فروشگاه میسیز، یک مجموعه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکایی است که در سال ۱۸۵۸ توسط رولند هاسی میسی تاسیس شد. از سال ۲۰۱۵ فروشگاه میسیز به بزرگترین فروشگاه کشور آمریکا با استراتژی خرده فروشی تبدیل شده است. تا ماه مارس سال ۲۰۲۰، ۸۴۲ فروشگاه با برند و نام فروشگاه macy’s در سرتاسر آمریکا و کشورهای تابع آن مثل پورتوریکو و گوام ثبت شده است.

اصلی‌ترین فروشگاه از مجموعه میسیز را باید شعبه میدان هرالد در شهر نیویورک دانست که به عنوان پرچم دار این فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال فعالیت است. میسیز میدان هرالد در حال حاضر یکی از بزرگترین فروشگاه‌های جهان است. مساحت این شعبه چیزی نزدیک به ۱۰۰ هزار متر مربع است و ارزش آن نزدیک به ۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌‌شود.طبق آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۷ این شرکت بیش از ۱۳۰۰۰۰ کارمند و درآمد سالانه ۲۴.۸ میلیارد دلار دارد. از سال ۱۹۲۴ تا به امروز فروشگاه میسیز هر ساله از نمایشگاه سالانه آتش بازی روز چهارم ژوئیه حمایت مالی می‌‌کند و به عنوان اسپانسر، در این جشنواره حضور دارد.

تاریخچه فروشگاه میسیز

رولند هاسی میسی در بین سال‌ها ۱۸۴۳ تا ۱۸۵۵ چهار فروشگاه با رویکرد خرده فروشی را افتتاح کرد. یکی از این فروشگاه‌ها، فروشگاه میسیز در مرکز شهر هاورهیل در ماساچوست بود. همه این فروشگاه‌ها شکست خوردند و ورشکست شدند اما هاسی میسی از اشتباهات خود درس گرفت. او در سال ۱۸۵۸ به نیویورک رفت و یک فروشگاه جدید به نام R. H. Macy & Co افتتاح کرد. فروش روز اول این فروشگاه ۱۱ دلار بود که اگر با نرخ تورم آن را محاسبه کنیم معادل ۳۴۷ دلار در سال ۲۰۲۰ است.

از همان ابتدا لوگو این فروشگاه یک ستاره بود . طراحی این لوگو از خالکوبی روی بدن رولند میسی، زمانی که در نوجوانی روی کشتی کار می‌‌کرد و آن را روی بدنش خالکوبی کرده بود، الهام گرفته شده است.

فروشگاه آمریکایی
با بهبود وضعیت این فروشگاه میسی تصمیم گرفت تا ساختمان خود را گسترش بدهد و بخش‌های بیشتری را افتتاح کند. او حتی در فروشگاه‌ها خود ضمانت برگشت پول را ارائه می‌‌داد. در سال ۱۸۷۵ میسی دو شریک به نام‌های رابرت ولنتاین و آبیل فورج پیدا کرد. میسی در سال ۱۸۷۷ بر اثر بیماری کلیه درگذشت. فورج نیز یک سال بعد و ولنتاین نیز دو سال بعد فوت کردند. مالکیت فروشگاه میسیز در خانواده او باقی ماند.

بیشتر بخوانید: آیا بزرگ ترین فروشگاه ساعت مچی مردانه در دنیا را می شناسید؟

در سال ۱۹۰۲ فروشگاه اصلی میسیز به میدان هرالد شهر نیویورک رفت. اگر چه در ابتدا این فروشگاه میدان هرالد فقط یک ساختمان کوچک بود اما رفته رفته این ساختمان رشد کرد و بزرگ شد. ساختمان ۵ طبقه فروشگاه macy’s در میدان هرالد توسط رابرت اسمیت در سال ۱۹۰۰ با قیمت ۳۷۵ هزار دلار خریداری شد و ایده او آن بود که کاری کند تا میسیز بزرگترین فروشگاه جهان شود.
فروشگاه اصلی میسیز توسط معماران لموس و کوردس طراحی شد و در سال ۱۹۰۱ توسط شرکت فولر ساخته شد. در حد فاصل سال‌های بین ۱۹۲۴ تا ۱۹۲۸ بخش‌های دیگری به غرب این فروشگاه اضافه شد و در سال ۱۹۳۱ همه فروشگاه توسط معمار رابرت دی کوهن به سبک هنر دکو باز طراحی شد. در سال ۲۰۱۲ باز هم فروشگاه میسیز شعبه هرالد با هزینه ۴۰۰ میلیون دلار بازسازی کامل شد. استودیو وی آرشیتکت که یک شرکت مستقر در نیویورک بود نقشه و معماری کلی پروژه را برعهده داشت. ساختمان میسیز در سال ۱۹۷۸ به عنوان یک اثر ملی تاریخی به ثبت رسید.

در سال ۱۹۶۰ میسیز فروشگاه دیگری در بلوار کوئینز در المورست ایجاد کرد. به جز ایجاد فروشگاه‌های جدید، فروشگاه‌های دیگری نیز با میسیز ادغام شدند. لاسال‌اند کوچ در سال ۱۹۲۴، داویسون، پاکون، ستوکس در سال ۱۹۲۹، بامبرگر در سال ۱۹۲۹، کانر در سال ۱۹۴۵، جان تیلور در سال ۱۹۴۷ از جمله فروشگاه‌هایی بودند که به میسیز پیوستند.
فروشگاه کانر تبدیل به میسیز سن فرانسیسکو و بعد از آن تبدیل به میسیز کالیفرنیا شد. تیلور نام میسیز میزوری، کانزاس گرفت و فروشگاه لاسال‌اند کوچ تبدیل به فروشگاه میسیز میدوست شدند.

فروشگاه میسیز

رشد فروش در این فروشگاه

با وجود این که فروشگاه‌های اینترنتی رشد بسیار زیادی داشته‌اند، با این حال مردم همچنان علاقه دارند تا از فروشگاه فیزیکی میسیز خرید کنند. علاوه بر مردم آمریکا، توریست‌های بسیار زیادی برای دیدن فروشگاه macy’s شعبه نیویورک به این شهر می‌‌آیند. این فروشگاه به قدری به آینده تجارت خود مطمئن است که حتی چشم انداز سال‌های آینده خود را نیز در رابطه با فروش فیزیکی ارتقا داده است. فروشگاه macy’s در سال ۲۰۱۸ توانسته از نظر فروش اینترنتی محصولات خود نیز موفق عمل کند و رشد دو رقمی را به ثبت رسانده است. این فروشگاه پیشرفت فوق العاده‌ای در زمینه وب سایت و اپلیکیشن خرید آنلاین خود انجام داده است.

میسیز علاوه بر رشد فروش اینترنتی محصولات خود اعلام کرده است که در فروشگاه‌های فیزیکی خود نیز همچنان فروش فوق العاده‌ای دارد. فروش کلی میسیز به نسبت سال گذشته ۳.۶ درصد رشد داشته است و از آن چه مدیران آن توقع داشته‌اند نیز بهتر عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: آیا می دانید آمازون چگونه کالاهای خود را به دست مشتریان می رساند؟

مدیر عامل میسیز یعنی آقای جفت گنت پس از انتشار درآمدهای این شرکت گفت: نتایج بدست آمده نشان از فرمول برنده موفق میسیز است، این فرمول داشتن یک تجارت فیزیکی عالی به همراه تجارت الکترونیکی قدرتمند است.
کارن هوگوت رئیس ارشد مالی فروشگاه macy’s در کنفرانس خود با تحلیلگران گفت که درآمد فروشگاه macy’s از توریست‌ها به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده با رشد فروش فروشگاه macy’s شاهد افزایش ۱۰ درصدی سهام میسیز نیز هستیم.

فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه فیزیکی میسیز

با وجود این که فروشگاه macy’s دارای وب سایت و اپلیکیشن خرید آنلاین است، با این حال طبق آمارهای منتشر شده بسیاری از مصرف کنندگان حاضر هستند به فروشگاه فیزیکی میسیز بروند و خرید خود را انجام بدهند.
باب فیبز مدیر عامل خرده فروشی داکترز در مصاحبه‌ای بیان کرد: بسیاری فکر می‌‌کنند که امروز باید شاهد افت فروش مراکز خرید باشیم اما فروشگاه macy’s نشان داده که این تفکر اشتباه است.
فروشگاه میسیز مانند هر فروشگاه بزرگ دیگری با تهدید آمازون به عنوان یک فروشگاه اینترنتی مواجه است، علاوه بر این فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف محوری چون والمارت و تارگت نیز به فروش اینترنتی روی آورده‌اند و هر دو آن‌ها به عنوان رقبا این فروشگاه محسوب می‌‌شوند.
رشد ۳۰ درصدی سهام میسی نشان از این دارد که فروشگاه میسیز با وجود رشد فروشگاه‌های اینترنتی مختلف همچنان موفق است و به راه خود ادامه می‌‌دهد.

فروشگاه در آمریکا

نکات مهم برای خرید از این فروشگاه

شما می‌‌توانید از سایت https://www.visitmacysusa.com/ مسیر و نقشه فروشگاه میسیز را دریافت کنید و با کمک این نقشه به راحتی بخش‌های مختلف فروشگاه میسیز را به راحتی پیدا کنید.
بهترین زمان برای رفتن به فروشگاه macy’s در طول هفته است و می‌‌توانید قبل از ناهار به این فروشگاه بروید و خرید خوبی را تجربه کنید. طبقه‌های پایینی فروشگاه میسیز شلوغ‌تر از طبقات بالایی آن است و اگر دوست دارید تا به دور از هیاهو و شلوغی خرید کنید می‌‌توانید به طبقات بالاتر فروشگاه macy’s بروید.

برای سهولت مشتریان، این فروشگاه کیف‌‌های مخصوصی را تدارک دیده است که می‌‌توانید از آن برای قراردادن خریدهای خود در درون‌ آن‌ها استفاده کنید.
یکی از مزیت‌های فروشگاه macy’s برای کسانی‌که اهل نیویورک نیستند این است که ، این فروشگاه تمام خریدهای مشتریان را به صورت رایگان به شهر محل زندگی شان ارسال می‌‌کند.

توضیحات بیشتر در رابطه با فروشگاه macy’s

بسیاری از مردم زمانی که به یک شهر جدید سفر می‌‌کنند علاقه دارند تا همراه با یک تور به دیدن نقاط مختلف شهر بروند، این فروشگاه نیز یکی از جذاب‌ترین نقاط شهر نیویورک است که می‌‌توانید به بازدید آن بپردازید. به طور معمول تورهایی با قیمت ۱۲ دلار وجود دارند که شما را به فروشگاه macy’s برده و تمامی اطلاعاتی تاریخی در رابطه با این فروشگاه را به شما آموزش می‌‌دهند. تورهای گران‌تری نیز برای بازدید از این فروشگاه وجود دارد که به شما مفاهیم بازاریابی، تجارت و تکنیک‌های فروش را بر اساس رویکردهای فروشگاه میسیز آموزش می‌‌دهند.

منابع:

exp1, money.cnn