هر وقت صحبت از ماشین‌های لوکس به میان می‌آید، نام رولزرویس در میان آن‌ها می‌درخشد. تا به امروز می‌توان گفت نهایت لوکس بودن یک خودرو با رولزرویس فانتوم تعریف می‌شود. این شرکت در صدسال اخیر عملکرد درخشانی داشته و همیشه بهترین خودروهای دنیا را عرضه کرده است. بنای اصلی شرکت رولزرویس در سال ۱۹۰۶ در منچستر گذاشته شد؛ اما علت اینکه ماشین‌های رولزرویس تا این حد توانسته‌اند در صنعت خودروهای لوکس پیشرو باشد چیست؟ در این مقاله قصد داریم علل جذابیت ماشین ‌رولزرویس را برای شما بازگو کنیم.

جذابیت‌های ماشین رولزرویس

ویژگی‌های کلی ماشین‌های رولزرویس

شرکت رولزرویس که توسط چارلز رولز و هنری رویس پی‌ریزی شد یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین خودروسازها در زمینه ساخت خودروهای لوکس بوده‌ است. در واقع این دو نفر کاملا می‌دانستند که از صنعت خودرو چه می‌خواهند و به کجا می‌خواهند برسد. در طراحی و ساخت خودروهای رولزرویس به تمام جوانب فکر می‌شود و مدت‌ها زمان صرف طراحی هر قطعه از خودروهای این کمپانی می‌شود. قیمت خودروهای رولزرویس به قدری زیاد است که تنها قشر خاصی از افراد می‌توانند این ماشین‌ها را داشته باشند. یکی از ادعاهای تبلیغاتی این کمپانی این است با سوار هم کردن یک میلیون قطعه با نهایت دقت و ظرافت می‌توانند این شاهکارهای لوکس را عرضه کنند.

لوگوی این کمپانی به شکل دو حرف R است که در هم فرو رفته‌اند و در یک طرف مستطیل قرار گرفته است؛ اما آرم خودروهای رولزرویس بسیار جذاب و چشمگیر است. این آرم به شکل یک زن فرشته با دو بال است که در حال پرواز می‌باشد. این آرم در واقع امیلی نام دارد که نماد آرامش نیز هست. دست زدن و فشار دادن آرم رولزرویس که در قسمت جلوی کاپوت تعبیه شده است باعث می‌شود که به شکل خودکار به داخل ماشین برود. این قابلیت باعث شده تا سرقت آرم رولزرویس اصلا میسر نباشد.

هیچ سالی نبوده که رولزرویس به موفقیت تازه‌ای در ساخت خودروهای لوکس نرسیده باشد. سیستم دینامیک خودرو‌های این شرکت همه چیز تمام است و نهایت علم و فناوری روز در همه قسمت‌های آن مشاهده می‌شود. برای مثال سیستم فرمان و کنترل فرمان ماشین رولزرویس به قدری روان است که راننده به هیچ عنوان احساس خستگی نمی‌کند. رولزرویس این ویژگی را مدیون قابلیت چهارچرخ فرمان‌پذیر خود است. نکته‌ باورنکردنی که در مورد موتور ماشین‌‌های رولزرویس وجود دارد این است که از موتور قایق‌های لوکس و جت‌ها قوی‌تر است. از طرفی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای سازنده خودروهای رولزرویس آرامش سرنشینان و جلوگیری از ورود هرگونه صدا به داخل کابین است. بدین منظور از نهایت ابزار و فناوری‌ها استفاده شده تا سرنشینان این خودرو ذره‌ای احساس لرزش یا صدا نکنند. بدنه‌ ماشین‌های رولزرویس از جنس آلومینیوم است که این امر باعث شده تا خودروهای رولزرویس تا حد امکان سبک شوند.

ویژگی‌ها و آپشن‌های رولزرویس به قدری گسترده و انتخابی است که ممکن است در انتخاب آن‌ها سردرگم شوید و البته میزان آپشن‌های این خودرو بسته به پولی است که خریدار می‌پردازد. برای مثال خریدار می‌تواند از نوع دوخت روکش صندلی‌ها گرفته تا جنس بدنه داخلی و خارجی ماشین‌ را به دلخواه خود انتخاب کند. برای مثال خریدار می‌تواند جنس بدنه و داشبورد داخلی را هر نوع چوبی که دوست دارد سفارش دهد و یا اینکه می‌تواند پول بیشتری پرداخت کرده و جنس قسمت‌هایی از بدنه داخلی یا خارجی را طلا یا حتی الماس انتخاب کند.

در مالتینا ببینید : برند منصوری | تیونینگ خودورهای جهانی فراتر از خلاقیت و رقابت

در ادامه می‌خواهیم به بررسی چند نمونه از بهترین ماشین‌های رولزرویس و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم.

رولزرویس گاست

گاست در رنگ‌های بسیار جذاب و خاص ارائه می‌شود که شاید نظیر این رنگ‌ها را در هیچ خودرویی ندیده باشید. از ویژگی‌های بسیار مهم این مدل رولزرویس داشتن ایمنی بالای آن است. این خودرو به گونه‌ای طراحی شده تا با بهره‌گیری از سیستم ایمنی و دوربین‌های قوی که در جای جای این خودرو به کار رفته نهایت امنیت را در ضربات و تصادفات برای سرنشینان ایجاد کند. صفر تا صد این خودرو تنها ۴.۷ ثانیه است و هندلینگ آن با توجه به اینکه خودروی سنگینی نیز هست، بسیار راحت می‌باشد. در سقف این خودرو سیستمی طراحی شده که شما می‌توانید با روشن کردن آن با سقفی پر ستاره همچون آسمان شب رو به رو شوید. کابین این خودرو از جنس استیل بوده که نوارهای اطراف در و روی داشبورد آن از جنس چوب خالص نیز می‌باشد به طوری که با لمس آن کاملا حس دست زدن به چوب به شما دست خواهد داد.

گاست

رولزرویس فانتوم

این مدل رولزرویس یکی از لوکس‌ترین خودروهای جهان است که به دلیل فناوری بسیار پیشرفته به کار رفته در ساخت دنده آن تبدیل به بهترین دنده در دنیا شده است؛ زیرا جعبه دنده آن ۸ سرعته بوده و دارای سیستم جی‌پی‌اس نیز می‌باشد که قادر است با پیش‌بینی حدودی راه و جاده‌های پیش رو دنده‌ها را به درستی و به موقع عوض کند تا سرنشینان نهایت راحتی را در داخل ماشین احساس کنند. به صورتی که حتی خود راننده هم احساس نمی‌کند که دنده عوض شده است. صندلی‌های داخل این ماشین رولزرویس چرمی بوده و خریداران می‌توانند بسته به سلیقه خود از میان هزاران رنگ یکی را برای روکش‌های صندلی انتخاب کنند. حجم موتور رولزرویس فانتوم ۶.۷۵ لیتر با قدرت ۵۶۳ اسب بخار است. وزن رولزرویس فانتوم ۲.۵ تن و طولی معادل ۶ متر و عرضی معادل ۲.۵ متر دارد که خودرویی بزرگ محسوب می‌شود. صفر تا صد این ماشین رولزرویس تنها ۵ ثانیه است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، سرنشینان این خودرو نسبت به راننده بیشترین حس راحتی را در این خودرو دارند؛ زیرا قسمت پشت این خودرو و صندلی‌های سرنشینان به قدری لوکس است که فرد احساس نمی‌کند در یک خودرو نشسته است. قسمت عقب رولزرویس فانتوم دارای سیستم گرمایش و سرمایش و حتی ماساژ است. سرنشینان دسترسی راحت به سیستم صوتی دارند. در قسمت پشت این خودرو یخچال و استند برای انواع لیوان‌ها تعبیه شده است. از دیگر جذابیت‌های رولزرویس فانتوم وجود قسمتی به نام گالری در داشبورد است که خریدار به دلخواه می‌تواند هر چیزی را در اینجا سفارش دهد تا برای او نصب کنند.

رولزرویس فانتوم

 

شرکت Volvo چگونه موفق به ساخت امن‌ترین خودروهای جهان شده است؟

رولزرویس سوپتیل

یکی از گران‌ترین ماشین‌های رولزرویس مدل سوپتیل آن است. این خودرو که کاملا سفارشی بوده و تنها یک عدد از آن ساخته شده است، دارای طراحی بی‌نظیری نیز هست. به طور کلی طراحی آن از مدل‌‌های قدیمی رولزرویس گرفته شده است که برای این طراحی حدود ۵ سال زمان صرف شده است. قسمت‌هایی از این خودرو به ویژه جلوی آن همانند رولزرویس فانتوم است اما قسمت پشت آن از قایق‌های مسابقه‌ای الهام گرفته و حالتی تیز دارد. بدنه‌ آن کاملا از جنس آلومینیوم بوده که در قسمت جلو این ورق آلومینیومی را با دست صیقل داده‌اند تا درخشندگی آن بیشتر شود. طراحی داخل این ماشین رولزرویس ساده و تک رنگ است که قسمت داشبورد آن با الهام از مدل‌های قدیمی ساخته شده است. در وسط صندلی‌های این خودرو استندی طراحی شده که در آن نوشیدنی قرار می‌گیرد. با باز کردن درب این استند، سرنشینان به نوشیدنی‌ها دست پیدا می‌کنند.

رولزرویس سوپتیل

رولزرویس کالینان ۲۰۱۹

این ماشین رولزرویس که جزو جدیدترین مدل‌های آن رونمایی شده این کمپانی محسوب می‌شود شاسی بلند است! شکل جلوی این خودرو همانند فانتوم است. معمولا ماشین‌های شاسی بلند به علت محدودیتی که در صندوق عقب دارند، صندلی عقب راحتی ندارند؛ اما رولزرویس کالینان به گونه‌ای طراحی شده که صندوق عقب آن با کمی پیشروی به بیرون باعث شده تا سرنشینان عقب احساس راحتی کنند. کابین رولزرویس کالینان تمام چرم است که صندلی‌های آن راحتی بسیار زیادی به سرنشینان القا می‌کنند. به صورتی که سرنشینان می‌توانند با به کارگیری سیستم الکتریکی که در صندلی‌ها تعبیه شده به راحتی زاویه خود را نیز تغییر دهند. در قسمت میانی صندلی‌های عقب یخچالی تعبیه شده که با برداشتن آن سه نفر سرنشین می‌تواند در صندلی عقب بنشیند. می‌توان گفت یکی از مدرن‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای شاسی بلند دنیا همین رولزرویس کالینان است. سنسورها، رادارها و هشداردهنده‌های متنوعی در این خودرو به کار گرفته شده که قابلیت‌هایی چون هشدار تغییر لاین و هشدار نزدیک شدن و برخورد کردن را به راننده می‌دهد. کالینان انواع و رنگ‌های متفاوتی دارد که همگی خیره‌کننده و جذاب هستند.

رولزرویس کالینان 2019

رولزرویس فانتوم کوپه

این مدل از ماشین‌های رولزرویس ظاهری اسپرت بسیار جذاب دارد. ظاهر جلو و عقب این مدل رولزرویس همانند فانتوم است اما این خودرو سقف متحرک دارد و همان‌طور که از نام آن پیدا است دارای دو در است. استودیوی تیونینگ ویلنر فضای داخل فانتوم کوپه را بازسازی کرده است. معمولا ظاهر خودروهای کوپه بسیار اسپورت هستند اما در طراحی فانتوم کوپه حد تعادل رعایت شده است زیرا هدف طراحی آن این بوده است که هواداران اصلی رولزرویس را از دست ندهد؛ بنابراین با حفظ ظاهر اسپورت و مجلل رولز رویس دست به طراحی یک شاهکار زده‌اند. داشبورد و نوارهای داخلی درهای این ماشین از چوب قهوه‌ای ساخته شده است که با رنگ چرم سفید صندلی‌ها و رنگ سرخابی کمربند تضاد بسیار جالبی ایجاد کرده است. روی داشبورد فانتوم کوپه از جنس نوعی چرم ساخته شده است که ضد اشعه فرابنفش بوده و میزان بازتابش نور از شیشه جلوی فانتوم کوپه به کمترین حد خود رسیده است. همچنین صندلی‌های این خودرو سیستم عملکرد ضد حرارتی دارند که این ویژگی برای یک ماشین روباز بسیار مهم و منحصر به فرد به شمار می‌رود.

رولزرویس فانتوم کوپه

منبع: kickassfacts.com
luxurylaunches.com