بهترین پرینترهای سه بعدی بر اساس قیمت، کارایی و کیفیت چاپ

پرینترهای سه بعدی

پرینترهای سه بعدی، آینده تکنولوژی‌های روز دنیا را تشکیل می‌دهند. این پرینترها دیگر تنها در داستان‌های علمی-تخیلی وجود ندارد بلکه بیشتر از هر زمان دیگری در دسترس هستند. در صورت داشتن یک کسب و کار خاص یا پول کافی برای خرید یک پرینتر سه بعدی، سود بسیار زیادی به دست خواهید آورد. با توجه به مزایایی که پرینترهای سه بعدی به همراه دارند، اکنون بهترین زمان برای خرید یکی از آن‌هاست. از این پرینترها می‌توان برای کامل کردن یک محصول، ساخت لوازم یدکی یا حتی وسایل ضروری برای خانه، دفتر کار و کارگاه استفاده کرد. 

بهترین پرینترهای سه بعدی از میان گزینه‌های برتر از نظر قیمت، اندازه، عملکرد و همچنین مورد استفاده انتخاب می‌شوند. به یاد داشته باشید که پرینترهای سه بعدی گران‌تر برای مصارف حرفه‌ای به کار می‌روند. در این مقاله، به بررسی برخی از بهترین پرینترهای سه بعدی خواهیم پرداخت. کافی است مدل مورد نظر خود را انتخاب کرده و به راحتی آن را با خرید از سایت آمازون خریداری کنید.  

1- پرینتر سه بعدی Anycubic مدل Photon Mono

بهتزین پرینتر سه بعدی، پرینتر Anycubic مدل Photon Mono

اگر به دنبال خرید بهترین پرینتر سه بعدی هستید، Anycubic مدل Photon Mono بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این پرینتر از جمله رزین پرینترهای ارزان ولی بسیار کاربردی است. از این پرینترها بیشتر به عنوان فناوری طراحی سریع نمونه اولیه با کیفیت بسیار بالا و برابر با محصول تولید شده در کارخانه‌ها استفاده می‌شود. نکته قابل توجه در مورد این رزین پرینترها این است که کار کردن با رزین مایع کمی دشوار است.

به همین دلیل، این پرینترها هم به طرح موضوعی و هم نور فرابنفش قابل حمل بسیار کاربردی نیاز دارند. از ویژگی‌های اصلی این پرینتر می‌توان به نمایشگر LCD مونوکروم اشاره کرد که موجب افزایش سرعت چاپ می‌شود. پرینتر سه بعدی Anycubic مدل Photon Mono در میان علاقمندان به بازی‌های تخته‌ای که به دنبال چاپ مینیاتورها می‌گردند، بسیار محبوب است. نکته قابل توجه در مورد این مدل از پرینترهای سه بعدی، قیمت نسبتاً مناسبشان است که گاهی اوقات می‌توان آن‌ها را با پرداخت کمتر از 200 دلار نیز تهیه کرد. 

مشاهده و خرید

2- پرینتر سه بعدی Monoprice Select Mini V2

پرینتر سه بعدی Monoprice Select Mini V2

این مدل از پرینتر سه بعدی بهترین گزینه برای افراد تازه‌کار است. علیرغم قیمت پایین، پرینتر Monoprice Select Mini V2 تمامی ویژگی‌هایی که از یک پرینتر انتظار می‌رود را شامل می‌شود. کیفیت و سرعت چاپ این پرینتر فوق‌العاده است. علاوه بر این، اندازه آن به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند بر روی هر میزی جا شود. به همین دلیل، محبوبیت بسیار زیادی در میان علاقمندان به پرینترهای سه بعدی دارد. پرینتر Monoprice Select Mini V2 با فیلامنت‌های مختلفی از جمله PLA یا ABS و همچنین مواد دیگری مانند چوب، فلز و فولاد سازگاری دارد.

با این وجود، اگر برای اولین بار از این پرینتر برای چاپ سه بعدی استفاده می‌کنید، شاید گیج‌کننده به نظر رسد. اما با کمی سعی و خطا می‌توان بهترین محصولات نهایی را در کمترین زمان ممکن چاپ کرد. هنگام خرید پرینتر Monoprice Select Mini V2 به یاد داشته باشید که فیلامنت اضافی آن را نیز خریداری کنید زیرا رول نمونه موجود در بسته‌بندی را خیلی زود مصرف خواهید کرد. برخلاف بسیاری از پرینترهای سه بعدی ارزان قیمت بازار، بخش اعظمی از این پرینتر در کارخانه مونتاژ شده است. 

مشاهده و خرید

 

3- پرینتر سه بعدی Monoprice 133820 Voxel

پرینتر سه بعدی Monoprice-133820-Voxel

پرینتر سه بعدی Monoprice 133820 Voxel یک توازن عالی میان قیمت مناسب، کارایی بالا و کیفیت چاپ است. راه‌اندازی این پرینتر بسیار ساده است به طوری که می‌توان در کمتر از 30 دقیقه پس از باز کردن جعبه و جمع‌آوری قطعات، آن را آماده چاپ کرد. پرینتر سه بعدی Monoprice 133820 Voxel امکان جابه‌جایی سریع نازل (کمتر از 20 دقیقه) را فراهم می‌سازد. این مدل از پرینترهای Monoprice بسیار کاربرپسند، منحصر به فرد و مناسب افراد تازه‌کار هستند و یکی از بهترین پرینتر های سه بعدی باز به حساب می آیند. تنها با زدن یک دکمه بر روی صفحه نمایشگر، سیستم تراز کردن این پرینتر فعال می‌شود. این پرینتر مجهز به حافظه داخلی 8 گیگابایتی، پورت USB، رادیو وای فای با هات اسپات و دوربین تعبیه شده برای مشاهده فرآیند چاپ است. 

مشاهده و خرید

4- پرینتر سه بعدی Comgrow Creality Ender 3 با رزومه چاپ 220x220x250mm

بهترین پرینتر سه بعدی Comgrow Creality Ender 3

این مدل از پرینتر نیز جز رزین پرینترها محسوب می‌شود. پرینتر Comgrow Creality Ender 3 توانایی چاپ ریزین حتی پس از قطعی برق یا خرابی را دارد. نصبی و راه‌اندازی آن نیز بسیار ساده و کاربرپسند است. این پرینتر دارای چندین قطعه جدا از هم است که برای سرهم‌بندی آن‌ها به 15 تا 20 دقیقه زمان نیاز است. پرینتر سه بعدی Ender 3 از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار است که کارایی و کیفیت چاپ بالایی را به همراه دارد.

طراحی V شکل پرینتر Comgrow Creality Ender 3 به همراه چرخ‌های به روز موجب شده است تا پرینتر کاملاً بدون سر و صدا کار کند و مقاوم باشد. این پرینتر دارای منبع توان محافظت شده است به طوری که منبع در کمتر از 5 دقیقه به دمای 110 درجه سانتیگراد می‌رسد. تمام مولفه‌های کلیدی این پرینتر قبل از تحویل به مشتری تست می‌شوند؛ بنابراین، گارانتی فنی درازمدت دارد. 

مشاهده و خرید

5- پرینتر سه بعدی Easythreed Nano Mini 3D Printer

بهترین پرینتر سه بعدی Easythreed Nano Mini 3D Printerپرینتر سه بعدی Easythreed Nano Mini 3D Printer یک پرینتر قابل حمل عالی است که می‌توان آن را به راحتی با خود جابه‌جا کرد. اندازه کوچک و همچنین وزن آن موجب سهولت در حمل و نقل شده است. تمام سنگینی این پرینتر در قسمت پایینی آن متمرکز شده است. به همین دلیل، بسیار مستحکم است و هنگام چاپ به راحتی حرکت نمی‌کند.

این پرینتر برای افراد تازه‌کار و همچنین کودکان علاقمند به چاپ سه بعدی، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. این پرینتر با وجود کمبودها و مشکلاتی که به همراه دارد، به خوبی پرینترهای دیگر عمل می‌کند. علاوه بر این، برای پرینتر Easythreed Nano Mini 3D Printer می‌توان گزینه‌های دیگری غیر از فیلامنت PLA را نیز بکار برد. 

مشاهده و خرید

6- پرینتر سه بعدی  LABISTS Auto Leveling 3D Printer 

بهترین پرینتر سه بعدی LABISTS Auto Leveling 3D Printer 

پرینتر سه بعدی LABISTS Auto Leveling دارای آشکارساز سطح بالا است که به خوبی مشکل مربوط به هم‌ترازی را برطرف می‌کند. این پرینتر قادر است داده‌های 25 نقطه مختلف را در کمتر از 5 دقیقه برای کالیبراسیون خودکار جمع‌آوری کند. این پرینتر نیز از جمله رزین پرینترها محسوب می‌شود که می‌تواند حتی پس از قطع برق یا فیلامنت PLA نیز چاپ سه بعدی را ادامه دهد.

پرینتر LABISTS Auto Leveling به راحتی قابل نصب و راه‌اندازی است. حتی افراد تازه‌کار نیز می‌توانند در کمتر از 5 دقیقه اجزای آن را به هم وصل کنند. این پرینتر از فیلامنت‌های PLA، ABS و HIPS پشتیبانی می‌کند. همچنین، با سیستم‌های مک و ویندوز سازگاری کامل دارد. امکان اتصال کابل USB و TF CARD نیز وجود دارد. 

مشاهده و خرید

7- پرینتر سه بعدی TTLIFE Mini 3D Printer

بهترین پرینتر سه بعدی، TTLIFE-Mini

پرینترهای سه بعدی TTLIFE Mini 3D Printer دارای اندازه چاپ 100*100*100 میلی‌متری است و از فیلامنت‌های PLA و TPU پشتیبانی می‌کند. دقت 0/1 میلی‌متری آن موجب کیفیت بالای چاپ شده است. این پرینتر، گزینه ایده‌آلی برای کودکان و تازه‌کارانی است که از ساخت محصولات دست‌ساز لذت می‌برند و به دنبال پرورش قدرت تجسم و درک خود هستند.

پرینتر TTLIFE Mini 3D Printer از سه قطعه مجزا تشکیل شده است. با استفاده از ویدیو راهنما می‌توان این پرینتر را در کمتر از 5 دقیقه راه‌اندازی و سرهم‌بندی کرد. اندازه قطر رول‌های فیلامنت این پرینتر تا 15 سانتی‌متر است. این پرینتر به گونه‌ای ساخته شده است که حتی کودکان نیز بتوانند به راحتی با آن کار کنند. ساختار و بدنه پرینتر سه بعدی TTLIFE Mini 3D Printer بسیار مقاوم و محکم است. سر و صدای حاصل از آن کمتر از dB 60 است. بنابراین، مزاحمتی برای استراحت یا کار دیگران ایجاد نمی‌کند. 

مشاهده و خرید

8- پرینتر سه بعدی Geeetech – GIANTARM A10T Upgraded 

پرینتر سه بعدی Geeetech - GIANTARM A10T Upgraded 

پرینتر سه بعدی Geeetech A10T با استفاده از صفحه کنترل GT2560 منبع باز، اشیا با رنگ مخلوط را ارائه می‌دهد و نتایج حاصل از چاپ سه بعدی را بهبود می‌بخشد. با حفظ عملکرد خوب پرینترهای سه بعدی Geeetech، هدف آن ارائه چاپ با کیفیت و تجربه پرینت رضایت‌بخش است. طراحی مدولار شده‌ی این پرینتر سه بعدی، تجربه مونتاژ آسان‌تری را برای شما فراهم می‌کند.

ترکیب کلاسیک آن با رنگ آبی و مشکی، سادگی و برتری را به مخاطب القا می‌کند به طوری که کاملاً متعهد به محصولات با کیفیت Geeetech است. دقت پرینت 0/1 میلی‌متری آن موجب چاپ سطوح صاف، زاویه‌های بدون نقص و ساختارهای محکم می‌شود. به علاوه، پرینتر سه بعدی Geeetech A10T دارای آشکارساز فیلامنت است و قابلیت چاپ رزین را دارد. چرخ‌های V شکلی که روی هر محور قرار دارند، از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند. به همین دلیل است که این پرینتر بسیار بی سر و صدا کار می‌کند. 

مشاهده و خرید

9- پرینتر سه بعدی Lotmaxx Shark

پرینتر سه بعدی Lotmaxx Shark

پرینترهای سه بعدی Lotmaxx Shark، بدنه کاملاً فلزی دارند و به همین دلیل، بسیار محکم و مقاوم هستند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این پرینتر می‌توان به مونتاژ بیش از %95 از اجزای اصلی آن اشاره کرد. به طوری کلی نصب و راه‌اندازی کامل این پرینتر تنها حدود 5 تا 10 دقیقه به طول می‌انجامد. به منظور افزایش عملکرد کنده‌کاری لیزر می‌توان از کیت‌های لیزری برای پرینتر Lotmaxx Shark استفاده کرد.

این پرینتر امکان کنده‌کاری بر روی طیف وسیعی از مواد از جمله چوب، پلاستیک، چرم، رزین، PVC، کاغذ و غیره را فراهم می‌سازد. پرینتر Lotmaxx Shark مجهز به اکسترودر تماماً فلزی است که از چاپ با فیلامنت‌های رنگارنگ بر روی یک نازل پشتیبانی می‌کند. هر اکسترودر دارای دو چرخ‌دنده فلزی است که موجب بهبود عملکرد تغذیه می‌شوند. این پرینتر به طور خودکار فیلامنت‌ها را تعویض می‌کند تا بتوان به راحتی مدل‌های رنگارنگی را تولید کرد. 

مشاهده و خرید

10- پرینتر سه بعدی FlashForge 3D Printer Creator Pro 2

پرینتر سه بعدی FlashForge 3D Printer Creator Pro 2

پرینتر سه بعدی Creator Pro 2 گزینه عالی برای تازه‌کارانی است که به دنبال کیفیت خوب و عملکرد بالا هستند. این پرینتر سازگاری کاملی با طیف وسیعی از فیلامنت‌ها از جمله PLA، ABS، ABS Pro، PVA و HIPS دارد. به علاوه، این پرینتر دارای دو اکسترودر کاملاً مستقل از هم است. به این ترتیب، چاپ دو ماده بر روی یک شی امکان‌پذیر می‌شود. این مدل از پرینترهای شرکت FlashForge همچنان از بدنه‌های فلزی برای حفظ استحکام در همگام چاپ استفاده می‌کند.

محفظه چاپ کاملاً بسته آن موجب کاهش تاثیرات محیطی بر روی نتیجه نهایی می‌شود. به منظور دقت بیشتر چاپ، پرینتر سه بعدی Creator Pro 2 از کالیبراسیون اکسترودر پشتیبانی می‌کند. سر و صدای ایجاد شده از این پرینتر کمتر از dB 55 در نظر گرفته می‌شود. رابط صفحه نمایش آن نیز بسیار کاربردی است به طوری که تمام ویژگی‌های مورد نیاز هنگام چاپ را به نمایش می‌گذارد. 

مشاهده و خرید

کلام آخر

محبوبیت پرینترهای سه بعدی هم در کسب و کارهای مختلف و هم مصارف خانگی روز به روز افزایش می‌یابد. با توجه به تنوع بسیار زیاد این پرینترها، هنگام خرید باید به نکات مختلفی از جمله مورد استفاده توجه شود. در این مقاله از مالتینا بلاگ سعی شد تا بهترین پرینترهای سه بعدی ارائه شود. می‌توانید این مقاله را از طریق شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لینک منبع: cnet.com