شاید شما هم به این مسئله رسیده اید که امروزه اینترنت ما را به دهکده جهانی متصل نموده، اما به سادگی همه این فرایندها بدست نیامده است. سازوکارهای مختلفی در جریان هستند تا شما با چند کلیک به راحتی خواسته های خود را رفع کنید. سرویس های تبلیغاتی گسترده ای در پشت پرده فعالیت می کنند که بسیار سودمند هستند. توسعه دهندگان در داخل کشور بیکار ننشسته‌اند و انواع سرویس اتومیشن ایرانی در حال حاضر خدمات ارائه می دهند. این سرویس در اصطلاح Retention Marketing نامیده می‌شود که به تازگی ارائه شده است. این بار در مالتینا بلاگ به معرفی ۶ سرویس دهنده برتر ریتنشن مارکتینگ خواهیم پرداخت که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

کسب و کارهای فعال در دنیای وب و حوزه دیجیتال با دغدغه های متنوعی روبرو هستند. اینکه بتوان به خوبی از نیازهای کاربران آگاهی پیدا کرد و با توجه به آنها تعامل را پر رنگ کرد، جزو مهارت‌های تخصصی بوده که از عهده هر شخص یا گروهی بر نمی‌آید. برای موفقیت در هر فضایی باید ملزومات آن را به خوبی رعایت کنید تا خدمات بهتری را ارائه دهید.

سرویس اتومیشن ایرانی که به صورت اتوماسیون بازاریابی هم شناخته می‌شود، مفهوم تازه‌ای به اجرای کمپین‌های تبلیغاتی بخشیده است. طرح‌ریزی و معین کردن استراتژی مخصوص هر کمپین تبلیغاتی، ایجاد هماهنگی میان بخش‌های مختلف مارکتینگ برای ارائه اطلاعات کاربران، نحوه اجرای صحیح و تجزیه و تحلیل دقیق کمپین ها برای کسب و کار از جمله فعالیت‌های مهم جاری سرویس اتومیشن مارکتینگ است. انواع سرویس اتومیشن ایرانی خدمات مناسبی در این زمینه ارائه می‌کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید!

چقدر با روش کاری انواع سرویس اتومیشن ایرانی آشنایی دارید؟

انواع سرویس اتومیشن ایرانی

اتومیشن مارکتینگ

بخش اعظمی از بازاریابان دیجیتال استفاده از اتوماسیون بازاریابی را توصیه می‌کنند، زیرا بزرگترین مشکلات آنها را در مورد کمبود وقت رفع نموده است. اتوماسیون بازاریابی فرایندهای مختلف را اتوماتیک و بهینه می‌کند، در نهایت اثر بخشی بیشتری حاصل می‌گردد. سرویس مارکتینگ اتومیشن از جمله ابزارهای مفید برای خودکارسازی فرایندهای بازاریابی است. انواع سرویس اتومیشن ایرانی در تلاشند تا با تمرکز بر اطلاعات بدست آمده از رفتار و تعامل مشتریان، به جمع‌بندی کاملی از نیازها و انتظارات مشتریان دست یابند و ارتباطات را با بازدیدکنندگان توسعه دهند. همچنین به کسب و کارها کمک می کنند تا مخاطبین هدف را بشناسند و تعامل هدفمندی به وجود بیاید. سگمنتینو همان پلتفرم هوشمند مارکتینگ ایرانی است که با گروه‌بندی مخاطبان بر اساس ویژگی‌های مشترک منجر به تعامل موثر بین کسب و کار و بازدیدکنندگان می‌شود.

مارکتینگ اتومیشن کلیه پردازش‌ها و وظایف تکراری و روتین که به صورت دستی انجام می‌شدند را با اقدامات هدفمند توسط ابزارهای مناسب جایگزین می‌نماید. از دیگر کارکردهای سرویس اتومیشن ایرانی می‌توان به کارآمدی و آسان بودن تبدیل هر سرنخ احتمالی به مشتری اشاره نمود.

سرویس مارکتینگ اتومیشن چگونه عمل می کند؟

شما می‌توانید با استفاده از ابزار اتومیشن مارکتینگ نسبت به برنامه‌ریزی، اجرا و آنالیز کمپین‌های تبلیغاتی اقدام کنید. یک سرویس اتومیشن موثر، از ظرفیت‌های موجود به صورت حداکثری استفاده خواهد کرد. این همان نکته با اهمیتی است که برای کسب و کارهای مختلف نقش کلیدی بازی می‌کند. به طور مثال با استفاده از این سیستم می‌توان نحوه تعامل تمام کاربران را مشخص کرد و بهترین روش را برای ارتباط با آنها برگزید. برای مثال اگر بازدیدکنندگان عمده شما، بیشتر ایمیل‌های خود را چک می‌کنند با استفاده از سیستم سگمنتینو برایشان برنامه ایمیلی ویژه‌ای تدارک ببینید.

بیشترین سهم تعامل و ارتباط با مخاطبین به صورت معمول از طریق راه‌های زیر صورت می‌پذیرد:

  • ایمیل
  • پیامک
  • پوش نوتیفیکیشن
  • پیام درون برنامه‌ای

شیوه‌های بالا اگر مطابق رفتار کاربران و در زمان مناسب انجام شود، تاثیر بالایی داشته و نرخ تبدیل را بهبود می‌دهد. یکی از وظایف انواع سرویس اتومیشن ایرانی ایجاد تجربه‌های شخصی سازی شده برای کاربران است. به صورت خلاصه، آنها پیام‌ها را در زمان مناسب و با هدف جذب مشتریان بالقوه ارسال می‌کنند. در حقیقت با گروه‌بندی بر اساس رفتار کاربر، بهره‌وری کمپین تبلیغاتی شما تا حد زیادی بالا می‌رود. بنابراین مطابق با نیازهای هر سگمنت، برنامه و پکیج‌های متنوعی را پیشنهاد دهید. در سرویس اتومیشن ایرانی رفتار تمام کاربران به صورت آنلاین ردیابی و ثبت می‌گردد و سپس الگوهای صحیح با توجه به اطلاعات بدست آمده تعبیه خواهد شد.

مزایای استفاده از سرویس مارکتینگ اتومیشن

مزایای استفاده از سرویس مارکتینگ اتومیشن

مزایای اتومیشن مارکتینگ

پلتفرم هوشمند مارکتینگ ایرانی اگرچه به تازگی معرفی شده اما زمان‌های طولانی در وب سایت‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا یعنی آمازون از سالهای گذشته در این حوزه فعال بوده و از سیستم سگمنت‌بندی و طراحی کمپین تبلیغاتی بر این اساس بهره می‌برد. با رعایت همین پارامترها در حال حاضر آمازون تبدیل به بزرگترین فروشگاه اینترنتی در سراسر جهان شده است. زیرا سیستم این سایت بر طبق علایق مشتریان، پیشنهادهای جذابی ارائه می‌دهد. همچنین از طریق ارسال پیام‌های یادآوری از طریق راه‌های ارتباطی مختلف، مشتریان را از آخرین روند تغییرات قیمت و موجودی آگاه می‌کند.

از مهمترین مزایای سرویس اتومیشن می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مدیریت مشتریان بالقوه یا سرنخ‌ها
  • نمایش محتواهای شخصی‌سازی شده برای هر کاربر
  • افزایش تعامل و درگیر کردن مخاطب
  • مدیریت ارتباط با مشتری
  • افزایش نرخ بازگشت کاربران
  • افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان
  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه
  • ماندگاری و وفاداری مشتریان
  • سیستم پیشنهاد دهنده هوشمند

زمانی که حجم اطلاعات موجود در هر کسب و کاری افزایش پیدا می‌کند و کمپین‌های بزرگی برای کسب و کارها اجرا می‌شود، دیگر امکان پردازش دقیق وجود ندارد. این نقش انواع سرویس اتومیشن ایرانی است که قادر به اثرگذاری در بهبود فرایندها هستند. به این ترتیب مشتریان احتمالی و سایر مخاطبین به چرخه بازاریابی شما وارد شده و از خدمات یا محصولات شما استفاده می‌کنند.

در ادامه شما را به خواندن ویژگی‌های ۷ سرویس اتومیشن ایرانی در مالتینا بلاگ دعوت می‌کنیم:

  1. آروان کلود

تقریبا تمام افرادی که در زمینه توسعه وب فعالیت می‌کنند، نام آروان کلود را شنیده‌اند. این سرویس که کار خود را ابتدا با ارائه سرویس شبکه توزیع محتوا یا همان CDN آغاز نمود، در حال حاضر خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد. آنها در قسمت محصولات خود، خدماتی به نام تبلیغات ویدیو را فراهم نموده‌اند. نمایش تبلیغات روی محتوای ویدیویی به صورت هوشمند ارائه می‌شود و پارامترهای مارکتینگ اتومیشن را رعایت می‌کند. صاحبان محتوا یا وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده‌ی ویدیو می‌توانند به ‌سادگی و کاملا پویا، تبلیغات ویدیویی را در ابتدا، انتها یا در هنگام نمایش ویدیو قرار دهند یا به ‌شکل زیرنویس یک تبلیغ را در هنگام پخش ویدیو نمایش دهند. آروان کلود با امکانات متنوعی از جمله امکان راه‌اندازی کمپین‌های متنوع و ایجاد محدودیت‌های نمایشی بر پایه‌ی میزان نمایش، تعداد کلیک، تعداد تبلیغات Skip شده و هر نوع Event تعریف‌شدنی، درآمدزایی بالایی را برایتان به همراه خواهد داشت.

بازرایابی آروان کلود

محیط کاری آروان

شما با طی سه مرحله به شرح زیر قادر به درآمدزایی خواهید بود:

  • یک کمپین متنوع از تبلیغات مختلف ایجاد کنید.

تبلیغ شرکت‌هایی که موفق به جذب آگهی آن‌ها شده‌اید را در سرویس تعریف کنید؛ فرض کنید یک بانک، یک اپراتور تلفن همراه و یک سرویس تاکسی اینترنتی در این مرحله تعریف می‌شوند.

  • محدودیت نمایش هر کدام از تبلیغات را مشخص کنید.

براساس قراردادهای خود محدودیت‌های نمایشی را مشخص کنید. برای نمونه، تبلیغ بانک باید ۲۰هزار کلیک، تبلیغ اپراتور ۵۰۰هزار بار و تبلیغ تاکسی اینترنتی تا زمانی که دست کم ۲هزار بار Skip نشده است، نمایش داده شوند.

  • ویژگی‌های مخاطبان هر کدام از تبلیغات را تعریف کنید.

البته می‌توانید مشخص کنید که هر کدام از ویدیوها برای کدام گروه از مخاطبان نمایش داده شود؛ برای نمونه، تبلیغ بانک برای کاربران اروپا و آمریکای شمالی، تبلیغات تاکسی اینترنتی برای کاربران موبایل و تبلیغ اپراتور روی سیستم‌عامل‌ ویندوز.

آروان کلود یکی از محبوب‌ترین‌ها در لیست انواع سرویس اتومیشن ایراتی است.

  1. پاکت

پاکت نیز سرویس اتومیشن ایرانی ارائه می‌دهد و از این حیث گزینه ویژه‌ای به حساب می‌آید. پاکت که به صورت اختصاصی در حوزه ایمیل مارکتینگ کار می‌کند، ایده‌های جذاب زیادی در مورد بازاریابی به شما خواهد داد. با استفاده از پاکت دیگر دغدغه نوسان قیمت ارز، مسدود شدن IPهای ایران، باز نشدن ایمیل‌های ارسالی توسط کاربران و سایر موارد را هنگام طراحی کمپین‌های تبلیغاتی نخواهید داشت. این سرویس قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای نظیر اتوماسیون و فیلد‌های اختصاصی دارد. ویرایشگر ایمیل این سرویس به صورت drag & drop است و به راحتی می‌توانید با استفاده از آن و یا تمپلیت‌های آماده، ایمیل خود را طراحی کنید.

استراتژی قیمت‌گذاری این محصول بر خلاف بقیه رقبا بر روی تعداد contactها نیست و فقط بر روی تعداد ایمیل و قابلیت‌ها قیمت‌گذاری شده است. مخاطبان خود را بر اساس رفتار و سلیقه آنها، بخش‌بندی کنید تا محتوای هدفمند برای آنها ارسال نمائید. با ایجاد workflow های مختلف در سیستم اتوماسیون، بازدهی کمپین‌ها و بخش‌بندی مخاطبان خود را افزایش دهید.

شما با استفاده از این سرویس اتومیشن ایرانی قادر به افزایش مشتریان خود خواهید بود، همچنین تعامل کاربران را افزایش دهید و از کانال‌های مختلف مخاطبین خود را هدف قرار دهید. همچنین برای بهبود بازدهی کمپین‌های خود از گزارش‌های دقیق و حرفه‌ای پاکت استفاده کنید.

  1. نستد

نستد یکی دیگر از سرویس‌های سگمنتینو یا همان پلتفرم هوشمند مارکتینگ ایرانی است که امکانات خوبی برای کاربران خود فراهم نموده است. ویژگی‌های متنوع در کنار یک تیم فنی خوب از جمله مزایای عمده نستد می باشد. شما با یکی دیگر از خلاقانه‌ترین انواع سرویس اتومیشن ایرانی روبرو خواهید بود که به لطف تیم نستد در اختیارتان قرار گرفته است. «نستد» به‌ عنوان پلتفرمی ارتباطی با هدف جای‌گذاری صحیح ارتباطات و در راستای معرفی پیام‌رسانی سازمانی، امکان ارتباط فردی و گروهی به سریع‌ترین شکل ممکن در بستری کارآمد و امن شناخته می‌شود. در ادامه با برخی از امکانات و مزایای منحصر‌به‌فرد سرویس اتومیشن ایرانی نستد آشنا خواهید شد.

شما را با برخی از امکانات نستد آشنا می‌کنیم:

  • ایمیل

برای صرفه‌جویی در زمان و بهره گرفتن از ارتباطاتی کارآمد و منسجم، از سرویسِ ایمیلِ ترکیبیِ نستد از ایمیل استفاده می‌شود.

  • Places

مکالمات شما را در Placeهایی منظم برای ارتباطات کارآمد درون تیمی، ساماندهی می‌نماید.

  • امنیت

برای Placeهای شخصی‌تان و تمام Placeهایی که عضو آن هستید حریم خصوصی قرار دهید و تعیین کنید که چه کسی، چه چیزی را و در چه زمانی ببیند.

  • پَس گرفتن

امکان حذف و پاک‌کردن پُست‌های به اشتراک گذاشته شده توسط شما، از تمامPlaceهای فردی و گروهی، ظرف مدت ۲۴ ساعت.

  • نظردهی

خیلی سریع می‌توانید روی پُست‌هایتان نظر بگذارید و هم‌زمان ارتباطاتتان را بین سبک رسمی و محاوره حفظ کنید.

  • اشتراک گذاری پست‌ها

به هرفرد و Placeی که می‌خواهید پُست بنویسید، پاسخ دهید و ارسال کنید بدون اینکه متن پیام‌تان را از دست بدهید.

  • ذخیره و آرشیو

محتوایی که به اشتراک‌گذاشته و یا منتقل شده، بعدها به‌عنوان آرشیوی کامل از داده‌هایتان به‌راحتی در دسترس شماست.

  • چند ارسال همزمان

پُست‌هایتان را به‌آسانی و به‌طور همزمان با چند مخاطب، متشکل از افراد و یا چندین Place و ایمیل به اشتراک بگذارید.

  • اشتراک گذاری فایل‌ها

فایل‌هایتان را درون و بیرون از نستد با هرکسی که مایلید به اشتراک ‌بگذارید.

  • جستجو

با به‌ کاربردن کلمات کلیدی، از امکان جست‌و‌جوی سریع و جامعِ نستد بهره‌مند شوید.

  1. پوشه

پوشه

خدمات پوشه

در حافظه مخاطبین ماندگار شوید! این شعار پوشه برای مشتریان خود است که آن را مورد هدف قرار داده است. شما با یک ابزار شخصی سازی شده برای کسب و کارهای مختلف روبرو هستید. مهمتر از همه اینکه پوشه داده‌های شما را برای خودش جمع آوری نمی‌کند و تنها برای توسعه کسب و کارتان استفاده می‌گردد. پوشه بر مبنای موقعیت جغرافیایی اعلان‌های برنامه ریزی شده‌ای را برای کاربران ارسال می‌نماید. تنظیم رویدادهای دلخواه به صورت اتوماتیک، کاربران را از وجود خدمات و محصولات شما آگاه می‌کند. با دو استراتژی تکمیلی analytics و targeting تمام فرایندهای مربوط به جذب مخاطب و افزایش تعامل را اجرایی می‌کند. این سرویس اتومیشن ایرانی توانسته به خوبی از عهده وظایف خود برآید و سرویس‌های متنوعی را آماده کند. به قول پوشه، کاربر رفته برمی‌گردد!

زمانی که مخاطب برای اولین بار از سایت شما بازدید می‌کند، می‌توانید اعلانی را به او نمایش دهید که آیا مایل است پیام های شما را از طریق نوتیفیکیشن دریافت کند یا خیر؟

در صورتی که کاربر اجازه دریافت دهد، در آینده هر زمان که بخواهید به او موردی را اطلاع رسانی کنید می‌توانید با طراحی یک پیام این کار را انجام دهید. در این سرویس نیازی نیست که کاربر برای مشاهده پیام وارد سایت‌تان شود، به محض این که کاربر وارد مرورگر خود شود اعلان شما را می بیند.

  1. نجوا

نجوا دو ساله که از دل فضای تبلیغات آنلاین بیرون آمده و تلاش‌های زیادی برای زیرساخت‌های جدید و بومی نموده است. کسب و کارهای آنلاین زیادی از طریق این سیستم مورد توسعه قرار گرفته‌اند و طبق تاکتیک اتومیشن مارکتینگ قدرت زیادی در فضای مجازی پیدا کرده‌اند. نجوا با تمرکز روی کاربران رها شده، میزان بازگشت را بهبود می‌دهند؛ این استراتژی از آنجا اهمیت دارد که معمولا سایت‌های زیادی روی جذب بازدیدکنندگان جدید کار می‌کنند و این مسئله را مورد غفلت قرار می‌دهند. بنابراین نجوا راه خود را جدا کرد و خدمات خود را به صورت تخصصی در زمینه توسعه ریتنشن مارکتینگ معطوف نمود. این سرویس اتومیشن ایرانی توانسته آثار خوبی از خود در فضای وب به جای بگذارید و با سایت‌های مختلفی کار کند.

نجوا در قدم اول به شما کمک می کند تا کاربرانتان را نگه دارید و پس از آن یک شبکه مشتریان همیشگی و وفادار بسازید. شما از طریق ابزارهای ارائه شده از سوی نجوا می‌توانید مستقیما به کاربرانتان متصل گردید تا پیام خود را به گوش آن‌ها برسانید. سرویس ارسال اعلان (Push Notification) و سرویس ایمیل مارکتینگ دو محصول اصلی نجوا می‌باشند که با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار گرفته است.

خدمات نجوا به انواع کسب و کار کمک کرده و شیوه تعاملی جدیدی را به وجود آورده است. همچنین به کاربران وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ابزاری عرضه می‌شود که از این طریق اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

  1. سگمنتینو

آنچه به عنوان اصول کاری در سگمنتینو معرفی شده می‌توان به نوآوری، خلاقیت و ایجاد یک فضای دوستانه کاری اشاره نمود. سگمنتینو از نیروهای پر انرژی تشکیل شده که روحیه کار گروهی بالایی دارند و اقدامات بسیار منسجمی ارائه ‌می‌دهند. این سرویس اتومیشن ایرانی با سرمایه‌گذاری دیجیکالا از سال ۹۸ با هدف خدمات به کسب و کارهای داخلی و خارجی فعالیت خود را آغاز نمود. سگمنتینو، پلتفرم هوشمند مارکتینگ اتومیشن بوده و با استفاده از دستورالعمل‌های هوش مصنوعی و روش‌های بدیع در جهت شناخت بهتر بازدیدکنندگان و یادگیری توانسته به راه‌حل‌های عالی برای اثرگذاری بر تجربه کاربری کاربران آنلاین چه در داخل کشور و چه خارج دست پیدا کند. سگمنتینو با همراهی کسب و کارهای نوپا و معرفی  محصولات و خدمات بهتر، در جهت افزایش سطح تعامل هدفمندتر با مشتریان و کاربران قدم‌های موثری برداشته است.

فعالیت در عرصه روش‌های جدید بازاریابی این امکان را برای سگمنتینو فراهم آورده که با بهره‌گیری مداوم از روش‌های نوین و استفاده از قابلیت‌های گسترده، جای پیشرفت و رشد را برای همگان باز کند. همینطور متخصصین بسیار خوبی را کنار هم قرار داده و اهداف بین المللی را در سر می‌پروراند که از این حیث نکته مهمی به حساب می‌آید.

در پایان

امیدواریم که مطلب ۶ سرویس اتومیشن ایرانی که می‌توانید از آن ها بهره ببرید مورد توجه شما قرار گرفته باشد، مالتینا بلاگ موضوعات مختلفی را در دل خود جای داده که هر کدام خواندنی می‌باشند. بخش اطلاعات عمومی پر شده از موضوعات متنوع که به افزایش دانش شما در زمینه های مختلف کمک می‌کند. با اشتراک گذاری این مطلب در رسانه‌های اجتماعی دوستان خود را از این موضوع جذاب آگاه کنید. در پایان نظرات خود را با درج کامنت در مورد مسائل مطرح شده با ما در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی:

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) چیست؟ ابزارهای بازاریابی دیجیتال کدامند؟

۱۰ مدرک معتبر دیجیتال مارکتینگ در دنیا که به صورت آنلاین می توانید بگیرید

اصول فروشندگی | چگونه یک فروشنده بهتر شویم؟