مو یکی از فاکتورهای زیبایی برای هر شخصی به حساب می‌آید. زمانی كه مو به بیماری‌های مختص به خود دچار شود، زيبايی شخص به همان تناسب تحت تاثير قرار می‌گيرد. زمانی كه حتی رو به سفيدی می‌‌گذارد، باز هم شخص ديگر آن قدرها زيبا به نظر نخواهد رسيد. رنگ مو و پس از آن واکس حالت دهنده مو، راه حل‌های مناسبی برای برطرف ساختن نازیبایی‌های مو محسوب می‌شوند. به همین دلیل شما بايد متناسب با رنگ پوست خود، رنگ موی مناسبی را انتخاب كنيد.

انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوست

امروزه رنگ‌های مو بسيار زياد و متنوع هستند و شما بايد براساس دانش و آگاهی قبلی، رنگ موی دلخواه خود را انتخاب كنيد. رنگ مو می‌تواند به حد بسیار زیادی زيبايی صورت شما را تحت تاثير قرار دهد. رنگ موی خاكستری، زيبايی پوست صورتی را خنثی می‌كند. سايه‌های قرمز، رنگ پوست را گلگون و قرمز رنگ نشان می‌دهند.

راهنمای انتخاب رنگ مو

سايه‌های بنفش؛ رنگ پوست را زيبا كرده، ولی استفاده از رنگ موی همرنگ پوست، شخص را بيمار و كسل و رنگ موی هلويی شخص را رنگ پريده نشان می‌دهد.

پوست گرم يا سرد مبنايی برای انتخاب رنگ مو

رنگ پوست را به دو گروه گرم و سرد طبقه بندی می‌كنيم. اگر رنگ پوست شما زيتونی، طلايی يا تيره بوده و چشمانی سياه رنگ داشته باشيد؛ می‌توان گفت كه شما رنگ پوستی گرم داريد.

ولی اگر رنگ پوست شما سفيد و روشن بوده و چشمانی به رنگ آبی يا سبز داشته باشيد؛ در اين صورت پوست شما سرد است.

بايد بر خلاف رنگ پوست خود، رنگ متضادی را انتخاب كنيد، تا جذاب تر ديده شويد. اگر رنگ پوست شما گرم است، بايد رنگ موی كاراملی تيره را انتخاب كنيد؛ زیرا رنگ موی تيره و مشكی زيبايی صورت شما را نشان نخواهد داد. اگر رنگ موی طلايی را برای موهای خود انتخاب می‌كنيد، دقت داشته باشید كه زياد روشن نباشد؛ تا موهای شما به رنگ نارنجی رنگ آميزی نشود.

در صورتی كه رنگ پوست شما سرد است، از رنگ موهايی كه رنگ پوست شما را سرخ جلوه می‌دهند؛ اجتناب كنيد. رنگ‌هايی مثل طلایی، طلايی قرمز، بلوند خاكستری و قهوه‌ای و مايل به قرمز و مسی بهترين رنگ‌ها برای موهای شما هستند.

رنگ پوست مبنایی درست برای انتخاب رنگ مو

پوست سبزه معمولی

رنگ شاه بلوطی روشن، قرمز روشن و بلوند روشن برای اين رنگ پوست مناسب هستند.

راهنمای انتخاب رنگ مو

پوست سبز تيره

رنگ شاه بلوطی روشن، قرمز روشن و بلوند روشن و بلوطی تيره و متوسط برای اين رنگ پوست مناسب هستند.
دقت كنيد كه رنگ موی مشكی باعث جذابيت هر چه بيشتر شما خواهد شد.

پوست روشن

هايلايت آبی و دودی، بلوند خاكستری و دودی و صدفی و قهوه‌ای مات مناسب اين رنگ پوست هستند.

پوست گندمگون و برنزه

فندقی و عسلی، قهوه‌ای، كرم نخودی، مسی، شيری و گل بهی برای پوست‌های گندمگون عالی هستند.

پوست صورتی و سرخ

قهوه‌ای تيره، زيتونی تيره و كرم گلی برای پوست‌های صورتی و سرخ ایده آل به نظر می‌رسند.

عوامل تاثيرگذار در انتخاب رنگ مو

• اندام و درشتی يا ريزی هيكل
• رنگ چشم
• رنگ طبيعی موی سر
• رنگ پوست
• خلق و خوی

شما بايد متناسب با رنگ پوست و رنگ موی طبيعی خود، رنگ موی مناسب را انتخاب كنيد و هرگز مطابق مد روز به پيش نرويد؛ زيرا هر انتخاب نادرستی باعث خواهد شد تا چهره شما پيرتر يا رنگ پريده به نظر بيايد. اما با انتخاب درست رنگ مو می‌توانيد چهره خود را زيباتر نشان دهيد. لازم به ذکر است که رنگ موی موقت، در مقايسه با دائمی كمتر به موهای شما آسيب وارد می‌کند.

راهنمای انتخاب رنگ مو

رعايت نكات ساده برای موهای رنگ شده

۱. استفاده از كلاه، روسری يا شال در روزهای آفتابی
۲. استفاده از نرم كننده و مرطوب كننده‌های مناسب مو و حفظ رطوبت موهای سر
۳. خشک كردن موهای سر به آرامی با حوله
۴. برس یا شانه زدن پس از خشک شدن مو
۵. سشوار کردن با فاصله و حرارت کم
۶. توجه و مراقبت از موهای نازک در مقايسه با موهای ضخيم
۷. رنگ نکردن موها در سه ماهه اول بارداری

راهنمای انتخاب رنگ مو

معروف ترين برندهای رنگ مو

رنگ مو يكی از بهترين ابزارها برای زيبا جلوه دادن صورت شخص است و اگر درست انتخاب شود؛ زيبايی فرد را دو چندان خواهد كرد.

شما بايد متناسب با لباس، ادكلن و رنگ موی طبيعی و رنگ پوست خود؛ رنگ مو را انتخاب كنيد. بايد دقت كنيد تا رنگ موی مناسبی انتخاب کرده، تا طی روزهای بعدی نسبت به انتخاب خود پشيمان نشويد.

رنگ موی گارنير

رنگ موی گارنير بهترين و شناخته شده‌ترين رنگ مو بانوان است و اكثر بانوان با اين رنگ مو آشنايی دارند.

رنگ موهای ميوه‌ای زيتون، آووكادو و باتر جزء بهترين رنگ موها بوده و حاوی مواد مغذی هستند؛ بنابر اين با استفاده از این رنگ موها، موهای شما به لحاظ طبيعی تغذيه شده و پرپشتی خود را حفظ می‌کنند. شما می‌توانيد با پكيج‌های زيبايی گارنير موهای خود را درخشان و زيبا كنيد.

اين برند رنگ موهای متنوعی دارد و اكثر محصولات آن طبيعی هستند. این برند هرگز موهای شما را به صورت مصنوعی و غيرطبيعی نشان نخواهد داد.

محصولات گارنير آمونياک نداشته و اين ويژگی، يكی از نقاط قوت اين برند محسوب می‌شود. قيمت مناسب يكی ديگر از دلايل برتری اين برند است. اكثر محصولات گارنير بين ۳۰۰.۰۰۰ تا ۵۰۰.۰۰۰ ريال قيمت دارند.

رنگ موی گارنیر

خرید از آمازون

رنگ موی VALMAR

هر چقدر كه رنگ موی شما با كيفيت‌تر باشد، به همان اندازه موهای سالم‌تری خواهيد داشت. رنگ موی VALMAR نيز يكی از شناخته شده‌ترين برندها در زمينه رنگ مو است.

رنگ موی لورال

رنگ موی لورال يكی از بهترين و باكيفيت‌ ترين رنگ موهای دنياست، كه طرفداران بی‌شماری دارد. رنگ موی لورال در سه مرحله قبل، بعد و حين رنگ آميزی؛ از مو محافظت می‌كند.
رنگ موي لورال به دليل دارا بودن مواد مغذی، می‌تواند آسيب‌های گذشته بر موها را جبران كند.

رنگ موی لورال

خرید از آمازون

رنگ موی رولون

رنگ موی رولون، بر خلاف برندهای ديگر لازم نيست كه با نرم كننده مو تركيب شود. اين برند ماندگاری بالايی دارد و در صورتی كه دوست داشته باشید تا رنگ موهای شما به مدت زمان زيادی باقی بماند، می‌توانيد از اين برند استفاده كنيد. عصاره نارگيل و شی باتر مهم‌ترين عناصر تشكيل دهنده محصولات رولون هستند.

برند رولون از سال ۱۹۳۲ فعاليت رسمی خود را شروع كرد و مهم‌ترين ويژگی اين برند، آن است كه هرگز محصولات خود را روی حيوانات آزمايش نمی‌کند. همان طور كه می‌دانيد بسياری از برندها در زمينه‌های مختلف؛ از مواد غذايی گرفته تا مواد آرايشی، محصولات خود را قبل از عرضه به بازار، روی حيوانات آزمايش و بررسی می‌كنند؛ ولی برند رولون مخالف سرسخت اين نوع آزمايشات است.

رنگ موی رولون

خرید از آمازون

اكسيدان‌های رنگي

اكسيدان جزء جدايی ناپذير رنگ كردن مو است. اكسيدان‌ها انواع مختلفی دارند و شما بايد متناسب با رنگ موی خود، اكسيدان مورد نظر و درست را انتخاب كنيد.

اكسيدان درست و مناسب رنگ مو

حتما به هنگام رنگ آميزی از اكسيدان با شماره درست و مناسبی استفاده كنيد تا ريشه موهای شما تغذيه شده و موهای سالم‌تری داشته باشيد.

توجه به شماره رنگ مو و اكسيدان در زيبايی مو و صورت شما تاثيرگذار است . براساس تجارب قبلی، از رنگ مويی كه قبلا استفاده كرده و نتيجه مثبتی گرفته‌ايد، در نوبت‌های بعدی هم استفاده كنيد.

در صورتی که تجربیات متفاوتی در خصوص استفاده از رنگ موهای مختلف داشته و یا توصیه‌هایی در این زمینه دارید؛ با خوانندگان بخش زیبایی مالتینا در میان بگذارید.