هالیوود از بدو تاسیس تاکنون بازیگرهای زیادی را به دنیا معرفی کرده ‌است. سلبریتی‌های هالیوود افرادی مشهور، زیبا، سرشناس و با استعداد هستند. اما مهم‌ترین فاکتور موفقیت بازیگرهای هالیوودی چیست؟

قد بلند بودن یا قد کوتاه بودن، مزایا و معایب مختلفی در زندگی تمام افراد دارد. در دنیای هالیوود نیز بسیاری از بازیگران قد بلند یا قد کوتاه هستند. کوتاهی یا بلندی غیر معمول قد، روی اعتماد به نفس بسیاری از افراد تاثیر گذاری منفی دارد، اما سلبریتی‌های هالیوود از این ویژگی خود به بهترین نحو استفاده و بخشی از موفقیت‌های خود را مدیون همین ویژگی هستند. در این متن به معرفی آن دسته از ستارگان هالیوود که قد بسیار بلند یا کوتاه دارند، می‌پردازیم.

قد کوتاه ترین سلبریتی‌های هالیوود

دنی دیویتو

قد: ۱۴۷                                        سن:۷۴

دنی دیویتو یکی از با تجربه‌ترین سلبریتی‌های هالیوود محسوب می‌شود. طول قد این کمدین ۷۴ ساله تنها ۱۴۷ سانتی متر است. دیویتو از یک بیماری خاص رنج می‌برد و با افزایش سن ساختار استخوان او ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود. اما این بیماری نه تنها باعث کاهش میزان اعتماد به نفس در او نشد که با استفاده از این ویژگی توانست آثاری محبوب در حوزه کمدی خلق کند.

 

لیدی گاگا

قد: ۱۵۵                                      سن: ۳۳

استفانی جوانا آنجلینا جرمانوتا با نام هنری لیدی گاگا شناخته می‌شود. این خواننده ۳۳ ساله که طول قدش برابر با ۱۵۵ سانتی متر است، یکی از معروف‌ترین ستاره‌های هالیوودی محسوب می‌شود. قد کوتاه هیچ‌گاه روی اعتماد به نفس لیدی گاگا تاثیر منفی نگذاشته و او در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد و کنسرت‌های او با استقبال حداکثری روبرو می‌شود.

آنا کندریک

قد: ۱۵۷                                      سن: ۳۴

کندریک نیز از دیگر خانم‌های بازیگر هالیوودی کوتاه قد است. طول قد این بازیگر ۳۴ ساله تنها ۱۵۷ سانتی متر است. کندریک در مصاحبه با مجله گلامور گفت: من هیچ نارضایتی نسبت به کوتاهی قدم ندارم. در حقیقت من به صورت کامل از تمامی ویژگی‌های ظاهری خود احساس رضایت دارم. البته هندریک در یک مصاحبه دیگر عنوان‌کرد، بزرگترین مشکل من با طول قدم زمانی است که می‌خواهم یک لباس جدید بپوشم زیرا به خاطر کوتاهی قد، طراح به ناچار باید لباسی مخصوص سایز من طراحی کند.

آریانا گرانده

 قد: ۱۵۷                                      سن: ۲۶

این خواننده پاپ در سنین بسیار پایین توانست به شهرت جهانی دست پیدا کند. طول قد این خواننده ۲۶ ساله تنها ۱۵۷ سانتی متر است. گرانده یکی از  جوان‌ترین و زیباترین خواننده‌‌های پاپ حال حاضر به شمار می‌رود و طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد.

کوتاهی قد او هیچ‌گاه تاثیری منفی روی اجراهای او نگذاشته است و در تمامی کنسرت‌هایی که برگزار کرده با عملکردی خیره کننده، همه توجهات را به سمت خود جلب می‌کند.

سلما هایک

قد: ۱۵۷                                      سن: ۵۳

او بازیگر مکزیکی و یکی از ستاره‌های هالیوود است که برای رسیدن به موفقیت، مسیر سختی را پشت سر گذاشته ‌است. این بازیگر باتجربه ۵۳ ساله قدی برابر با ۱۵۷ سانتی متر است. او در مصاحبه‌ای عنوان کرد، در کشور  مکزیک، به طول قد اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود و کوتاهی قد نوعی عیب و به شمار می‌رود. به همین دلیل بارها و بارها به خاطر کوتاهی قد اذیت شده‌ام. اما من هیچ‌گاه تحت تاثیر این صحبت‌ها قرار نگرفتم و با تلاش و کوشش و پشتکار توانستم به جایگاه خوبی در دنیای هالیوود برسم.

سلما هایک هیچگاه به خاطر کوتاهی قد دچار کاهش اعتماد به نفس نشده است. به عقیده او، قد انسان هیچ تاثیری در میزان موفقیت‌ها ندارد و این تلاش و انگیزه فرد است که مسیر و سرنوشت او را مشخص می‌کند.

ریزی ویتراسپون

قد: ۱۵۷                                      سن: ۴۲

بازیگران زن قد کوتاه مسیر بسیار دشواری برای مطرح کردن نام خود در عرصه جهانی دارند. ویتراسپون ۴۲ ساله طول قدش تنها ۱۵۷ سانتی متر است اما با وجود قد کوتاه یکی از سلبریتی‌های هالیوود محسوب می‌شود. ویتراسپون در مصاحبه‌ای عنوان کرد، هنگامی که برای نخستین بار به اینجا آمدم، همه می‌گفتند نه امکان نداره، قدت خیلی کوتاهه، تو به اندازه کافی باهوش نیستی. اما من یک دختر مغرور هستم و به هیچ یک از این صحبت‌های منفی توجه نکردم و همان‌طور که می‌بینید در حال حاضر شرایط خوبی دارم.

ناتالی پورتمن

قد: ۱۶۰                                      سن: ۳۸

یکی از سلبریتی‌های هالیوودی معروف است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. طول قد این بازیگر ۳۸ ساله ۱۶۰ سانتی متر است. یکی از پرطرفدارترین نقش‌های پورتمن، ایفای نقش ثور است. به عقیده پورتمن، کوتاهی قد وی یکی از مهم‌ترین عوامل برعهده گیری این شخصیت بوده ‌است. او در مصاحبه‌ای عنوان کرد، به این دلیل نقش ثور را بازی ‌کردم که دیگر شخصیت‌های فیلم زمان قرارگیری در کنار من بسیار بزرگ و غول پیکر به نظر می‌رسیدند. به همین دلیل در بسیاری از صحنه و برای اینکه بتوانم روبروی بازیگر مقابل قرار بگیرم، روی یک شی بلند می‌ایستادم.

کوین هارت

قد: ۱۶۲                                     سن: ۴۰

کوین هارت یکی از موفق‌ترین ستاره‌های هالیوودی در زمینه کمدی است و کوتاهی قد او تاثیر زیادی روی موفقیت او دارد. به عبارت دیگر کوین هارت با به کارگیری و استفاده صحیح از جثه کوچکش توانست شرایطی خنده‌دار و سرگرم کننده برای مخاطبان خود ایجاد کند.

کوین یکی از کوتاه‌ترین بازیگران مرد فعال در هالیوود است. او در تمامی مصاحبه‌هایش از اعتماد به نفس بالایش صحبت می‌کند و اینکه کوتاهی قد او، یکی از دلایل موفقیت وی در زمینه بازیگری است.

کوین هارت چندین پروژه سینمایی با دواین جانسون (راک) کار کرده است (مثل جومانجی و چند مجموعه دیگر) که به خاطر تفاوت قد زیاد با جانسون، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است.

تام کروز

قد: ۱۷۰                                     سن: ۵۷

مجموعه فیلم‌های ماموریت غیر ممکن یکی از موفق ترین مجموعه‌های تولید شده در سینمای هالیوود است. اما کروز که همه او را با این مجموعه می‌شناسیم یکی از قد کوتاه ترین سلبریتی‌های هالیوود است. طول قد این بازیگر با تجربه ۵۷ ساله تنها ۱۷۰ سانتی متر است.

بیشتر بخوانید: دانلود ۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما جهان

 

قد بلندترین سلبریتی‌های هالیوود

هافثور جولیوس بیورنسون

قد: ۲۰۵                                      سن: ۳۲

یکی از بلند قدترین ستاره‌های هالیوود بازیگر نقش گرگور کلگین  یا the mountain  در سریال محبوب گیم آف ترونز است. این بازیگر ایسلندی طول قدش بیش از دو متر است. به طور دقیق این بازیگر ۲۰۵ سانتی‌متری با جثه‌ای بزرگ، بیشتر از اینکه به بازیگران هالیوودی شباهت داشته باشد، به غول‌های دنیای کشتی کج شبیه است. علاوه بر قد بلند، وزن بالای این بازیگر نیز قابل توجه است. بیورنسون اگرچه ۲۰۲ کیلوگرم وزن دارد اما به خاطر قد بلندی که دارد، نمی‌توان به او لقب یک انسان چاق داد.

گوندولین کریستی

قد: ۱۹۱                                      سن: ۴۲

دومین بازیگر از فهرست بلند قدترین ستاره‌های هالیوود نیز یکی دیگر از بازیگران سریال گیم آف ترونز است البته برخلاف بیورنسون، کریستی یک نقش کاملا مثبت را در این سریال ایفا کرد. برین آف تارت جنگجویی قدرتمند که به خاطر جثه تنومندش در این سریال بارها توسط مردان مختلف به تمسخر گرفته می‌شود اما برین آف تارت با هنرمندی کریستی به خوبی مظهر یک زن شجاع و قدرتمند است. این بازیگر هالیوودی طول قدش به ۱۹۱ سانتی متر می‌رسد.

علاوه بر گیم آف ترونز، ایفای نقش در پروژه سینمایی استار وارز در نقش کاپیتان فازما از دیگر کارهای مهم او محسوب می‌شود. این بازیگر محبوب، بارها و بارها در مصاحبه‌های خود نسبت به قد بلند و جثه تنومندش احساس رضایت کرده و معتقد است این ویژگی ظاهری یکی از نقاط قوت او و یکی از عوامل مهم در پیشرفت او بوده است.

کاترین استاکوود

قد: ۱۸۳                                      سن:-

این بازیگر کانادایی با قدی بالغ بر ۱۸۳ سانتی متر از دیگر ستاره‌های هالیوودی بلند قد محسوب می‌شود. او علاوه بر بازیگری، در زمینه نویسندگی و تهیه کنندگی فیلم نیز فعالیت دارد. سال ۲۰۰۲ و پس از ایفای نقش پتی در پروژه Sorority Boys  استاکوود برای نخستین بار استعداد خود را به نمایش گذاشت و تبدیل به یک چهره مشهور بین ستاره‌های هالیوودی شد.

از دیگر کارهای مهم استاکوود می‌توان به Yummy Mummy, Party Mamas, Million Dollar Critic  اشاره کرد. فعالیت گسترده در زمینه بازیگری و کارگردانی موجب ‌شده استاکوود هم اکنون یکی از ثروتمندترین بازیگران زن هالیوودی باشد.

دواین جانسون

قد: ۱۹۵                                      سن: ۴۶

اگرچه در سال‌های پیش عادت داشتیم این بازیگر تنومند را در رینگ مسابقات کشتی کج مشاهده کنیم، اما هم اکنون وی یکی از سرشناس‌ترین ستاره‌های هالیوود است. دواین جانسون یا راک بازیگر ۴۶ ساله هالیوود با قدی معادل ۱۹۵ سانتیمتر است.

راک یکی از اسطوره‌های نمایشی دنیای کشتی کج (یک نوع مسابقات نمایشی خشن، سرگرم کننده و محبوب) است. اما در سالیان اخیر دواین جانسون به یکی از ستاره‌های هالیوود تبدیل شده‌ است و در فیلم‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته است.

از جومانجی گرفته تا سریع و خشن، دواین جانسون نشان داده که در سبک‌های مختلف توانایی بازیگری دارد. کاراکتر محبوب دواین جانسون همان‌طور که پیشتر بیان کردیم، یکی از کوتاه‌ قدترین ستاره‌های هالیوودی یعنی کوین هارت است و این دو فرد در فیلم‌های مختلفی با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

جیم کری

قد: ۱۸۷                                      سن: ۵۸

بدون شک جیم کری یکی از برترین کمدین‌های حال حاضر سینمای جهان محسوب می‌شود. نام اصلی او جیمز یوجین است اما در هالیوود با نام جیم کری شناخته می‌شود. این بازیگر ۵۸ ساله قدش به بیش از ۱۸۷ سانتی متر می‌رسد.

جیم کری به خاطر ایفای نقش در دو فیلم نمایش ترومن و مرد روی ماه توانسته دو مرتبه برنده جایزه معتبر گلدن گلوب شود. این بازیگر آمریکایی– کانادایی علاوه بر بازیگری، در زمینه نویسندگی و تهیه کنندگی نیز فعالیت دارد.

علاوه بر دو فیلمی که منجر به دریافت جایزه گلدن گلوب شد، کری در فیلم‌های بسیار زیادی ایفای نقش کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به احمق و احمق‌تر و ماسک اشاره کنیم. جیم کری در زمینه استندآپ کمدی نیز استعداد بالایی دارد و اخیرا در یک مجموعه طنز با محوریت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به ایفای نقش جو بایدن پرداخته است.

بیشتر بخوانید: سلبریتی هایی که به کلی فراموش کردیم روزی با یکدیگر زوج بوده اند

وینس وان

قد: ۱۹۶                                      سن: ۵۰

وینسنت آنتونی وان که به اختصار با نام وینس وان شناخته می‌شود، یکی از بلند قدترین ستاره‌های هالیوود است. این بازیگر ۵۰ ساله از ۱۸ سالگی فعالیت هنری خود را شروع کرده است. قد وینس وان به ۱۹۶ سانتی متر می‌رسد. این بازیگر آمریکایی در فیلم‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته که از جمله می‌توانیم به داج بال، داستان یک بازنده واقعی،  جهان گمشده، پارک ژوراسیک، اختلاف داخلی آقا و خانم اسمیت،  به‌ سوی طبیعت وحشی،  مأمور تحویل  و ستیغ هکسا اشاره ‌کنیم.

سخن پایانی

هالیوود مجموعه‌ای است که برترین بازیگران جهان در آن فعالیت دارند. دنیای هالیوود سرشار از شگفتی‌ها است. در این متن تلاش‌ کردیم به یک موضوع جالب، یعنی بلند قدترین و کوتاه قدترین سلبریتی‌های هالیوود بپردازیم.

البته این‌ها تمامی بازیگران بلند قد یا کوتاه قد دنیای هالیوود نیستند و اسامی دیگری را هم می‌توان به این لیست اضافه‌ کرد. به نظر شما جای کدام بازیگر در این لیست خالی است؟ آیا شما بلند قدترین یا کوتاه قدترین بازیگران ایرانی را نیز می‌شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

who

marriedbiography