معرفی و خرید موس سرفیس آرک

پیدا کردن‌ موس ممکن است نیاز به فکر زیادی نداشته باشد، اما این‌ها وسیله‌های مهمی برای کار کردن با سیستم‌تان هستند و واقعا لیاقت توجه بیشتری از چیزی که معمولا نصیب‌شان می‌شود‌ را دارند. این وسیله‌ها باید به خوبی در فضای کاری شما جا شوند و کمک کنند به خوبی کارتان را به انجام برسانید. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی موس سرفیس بپردازیم.

انواع موس‌های مختلف 

موس کامپیوتر در ابتدایی‌ترین فرم خود، سخت‌افزاری ساده است که در زیر خود‌ یک حسگر دارد. دو کلیک و‌ یک چرخ اسکرول بالای آن قرار گرفته‌اند و به شما اجازه می‌دهد تا با برنامه‌های درون کامپیوتر ارتباط برقرار کنید. در واقع موس نقش دست‌های شما را در کامپیوتر بازی می‌کند. بازار فروش موس‌ها پر از محصولات با انواع قیمت‌ها و طراحی‌های متفاوت است. زمانی که می‌خواهید‌ یک مدل جدید خریداری کنید، باید از قبل کمی در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

موس‌های دسکتاپ

متداول‌ترین نوع موس، موس‌های معمولی دسکتاپ هستند، که برای استفاده به همراه‌ یک کامپیوتر رو میزی‌ یا لپ تاپ شخصی روی میز طراحی شده‌اند. علاوه بر وجود دکمه‌های ضروری کلیک راست و چپ، ویژگی معمول همه‌ی این موس‌ها وجود‌ یک چرخ اسکرول است که قابلیت کلیک کردن هم دارد و در بعضی مواقع، ‌یک دکمه‌ی اضافی برای بالا و پایین کردن صفحه‌های اینترنت با انگشت شست هم در موس‌ها قرار داده می‌شود‌.

موس‌های قابل حمل

موس‌های قابل حمل بسیاری از همین ویژگی‌ها را دارند، اما‌ اندازه‌ی کوچک‌تری دارند. این موس‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به سادگی در جیب کوله پشتی‌ یا کیف لپ تاپ جای بگیرند. اما موس‌های قابل حمل برای بسیاری از دست‌ها کوچک هستند، استفاده از آن‌ها برای کوتاه مدت مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما در طولانی مدت موجب ناراحتی ‌می‌شوند، زیرا به انقباض غیر طبیعی عضلات دست نیاز دارند. عموما، موس‌های مسافرتی بی سیم هستند و با باتری کار می‌کنند، پس اگر از آن‌ها استفاده می کنید، باید چند باتری AA‌ یا AAA هم به همراه خود داشته باشید.

موس 2019

موس گیمینگ

موس‌های مخصوص بازی چند برابر ویژگی‌های موس‌های معمولی را دارند: دکمه‌های روی آن‌ها بیشتر است، توانایی بالاتری برای دنبال کردن نشانگر در صفحه دارند و انحنای طراحی شان بیشتر است. بعضی از موس‌ها به طور عمومی برای بازی کردن ساخته شده‌اند، در حالی که بعضی دیگر به طور اختصاصی برای ژانر بازی مشخصی طراحی شده‌اند. دسته‌ی دوم، بسته به استایل بازی‌ای که برای آن ساخته شده است (تیر‌اندازی اول شخص، بازی‌های استراتژی در زمان واقعی، بازی‌های MMO)، ممکن است ویژگی‌های مخصوص مختلفی داشته باشند.

ویژگی مشترک اکثر موس‌های بازی، ترکیبی از بخش‌های با کارکرد سطح بالا، حسگر‌های لیزری، دکمه‌های کلیک فوق سبک، رابط‌های USB با روکش طلا و ویژگی‌های شخصی سازی شده، مانند دستور‌های ماکرو قابل برنامه ریزی و توانایی تعویض حساسیت در حین کار است. نمونه‌های سطح بالا‌تر موس‌های بازی به همراه برنامه‌های نرم افزاری عرضه ‌می‌شوند که امکان فعال سازی و تنظیم این ویژگی‌ها را روی آن‌ها فعال می‌کنند، دکمه‌های میان بر را تعریف می‌کنند و گاهی تنظیمات مشخصی برای هر بازی خاص روی آن‌ها اعمال می‌کنند. کیفیت و کاربرد این نرم افزار‌ها برای هر فروشنده متفاوت است و همین نکته باعث شده است که ما این نقد و بررسی را بنویسیم. بعضی از ابزار‌ها کاربرد ساده‌تری نسبت به دیگران دارند.

بعضی از موس‌های بازی، برای این که حداکثر راحتی را داشته باشند، به شما اجازه می‌دهند تا‌ اندازه‌ی بدنه‌ی موس را برای خودتان شخصی سازی کنید. بخش‌هایی در این موس‌ها وجود دارند که قابل بعضی از مدل‌ها حتی از این هم فراتر می روند، آن‌ها به شما اجازه می‌دهند که مرکز تعادل موس را جا به جا کنید‌ یا ارتفاع محل قرار گیری کف دست را تنظیم کنید. این ویژگی‌ها برای کسانی که اهل بازی کردن نیستند بسیار زیاد از حد هستند، اما برای گیمر‌های حرفه ای، آن‌ها حرف اول را در رقابت می زنند.

بیشتر بخوانید: بازی های PS4 و XBOX One که بیشترین آمار فروش را دارند کدام اند؟

گیم

مشاهده و خرید

انواع اتصال‌های موس و کیبورد

اتصال PS/2

مهم‌ترین فاکتور این است که آیا می‌توانید آن  را به سیستم خود متصل کنید‌ یا خیر. هر چه باشد، بهترین وسیله‌های دنیا به دردتان نخواهند خورد اگر نتوانید آن‌ها را به سیستم خود متصل کنید. بیشتر موس‌ها کیبورد‌های مدرن از طریق USB به کامپیوتر‌ها متصل ‌می‌شوند، زیرا این روز‌ها همه‌ی سیستم‌ها به درگاه‌های USB مجهز هستند. اما بعضی از آنها از اتصال PS/2 استفاده می‌کند. این اتصال‌ها کوچک و گرد هستند، اتصال PS/2 برای کیبورد‌ها بنفش و برای موس‌ها سبز است. اگر سیستم شما به درگاه‌های PS/2 مجهز نیست، ممکن است بتوانید آداپتور‌های PS/2 را پیدا کنید، ولی آن را به شما توصیه نمی‌کنیم.

ps2 یا usb

اتصال USB

ساده‌ترین راه اتصال موس به کامپیوتر استفاده از‌ یک اتصال USB سیم دار است. موس‌های کامپیوتر معمولا وسایلی هستند که پس از اتصال شروع به کار می‌کنند و نیاز به برنامه‌ی اضافی که قبل از به کار گیری آن‌ها نصب شود ندارند (به استثناء موس‌های سطح بالای مخصوص بازی)، ‌یعنی وصل کردن کابل همه‌ی کاری است که برای به راه‌انداختن موس نیاز دارید انجام دهید. برخلاف موس‌های بی سیم، ‌یک موس سیم دار انرژی مورد نیاز خود را از طریق USB تامین می‌کند، پس نیازی به باتری ندارد. موس‌های سیم دار برای جدی بازی کردن و مسابقات بازی‌های کامپیوتری ترجیح داده ‌می‌شوند (زیرا باتری ندارند که بخواهد وسط مسابقه تمام شود)، اما بعضی از موس‌های رده بالای بی سیم هستند که از لحاظ سرعت واکنش با موس‌های سیم دار تفاوتی ندارند.

موس‌های بلوتوثی

اگر دوست دارید میزتان فضای خالی بیشتری داشته باشد و پر از سیم نباشد، هیچ چیزی نمی‌تواند برای شما جای‌یک موس بی سیم را بگیرد. موس‌های بی سیم از‌ یکی از این دو روش اطلاعات را به کامپیوتر شما ارسال می‌کنند:‌ یک اتصال RF با‌یک گیرنده‌ی USB‌ یا از طریق بلوتوث. هر دوی این‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند، اما اگر می‌خواهید تعداد سیم‌های روی میزتان را کم کنید و از انعطاف بالای استفاده از موس بدون توقف بهره ببرید، حتی از جایی آن سوی اتاق، موس‌های بی سیم بهترین انتخاب برای شما هستند.

اکثر موس‌های بی سیم از طریق فرکانس بی سیم 2. 4GHz که تلفن‌های بی سیم و باند‌های اینترنت وای فای نیز از آن استفاده می‌کنند به کامپیوتر متصل ‌می‌شوند. ‌یک گیرنده‌ی USB کوچک به کامپیوتر شما متصل شده و راه ارتباطی موس را فراهم می‌کند. اما تنها در بعضی شرایط بسته (مانند دستگاه مارک دار همسان ساز Logitech) ‌یک گیرنده‌ی USB می تواند اتصال را برای بیش از‌یک دستگاه فراهم کند. ‌یعنی اگر فروشنده نوع خاصی برای موس در نظر نگرفته باشد، می‌توانید از‌ یک آداپتور برای هر دو موس و کیبورد بی سیم خود استفاده کنید. ممکن است نیاز باشد دو درگاه USB را به گیرنده‌های USB موس و کیبورد اختصاص دهید.

اما موس‌های بلوتوثی نیازی به درگاه USB ندارند و اتصال با ثبات بالا و با کنترل ساده‌ی آن‌ها برای استفاده به همراه دستگاه‌هایی مانند Ultraportable‌ها، Tablet PC‌ها و لپ تاپ‌های تبلت شونده بسیار مناسب است. در استفاده‌ی معمولی، می‌‌توانید از‌یک اتصال بلوتوث در فاصله‌ی 30 فوتی استفاده کنید، اما عمر باتری دستگاه‌های بلوتوثی ممکن است مشابه عمر باتری موس‌های همراه با گیرنده‌های RF نباشد. فناوری‌های جدید، مانند حسگر‌های حرکت که برای مدیریت باتری و اتصال استفاده ‌می‌شوند، می‌توانند نسبت به دستگاه‌های قدیمی‌تر که اتصال مداوم‌شان به کامپیوتر به سرعت باتری‌شان را خالی می‌کرد، عمر باتری بیشتری فراهم آورند. اما باید قبل از خرید به میزان عمر باتری که سازنده در ازای‌ یک بار شارژ کامل برای موس مشخص کرده است توجه کنید. همینطور این که آیا موس از‌یک باتری قابل شارژ درونی استفاده می‌کند‌ یا‌ یک باتری قابل تعویض نیز مهم است.

حسگرها و حساسیت

اکثر موس‌های امروزی از‌ یکی از این دو نوع حسگر حرکتی نوری استفاده می‌کنند: حسگر اپتیکال/LED‌یا لیزر. بر خلاف دوران قدیم که از جهت‌یابی مکانیکی استفاده می شد، حسگر‌های نوری کمتر به گرد و خاک حساس هستند و نبود بخش‌های متحرک به معنی خرابی کمتر است.

حسگر اپتیکی

حسگر‌های اپتیکی‌ یک اشعه‌ی درخشان نورLED، که معمولا قرمز، آبی‌ یا مادون قرمز است، را با‌ یک حسگر نوری ترکیب می‌کنند تا با تصویر برداری مداوم از سطح زیری، حرکت موس را جهت گیری کنند و حرکت موس را به حرکت نشانگر تبدیل می‌کنند. (فرکانس این فرآیند تصویر برداری “سرعت نمونه برداری” نام دارد که با واحد هرتز‌ یا صد‌ها عکس بر ثانیه بیان می‌شود‌.) به دلیل استفاده از حسگر نوری، موس‌های اپتیکی کمتر در معرض مشکلاتی هستند که ممکن است در اثر بلند کردن موس‌ یا حرکت دادن آن روی‌ی ک سطح ناهموار به وجود بیاید.

حسگر لیزری

موس‌های لیزری با روشی مشابه کار می‌کنند، اما آن‌ها از‌یک دیود مادون قرمز به جای LED استفاده می‌کنند. این در بعضی شرایط به آن‌ها اجازه می‌دهد تا حساسیت (که با تعداد نقاط بر اینچ‌ یا dpi‌ اندازه‌گیری می‌شود‌)  و سرعت نمونه برداری بالاتری داشته باشند. تنها ایراد این موس‌ها حساسیت‌شان به سطحی است که روی آن حرکت می‌کنند. موس‌های بازی رده بالا معمولا از حسگر‌های لیزری استفاده می‌کنند و کابردشان روی سطح پد‌های موس مات بهتر است؛ در حالی که حساسیت موس‌های LED کمتر است. اما این‌یک ایراد مطلق نیست و صادقانه بگویم، اگر روی دقت اتصال موس خود حساس هستید، ‌یک پد موس ساده و مناسب همه‌ی این مشکلات را حل می‌کند.

حسگر‌های ترکیبی

تعداد کمی از موس‌ها حساسیت بالای موس‌های با حسگر‌های لیزری و کارایی بالای موس‌های اپتیکی را با هم ترکیب می‌کنند و از هر دوی این تکنولوژی‌ها به طور هم‌زمان استفاده می‌کنند. اکثر موس‌های بازی هم قابلیت تنظیم حساسیت دارند، که به شما اجازه می‌دهند حساسیت موس را روی حالت بسیار دقیق قرار دهید و در شرایطی که کنترل مکان‌نما حساسیت بالایی دارد (مانند زمانی که می‌خواهد با تک تیر‌انداز شلیک کنید) یا زمانی که نیاز به دید گسترده‌تری دارید، مانند درگیری‌های شلوغ و فرار با اسلحه از آن استفاده کنید. این تنظیمات ممکن است با استفاده از‌ یک دکمه‌ی مخصوص روی خود موس انجام شود یا ممکن است بتوانید ‌یکی از دکمه‌ها‌ یا گیرنده‌ی آن را برای این حالت برنامه ریزی کنید.

در این صورت در هنگام کار با موس می توانید وضوح‌ یا حساسیت آن را تغییر دهید.

موس سرفیس مایکروسافت و موس جدید سرفیس آرک

در این پست آن‌ها را از همه لحاظ با هم مقایسه می‌کنیم.

مایکروسافت موس‌های زیادی می‌سازد و گاهی انتخاب از میان آن‌ها مشکل است. در حال حاضر، مایکروسافت در حال فروش دو موس رده بالای پرچم دار است، موس سرفیس و موس سرفیس آرک. هر دوی آن‌ها موس‌های خوبی هستند، اما تفاوت‌هایی با هم دارند. پس کدام‌ یک از آن‌ها را باید انتخاب کنید؟

ویژگی‌ها و طراحی موس سرفیس

هر دوی این موس‌های سرفیس طراحی زیبایی دارند. موس سرفیس شکل و‌ اندازه‌ی موس‌های سنتی را دارد. هر دوی دکمه‌های کلیک چپ و راست جلوی موس قرار گرفته‌اند و‌ یک چرخ اسکرول فلزی در میان آن‌ها قرار دارد، این چرخ دمای سردی دارد و بافت پنجره ای آن از لیز خوردن انگشتانتان در هنگام چرخاندن جلوگیری می‌کند.

چرخ اسکرول هیچ صدایی تولید نمی‌کند، این ویژگی برای کسانی که می خواهند در محیط‌های ساکت از آن استفاده کنند مهم است. بدنه‌ی موس از پلاستیک ساخته شده است. به نظر من استفاده از این ماده در مقایسه با دیگر موس‌های در این رده‌ی قیمت که از مواد بهتری استفاده می‌کنند کمی کیفیت موس را پایین آورده است. ویژگی مثبت آن این است که فرم راحت و جهانی موس جا گیری آن در دست را بسیار راحت می‌کند و این موس به خوبی در دستان همه جای می‌گیرد.

اما طراحی موس سرفیس آرک بسیار خاص و بی همتا است. طراحی قوس دار این موس به نام مایکروسافت به ثبت رسیده است. ضخامت نازک این موس آن را برای سفر مناسب می‌کند. موس لمسی سرفیس آرک به جای دو دکمه‌ی مشخص کلیک چپ و راست از‌ یک تاچ پد‌ یک تکه‌ی پلاستیکی در جلو خود استفاده می‌کند، پس‌ یعنی‌ یک چرخ اسکرول فیزیکی هم ندارد.

برای اسکرول کردن با موس سرفیس آرک، می‌توانید مانند تاچ پد‌های معمولی از‌ یک‌ یا دو انگشت خود برای بالا و پایین رفتن در صفحه‌های اینترنت استفاده کنید. خود تاچ پد‌ یک سطح کلیک است، پس اگر می‌خواهید کلیک راست‌ یا چپ کنید، تنها کافی است سمت راست‌ یا چپ تاچ پد را فشار دهید تا کلیک فعال شود. به نظر من طراحی لمسی موس آرک در مقایسه با موس سرفیس آینده نگرانه‌تر و زیباتر است.

این موس در رنگ‌های مختلف موجود است. تاچ پد آن از پلاستیک و دیگر بخش‌های آن از‌ یک ماده‌ی لاستیک مانند ساخته شده است. بدنه‌ی موس می‌تواند صاف شود، که این ویژگی حمل آن در جیب‌ یا‌ یک کیف نازک را ممکن می‌کند. صاف کردن موس بلوتوث آن را قطع می‌کند، که همین باعث ذخیره‌ی باتری در هنگام سفر می‌شود‌. این ویژگی‌ها در موس سرفیس وجود ندارد و همین باعث می‌شود‌ که موس سرفیس آرک برای سفر مناسب‌تر باشد.

موس سرفیس

کاربردهای موس

من هر دوی موس‌های سرفیس و سرفیس آرک را به مدت زیادی استفاده کرده‌ام و در مورد هر دوی آن‌ها احساسات ضد و نقیضی دارم. من عاشق راحتی موس سرفیس هستم زیرا طراحی جهانی آن باعث می‌شود‌ به راحتی در دست من جای بگیرد. من دست خود را کامل دور موس حلقه می‌کنم، ‌یعنی هنگام استفاده از موس انگشتان من دور موس انحنا پیدا می‌کنند، به جای این که صاف روی آن قرار بگیرند.

 به دلیل طراحی خاص موس سرفیس آرک، هیچ چیزی پایین موس قرار ندارد تا انگشتان من روی آن قرار بگیرند، در نتیجه من انگشت حلقه و انگشت کوچک خود را به پایین موس گیر می‌دهم، که پس از مدتی باعث گرفتن عضلات دستم می‌شود‌.

 موس سرفیس خوب و ساده است، اما موس آرک، با طراحی آینده نگرانه‌ی فوق العاده و تاچ پد خوبش در بخش جلویی، کارایی کلی بیشتری دارد. به عنوان مثال، موس آرک ویژگی‌های قابل تنظیم زیادی دارد که با کیبورد مایکروسافت و اپلیکیشن موس سنتر ممکن می‌شود‌، اما موس سرفیس این ویژگی را ندارد.

هر دوی موس‌ها توانایی‌های مشابهی برای حرکت دادن نشانگر روی نمایشگر دارند. چرخ مکانیکی اسکرول روی موس سرفیس از نظر من بسیار قابل اطمینان‌تر است، اما موس سرفیس آرک گاهی متوجه نمی‌شود‌ که برای اسکرول کردن روی تاچ پد دست می‌کشید. می‌توان موس سرفیس آرک را برنامه ریزی کرد تا زمانی که با سه انگشت خود کلیک چپ، راست و وسط می‌کنید کار‌های مختلفی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی لپ تاپ کروم بوک dell

موس سرفیس

مشاهده و خرید

قیمت موس

قیمت موس‌های سرفیس و سرفیس آرک با هم متفاوت است. موس سرفیس 49. 99 دلار قیمت دارد که برای‌ یک موس بالا رده و استاندارد، قیمت نسبتا مناسبی است. قیمت موس سرفیس آرک 30 دلار بیشتر و 79. 99 دلار است. موس سرفیس آرک قابلیت‌های بیشتری دارد، از‌یک تاچ پد با تکنولوژی گران قیمت‌تر استفاده می‌کند و طراحی انعطاف پذیر آن اجازه می‌دهد که موس به حالت صاف در بیاید. در نتیجه، قیمت آن کمی بالا‌تر است.

30 دلار تفاوت قیمت زیادی است و این که آیا باید این مقدار هزینه‌ی اضافی را متحمل شوید‌ یا خیر، به انتظارات خودتان از موسی که می‌خواهید بستگی دارد.

موس‌های ترک بال

موس‌های ترک بال با کره‌ی چرخان بزرگ و محل قرار گیری دست عظیم الجسه‌شان ‌یادآور سال 1996 هستند، ‌یا شاید 1946، زیرا در این سال‌یک موس ترک بال برای اولین بار برای ورود اطلاعات به کامپیوتر استفاده شد. از زمانی که موس‌های معمولی و صفحه‌های لمسی معرفی شده‌اند، محبوبیت موس‌های ترک بال کم شده است که البته دلیل این هم به خوبی مشخص است، این دو دستگاه جدید، جای کمتری را اشغال می‌کنند! اما‌ یک نکته را نباید از‌ یاد برد: موس‌های ترک بال هنوز هم خوب هستند. نه تنها خوب هستند، بلکه عالی هستند.

موس ترکبال

معرفی موس ترک بال Logitech XM Ergo

XM Ergo، جدید‌ترین محصول Logitech در دسته‌ی دستگاه‌های وارد کننده‌ی اطلاعات خاص، ظاهری بسیار شبیه به جدش M570 که در سال 2010 روانه‌ی بازار شد دارد. در این مدل شما دست خود را روی موس قرار می‌دهید، انگشتانتان به نرمی روی دکمه‌های کلیک قرار می‌گیرند و با چرخاندن توپ با انگشت شستتان نشانگر را روی نمایشگر کامپیوتر حرکت می‌دهید. چرخاندن این توپ برای من که حالا بیش از ده سال است از این مدل استفاده می‌کنم به حرکتی طبیعی در بدنم تبدیل شده است.

قطعا مدتی طول می‌کشد تا کار با آن را‌ یاد بگیرید، اما زمانی که به کار با آن عادت کنید، این موس ترک بال به روشی فوق العاده برای حرکت دادن نشانگر روی نمایشگر تبدیل می‌شود‌. دقت آن به‌اندازه‌ی استایلوس‌ یا سرعت آن به‌ اندازه‌ی موس معمولی نیست، اما بهترین ترکیب ممکن از این دو است. من با آن می‌توانم با دقت روی عکسی در فوتوشاپ کار کنم، به همان ظرافتی که می‌شود‌ با استایلوس کار کرد و در بازی تیر‌اندازی اول شخص، چرخاندن کره به من اجازه می‌دهد تا به سرعت‌ یک موس مخصوص بازی حرکت کنم.

ویژگی‌ها

موس ترک بال با استایل ارگو ساخت Logitech، با کره ای که به جای دو انگشت با انگشت شست می‌چرخد همین‌طور برای کنترل نشانگر موس در هر جایی که بخواهید مناسب است! نیازی به‌یک سطح سخت نیست، روی پایتان، روی‌یک بالشت، گوشه‌ی باریک بازویتان، در همه‌ی این سطح‌ها می‌توانید با دقت بالا موس ترک بال خود را متعادل کنید. طراحی اخیر Logitech برای این تکنولوژی فوق العاده ارگونومی را در اولویت قرار داده است، صفحه ای مغناطیسی زیر این موس وجود دارد که اجازه می‌دهد میزان کجی آن را تنظیم کنید. ‌یک شکاف کوچک نیز روی بدنه برای قرار دادن انگشت کوچک‌تان وجود دارد. این موس حتی بدنه‌ی نرم پلاستیکی دارد. طراحی آن به گونه ای شبیه توپ‌های فومی که برای فشار داده شدن در دست ساخته شده‌اند، اما فقط نمی‌تواند استرس‌های شبانه‌ی شما را کم کند.

پیشرفت چشمگیر در اسکرول موس

در کنار تغییر‌های ارگونومیک، MX Ergo به نسبت M570 پیشرفت چشمگیری در بخش چرخ اسکرول دارد. از آن جایی که بیشتر موس‌های ترک بال کره‌ی خود را در جای چرخ اسکرول قرار می‌دهند، این دو بخش معمولا رابطه‌ی خوبی با هم ندارند. Kensington، تنها تولید کننده‌ی دیگر موس‌های ترک بال که شرکت قوی و پا برجایی نیز هست، ترک بالی تولید نکرده است که چرخ اسکرول هم داشته باشد و M570 ساخت Logitech چرخ اسکرول بد و چرم مانندی دارد که حسی شبیه‌ یک موس ارزان و قدیمی دارد که ممکن است در کمد خرت و پرت‌های مادرتان پیدا کنید. چرخ اسکرول MX Ergo زمانی که آن را می‌چرخانید صدای کلیک آرامی از خود تولید می‌کند، گویی به سرعت در حال ترکاندن حباب‌های پلاستیک حباب دار هستید. این چرخ همین‌طور به چپ و راست خم می‌شود‌، ویژگی که معمولا در دستگاه‌های رده بالا پیدا می‌شود‌.

ترک بال

مشاهده و خرید

قابلیت اتصال  موس به بلوتوث

دیگر ویژگی‌های خوب جدید‌ترین ترک بال شامل توانایی اتصال از طریق بلوتوث (برای اولین بار در‌ یک ترک بال ساخت Logitech)  و‌ یک دکمه برای تنظیم حساسیت آن در هنگام کار هستند. این موس ترک بال از نرم افزار KMV switch و Flow ساخت Logitech پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد از‌ یک ترک بال روی چند کامپیوتر به طور همزمان استفاده کنید و با فشار دادن‌ یک دکمه کامپیوتر را عوض کنید.

قیمت

صادقانه بگویم، با قیمت 100 دلار MX Ergo بسیار گران قیمت است، اما این گونه ای دستگاه لوکس است که من از پول خرج کردن برایش احساس بدی ندارم. شما هر روز از‌ یک موس برای کار با کامپیوترتان استفاده می کنید! انگشتان‌تان هر روز چندین ساعت روی این وسیله اسکیت می‌کنند. پس هر چه که استفاده می‌کنید باید کیفیت بالایی داشته باشد. اگر من توانستم این هفت سال گذشته را با‌ یک Logitech M570 از مد افتاده زندگی کنم، تصورش را بکنید چند سال می‌توانم از MX Ergo استفاده کنم. اگر شما هم به موس ترک بال علاقه دارید، ‌یا فقط در مورد ترک بال‌ها کنجکاوید، این 100 دلاری است که از خرج کردنش راضی خواهید بود.

قیمت گذاری

بهترین موس ارگونومیک

طراحی‌هایی که ارگونومی را در اولویت قرار می‌دهند همه‌ی عملکرد‌های عمومی موس را در فاکتور فرمی قرار می‌دهند که دست شما را در‌یک نقطه‌ی خنثی قرار می‌دهد. این موس‌ها به گونه ای طراحی ‌می‌شوند تا تنشی که می‌تواند باعث خستگی در مچ دست شود و آسیب دیدگی ناشی از کشش‌های تکرار شونده را کاهش دهند. این موس‌های ارگونومیک ممکن است ظاهر غیر معمولی داشته باشند و عادت کردن به آن‌ها کمی زمان بر باشد، اما آن‌ها بعضی از مشکلات بسیار مهم را حل می‌کنند. بعضی از این موس‌ها طراحی عمودی دارند؛ در حالی که بعضی دیگر ممکن است بدنه‌ی‌ یک تکه داشته باشند.

اگر به دنبال‌ یک موس ارگونومیک مخصوص‌ یا‌ یک موس معمولی با طراحی که ارگونومیک را در نظر گرفته است می‌گردید، به‌ اندازه‌ی موس خود توجه کنید. (مطمئن شوید که این موس برای دست شما زیاد از حد کوچک‌ یا بزرگ نباشد). وزن موس هم مهم است. بعضی از مردم موس‌های سنگین‌تر که محکم در دست قرار می گیرند را ترجیح می‌دهند، در حالی که بعضی دیگر به خصوص کسانی که اهل بازی‌های MOBA هستند، موس سبکی می‌خواهند که به هر حرکت و کلیک کوچکی پاسخ می‌دهد. ‌یک موس سنگین تر نیاز به تلاش بیشتری برای حرکت دارد و حتی با این که تفاوت وزن آن ممکن است زیاد به نظر نرسد، این موس در طول زمان ممکن است کمی سنگین‌تر شود.

تنها وزن و‌ اندازه‌ی موس مهم نیست. طراحی بدنه‌ی موس هم ممکن است باعث به وجود آمدن کشش غیر ضروری (با به طور برعکس، پشتیبانی بیش از حد)  در دست و مچ شما شود. راحت‌ترین نوع موس دقیقا‌ اندازه‌ی گودی دست شما خواهد بود و طراحی صاف و کوتاه نخواهد داشت. بعضی از موس‌ها محلی برای قرار گرفتن انگشت شست دارند، که مکانی را برای انگشت فراهم می‌کند که به آن اجازه می‌دهد در هنگام نیاز بلند شود و کنترل‌ها را فعال کند.

بیشتر بخوانید: اگر قصد خرید ماوس دارید حتما کلیک کنید

ارگونومیک موس

مشاهده و خرید

کدام‌یک را باید انتخاب کنید؟

آیا به دنبال‌یک موس ساده و استاندارد و با کیفیت می‌گردید که از دکمه‌های کلیک چپ و راست و چرخ اسکرول برخوردار است و طراحی جهانی آن باعث می‌شود‌ به راحتی در هر دستی جای بگیرد؟ پس اگر این طور است، باید موس سرفیس را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال چیزی متفاوت می‌گردید که حمل آن بسیار ساده است و از دکمه‌های فیزیکی کلیک چپ و راست و اسکرول در آن خبری نیست، پس موس سرفیس آرک برای شما ساخته شده است.

باید بگویم که استفاده از موس سرفیس آرک برای من بسیار لذت بخش‌تر از استفاده از موس سرفیس استاندارد بود، شاید چون من طراحی‌های خاصی که توجه دیگران را جلب می‌کنند را دوست دارم. موس سرفیس راحت‌تر است، اما من زمان استفاده از موس سرفیس آرک احساس با کیفیت‌تری نسبت به این محصول دارم و  وجود تاچ پد را به دکمه‌های فیزیکی روی موس ترجیح می‌دهم.

خاموش کردن موس به سادگی با صاف کردن آن نیز‌ یکی دیگر از ویژگی‌های خوب سرفیس آرک است. برای خاموش کردن موس سرفیس، باید آن را برعکس کنید و دکمه‌ی کوچک بلوتوث را‌ یک بار فشار دهید. اما در موس سرفیس آرک این ویژگی به همراه قابلیت صاف کردن موس برای خاموش کردن آن وجود دارد، که بسیار خوب است.

به طور کلی، هر کدام از این دو را که انتخاب کنید، تجربه‌ی فوق‌العاده ای خواهید داشت، هر دوی آن‌ها از طراحی زیبای سرفیس بهره‌مند هستند. بیایید در این زیر ببینیم که شما کدام‌ یک از این دو موس را انتخاب می‌کنید!

کدامیک؟

توصیه‌ها

با به خاطر داشتن نکاتی که در بالا ذکر شدند، به شما توصیه می‌کنم به‌ یک فروشگاه محلی بروید تا خودتان بتوانید موس‌ها و کیبورد‌ها را امتحان کنید. به نظر من این کار بسیار کمک می‌کند، زیرا این وسیله‌ها باید احساس خوبی به شما بدهند. این‌ها وسایلی هستند که شما هر بار که می‌خواهید از سیستم خود استفاده کنید با آن‌ها کار می‌کنید. آن‌ها باید خوب باشند! پس راه بیافتید و با خرید از این شرکت‌ها عدالت را اجرا کنید. آن‌ها خودشان داوطلبانه پول این وسایل را پرداخت کرده‌اند، آن‌ها را از جعبه بیرون آورده‌اند و در اختیار شما قرار داده‌اند تا امتحان‌شان کنید. آن‌ها کسانی هستند که قفسه‌های ارزشمندشان را در اختیار شما قرار داده‌اند تا این وسایل را امتحان کنید. با خرید این وسایل از آن‌ها می‌توانید پاداش دست و دلبازی‌شان را بدهید. اگر ما از شرکت‌هایی که برای کمک و راهنمایی دادن به ما سنگ تمام می گذارند حمایت نکنیم، این شرکت‌ها‌ یا خدمات کم کم از بین می‌روند و دیگر مکان‌هایی که بتوانیم در آن جا قبل از استفاده از وسایل آن‌ها را احساس کنیم وجود نخواهند داشت.

منبع:

The Best Computer Mice for 2019

Surface Mouse vs. Surface Arc Mouse: Which should you get

Trackball

Keyboard and Mouse Considerations