انجام دهید در زیرآمده است:

  1. دستور newpack/ را تایپ کرده و Enter را بزنید.
  2. ربات ساخت استیکر تلگرام نام بسته‌ی شما را می‌پرسد. نام مورد نظر را تایپ و ارسال کنید.
  3. اکنون بر روی نماد File کلیک کنید تا اولین تصویر بارگذاری شود. توجه کنید که آن را به صورت فایل بارگذاری کنید نه به‌صورت عکس. اگر از دوربین استفاده کنید، ربات تصویر را رد می‌کند.
  4. ربات از شما می‌خواهد که یک ایموجی را به استیکر خود اختصاص دهید. ایموجی متناسب با این استیکر ار انتخاب کنید و برای ارسال آن Enter را بزنید. می‌توانید برای هر استیکر چند مورد ایموجی اختصاص دهید، اما تلگرام برای هرکدام بیش از دو ایموجی را توصیه نمی‌کند.
  5. مراحل ۳-۴ را برای افزودن هر استیکر تلگرامی تکرار کنید.
  6. پس از پایان کار، دستور publish/ را تایپ و ارسال کنید.
  7. اگر می‌خواهید برای بسته استیکر خود یک آیکون اضافه کنید، آن را درست مانند بقیه تصاویر بارگذاری کنید و به ربات ارسال کنید. اگر آیکون خاصی ندارید، فقط دستور skip/ را ارسال کنید و اولین استیکر شما به یک آیکون برای این بسته تبدیل می‌شود.
  8. در آخر، برای ربات یک نام کوتاه برای بسته استیکر خود ارسال کنید تا در URL آن استفاده شود.

آپلود استیکر تلگرام

تمام شد! برای دیدن نحوه نمایش همه، روی پیوند بسته استیکرهای تلگرام خود کلیک کنید. اگر بیش از ۱۰ برچسب دارید، می‌توانید از این طریق آن‌ها را پیمایش کنید.

ارسال استیکر در تلگرام

تلگرام فروشگاه مخصوص استیکر یا روش دیگری برای مرور همه‌ی استیکرهای ساخت افراد مختلف را ندارد. به این معنی که اگر استیکرهای ساخت خود را ارسال نکنید بسته‌ی استیکر شما بدون استفاده می‌شود.

وقتی روی URL بسته خود کلیک می‌کنید، دو روش برای شروع به اشتراک‌گذاری استیکرهای خود مشاهده خواهید کرد.

  • Share: این گزینه لینک بسته‌ی استیکر شما را به مخاطب یا گروهی که در تلگرام انتخاب کرده‌اید ارسال می‌کند.
  • Add Stickers: این گزینه بسته‌ی استیکر جدید را به مجموعه شما اضافه می‌کند. بنابراین می‌توانید استیکرهای خود را به‌صورت جداگانه برای مخاطبین تلگرام خود ارسال کنید. سپس دوستان شما می‌توانند با ضربه زدن روی استیکر ارسالی شما بسته‌ را مشاهده و اضافه کنند. با این روش‌ها می‌توانید استیکر خود را پخش کنید.

ارسال استیکر تلگرام

اپلیکیشن‌های ساخت استیکر 

یکی دیگر از روش‌های ساخت استیکر تلگرام استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص این کار است. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا هم برای واتساپ و هم تلگرام استیکر بسازید. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین اپلیکیشن‌های ساخت استیکر تلگرام می‌پردازیم.

اپلیکیشن LINE Creators Studio

با اپلیکیشنی به نام LINE Creators Studio شروع می‌کنیم. این برنامه‌ای است که به شما امکان تولید استیکر و همگام‌سازی آن با پیام رسان‌های معروف را می‌دهد.

در وهله‌ی اول، این اپلیکیشن بسیار ساده است به‌طوری که همه می‌توانند استیکرهای منحصر به‌فرد ایجاد کرده و آن‌ها را به محیط چت‌ خود اضافه کنند. روش ایجاد استیکر بسیار ساده است.

ابتدا در اپلیکیشن عکس مورد نظر خود را اضافه کنید. هر اندازه از عکس که قصد دارید در استیکر شما نشان داده شود را با ابزاری که دسترس شما قرار می‌دهد انتخاب کنید، برنامه بقیه‌ی عکس را پاک می‌کند.

توجه داشته باشید که، اگر قصد دارید تا استیکر‌های خود را در چند ثانیه بسازید، در این اپلیکیشن گزینه‌ای وجود دارد که به‌طور خودکار زمینه‌ی عکس را پاک می‌کند. با این حال، این ویژگی تنها با عکس‌های سلفی و پرتره یا آن‌هایی که دارای زمینه‌ی تک رنگ ساده هستند به خوبی کار می‌کنند.

همچنین می توانید به استیکرهای خود کلمات را نیز اضافه کنید. علاوه بر این، مجموعه‌ی بزرگی از ابزارها و ویژگی‌های از پیش تنظیم شده وجود دارد که می‌توانید در عکس‌های خود اضافه کنید.

اپلیکیشن ساخت استیکر Sticker Maker Studio

عنوان این برنامه کاملاً نشان دهنده هدف آن است. Sticker Maker Studio برنامه‌‌ای مخصوص ساخت استیکر تلگرام است که به شما امکان می‌دهد استیکرهایی هنری را از عکس‌های خود بسازید.

در وهله اول، این برنامه با همه پیام رسان‌های شناخته شده مانند تلگرام و واتساپ کار می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا استیکرهای خود را با صرف چند ثانیه بسازید. روند ساخت استیکر در این اپلیکیشن بسیار ساده است.  کافی است تا عکس را انتخاب کرده و تمام قسمت‌های غیر ضروری آن را برش ‌دهید. بعد از آن، می‌توانید با گزینه‌ی shade corrections  بر روی عکس خود چند کلمه اضافه کنید.

ساخت استیکر تلگرام

بعد از پایان کار با استیکر، آن را در پیام‌رسان خود بارگذاری کنید یا آن را در قالب png ذخیره کنید. در واقع، می‌توانید برخی تنظیمات و ترکیب فیلترها را به گزینه‌ی موارد دلخواه خود اضافه کرده و به عکس‌های آینده خود اضافه کنید؛ تا یک مجموعه استیکر هماهنگ ایجاد کنید.

این اپلیکیشن به‌عنوان یک شبکه اجتماعی نیز کار می‌کند و به شما امکان می‌دهدتا استیکرهای خود را ارسال کنید تا همه بتوانند آن‌ها را دانلود و استفاده کنند. به این ترتیب می‌توانید استیکرهای ساخته شده توسط شخص دیگری را ذخیره کرده و در چت  آن‌ها را بکار ببرید. در آخر اینکه شما می‌توانید از ابزار خودکار این اپلیکیشن استفاده کنید که به‌طور خودکار استیکرها را برای شما ایجاد می‌کند.

اپلیکیشن ساخت استیکر تلگرام Stickery

این یک اپلیکیشن کاربردی است که به شما امکان می‌دهد تا عکس‌های خود را به استیکر تبدیل کرده و در گفتگوی روزمره خود از آن‌ها استفاده کنید. 

روش‌های متنوعی برای ساختن استیکر در این برنامه وجود دارد. اول از همه، یک عکس را انتخاب کنید، محدوده‌ای  را که دوست دارید در استیکر نشان داده شود، علامت گذاری کنید. روی گزینه‌ی عصای جادویی ضربه بزنید و تمام! استیکر شما ساخته شد. راه دوم این است که خودتان قسمتی از عکس را علامت‌گذاری کرده و خارج از این مرز را پاک کنید.

علاوه بر آن، گزینه‌ی حالت خودکار نیز وجود دارد که توسط آن خود اپلیکیشن بدون هیچ دخالتی از طرف شما، استیکر می‌سازد. توجه کنید که، این ابزارها در عکس‌هایی با پس‌زمینه‌ی تک رنگ یا سلفی از نمای نزدیک بهتر کار می‌کند. علاوه بر این، این برنامه دارای فیدهایی با استیکرهای ساخته شده توسط کاربران در سراسر جهان است. به این ترتیب می‌توانید بسته‌های استیکر خود را برای همه ارسال کنید تا بتوانند از آن استفاده کنند.

سخن آخر:

امکانات بی‌نظیر در ساخت استیکر تلگرام به تنهایی کافی است تا سایر برنامه‌های پیام‌رسان به نفع تلگرام کنار گذاشته شوند، اما دلایل بیشتری وجود دارد که تلگرام تنها پیام رسان مورد نیاز شما است. از امکانات چت‌ مخفی گرفته تا امکان رفع اشتباه تایپی در پیام‌هایی که قبلاً ارسال کرده‌اید؛ تلگرام دارای ویژگی‌های فراوانی است که آن را به یکی از بهترین پیام‌رسان‌های حال حاضر تبدیل کرده است.

امیدوارم با استفاده از آموزش ساخت تلگرام بتوانید استیکرهای دلخواه خود را بسازید و با ارسال آن‌ها گفتگوی لذت‌بخشی را با دوستان خود داشته باشید. در صورت تمایل می توانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم از ساخت استیکر شخصی تلگرام لذت ببرند. 

لینک منابع:

makeuseof.com

freeappsforme.com