تعریف زیبایی در کشورهای مختلف جهان

تعریف زیبایی و مفهوم آن بسیار متفاوت است. زیبایی می‌تواند یک مفهوم، یک محصول، یا حتی یک سنت خاص یا یک ورزش باشد. نکته‌ی مهم این است که با  تغییر مختصات جغرافیایی این تغییر مفاهیم بیشتر و بیشتر می‌شود.

فهرست مطالب

هر فرهنگ از زیبایی منحصر به فرد و مخصوص به خود برخوردار است و باعث می‌شود مثلا هنرپیشه‌گان ‌مطرح و زیبا هالیوودی در مناطق دیگر خاص و جذاب به نظر نرسند. برخی از کشورها شیوه‌های زیبایی شناسی و معیارهای زیبایی را در محدوده‌ی کوچکی‌ می‌دانند. در حالی که برخی دیگر معیارهای زیادی را برای زیبایی در نظر می‌گیرند. به عبارت دیگر معیارهای زیبایی و کمیت موارد مورد نظر در هر فرهنگ فرق می‌کند.

زیبایی

معیار و تعریف زیبایی در کشورهای مختلف

در فرانسه زیبایی طبیعی تعریف زیبایی است

اگر به کشور فرانسه سفر کنید حتما متوجه خواهید شد، در فرانسه بدون آرایش بیرون رفتن برایتان بسیار راحت است. این کشور جایی است که زیبای طبیعی به جای زیبایی‌های غیر عادی و آرایش کرده قابل احترام است.

در این کشور خانم‌ها با ظاهر طبیعی بسیار قابل احترام هستند. در ایالات متحده ما افراد مشهور را می‌بینیم که آرایش می‌کنند اما این برخلاف کاری است که یک زن فرانسوی انجام می‌دهد. زنان فرانسوی به پوست صورت بسیار اهمیت می‌دهند داشتن پوست صاف و براق یکی از معیارها و تعریف زیبایی در این کشور است. از این رو زنان فرانسوی با روش‌های طبیعی و مراقبت از پوستشان روند پیری را نیز در پوست صورت کاهش می‌دهند.

تعریف بایی در فرانسه

چاقی و انحنای بدن معیاری از زیبایی در آفریقا

انحنای بدن در کشورهای اروپایی معیاری از زیبایی است. همچنین از نظر اروپاییان بدن‌های درشت و چاق زیبا نیستند. اما در برخی کشورها این عقیده بر عکس است. مردان آفریقا بر عکس اروپاییان نظرشان این است که هرچه بدن بزرگتر و چاق‌تر باشد زیباتر است.

” Salome Kruger استاد تغذیه دانشگاه North West به How Ghana در این باره می‌گوید “بعضی از مردان آفریقایی زنان چاق را جذاب‌تر می‌دانند و دوست دارند همسرشان چاق باشد. آن‌ها معتقد هستند که با این کار نشان می‌دهند که آن‌ها به خوبی از او مراقبت می‌کنند و همسرشان بیمار نیست و قادر هستند بچه‌های سالمی ‌را به دنیا آورند “

طبق تحقیقات How Ghana، مطالعات شورای تحقیقات علوم انسانی نشان داد که چاقی در بین زنان سیاه پوست در آفریقای جنوبی ممکن است به دلیل تمایل آن‌ها برای افزایش وزن و نشان دادن رفاه و جذابیت باشد. اما این مفهوم در فرهنگ‌های دیگر کاملا فرق می‌کند مثلا این زنان در آمریکا جذاب نیستند و برای جذابیت باید افزایش وزن را به کاهش وزن تغییر دهند. از این رو هر زنی باید اطمینان داشته باشد که تعریف زیبایی با توجه به تغییر مکان‌های جغرافیای فرق خواهد داشت و ممکن است شما با هر اندازه از زیبایی در نقاط مختلف جغرافیایی احساس بدی نسبت به خود داشته باشید.

تعریف زیبایی در آفریقا

در کشورهای غربی و برزیل بدنی با انحنا معیاری از زیبایی

باریک بودن برای چندین دهه در کشورهای غربی یک نوع و سبک بدن ایده آل و تعریف زیبایی بوده است، اما ما در سال‌های اخیر شاهد تغییر این سلیقه به سمت بدن انحنا دار هستیم. حتی قبل از اینکه کیم کاراشیان به واسطه‌ی بدن و کمر انحنا دار خود مشهور شود، در بسیاری از کشورها زنان کارهای مختلفی انجام می‌دادند تا اضافه‌های پهلوها را از بین ببرند و به بدن خود فرم زیبایی بدهند.

طبق مقاله‌ای در نیویورک تایمز، در برزیل، باسن‌های بزرگ برای اکثر مردان برزیلی جذاب در نظر گرفته شده است. این معیار باعث می‌شود تا زنان از هر راهی استفاده نمایند تا به آن اندام مورد نظر دست پیدا کنند. در نتیجه هر روز اختلالات غذا خوردن و فعالیت‌های نامتعارف برای رسیدن به آن معیارها افزایش می‌یابد.

تعریف زیبایی در زنان برزیلی

ونزوئلا و انجام عمل‌های متعدد برای رسیدن به معیارهای زیبایی

در ونزوئلا، زنان برای اینکه به معیارها و تعریف زیبایی خاص مورد نظر فرهنگ خود دست یابند شدیدا در تلاش هستند. در این کشور معیار زیبایی، نیم تنه‌ی بزرگ، کمر باریک و سینه‌های درشت است. از این رو آن‌ها برای دست یابی به این معیار و استاندارد زیبایی در کشور خود تحت عمل‌های جراحی فراوان قرار می‌گیرند.

در سال 2011، رئیس جمهور این کشور، هوگو چاوز، علناً علیه این شیوه‌ها سخن گفت و بیان کرد که پزشکان “بعضی از خانم‌ها را متقاعد می‌کنند که اگر ساق پا بزرگی ندارند ، باید احساس بدی نسبت به بدن خود داشته باشند. “

تعریف زیبایی در ونزوئلا

در میانمار گردن‌های دراز با گردنبندهای قطور معیاری از زیبایی

شاید بسیاری از شما زنانی را دیده باشید که گردن‌های درازی دارند و گردنبندهای قطوری را به گردنشان بسته‌اند. این نوع مسائل در مناطقی از تایلند و برمه (میانمار) دیده می‌شود. این گردنبندها علامت تجاری قبیله‌ی پادونگ است. این قبیله به قبیله‌ی گردن دراز یا زرافه نیز شهرت دارند. دختران قبیله از  4 یا 5 سالگی از این گردنبندها استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد ساز و کار این گردنبندهای طلایی سنگین این گونه باشد که، به خاطر سنگینی این گردنبندها که حدودا 11 کیلو گرم هستند، به شانه‌ها و استخوان گردن فشار وارد می‌شود و باعث دراز شدن گردن می‌شوند. در فرهنگ این مناطق گردن دراز برای مردان جذاب است.

گردن دراز تعریف زیبایی

بیشتر بخوانید: کایلی جنر| خرید لوازم آرایشی کایلی جنر و داستان راه اندازی این برند

آمریکا و داشتن مژه‌های بلند به عنوان تعریف زیبایی

یکی از معیارها و تعریف زیبایی در آمریکا داشتن مژه‌های بلند و خوش فرم است. از این رو زنان آمریکایی با روش‌های مختلف سعی می‌کنند مژه‌های بلندتری داشته باشند. استفاده از مژه‌های مصنوعی در آمریکا رایج است. زنان آمریکایی با استفاده از مژه مصنوعی و ریمل به مژه‌های خود جذابیت ویژه‌ای می‌دهند.

مژه بلند تعریف زیبایی در آمریکا

نیوزلند و تاتو به عنوان معیار زیبایی

در ایالات متحده، خال کوبی‌های صورت می‌تواند با وابستگی به باندهای مختلف همراه باشد، یا علامت یک ناهنجاری اجتماعی، در نظر گرفته شود. با این حال، برخلاف آن‌ها مردم مائوری نیوزلند تاتو را معیاری از زیبایی می‌دانند.

خال کوبی کردن چهره فرد در این فرهنگ به TāMoko معروف است. زنانی که در این سنت شرکت می‌کنند، چانه‌ی خود را خالکوبی می‌کنند. طبق گفته‌های  Broadly خال کوبی زنان سنتی است که جلوه‌ای بدنی از هویت واقعی آن‌ها به حساب می‌آید. تاتو یکی از نشانه‌های اجدادی آن‌ها است. این روش باعث می‌شود زنان موریایی احساس کنند، کاملاً زیبا و مطابق استانداردهای زیبایی اجدادشان هستند.

تاتو چانه به عنوان زیبایی

پوست رنگ پریده به عنوان معیار زیبایی در چین

در بسیاری از کشورهای جهان، مانند چین، پوست کمرنگ حالت ایده آل است و زنان برای جلوگیری از تابش آفتاب هر کاری می‌کنند. در این کشورها مردم و خصوصا زنان از کلاه های مخصوصی استفاده می کنند که صورت آن‌ها را از تابش نور خورشید کاملا حفظ می کند. زنان اکثرا هزینه‌های زیادی را برای کرم‌های ضدآفتاب و سفید کننده پرداخت می‌کنند. با این حال، همه جا این‌گونه نیست، برخلاف چینی‌ها در بعضی از مناطق، داشتن پوست برنزه معیاری از زیبایی است و افرادی که برنزه می‌کنند ساعت‌ها زیر آفتاب می‌مانند. چینی‌ها این افراد را دیوانه خطاب می‌کنند.

تعریف زیبایی در چین

خراش بدن در آفریقا و برخی نقاط جهان نشانه زیبایی است

شاید برای شما شنیدن اینکه در برخی فرهنگ‌ها ایجاد جراحت در بدن مظهر و تعریف زیبایی است مسخره و عجیب و غریب باشد. اما خراش بدن یک سنت رایج در سراسر جهان و در بسیاری از فرهنگ‌های مختلف از غرب اقیانوس آرام تا آمریکای جنوبی تا بخش‌هایی از آفریقا است. در بسیاری از این فرهنگ‌ها، زن و مرد هر دو تحت عمل دردناک زخم شدن و خراش دادن بدن قرار می‌گیرند، همچنین زنان تمایل دارند که زیورآلات خود را به بدن فرو کنند و سینه خود را زخم کنند، زیرا آن را جذاب می‌دانند.

زخم‌ها مانند خال کوبی‌های قبیله Mori در نیوزیلند، می‌توانند پیامی ‌در مورد وضعیت اجتماعی زن، نقش‌های سیاسی یا مذهبی و تبارشناسی آن‌ها را نشان دهند.

ویک راموس می‌گوید: “از همه مهم‌تر زخم‌ها برای علامت گذاری مراحل در زندگی دختران جوان استفاده می‌شود، تحول او از کودکی به بزرگسالی است. ” وی گفت: “سرانجام، هنگامی‌که زخم‌های او به پایان رسید، اجازه ازدواج داده می‌شود، و از نظر آقایان، خانم‌هایی که زخم‌هایی شیک دارند از نظر جنسی جذاب‌تر هستند. بنابراین، به احتمال زیاد فرزندان بیشتری نیز به دنیا می‌آورند.

خراش بدن و تعریف زیبایی

زنان هندی و حنا

زنان هندوستان برای ایجاد جذابیت خود به ویژه در مناسبت‌های مهم مانند عروسی یا جشن‌ها، حلقه‌های بینی، گردنبندها و حنا استفاده می‌کنند. شرکت آرایشی و بهداشتی L’Oréal خاطر نشان می‌کند که فرهنگ هندی همیشه زیبایی را جلوه‌ای از خداپرستی و چیزی برای تکریم می‌دانند. زنان نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر برای تعریف زیبایی به دنبال پوست روشن‌تر هستند و برای کرم‌های روشن کننده پوست نیز هزینه‌های زیادی صرف می‌کنند.

در هندوستان چشمان درشت، موهای بلند، براق و تیره، پوست صاف و داشتن بدنی با انحنا‌های زنانه از نشانه‌های بارز زیبایی است. تحقیقات نشان می‌دهد که زنان هندی به آرایش‌های غلیظ علاقه دارند زیرا در هند آرایش غلیظ از نظر مردان زیبا و جذاب است. از این رو زنان از رنگ های تند برای آرایش استفاده می‌کنند. مصرف لوازم آرایشی در این کشور زیاد است.

حنا و تعریف زیبایی در هند

موریتانی آفریقا و اضافه وزن به عنوان تعریف زیبایی

از آنجایی که در موریتانی آفریقا خشکسالی و قحطی رایج است، از این رو اضافه وزن به طور سنتی نشانه‌ای از رونق و ثروت است. در این مناطق چاقی به قدری جذاب است که دختران از هفت سالگی به خوردن بیش از حد ترقیب می‌شوند.

لیلا – زنی که در کودکی چاق شده بود، گفت: “این طور نیست که مردم اکنون فکر می‌کنند. ” وی گفت: “به طور سنتی، همسر چاق نمادی از ثروت بود. اکنون ما یک چشم انداز دیگر، یک معیار دیگر برای زیبایی به دست آورده‌ایم. جوانان امروز در موریتانی، علاقه‌ای به چاق بودن به عنوان نماد و تعریف زیبایی ندارند. امروزه زیبا بودن به مفهوم طبیعی بودن است.

اضافه وزن معیار زیبایی

کشورهای آسیایی و کره جنوبی معیار زیبایی رنگ روشن پوست

زنان بسیاری از کشورهای آسیایی به هر قیمتی از آفتاب دوری می‌کنند. از این رو زنان در بسیاری از کشورهای آسیایی از آفتاب غافل می‌شوند زیرا پوست کم رنگ نشانه زیبایی و مطلوب بودن است. زنان در کره جنوبی هنگام روز زمانی که به بیرون مراجعه نمایند از سایه بان‌های بزرگ استفاده می‌کنند. آن‌ها در گرم‌ترین ماه‌ها نیز بدن خود را سر تا پا می‌پوشانند. با این کار از برنزه شدن پوست جلوگیری می‌کنند.

در کره جنوبی از نظر تاریخی برنزه شدن به معنای این است که، شما یک دهقان فقیر هستید و مجبور هستید بیرون از خانه کار کنید و پوست رنگ پریده نشانه‌ی زندگی لوکس و ثروت است. بسیاری از زنان کره‌ای مبالغ زیادی را صرف کرم‌های سفید کننده می‌کنند تا سفید‌تر به نظر بیایند.

پوست روشن و رنگ پریده

گوشواره‌های کشیده و سر تراشیده شده استاندارد زیبایی در کنیا و دیگر مناطق آفریقا

اعضای قبیله ماسای در آفریقا به دلیل پوشیدن جواهرات سنگین ساخته شده از سنگ و یا آج فیل برای کشیدن گوش‌های خود مشهور هستند.

در این قبایل گوش‌های بزرگ و دراز با گوشواره‌های بلند نشانه‌ و تعریف زیبایی است. زنان ماسای برای جلب توجه بیشتر گوش‌هایشان را با مهره‌ها و جواهرات به رنگ روشن تزئین می‌کنند.

سر تراشیده به عنوان تعریف زیبایی

 در ایران عمل بینی نشانه ای از زیبایی است

مشاغل مربوط به زیبایی بینی در ایالات متحده آمریکا بسیار  کم فعالیت است، اما ایران به پایتخت جراحی زیبایی بینی در جهان تبدیل شده است. زنان ایرانی افتخار می‌کنند که زیر چاقو جراحی بینی ‌روند به همین دلیل تا مدت‌ها باند بینی را روی بینی خود نگه می‌دارند تا زیبایی خود را به نمایش بگذارند. از آنجا که بدن و موهای زنان در ایران باید پوشیده باشد، بنابراین آن‌ها مشتاق هستند که برای آنچه مردم می‌توانند ببینند، پول خرج کنند.

عمل بینی و معیار زیبایی

آیا می دانستید داشتن دماغ بزرگ میتواند به جذابیت شما کمک کند ؟ مطلب زی را از دست ندهید.

چرا داشتن دماغ بزرگ شما را جذاب‌تر می‌کند؟

روسیه و پوست صاف و شاداب به عنوان تعریف زیبایی

در روسیه مردم زیبایی طبیعی را جذاب می‌دانند. از این رو زنان روسیه و خصوصا زنان سنتی اعتقادی به آرایش ندارند. آن‌ها معتقد هستند نوشیدن کفیر و مواد طبیعی در شادابی پوست آن‌ها موثر است. از این رو زنان این مناطق جغرافیایی از سلامت و شادابی پوست برخوردار هستند. اکثر زنان روسی به آرایش کردن اعتقادی ندارند و چهره‌ی طبیعی را مظهری از زیبایی می‌دانند.

زنان روسیه و تعریف زیبایی

بیشتر بخوانید: انواع اسکراب ساده و لایه بردار صورت و بدن

ژاپن و سلامت و روشنی پوست

در کشور ژاپن زنانی که پوست روشن و صافی دارند مظهری از زیبایی هستند، همچنین زنان ژاپنی به استفاده از عصاره گیاهان طبیعی بسیار علاقه دارند. معمولا آن‌ها هر شب استحمام می‌کنند و در آب وان از عصاره‌ی گیاهان طبیعی استفاده می‌کنند. این کار باعث شادابی پوست آن‌ها می‌شود و از طرفی پوست بدن نیز رایحه‌ای خوشبو پیدا می‌کند. زنان در این کشور از کرم‌های سفید کننده بسیار استفاده می‌کنند برای اینکه سفید‌تر و رنگ پریده‌تر به نظر آیند. آمار نشان می‌دهد مصرف کرم‌های سفید کننده در این کشور زیاد است.

پوست رنگ پریده در چین

مکزیک و ابروهای پهن و پررنگ

از دهه 1940 فرم ابروهای کامل و طبیعی در ایالات متحده در حال تغییر و تحول است ابروهای پهن و طبیعی از معیارهای زیبایی در مکزیک است. شما می توانید در فیلم‌های مکزیکی تمام این معیار‌ها را در بازیگران مشاهده نمایید.

موهای فر، رژ لب قرمز و ابروهای پر رنگ از معیارها و تعریف زیبایی در مکزیک است. آن‌ها از رژهایی استفاده می‌کنند که لب‌ها را برجسته نشان دهد. در حالت کلی آن‌ها برای آرایش از لوازم آرایشی پر رنگ استفاده می‌کنند.

تعریف زیبایی در مکزیک

نامیبیا و پوست و موی قرمز به عنوان تعریف زیبایی

برای خانم‌های Himba، یک قبیله نیمه عشایری در شمال غربی نامیبیا، استفاده از محصولی به نام otjize، خمیری قرمز رنگ و ساخته شده از چربی و کره که گاهی اوقات نیز معطر است، رایج است. به گزارش سی ان ان، زنان آن را روی پوست و موهای خود می‌گذارند تا به موی خود رنگ مایل به قرمز بدهند. به همین دلیل است که آن‌ها به عنوان “زنان قرمز نماد نامیبیا” شناخته می‌شوند و عکاسانی از سراسر جهان به سوی خود جلب کرده‌اند، تا تصویر آن‌ها را ثبت کنند.

در حالی که ریشه این عمل مورد بحث قرار گرفته است. شاید انجام این کار به دفع حشرات یا محافظت از پوست آن‌ها در برابر آفتاب کمک می‌کرده است. اما اکنون زنان Himba می‌گویند که این یک “توجه زیباشناختی” است و آن‌ها هر روز صبح درست مانند هر زن غربی آن را آرایش خود می‌دانند.

تعریف زیبایی در مناطق مختلف

همان طور که می‌بینید برای زیبایی در فرهنگ‌های مختلف مفاهیم متفاوتی وجود دارد. ما در این مقاله به فرهنگ زیبایی شناختی در مناطق زیادی اشاره کردیم. اما واقعیت این است که مهم نیست فرهنگ شما چیست یا در کدام کشور زندگی می‌کنید. آنچه که مهم است این است که چیزی که یک زن را زیبا و جذاب می‌کند توانایی او در منحصر به فرد بودن او است. هیچ مردی نمی‌تواند در برابر زنی که در وجود خود آرامش و اعتماد به نفس دارد مقاومت ‌کند. بنابراین با هر زیبایی ظاهری و هر آنچه که دارید، خودتان را باور داشته باشید.

منبع:

thelist

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024