اکثر ما خانم‌ها به صورت روزانه و در طول هفته احتیاج به آرایش و استفاده از لوازم آرایشی داریم. آرایش به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ظاهر شوید. امروزه بیشتر محصولات آرایشی زنانه محور هستند. همچنین، انواع مختلفی از آرایش وجود دارد که برای انواع پوست و رنگ پوست مناسب است. سبک به معنای شیوه انجام آرایش است که به تقسیم رنگ‌ها در صورت می‌پردازد. سبک‌‌های آرایشی را می‌توان بر اساس نحوه استفاده از رنگ‌ها و همچنین توازنی که بین اجزای صورت ایجاد می‌کنند تقسیم‌ بندی کرد.

صنعت آرایش نیز همچون صنایع دیگر مانند پوشاک و تکنولوژی هر ساله شاهد اراپه روندی جدید برای کارآمد تر شدن است. در سال های اخیر آرایش های ساده بیشتر مورد استقبال بوده اند و ترند شده اند. در ادامه این مطلب با ترندهای آرایشی سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: تعریف زیبایی در کشورهای مختلف جهان

ترندهای آرایشی ۲۰۱۹

آرایش ساده و no makeup look

آرایش‌های زیاد و غلیظ که چهره شما را خیلی تغییر می‌دهد مورد علاقه و خوشایند همه افراد نیست. از سال ۲۰۱۹ نوعی از آرایش که چهره واقعی شما را همانگونه که هست نشان دهد بسیار ترند شده است. بیشتر آرایشگران تاکید می‌کنند که سبک آرایشی no makeup look در سال ۲۰۲۱ نیز بسیار ترند و پرطرفدار خواهد بود.

ریمل مژه و ابرو

یکی دیگر از نکات مهم در آرایش صورت، آرایش صحیح مژه و ابرو است. استفاده از ریمل مژه و ابرو در طبیعی نشان دادن آن‌ها بسیار تاثیرگذار است. شما می‌توانید از ریمل‌های مژه و ابرو در رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

البته کندال جنر می‌‌گوید استفاده از رنگ‌هایی مانند قرمز و نارنجی آرایش شما را غیر طبیعی نشان می‌دهد و بهتر است از این رنگ‌ها استفاده نکنید. استفاده از رنگ‌های نود و ملایم در طبیعی نشان دادن صورت شما نقش به سزایی دارند.

ترندهای آرایشی ۲۰۲۰

هاشور ابرو

همانطور که می‌دانید آرایش ابروها بر روی آرایش صورت شما بسیار تاثیر گذر است. یکی از ترندهای آرایشی در سال ۲۰۲۰ آرایش طبیعی ابروها بود و طرفداران بسیار زیادی داشت. امروزه بیشتر آرایشگران از قلم‌های نازک برای آرایش ابرو استفاده می‌کنند تا بتوانند تا حد ممکن آرایش طبیعی را روی صورت اجرا کنند.

در حال حاضر دیگر ابروهای بسیار آرایش شده یا به اصطلاح بسیار پررنگ، ترند نیست و از آن ستقبال نمی‌شود. بهتر است از برس زاویه‌دار و نازک برای آرایش ابروهایتان استفاده کنید. همچنین استفاده از صابون‌های ابرو نیز در طبیعی نشان دادن ابروها بسیار موثر خواهد بود.

پوست سالم و شفاف

هولم توضیح می‌دهد: “آرایش خود را روی پوست تمیز انجام دهید. برای شاداب و براق نگه داشتن پوست خود، از قطره‌های تقویت کننده و روشن کننده مانند Cover FX و پس از آن Cover FX Power Play Concealer  و یا Foundation  استفاده کنید.

آرایش‌های براق

استفاده از آرایش‌های براق و جسورانه از سال ۲۰۱۹ شروع شد و تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشت. استفاده از سایه‌ها و یا خط چشم‌های براق بسیار زیبا است و در سال ۲۰۲۱ نیز پرطرفدار خواهد شد.

یکی از نکاتی که در ترندهای آرایشی سال ۲۰۲۰ بسیار به چشم می‌خورد استفاده از رنگ‌های ملایم مانند صورتی و هلویی است.

رنگی که در سال ۲۰۲۰ بیشتر انتظار دیدنش را داشتیم، رنگ آبی بود. این به گفته کلسی دینیهان، آرایشگر مشهور و مشاور هنری لوراک است. پنتون اعلام کرد که آبی کلاسیک رنگ سال ۲۰۲۰ است.

ترندهای آرایشی ۲۰۲۱

قطعا ترندهای آرایشی در سال ۲۰۲۰ با ۲۰۲۱ بسیار متفاوت خواهد بود. ترندهای جدید قطعا شما را بسیار زیباتر و جذاب‌تر خواهد کرد.

از آنجا که امسال تمامی جلسات و کنفرانس‌های مربوط به مد و زیبایی مجازی و آنلاین برگزار شد، به نظر می‌رسد که مدل موها و آرایش‌ها خلاقانه‌تر از همیشه بوده است. حتی استفاده از ماسک نیز در نوع آرایش افراد تاثیر گذاشته است.

یکی از نکات مهم در زمینه آرایش، مراقبت از پوست و رسیدگی درست است. آرایشگر و چهره ‌پرداز حرفه‌ای Bobbi Brown، می‌گوید یکی از مهم‌ترین نکات در ترند آرایشی پوست تمیز، مرطوب و طبیعی است.

نکته مهم در زمینه آرایش در سال ۲۰۲۱ داشتن پوست طبیعی و شفاف است. به جای تغییر یا دستکاری صورت خود، پوست خود را زیبا و تمیز کنید و روی زیبایی‌های طبیعیتان تمرکز نمایید.

در ادامه بزرگ‌ترین ترندهای آرایشی سال ۲۰۲۱ را بیان می‌کنیم.

۱.ترند آرایشی چشم اسموکی

بله وقت آن رسیده است که برای آرایش چشم خود از سایه‌های خاکستری و تیره استفاده کنید. معمولا افراد با این نوع سایه‌ها، به صورت مات آرایش می‌کنند. اما اگر شما فرد ریسک ‌پذیرتر و جسورتری هستید می‌توانید آرایش‌‌های براق را نیز با این نوع سایه‌ها امتحان کنید.

۲. هاشور ابرو

هاشور ابرو راهی عالی برای آرایش ابرو، پرتر و زیباتر نشان دادن آن است.

۳. رژلب قرمز

لب‌های قرمز یک ترند آرایشی است که همیشه طرفداران خاص خودش را دارد. فقط هنگامی که رژلبی را انتخاب می‌کنید، توجه کنید که مانند رژلب‌های مک ماندگاری طولانی مدتی داشته باشند.

۴. پوست درخشان

امروزه داشتن پوست درخشان یکی از بزرگترین ترندهای آرایشی است. خوشبختانه در حال حاضر داشتن پوست درخشان کار سختی نیست. البته این موضوع به رنگ پوست شما بستگی دارد و دومین عامل مهم این است که چقدر در بدنتان ویتامین دی دارید.

۵.ترندهای آرایشی و استفاده از رنگ‌ها

استفاده از طیف رنگی در سال ۲۰۲۱ بسیار زیاد خواهد بود. این طیف رنگی حتی شامل رنگ‌های صورتی، زرد و نارنجی نیز هست.

۶. پوست مرطوب

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید زیرا در سال ۲۰۲۱ داشتن پوست مرطوب و سالم بسیار  با اهمیت است.

۷. رژلب به رنگ نود

راشل هاردی، آرایشگر ارشد NARS، می‌گوید: “ترند مورد علاقه من در سال ۲۰۲۱ استفاده از رژلب‌های به رنگ نود و حفظ لطافت لب است.”

۸. آرایش چشم براق

امسال به جای استفاده از آرایش مات بهتر است از سایه‌های براق و زیبا برای چشمان خود استفاده کنید.

۹. خط چشم گربه‌ای

جالب است بدانید خط چشم گربه‌ای در سال ۲۰۲۱ بسیار پر طرفدار خواهد بود. پس فقط مثل همیشه از خط چشم مشکی استفاده نکنید. شما می‌توانید رنگ‌های آبی روشن، صورتی و حتی قرمز یا نارنجی را نیز امتحان کنید.

۱۰. استفاده از خط چشم نازک

کشیدن یک خط چشم نازک پشت پلک‌هایتان آرایش زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید برای این مورد از خط چشم‌های برند دیور الهام بگیرید.

بیشتر بخوانید: کایلی جنر| خرید لوازم آرایشی کایلی جنر و داستان راه اندازی این برند

 

همانطور که تا اینجا گفته شد آرایش های طبیعی جایگاه ویژه ای در سال های اخیر پیدا کرده است. به همین خاطر در پایان این مقاله به اراپه ترفند هایی برای طبیعی تر نشان دادن آرایش می پردازیم.

ترفندهای برای طبیعی‌تر نشان دادن آرایش

صورت خود را تمیز و مرطوب کنید

مهم‌ترین نکته برای داشتن یک آرایش خوب داشتن پایه خوب است. شما هیچ وقت نقاشی روی بوم کثیف را شروع نمی‌کنید، بنابراین قبل از شروع آرایش از تمیز و مرطوب بودن پوست خود اطمینان حاصل کنید. مرطوب کننده‌های سبک محبوب‌تر هستند.

از محصولات سبک‌تر استفاده کنید

برای داشتن ظاهری طبیعی پوست در طول روز، داشتن رنگ طبیعی در عین حال براق و سبک توصیه می‌شود. بهتر است از یک محصول با پایه آب مانند Burberry Fresh Glow Gel Stick استفاده کنید.

از کانسیلر فقط زیر چشم استفاده کنید

برای اینکه زیر چشمان شما طبیعی به نظر برسد، شما می‌خواهید سایه‌ای را که مژه‌های پایینی شما ایجاد می‌کند را حفظ کنید. برای این کار بهتر است از یک کانسیلر باکیفیت برای فقط برای زیر چشم استفاده کنید. دقت کنید که کانسیلر را کمی با فاصله از چشم بزنید. از کانتور و رژگونه روشن استفاده نکنید.

به جای کانتور سنگین یا رژگونه روشن از سایه‌ای که کمی خاکستری است استفاده کنید. برای انجام این کار از برس رژگونه زاویه دار استفاده و آن را روی گونه‌ها و در امتداد استخوان گونه بزنید.

چروک‌های ریز چشم را بپوشانید

با استفاده از همان سایه و یک براش، سایه را روی چین و چروک چشم خود بمالید. بعد از آن خط چشم خود را بکشید ولی برای اینکه چشمانتان طبیعی‌تر به نظر برسد خط چشم را روی خط مژه بکشید.

داخل ابروهای خود را پر کنید

در ترند جدید آرایشی پیشنهاد می‌شود که به جای پودر یا مداد از قلم‌‌های مخصوص برای طبیعی‌تر جلوه دادن ابرو استفاده کنید.

با استفاده از انگشت رژ لب بزنید.

به جای استفاده مستقیم از رژ لب بهتر است رنگ را بر روی انگشت خود بمالید و آن را روی لب‌ها بکشید تا بیش از حد روی لب کشیده نشود.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با ترندهای آرایشی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ آشنا کردیم. همان طور که متوجه شده‌اید سبک آرایش‌ها به سمت نود پیش می‌روند. تمرکز اصلی روی شفافیت پوست، رژ کمرنگ و آرایش ملایم چشم‌ها است. در آینده مطلبی تحت عنوان نحوه آرایش نود منتشر خواهیم کرد. همراه مالتینابلاگ باشید و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

thelist, marieclaire, cosmopolitan, whowhatwear, cosmetize, justbobbi, metdaan