فرض کنید که در فروشگاه لوازم آرایشی یا داروخانه رو به روی صدها رنگ مو از صدها برند متفاوت ایستاده‌اید و باید با توجه به چند راهنمای جزئی و غیرشفاف مثل “قهوه‌ای شکلاتی” یا “بلوند طبیعی متوسط” که بر روی جعبه‌ی رنگ نوشته شده است برای خرید رنگ تصمیم بگیرید. انتخاب سختی است؟ قطعا همه‌ی ما از اینکه با رنگ کردن مو در خانه افتضاح به بار بیاوریم و مجبور شویم پس از آن به آرایشگاه برویم و برای ترمیم رنگ خراب شده‌ی مو هزینه پرداخت کنیم فراری هستیم. اما در اینجا چند توصیه برای انتخاب رنگ مو در منزل وجود دارد که اگر با دقت به آن‌ها عمل کنید مجبور به تعویض رنگ مو خود توسط آرایشگر نخواهید بود و لازم نیست وقت و هزینه‌‌ی زیادی برای آن صرف کنید. رعایت برخی نکات کوچک و به ظاهر بی اهمیت می‌تواند بهترین نتیجه را برای شما به وجود بیاورد.

رنگ مو

 رنگ موی مورد نظر خود را مشخص کنید

زمانی که به جعبه‌ی رنگ نگاه می‌کنید از خود بپرسید: “آیا می‌خواهم این رنگ  برای مدت طولانی روی موهای سرم باشد؟” تن رنگی که می‌خواهید موهایتان شبیه آن شود را به درستی و با دقت تعیین کنید. برای انتخاب رنگ  مورد نظر واقع‌بین باشید. به این نکته نیز توجه داشته باشید و با خود در مورد اینکه می‌توانید به صورت مرتب ریشه‌های موی خود را رنگ کنید یا خیر؟ بیاندیشید.

به رنگ روی جعبه اعتماد نکنید

باید در مورد اینکه رنگ مو در حقیقت روی موهایتان چطور به نظر می‌رسد کمی خلاق باشید. جعبه‌ی رنگ به صورتی طراحی شده است که شما فکر کنید رنگ موجود بر روی آن همانی است که در نهایت موهایتان آن رنگی می‌شود. تصاویر رنگ موجود بر روی کناره‌ی جعبه به شما کمک می‌کنند تا یک دید کلی پیدا کنید. در مورد رنگ موی فعلی خود فکر کنید و آن را با رنگ مصنوعی موجود بر روی جعبه بیامیزید و سعی کنید ترکیب این دو رنگ را بر روی موهای خود تصور کنید تا ببینید در نهایت موهایتان چه رنگی خواهد شد.

دقیق بودن رنگ موی موجود بر روی جعبه تنها زمانی قابل اتکا است که مو رنگ نشده باشد

اگر تا به حال هیچگاه موهای خود را رنگ نکرده‌اید و موهایتان روشن‌تر از رنگ مویی است که آن را انتخاب کرده‌اید، احتمالا در نهایت رنگ موی شما رنگی شبیه رنگ روی جعبه خواهید شد. اما اگر ریشه‌های مویتان طبیعی است و باقی موی شما رنگ شده است، با استفاده از رنگ جدید، تفاوت رنگ در موهایتان به وجود خواهد آمد.

رنگ دائمی باعث بهبود موی رنگ شده‌ی قبلی نمی‌شود

دقت داشته باشید رنگ دائمی، مویی را که قبلا رنگ شده است را به صورت کامل پوشش نمی‌دهد و یا رنگ آن بهتر نمی‌کند. رنگ مو جدید دائمی معمولا رنگی تیره‌تر از آنچه تصورش را داشته‌اید ایجاد می‌کند. اگر تنها می‌خواهید ریشه‌های موی خود را رنگ کنید رنگی مشابه با رنگ قبلی و برند قبلی خود تهیه نمایید و سپس موهایتان را رنگ کنید.

همچنین ببینید: ۱۰ رنگ موی فوق العاده در سال ۲۰۱۹ برای موهای شما

روش و نحوه رنگ کردن مو را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید تمام موهای خود را رنگ کنید از می‌توانید از اسپری رنگ مو برای رنگ کردن بهره ببرید اما اگر می‌خواهید فقط ریشه‌ها را رنگ کنید از رنگ مایع استفاده کنید.

رنگ کردن مو

قد مویتان چقدر است؟

اگر موهایتان بلند است برای احتیاط دو عدد رنگ بخرید.

برای کسب نتیجه بهتر، شب قبل موهایتان را بشویید

موهایتان را یک شب پیش از اینکه از رنگ استفاده کنید به خوبی بشویید. این کار باعث می‌شود تا رنگ بهتر به موهایتان جذب شود.

همچنین ببینید: ۳ رنگ مو جدید از معروف ترین برندهای سال ۲۰۱۹

طیف رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کنید

اگر رنگ موهای عمیق‌تری مثل قرمز یا خرمایی می‌خواهید باید رنگ‌ها را مخلوط کنید. حتما از برندهای یکسان و قلمو مشابه برای ترکیب کردن رنگ‌ها استفاده ‌کنید.

ترکیب رنگ مو

راهنمای تن‌های رنگی 

خرمایی :

رنگی مسی تند با تن‌های ملایم نارنجی-قرمز.

رنگ موی خرمایی

رنگ مو شرابی:

قرمز تند با تن‌های ملایم و جذاب آبی-بنفش.

رنگ برنزی:

تن‌های ملایم گرم و مسی-قرمز.

رنگ مو کاراملی:

بلوند تیره با تن‌های ملایم زرد.

کاراملی

رنگ مو قهوه‌ای بلوطی:

قوه‌ای ملایم

قهوه‌ای بلوطی

قهوه‌ای شکلاتی:

قهوه‌ای تیره

رنگ مو قهوه‌ای

رنگ مو طلایی:

تن‌های ملایم و گرم زرد.

 

ماهگونی:

قرمز تند

منابع:

How to Pick a At Home Hair Dye Color