تصویر سازی برند های ایرانی که شخصیت پردازی آن‌ ها از طراحان‌شان معروف‌ترند

تصویر سازی برند
تصویر سازهای ایرانی

به احتمال زیاد، اکثرمان با شخصیت‌های کارتونی تیزرهای تبلیغاتیِ برندهای مختلف ایرانی یا خارجی آشنا هستیم و اغلب این کاراکترها، حالت نمادین و نوستالژیکی برای‌مان دارند. بکارگیری این کاراکترهای تبلیغاتی، با الهام از هویت و اهداف محصول یا خدمات مورد ارائه، باعث افزودن عمق، شخصیت و ارزش به یک برند تجاری می‌شود. طی سال‌های گذشته، اغلب برندها با تصویر سازی برند و بهره گیری از یک کاراکتر و نمایش محتوی تبلیغاتی به کمک آن، به منظور بیان ارزش و هویت برند، استفاده می‌کنند. در واقع، کاراکتر تبلیغاتی نماینده برند در گفتگو با مخاطبان و انتقال مفهوم و احساسات بوده و مخاطب با دیدن آن کالا یا خدمات مربوطه در ذهنش تداعی خواهد شد.

تصویر سازی برند و شخصیت پردازی این تصویر، مشخصات کلی یک برند را در قالب یک شخصیت رفتاری به تصویر می‌کشد و یک محرک قوی برای ترغیب مشتریان است که باعث جلب نظر مثبت آن‌ها، برقراری ارتباط هر چه بهتر و موثرتر با مخاطب و موفقیت در بازاریابی می‌شود.

نمونه‎های موفق زیادی در زمینه طراحی شخصیت برندها یا تصویر سازی برند در برندهای ایرانی وجود دارد که نشانگر مهارت برندینگ و موفقیت در انتقال حس مثبت آن برند به مخاطب، است. در ادامه این مطلب از مالتینا بلاگ، شما را با تصویرسازان و طراحان شخصیت‌های تبلیغاتی معروف و نوستالژیک برندهای ایرانی آشنا کرده و به موضوع تصویر سازی برند و اهمیت آن خواهیم پرداخت.

کاراکتر گاو روزانه

طراحى کاراکتر محبوب و دوست داشتنی گاو روزانه که قریب به اتفاق همه‌ی ما ایرانی‌ها آن را می‌شناسیم، متعلق به محمد اسماعیلیان، فارغ التحصیل رشته گرافیک است. استفاده از رنگ‌های روشن و بکارگیری اجزا ساده در تصویر سازی برند محصولات روزانه، انرژی مثبت و احساس سرزنده بودن را به مخاطب منتقل می‌کند.

تصویر سازی برند
گاو برند روزانه

کاراکتر میمون چی توز

کمتر کسی با این میمون بازیگوش و سرزنده آشنا نیست. اولین تصویر سازی برند چی توز و کاراکتر دوست داشتنی آن، متعلق به آقای علی رادمند متولد ١٣۵۶ و داراى مدرک کارشناسى گرافیک است که سابقه‌ی درخشانی در زمینه تبلیغات و تصویرسازی، رسم کاریکاتور دارد. این کاراکتر، فضایی هیجان انگیز و پر انرژی را برای این برند فراهم آورده و ارتباط گرم و شادی بخشی با مخاطبان برقرار می‌کند.

تصویر سازی برند
کاراکتر میمون چی توز

کاراکتر خرس یا نوه ی عمو یادگار برند ایران رادیاتور

این خرس بامزه که از نوستالژیک ترین کاراکترهای تبلیغاتی در ذهن ما ایرانیان می‌باشد، شبیه به خرس معروف فیلم TED است. این برند معروف ایرانی با طراحی یک کاراکتر ساده و در عین حال قدرتمند و با انجام نوعی بومی سازی از شخصیت یک فیلم معروف آمریکایی، توانسته ارتباط خوب و صمیمانه‌ای را با ذهن مخاطبان خود برقرار کند.

تصویر سازی برند
نوه ی عمو یادگار برند ایران رادیاتور

کاراکتر ذرت لینا

محصولات لینا با استفاده از کاراکتر ذرتِ خندان، حس شادی و تفریح را به مخاطبان خود منتقل می‌کند. طراحی و تصویر سازی کاراکتر متعلق به محصولات لینا توسط هادی طبسی انجام شده است، که به صورت حرفه‌اى در زمینه انیمیشن سازی، گیم دیزاین، تصویرسازى و طراحی کاراکتر و مسکات فعالیت مى کند. 

تصویر سازی برند
کاراکتر ذرت لینا

کاراکتر شیبابا 

طراحی و تصویر سازی کاراکتر جذاب و پر انرژی محصولات برند شیبابا، متعلق به علی بانی شرکا و مهدیار امینی می‌باشد. کاراکتر پیرمرد سرآشپز حس هیجان، اشتها و شادی را به مخاطب منتقل می‌کند. این برند با استفاده از رنگ‌های گرم و پر انرژی بخوبی توانسته توجه مخاطبان خود را که اکثرا افراد خردسال، کودکان و جوانان هستند را جلب کند.

تصویر سازی برند
برند شیبابا

کاراکتر بابا برقی شرکت برق

بابابرقی، کاراکتر نوستالژیک و دوست داشتنی شرکت برق توانیر بوده و طراحی آن متعلق به سید  محسن شهشهانی نژاد و شرکت تبلیغاتی نقش ایام نما می‌باشد. حضور جذاب و قدرتمند کاراکتر بابابرقی در تیزرهای تبلیغاتی شرکت برق و استفاده مناسب از شعار هرگز نشه فراموش،لامپ اضافه خاموش، باعث شد این کاراکتر محبوب در ذهن مخاطبانش به نمادی از صرفه جویی در مصرف برق تبدیل شود.

تصویر سازی برند
تصویر سازی شخصیت تبلیغاتی بابا برقی

کاراکتر سیا ساکتی

سیا ساکتی، یکی از کاراکترهای اصلی و دوستداشتنی مجموعه ی انیمیشن‌های بود که به منظور آگاهی بخشی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی راهنمایی و رانندگی و به دست بهرام عظیمی و ابراهیم ساکتی، مدل ‌ساز و انیماتور حرفه‌ای، در سال ۱۳۷۹ طراحی و ساخته شد. کاراکتر سیا ساکتی و سایر کاراکترهای محبوب این انمیشن که در پنج سری به نمایش درآمد، یک نمونه‌ی موفق از تصویر سازی برند و انتقال درست مفاهیم با بهره گیری از کاراکترهای جذاب است.

تصویر سازی برند
کاراکتر سیا ساکتی

 کاراکتر مرد امداد خودرو

کاراکتر تبلیغاتی مرد ایران خودرویی با تیپ شخصیت قهرمانی و کمک رسانی که دارد باعث القای حس امنیت در ذهن بیننده می‌شود. نحوه صحیح انتخاب رنگ‌ها و تصویر سازی واضح این کاراکتر تبلیغاتی با کارایی و هدف این برند تناسب خوبی دارد. متاسفانه اطلاعاتی از طراح کاراکتر مرد امداد خودرو، در دسترس نیست.

تصویر سازی برند
تصویر سازهای ایرانی

کاراکتر قورباغه داروگر یا بابا قورقوری

بابا قورقوری یکی از شخصیت‌های تبلیغاتی محبوب در ذهن اکثر افراد است و تیزر تبلیغاتی با حضور این قورباغه محبوب و دختری دوست داشتنیِ خردسال، بنام صدف کریمی ‌در اواخر دهه هفتاد به نمایش درآمد. این قورباغه‌ی بامزه نقش خود را به خوبی در زمینه معرفی قدرتمند و انتقال پیام اصلی محصولات بهداشتی برند داروگر، ایفا می‌کند. طراحی کاراکتر بابا قورقوری توسط بهنام صبوحی انجام شده است و او توانسته جایگاه مثبت و پس زمینه ذهنی خوبی به واسطه تبلیغات جذاب این برند، در ذهن مخاطبان خود ایجاد کند.

تصویر سازی برند
تصویر سازی برند – قورباغه داروگر

کاراکتر پاندای بستنی میهن

این پاندای دوست داشتنی، در تیزر تبلیغاتی به عنوان شخصیت نمادین بستنی و محصولات لبنی برند میهن است و فضایی مثبت و حس لذت و شادی را به بیننده القا کرده و توجه افراد در هر رده سنی را به سمت محصولات این برند جلب می‌کند. متاسفانه اطلاعاتی از طراح کاراکتر پاندای میهن در دسترس نیست؛ ولی این شخصیت تبلیغاتی معروف و محبوب، به خوبی نام برند میهن و محصولاتش را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

تصویر سازی برند
تصویر سازی برند – کاراکتر پاندا میهن

کلام آخر

ماندگاری دراز مدت یک برند در ذهن مخاطبانش، تا حدود زیادی وابسته به تصویر سازی برند به طور قدرتمند و خلاقانه و همچنین انتخاب یک کاراکتر تبلیغاتی متناسب با کارایی و اهداف برند است.

به نظر شما بهترین کاراکترهای تبلیغاتی ایرانی کدامند؟ آیا انتخاب و طراحی کاراکتر تبلیغاتی و تصویر سازی برند یک اصل مهم در برندینگ و موفقیت یک برند می‌باشد؟ 

اگر شما در زمینه طراحی گرافیک دیجیتال فعالیت دارید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مالتینا از اینجا، انواع تبلت‌های طراحی دیجیتال و سایر محصولات مورد نیاز برای طراحی گرافیک را مشاهده و محصولی اصل و با کیفیت را با اطمینان خاطر، خریداری نمایید. همچنین در مالتینا می‌توانید به راحتی از آمازون آمریکا (بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین دنیا) خرید خود را از هر جای ایران و با کلیه کارت‌های عضو شبکه شتاب بانکی، انجام داده و بدون نیاز به کردیت کارت و موارد مربوط به ارسال از آمریکا، کالای سفارشی را ظرف ۲-۳ هفته، درب منزل خود تحویل بگیرید.

اگر مطالعه این مطلب برای‌تان مفید بود، خواهشمندیم نظرات و دیدگاه ارزشمند خود را در رابطه با این موضوع، با ما و خوانندگان مالتینا بلاگ، در میان گذاشته و محتوای این مطلب را از طریق لینک شبکه‌های اجتماعی در کنار این صفحه یا سایر راه‌های ارتباطی، با دوستان و اطرافیان خود به اشتراک بگذارید.

منابع: medium.com، roozrang.com

در مالتینا بیشتر بخوانید:

بهترین تبلت‌های طراحی امسال که گرافیک فوق العاده دارند کدام اند؟

۲۰ تبلت طراحی و قلم‌های نوری با گرافیک بالا مخصوص حرفه ای‌ها

بهترین نرم ‌افزارهای طراحی گرافیک دیجیتال

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024