تفاوت پوشاک اورجینال از فیک و راه های ساده تشخیص آن در چند ثانیه

اصل و فیک

با پیشرفت فناوری و رواج گرفتن فرهنگ مصرف‌گرایی در میان مردم، افراد زیادی سعی در درآمد زایی بیشتر دارند تا بتوانند زندگی لوکس، مرفه و مجلل‌تری را تجربه کنند. در اختیار داشتن محصولات لوکس همواره نمادی از وضعیت اقتصادی مطلوب محسوب می‌شود. امروزه به منظور افزایش سودآوری و جلب توجه بیشتر مشتریان، بسیاری از برندهای تجاری معتبر موجود در بازار نمی‌توانند جلوی کپی کردن لباس و لوازم جانبی طراحی شده‌ی خود را بگیرند. جعل کردن اجناس برندهای اورجینال به قدری آسان و سریع صورت می‌گیرد که برای تشخیص اجناس اصل و فیک لازم است مهارت‌هایی را یاد بگیریم.

اصل و فیک - برندهای اورجینال

امروزه برخی از اجناس فیک و تقلبی از کیفیت بالایی برخوردار هستند، به گونه‌ای که تشخیص اصل و فیک بودن آن تقریبا غیر ممکن است. اجناسی که در نگاه اول متوجه فیک بودن آن نخواهید شد، بلکه بعد از چندین بار استفاده متوجه خواهید شد که جنس خریداری شده تقلبی است.  برای یک خرید حرفه‌ای و ماهرانه لازم است با روش‌های تشخیص پوشاک برند اورجینال از فیک آشنا شویم. در این نوشتار مالتینا شما را با روش‌های شناسایی اجناس و پوشاک اصل و فیک بیشتر آشنا خواهد کرد. در ادامه این مطلب فهرستی از پوشاک اصل و مشخصات انحصاری هر برند ذکر شده است، که بهتر است قبل از خرید این موارد را مد نظر قرار بدهید تا هم از کیفیت محصولات خریداری شده مطمئن شوید و هم از یک خرید عالی لذت ببرید.

کفش‌های نیم‌بوت تیمبرلند(Timberland)

  • اولین نکته‌ای که در هنگام خرید نیم‌بوت‌های تیمبرلند باید به آن توجه کنید، کفی‌هایی به رنگ کاراملی شفاف است. لوگو و نام تجاری شرکت بر روی کفی کفش به تنهایی چاپ شده است. خط بین پاشنه و کفی نیز تقریبا نامرئی و مسطح است.
  • لوگو تیمبرلند بر روی قسمت بیرونی پاشنه کفش نیز چاپ شده است. خطوط کار شده بر روی کفش نیز باید کاملا صاف، تمیز و عمودی باشند.

 

اصل و فیک - تیمبرلند


  • سوراخ‌های تعبیه شده برای بند کفش نیز باید شش ضلعی باشند. این سوراخ‌های در کفش‌های اصل تیمبرلند به صورت مرتب و کاملا متقارن در قسمت بیرونی نیم‌بوت‌ها تعبیه شده‌اند. کفش‌های مردانه دارای 7 ردیف سوراخ شش ضعلی و مدل‌های زنانه نیم‌بوت‌های تیمبرلند 6 ردیف سوراخ شش ضلعی است.
  • رنگ نخ دوخت شده بر روی تمام قسمت‌های کفش باید سفید باشد. دوخت‌هایی که در نزدیکی یکدیگر بر روی کفش کار شده است، باید کاملا موازی با هم باشند.

دستبندهای پاندورا (Pandora)

اصل و فیک - دستبند پاندورا

  • رنگ دستنبدهای نقره‌ای اصل برند پاندورا کمی محو است. دستبندهای اصل پاندوار خیبی سبک و براق نیستند. این برند برای تولید محصولات اورجینال خود از تکنیک‌های اکسید کننده استفاده می‌کند تا به محصولات خود یک رنگ منحصر به فرد بی‌نظیر ببخشد.
  • دستبندهای جدید پاندورا به خوبی ظاهر خود را حفظ می‌کنند و تقریبا خم نمی‌شوند. هم‌چنین یکی از راه‌های تشخیص دستبندهای اصل و فیک توجه به وضوح بافندگی بر روی دستبند است.
  • اندازه قلاب بر روی دستنبدهای اورجینال تقریبا برابر با اندازه سایر جزئیات کار شده بر روی دستبند است. هم‌چنین در قسمت بالای تاج حرف O حکاکی شده است.

 

اصل و فیک-

  • در داخل قلاب، یک عدد فسکاتور محصوص شبیه به شبدار تعبیه شده است که حاوی یک عدد پیچ بسیار کوچک چهار سر است. هدف اصلی از قرار دادن این فیکساتور افزایش ایمنی دستبند و تثبیت آن بر روی مچ دست است. هم‌چنین بر روی قلاب دستنبد درصد خلوص نقره حک شده است و مهره کارخانه بر روی قسمت داخلی قلاب چاپ شده است.
  • زیبایی افسون کننده محصولات اورجینال پاندورا با نام تجاری برند و لوگوی آن نشان می‌دهد که محصول مورد نظر از چه فلزی و با چه درصد خلوصی تهیه شده است. دستبندهای مورانو اصل نباید هیچ گونه تراشه، شکاف و حباب هوایی داشته باشند.

در این مطلب بیشتر بخوانید : معرفی بهترین برندهای جواهرات لوکس دنیا

جین لیوایز(Levi’s)

اصل و فیک- جین لیوایز

  • پارچه‌های جین اصلی که تولید شرکت لیوایز باشند، همگی دارای یک الگوی مورب هستند که در قسمت جلویی و پشت شلوارهای جین به صورت یکسان و قرینه دیده می‌شود.
  • جیب‌های پشتی شلوارهای جین اصل دارای الگوهای دو خطی شبیه به منقار عقاب است.
  • تمام شلوارهای جین لیوایز یک تکه چرم نرم در قسمت پشت کمر بالای جیب راست دارند. این وصله حاوی لوگوی لیوایز و شعار آن است. هم‌چنین اندازه شلوار جین و تعداد مدل نیز بر روی آن درج شده است.

 

اصل و فیک - لیوایز

 

  • بر روی جیب سمت راست شلوارهای جین لیوایز معمولا یک برگه پارچه‌ای کوچک به رنگ قرمز مشاهده می‌شود. البته بسته به مدل رنگ این برگه متغیر خواهد بود. بر روی این برگه پارچه‌ای کوچک نام تجاری و علامت ثبت مارک تجاری ® دیده می‌شود.
  • یکی از راه‌های تشخیص جین اصل و فیک برند لیوایز توجه به دکمه‌های لباس است. بر روی دکمه‌های اصل همواره عبارت Levi Strauss در قسمت جلو حکاکی شده است و در پشت آن نیز یک شماره مهر شده است. بر روی قسمت بیرونی هر پرچ نیز نام تجاری و تعداد مدل موجود در داخل هر پرچ درج شده است.

پیراهن‌های یقه‌دار لاکوست(Lacoste)

اصل و فیک - تیشرت لاکوست
تفاوت لاکوست اصل و فیک
  • مارک تمساح لاکوست کار شده بر روی هر پیراهن دارای جزئیات بسیاری است. چشم‌ها، دندان، پا و فک‌های قرمز تمساح باید به وضوح بر روی پیراهن دیده شود. بدنه تمساح باید به رنگ سبز روشن باشد و دم تمساح نیز باید در قسمت پشت به موازات بدن قرار گرفته باشد.
  • در قسمت پشت یقه پیراهن‌های لاکوست یک برچسب سفید با آرم لاکوست و یک عدد قرمز دیده می‌شود که نشان دهنده سایز پیراهن است. برای پیراهن‌های مردانه، اندازه با یک عدد و برای پیراهن‌های زنانه اندازه با دو عدد نشان داده می‌شود.

 

اصل و فیک - لاکوست

  • جزئیات ریز کار شد ه بر روی تمساح می‌تواند اصل و فیک بودن یک پیراهن را مشخص کند. برای پوشاک اصل لاکوست سازنده از دکمه‌های مرواریدی اصل با دو سوراخ بدون هیچ گونه نوشته‌ای استفاده کرده است. نسخه‌های فیک و کپی شده معمولا از دکمه‌هایی با چهار سوراخ استفاده می‌‌کنند.
  • هم‌چنین در قسمت انتهایی پیراهن‌های مردانه یقه‌دار لاکوست برش‌های تقریبا 0.4 اینچی وجود دارد. مدل‌های زنانه فاقد هر گونه برش در این قسمت است.

ساعت‌های گس(Guess)

اصل و فیک - ساعت گس

  • بندهای ساعت برند گس معمولا از فلز، سیلیکون یا چرم اصل تهیه شده است. بوی بد، رنگ‌آمیزی ناهمگون، ترک، خراشیدگی و ساییدگی بر روی بند نشان از جعلی بودن ساعت دارد.

 

اصل و فیک - ساعت مچی گس

  • برای تشخیص اصل و فیک بودن ساعت‌های گس باید پشت ساعت را بررسی کنید. بر روی قسمت پشتی ساعت‌های اورجینال گس اطلاعات اولیه در مورد محصول، نام تجاری و مواد به کار برده شده در ساخت ساعت (اغلب استیل) درج شده است. هم‌چنین اطلاعات مربوط به مکانیزم کار ساعت با عبارت Japan Mov’t بر روی آن درج شده است. برند گس بر این باور است که مکانیزم‌های ژاپنی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

همچنین ببینید: آیا بزرگ ترین فروشگاه ساعت مچی مردانه در دنیا را می شناسید؟

کفش‌های ورزشی نیوبالانس(New Balance)

اصل و فیک - کفش ورزشی نیو بالانس

  • بر روی همه کفش های ورزشی این برند عبارت New Balance چاپ شده است: در قسمت پعقب کفش، بر روی طرفین، در قسمت جلو کفش و بر روی کفی کفش این عبارت درج شده است. هم‌چنین لوگوی این برند با حرف بزرگ N در قسمت جلویی تمام کفش‌های ورزشی اصل نیوبالانس دیده می‌شود که به کفش وصله شده است.

 

اصل و فیک- کفش نیو بالانس

 

  • کفش‌های ورزشی اصل نیوبالانس از یک کفی بسیار نرم ساخته شده از مواد فوم تولید شده است که به‌راحتی می‌توان آن را فشار داد. پس از فشار دادن به سرعت کفش به حالت اولیه خود باز می‌گردد. بخش محافظ پا از لاستیک ساخته شده است. سوراخ‌ها، لوگو، اندازه و اطلاعات مربوط به مدل بر روی کفی کفش‌های ورزشی اورجینال نیوبالانس درج شده است.

کیف‌های مایکل کورس(Michael Kors)

اصل و فیک - کیف مایکل کورس

  • این برند تنها از برچسب‌های کرم رنگ بر روی محصولات خود استفاده می‌کند. این برچسب‌ها حاوی اطلاعات مربوط به محصول مانند شماره کالا، رنگ، مواد، اندازه کیف، قیمت آن بر حسب دلار و بار کد انحصاری هر محصول است.
  • بر روی تمامی اکسسوری‌های به کار برده شده کیف‌های مایکل کورس نام تجاری برند حکاکی شده است. اغلب این حکاکی‌ها بر روی گیره‌های مغناطیسی، حلقه‌های دسته کیف، بست‌ها و قلاب‌های کیف دیده می‌شود.

 

اصل و فیک - مایکل کورس

 

  • کیف‌های اورجینال مایکل کورس از ماده‌ای متراکم ساخته شده‌اند که تغییر شکل نمی‌دهند. به همین دلیل در حین نقل و انتقالات با وجود بسته و خالی بودن کیف، شکل اصلی آن تغییر نمی‌کند.

سویشرت سوپرمی(Superme)

اصل و فیک - تیشرت سوپرمی

  • بر روی سویشرت‌های اورجینال سوپرمی دو برچسب به رنگ قرمز تیره در قسمت گردن و بدن دیده می‌شود. بر روی برچسب بزرگتر نام برند با علامت ثبت تجاری برند ® دیده می‌شود. بر روی برچسب دوم نیز نام کشور مبدا تولید کننده یعنی کانادا دیده می‌شود. بر روی برچسب داخلی دستورالعمل شستشو و مراقبت از پوشاک نوشته شده است. بر روی همین برگه توصیه شده است که سویشرت سوپرمی اتو نشود. اغلب تولیدکنندگان فیک این مسئله را فراموش می‌کنند.
  • بر روی پیراهن نیز لوگوی سوپرمی گلدوزی شده است، به گونه‌ای که حروف به ترتیب بر روی یک پس‌زمینه قرمز با فاصله‌های برابر در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. اگر پیراهن را بر عکس کنید، نخ‌هایی سفید در قسمت پشت لوگو را مشاهده خواهید کرد.

 

اصل و فیک- سوپر می

  • برند سوپرمی تنها از نوارها و بندهای مسطح برای پوشاک خود استفاده می‌کند که به زیبایی انتهای هر بند گره خورده است. نوارهای گردی که در قسمت انتهایی با یک پایانه فلزی به هم پیچ خورده‌اند، نشان از فیک بودن سویشرت دارد.

شال‌های بربِری(Burberry)

اصل و فیک - شال بربری

  • محصولات اورجینال بربری همواره دارای خطوط کاملا واضح با بافت متراکم هستند.
  • نخ‌های حاشیه‌ای کار شده بر روی محصولات اورجینال این برند کاملا پیچ خورده‌اند و به راحتی بین یکدیگر تقسیم می‌شوند، به گونه‌ای که به هنگام دست کشیدن به ریشه‌های شال متوجه هیچ گونه گره‌ای نخواهید شد.

 

اصل و فیک - شال بربری

 

  • نام تجاری برند بربری که به تمام محصولات آن وصله شده است، باید با حروف بزرگ نوشته شده باشد. این برچسب حاوی اطلاعاتی مربوط به کشور مبداء و موادی است که شال یا روسری از آن تهیه شده است.

بیشتر بخوانید:10 برند برتر لباس زنانه در جهان را می‌شناسید؟

عینک آفتابی ری‌بن(Ray-Ban)

اصل و فیک- عینک ریبن

  • عینک آفتابی اورجینال ری‌بن بر روی فریم خود هیچ گونه خطی ندارد و از پلاستیک جامد ساخته شده است. خطوط بر روی فریم فلزی باید کاملا مرتب باشد و تقریبا نامرئی به نظر برسد.
  • سازندگان برند ری‌بن معمولا لنز عینک را از شیشه واقعی می‌سازند. فهرست مدل‌های مختلف با لنزهای پلاستیکی نیز در وب‌سایت رسمی شرکت ری‌بن منتشر شده است.
  • هم‌چنین یکی دیگر از روش‌های تشخیص اصل و فیک بودن عینک ری‌بن آرم Ray-Ban در گوشه سمت راست لنز راست است. لوگو بر روی سطح لنز حک شده است و به هیچ وجه پاک نمی‌شود.

 

اصل و فیک - عینک آفتابی ریبن

  • نام تجاری برند نیز بر روی بخش خارجی دسته‌های عینک حک شده است. معمولا بر روی دسته سمت چپ عینک شماره سریال و بر روی دسته راست نام کشور تولید کننده عینک آفتابی قید شده است.

برای شما در طول فرآیند خرید چه چیزی مهم است: قیمت محصول یا کیفیت آن؟ آیا شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید لباس‌های طراحی شده خاص را به تن کنید یا معمولا به دنبال گزینه‌های ارزان قیمت‌تر هستید؟ حال که با روش‌های تشخیص پوشاک برند اورجینال از فیم آشنا شدید، به راحتی می‌توانید محصول مورد نظر خودتان را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. فروشگاه آنلاین مالتینا مجموعه‌ای از بهترین محصولات اورجینال از معتبرترین برندها را گرد هم آورده است. شما می‌توانید با خیال راحت و با اطمینان از اصل بودن محصول به راحتی خرید کنید و محصول مورد نظر خودتان را درب منزل تحویل بگیرید.

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024