صنعت مدلینگ از دیرباز توجه افراد زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. خیلی از افراد به خصوص جوانان آرزو دارند مدل شوند و جلوی دوربین عکاسی ژست‌های مختلفی بگیرند و به زیبایی خود افتخار کنند، درست مثل کندال جنر. اما این کار سختی‌های مخصوص به خودش را دارد. این مدل‌ها بر روی صحنه فقط در حدود ۲ دقیقه را می‌روند و در این مدت حق صحبت کردن ندارند.

آن‌ها مجبور هستند در همین مدت کوتاه توانایی‌ها و استایل بی‌نظیر خود را به نمایش بگذارند و نظر طراحان معروف را به سمت خود جلب نمایند. آن‌ها برای انجام این کار آموزش‌های مخصوص از جمله راه رفتن را می‌بینند و باید برای حفظ تناسب اندام خود ورزش‌های سخت و خاصی را انجام دهند.

همچنین غذاهایی که باید مصرف کنند بسیار خاص و سالم است. هرگونه تغییر وزن در این شغل غیرقابل بخشش است و آن‌ها باید به ‌سرعت به وزن اولیه خود بازگردند. تمام این موارد عوامل و شاخص‌هایی است که مدل‌های حرفه‌ای را از مدل‌های آماتور و تازه کار متمایز می‌کند.

مدل‌های حرفه‌ای فراوانی در این حوزه فعالیت‌ می‌کنند اما فقط تعداد کمی از آن‌ها درآمد بالا و در عین حال محبوبیت زیادی دارند. در این‌‌جا قصد داریم خلاصه‌ای از زندگی‌نامه‌ی پولسازترین مدل سال ۲۰۲۰ را شرح دهیم. همان‌طور که انتظار می‌رود این شخص کسی نیست جز کندال جنر!

کندال جنر کیست؟

کندال نیکول جنر، ستاره‌ی اینستاگرامی و یکی از اعضای معروف خانواده‌ی کارداشیان و جنر است. نام میانی وی به احترام دوست مادرش نیکول براون سیمپسون که در سال ۱۹۹۴ به قتل رسید، انتخاب شده و بر روی او گذاشته شده است.

او برای اولین بار در برنامه‌ی تلویزیونی «پا به پای کارداشیان‌ها» ساخته‌ی مادرش دیده‌ شد. بنابراین معروف شدن او در چنین خانواده‌ای چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسید. در قسمتی از برنامه‌ی «پا به پای کارداشیان‌ها» به مادرش گفت آرزو‌ دارد که روزی مدل شود.

پدرش در ابتدا مخالف بود چون کندال فقط ۱۴ سال داشت و برای این کار بسیار جوان بود. با این حال از آن‌جایی که کندال زیبا، قد بلند و لاغراندام بود کریس جنر تصمیم‌ گرفت که او را به آژانس‌های معروفی که می‌شناخت معرفی ‌کند و وی با ارتباطاتی که با افراد مختلف داشت، توانست در این زمینه موفق شود.

بعد از آن مدلینگ بخش مهمی از زندگی‌اش شد و تصمیم گرفت که به مدرسه نرود و در خانه درس بخواند. در آن سن و سال عکس او روی مجله‌های بسیاری زیادی چاپ می‌شد و بسیاری از آن‌ مجلات با آژانس‌های معروفی همکاری‌ می‌کردند. سپس در تبلیغات «همیشه ۲۱» شرکت کرد و همکاری مشترکی با مدل‌های ویلهلمینا داشت. در سال ۲۰۱۰ به عنوان مدل بزرگسال شناخته ‌شد و عکس‌هایش در معروف‌ترین مجلات مد قرار گرفت.

کمی بعد کندال جنر به یکی از مدل‌های حرفه‌ای و ثروتمند در صنعت مد تبدیل شد. او نیز مانند خواهرانش فعالیت زیادی در فضای شبکه های اجتماعی دارد. کندال جنر بیشترین دنبال‌ کننده را به‌ عنوان مدل در اینستاگرام دارد و هرروزه هزاران نفر عکس‌های او را لایک‌ می‌کنند. همچنین ویدیوهایی درباره‌ی نحوه‌ی آرایش ‌کردن خود را با کاربران به اشتراک ‌می‌گذارد.

کندال جنر یک برند تجاری برای لاک ناخن و جواهرات و به همراه خواهرش کایلی، برند محبوب لباس Topshop را راه اندازی کرده است. همچنین برند معروف کیف و کفش نیز به نام Steve Madden’s Madden Girl متعلق به وی است. در سال ۲۰۱۶ ، او به عنوان چهره جدید Estée Lauder، برند آرایشی خود را نیز افتتاح کرد. همچنین در حال حاضر او با برند ویکتوریا سیکرت نیز در پروژه‌های زیادی همکاری ‌می‌‌کند و یکی از مدل‌های معروف این برند است.

بیشتر بخوانید: کایلی جنر| خرید لوازم آرایشی کایلی جنر و داستان راه اندازی این برند

کندال جنر و خانواده و دوران کودکی‌اش

کندال جنر متولد ۳ نوامبر ۱۹۹۵ در کالیفرنیای آمریکا است. مادرش کریس و پدرش بروس جنر است. کریس جنر کارآفرین و تهیه ‌کننده‌ی معروف برنامه‌های تلویزیونی است. بروس جنر در جوانی ورزشکار و قهرمان المپیک بود و در سال ۲۰۱۵ از کریس جدا شد و تغییر جنسیت داد. او اکنون نام خود را به کیتلین جنر تغییر‌داده ‌است.

کندال به همراه خواهرش کایلی و چهار خواهر و برادر ناتنی از ازدواج اول مادرش به همراه راب کارداشیان بزرگ ‌شد. خواهران ناتنی معروف او کیم، کلوئی و کورتنی کارداشیان هستند که آن‌ها نیز در برنامه‌ی خانوادگی‌شان بازی ‌می‌کنند و همگی معروف‌ هستند.

فرزندان پدرش از ازدواج های قبلی‌اش نیز کاساندرا، بورت، برندن و برودی جنر هستند.

کندال جنر در سال ۲۰۰۷ در برنامه‌ی تلویزیونی‌ «پا به پای کارداشیان‌ها» شرکت کرد.

در سال ۲۰۱۳ به عنوان محبوب‌ترین نوجوان برنامه‌های تلویزیونی جایزه ‌گرفت.

جالب است بدانید کندال جنر در نمایشگاه مد مارک جیکوبز برای اولین بار به عنوان مدل در سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرد.

این جوان ۲۴ ساله در ۱۴ سالگی با اجرای برنامه Rocker Baes فعالیت خود را شروع کرد. دو سال بعد عکس او روی جلد Teen Vogue بود و برای دونا کاران، ورا وانگ و ویکتوریا سکرت به عنوان مدل به فعالیت خود ادامه داد.

این مدل معروف از نظرات و پیشنهاد‌های کیم و کورتنی کارداشیان برای کارهای خود و همچنین انتخاب لباس و آرایش مناسب استفاده ‌می‌کند.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که کندال از تصمیم عجیب تغییر جنسیت پدرش نیز حمایت‌ کرده ‌است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع سبک های آرایشی ترند در دنیا در سال های اخیر

تبلیغات پپسی و تی‌شرت

کندال در آوریل سال ۲۰۱۷ تصمیم به همکاری در تبلیغات نوشابه‌ی پپسی گرفت. در این تبلیغ او با یک نوشابه‌ی پپسی بین معترضان به دولت و پلیس صلح برقرار‌ می‌کند. این ویدیوی تبلیغاتی به سرعت جنجالی شد و باعث اعتراض سیاه ‌پوستان زیادی شد. از این تبلیغ برداشت‌های ضد سیاه‌پوستی شد و به دنبال آن کندال را نژادپرست خواندند. این شرکت تا زمانی که با کندال قرارداد داشت به او اجازه‌ی مصاحبه و عذرخواهی از سیاه ‌پوستان را نداد.

فقط دو ماه بعد با حواشی جدیدی برای تبلیغات تی‌شرت‌‌هایی که محصول برند مشترکش با کایلی بود روبه‌رو شد. آن‌ها از تصاویری بر روی این تی‌شرت‌ها استفاده‌ کرده‌ بودند که نه تنها مشکلات نژادپرستانه داشت بلکه قوانین کپی‌ رایت را هم زیر پا گذاشته ‌بودند. بعد از این اتفاقات و واکنش کاربران مجبور به عذرخواهی ‌شدند و عکس‌های آن تی‌شرت‌ها را از شبکه‌های اجتماعی‌شان حذف ‌کردند.

دوستان معروف

فعالیت در عرصه‌ی مدلینگ آشنا شدن با مدل‌های معروف را نیز برای او به دنبال داشت. بهترین دوستش جی‌جی حدید و خواهرش بلا حدید است که ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. سلنا گومز نیز از  دوستان قدیمی او است. همچنین با کارا دلوین هم که به خاطر چشمان آبی و ابروهای زیبایش معروف است نیز صمیمی است.

زندگی شخصی کندال جنر

هواداران اشخاص معروف مشتاق دانستن همه‌ چیز درمورد زندگی آن‌ها هستند و هواداران این مدل معروف هم از این قاعده مستثنا نیستند. کندال برخلاف بقیه‌ی خواهرانش اطلاعات زیادی را درمورد زندگی عاطفی‌اش در اختیار همه قرار‌نمی‌دهد.

با این حال در سال ۲۰۱۲ شایعه شد که او با یکی از هم‌کلاسی‌هایش قرار می‌گذارد. در سال ۲۰۱۳ به مدت پنج ماه با هری استایلز قرارمی‌گذاشت البته رابطه آن‌ها دوام چندانی نداشت. شایعاتی نیز درمورد قرار‌گذاشتن او با جاستین بیبر و کارا دلوین وجود داشت که تایید‌ نشدند. همچنین رابطه‌ی او با راکی که رپر معروفی است و بسکتبالیست‌هایی مثل بلیک گریفین، بن سیمونز و دمین بوکر نیز افشا‌ شده ‌است.

هیچکس نمی‌داند که این مدل در حال حاضر با چه کسی قرار‌می‌گذارد اما منابعی از ارتباط  دوباره‌ی او با هری استایلز خبر ‌می‌دهند. هری استایلز خواننده‌ی معروف و عضو سابق گروه معروف «وان دایرکشن» است. این دو با وجود مشغله‌های زیادشان ملاقات‌های زیادی با هم دارند.

کندال جنر به عنوان پولساز‌ترین مدل

کندال در حال حاضر ثروتمند‌ترین مدل جهان است زیرا از ۱۴ سالگی با برند‌های معروفی کار‌کرده‌ است و تجارب زیادی به دست آورده است. میزان دارایی او براساس منابع اینترنتی ۳۰ میلیون دلار است. بعد از او به ترتیب جی‌جی حدید، کارا دلوین، جوآن اسمالز، کارلی کلوس و بلاحدید ارزشمند‌ترین مدل‌های جهان هستند.

ویژگی‌های ظاهری

قد کندال ۱۷۸ سانتی‌متر و وزنش ۵۹ کیلوگرم است. رنگ طبیعی موها و چشمانش قهوه‌ای تیره است. برای کندال اهمیت تغییر ظاهرش فراتر از شغلش است. هوادارانش بار‌ها شاهد تغییر مدل موها و لباس‌های او بوده‌اند. او در ترند شدن عینک‌های فریم باریک در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نقش زیادی داشت. او از دیگر خواهرهایش قد بلندتر است.

متاسفانه همیشه لوازم آرایشی نمی‌توانند همه‌ی مشکلات پوستی را پنهان ‌کند. پوست این مدل معروف جوش‌های زیادی دارد و همواره با وجود آن‌ها احساس بدی نسبت به ظاهر خودش ندارد.

کندال جنر و فعالیت‌های خیریه‌اش

کندال همیشه زمان و پول زیادی را صرف فعالیت‌های خیریه‌های فراوانی می‌کند. از سال ۲۰۱۳ تصمیم‌ گرفت لباس‌های گران ‌قیمت خود را در حساب e-bay خود بفروشد و هزینه را به خیریه بدهد. در سال ۲۰۱۴ برای کمک به مردم بی‌خانمان به خیریه‌ی رابین ‌هود رفت. او در کمپین کودکان نیازمند BBC به همراه همکارانش شرکت ‌کرد و تی‌شرت‌هایی را برای حمایت‌ از آن‌ها طراحی ‌کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۲+۱ سلبریتی غیر مسلمان با پوشش اسلامی و حجاب

فعالیت‌های دیگر کندال جنر

کندال جنر علاوه بر برنامه‌ی خانوادگی‌اش تجربه‌های تلویزیونی دیگری نیز داشته ‌است و سعی کرده تا ارتباطش را با مخاطبان خود حفظ ‌کند. همچنین در نوشتن رمان نیز تجربه دارد و رمان “شهر ایندرا” اثر ادبی مشترک او با خواهرش کایلی است. هرچند این رمان تجربه‌ی چندان موفقی نبود اما اولین تجربه‌ی این دو خواهر در رمان‌نویسی بود. همچنین کندال و کایلی نیز مانند سایر اعضای خانواده‌شان با وجود سن کمشان تجربه‌های زیادی را در زمینه‌ی کارآفرینی و عرضه‌ی محصولات برند خودشان دارند.

با وجود اینکه این مدل معروف خانواده‌ی مشهوری دارد و اخبار و حواشی اعضای خانواده‌اش در سراسر جهان برای مردم اهمیت دارد او سعی‌ کرده که ثابت‌ کند صرف نظر از شهرت خانواده‌اش به صورت مستقل نیز فرد موفقی است.

البته فعالیت‌ها و تجربیات او در صنعت مدلینگ نیز نشان ‌داده که کندال یک مدل حرفه‌ای و ارزشمند است. تجربیات کارآفرینی و محبوبیت متفاوتش نسبت به خواهرانش بین بینندگان نیز نشان ‌دهنده این است که او در شغل و زندگی خود به نوعی از بقیه‌ی خواهرانش موفق‌تر ‌بوده ‌است.

سال گذشته، کندال جنر مصاحبه‌ای با مجله عشق انجام داد. در این مصاحبه، کندال گفته بود ، “از همان ابتدا من برای کارم انتخاب های فوق‌العاده‌ای داشتم و این مسئله نشان ‌دهنده این است که من چه چشم‌اندازی را برای خود در نظر گرفته‌ام. من هرگز مانند سایر دختران و مدل‌ها فعالیت نکرده‌ام. کارهای من اندک ولی باکیفیت بوده‌اند:

پس از اینکه مجله Love این نقل قول را در صفحه اینستاگرام خود قرار داد، سایر مدل‌ها از سراسر جهان از این اظهار نظر کندال جنر بسیار خشمگین و ناراحت شدند. بسیاری از مدل‌ها می‌گفتند که دلیل فعالیت زیاد آن‌ها برای نشان دادن خود و معرفی خود به دنیای مد و فشن است. آن‌ها هیچ کدامشان مانند کندال جنر امکانات مالی خانوادگی خوبی نداشتند تا دستشان در انتخاب کارها و طراح‌هایشان باز باشد.

پس از واکنش شدید به اظهار نظر وی، کندال جنر در توییتر خود توضیحاتی را سریعا منتشر کرد. وی در یکی از توییت‌ها گفته بود که سخنان وی تغییر داده شده و این متن اصلی صحبت‌های او نبوده است. وی بعداً توئیت دیگری را ارسال کرد که در آن گفته بود از همه مدل‌ها و دختران همسن و سالش عذرخواهی می‌کند و قصد بی‌احترامی به کسی را نداشته است.

بیشتر بخوانید: تعریف زیبایی در کشورهای مختلف جهان

چند نکته جالب درباره کندال جنر

برخلاف سایر اعضای خانواده که علاقه بسیار زیادی به استفاده از اکستنشن موها دارند، کندال جنر به هیچ عنوان از این مورد استفاده نمی‌کند و اکثر اوقات استایل موهایش طبیعی به رنگ مشکی و فرق وسط است. او با یک انتخاب هوشمندانه به جای مصنوعی نشان دادن چهره خود توجه بیننده و مخاطب را به سمت زیبایی طبیعی اندام و صورتش جلب می‌کند.

استفاده از کاپشن های اورسایز، باف‌های اورسایز در فصل زمستان، کت و شلوارهای هم ‌رنگ و عینک‌های باریک گربه‌ای از ویژگی‌های استایل او است که وی را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند.

تعداد فالورهای این مدل جذاب و معروف در اینستاگرام ۹۲ میلیون نفر است. او از همین طریق و تبلیغات در اینستاگرام توانسته درآمد بسیار خوب و بالایی را برای خود به دست ‌آورد.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با کندال جنر آشنا کردیم. بیوگرافی او را شرح دادیم و شما را با فعالیت‌های خیریه‌اش و دوستان نزدیکش آشنا کردیم. بسیاری از افراد از مطالعه زندگی شخصی افراد مشهور لذت می‌برند. به همین دلیل ما در این مطلب اطلاعات جالبی در مورد این مدل مشهور و گران‌قیمت جمع آوری کردیم. شما در مورد کندال جنر چه اطلاعاتی دارید که ما در این مطلب ذکر نکرده‌ایم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

thethings و biography و ۲۴smi