در این مقاله به معرفی پنج سریال‌ خارجی با پایان‌ ناموفق می‌پردازیم.‌برای همه‌ی ما پیش آمده که از آخرین قسمت سریال مورد علاقه‌مان رضایت نداشته باشیم.در این لیست معرفی سریال‌های موفق و پرطرفداری هم‌چون بازی تاج و تخت و گم شده نیز به چشم می‌خورد.
با ما همراه باشید تا پنج سریال‌ خارجی با پایان‌ ناموفق را بشناسید.

۱. Game Of Thrones

سریالی آشنا در سراسر جهان که رتبه‌ی نخست لیست پنج سریال‌ خارجی با پایان‌ ناموفق را از آن خود کرده است.این سریال در ژانر درام و فانتزی به نویسندگی دیوید بنیوف و ویز برای شبکه‌ی HBO ساخته شد.این سریال اقتباسی از رمان جورج مارتین می‌باشد.سریال بازی تاج و تخت از بهترین سریال‌های ساخته شده است که همیشه در IMDB دارای بالاترین نمرات بوده‌است.این سریال در ۸ فصل تهیه و پخش شد. برخلاف ۷ فصل موفق از نظر مخاطبان و منتقدان، پس از پخش آخرین فصل و آخرین قسمت موجی از انتقادات و نارضایتی‌ها متوجه نویسندگان این سریال شد.

سریال بازی تاج و تخت

دلایل عدم موفقیت:

اما چرا چنین سریال مشهور و پرطرفداری باید در لیست پنج سریال خارجی با پایان ناموفق قرار بگیرد؟

بازی تاج و تخت، به گونه‌ای ناباورانه به اتمام می‌رسد که تمام رویا پردازی‌های مخاطبان در طول ۸ سال را نابود می‌کند.شخصیت‌های بزرگ و اساطیری این سریال، نابود و یا به انزوا کشیده می‌شوند و شخصیت‌های کم‌رنگ قصه، زمام امور را در دست می‌گیرند.این نارضایتی‌ها تا جایی پیش رفت که حتی جمع کثیری از مخاطبان در صدد جمع آوری امضا برای ساخت مجدد فصل آخر سریال از جانب شبکه‌ی HBO برآمدند.این سریال که سال‌ها رتبه‌ی اول سریال‌های جهان را در دست داشت ناگهان دچار افول شد.البته گفتنی است که برخی نیز از پایان سریال تعبیر دیگری دارند و پایان آن را نتیجه‌ی هوش و درایت نویسندگان می‌دانند.برخی معتقدند پایان سریال بسیار شبیه به واقعیت تاریخ است و تلخی آن نیز به تلخی تاریخ از گذشته تا به امروز می‌باشد.
نویسندگان به گونه‌ای هوشمندانه از رخ دادن پایانی که همگان برای این سریال موفق پیش‌بینی می‌کردند، جلوگیری کردند.
نویسندگان داستان را به گونه‌ای به اتمام رساندند که مخاطب را دچار سردرگمی کرد.
پایان این سریال به گونه‌ای است که گویا هیچگاه قصه در ذهن مخاطب پایان نمی‌یابد.

با همه‌ی این تفاسیر و دیدگاه‌های مختلف، این سریال در لیست پنج سریال‌ خارجی با پایان‌ ناموفق قرار دارد و قسمت پایانی آن مخاطبان را در بهت فرو برده‌است.

۲. Lost

سریال گم شده

این سریال نیز جزء سریال‌های مشهور و پرطرفدار تلویزیونی است که در لیست معرفی پنج سریال‌ خارجی با پایان‌ ناموفق قرار دارد.این سریال در ژانر ماجراجویی، راز آلود و درام برای شبکه‌ی ABC ساخته شد.سازندگان این سریال جفری لیبر، جی جی آبرامز و دیمون لیندلوف هستند.این سریال محبوب آمریکایی در ۶ فصل و ۱۲۱ قسمت تولید شد. Lost، داستان افرادی را به تصویر می‌کشد که در یک جزیره گم می‌شوند.مخاطبان این سریال پس از پایان این سریال با سوال‌های بسیاری مواجه شدند.مثلا این سوال که آیا شخصیت‌های این سریال در برزخ بودند؟برخی معتقدند که این سریال همانند نامش، سبب گم شدن مخاطبانش شد.
برخی دیگر نیز معتقدند پایان این سریال بسیار جذاب و هوشمندانه بوده‌است.

۳. دکستر

سریال دکستر

دکستر نام مجموعه‌ی تلویزیونی درام و جنایی است که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ میلادی از شبکه‌ی showtime پخش شد.این سریال مشهور در ۸ فصل و ۹۶ قسمت تهیه و پخش شد.این سریال روایتگر زندگی قاتلی زنجیره‌ای به نام دکستر است که در بخش جنایی اداره‌ی پلیس مشغول به کار است.این سریال توسط منتقدین تحسین شد و برنده‌ی جوایزی از جمله دو جایزه‌ی امی و ۲ جایزه‌ی گلدن گلوب شد.این سریال رتبه‌ی سوم لیست معرفی پنج سریال‌ خارجی با پایان‌ ناموفق را از آن خود کرده است. طرفداران این سریال نیز با پخش قسمت آخر سریال دچار سردرگمی و افسوس شده‌اند.
پایان این سریال سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد.برخی مخاطبان فکرمی‌کنند که دکستر با کشتن آدمکش‌ها تنها به دنبال ارضای حس نیاز به کشتن خود بوده‌است.
اما برخی دیگر معتقدند که دکستر تنها به دنبال اجرای عدالت بوده‌است.

اما حقیقت چیست؟
اگر دکستر انسان خوبی بود و عدالت را اجرا می‌کرد چرا باید به چنین سرنوشت تلخی مبتلا می‌شد؟
چرا باید از عزیزانش دست می‌کشید و زندگی تلخ و جدیدی را به تنهایی در انزوا آغاز می‌کرد؟
پایان این سریال نیز مانند سایر سریال‌های این لیست، مورد پسند هواداران قرار نگرفته‌است و سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان بدون جواب گذاشته است.

۴. Pretty little liars

سریال دروغگوهای کوچک زیبا

سریال دروغگوهای کوچک زیبا نام مجموعه‌ی تلویزیونی است که از شبکه‌ی ABC family پخش شده‌است.این سریال توسط مرلین کینگ و در ۷ فصل و ۱۶۰ قسمت تهیه شده‌است.این سریال ژانر معمایی و جنایی دارد و داستان آن حول پنج شخصیت به نام‌های آلیسون، آریا، اسپنسر، هانا و امیلی می‌گردد که باهم دوستان صمیمی هستند.هنگامی که آلیسون به طرز مشکوکی ناپدید می‌شود و یک سال بعد جسدش پیدا می‌شود.از آن پس پیغام‌های مشکوک و تهدید آمیزی از طرف شخصی به نام A برای سایر دختران ارسال می‌شود.شخصیت ناشناس A دختران را تهدید به فاش کردن رازهایشان می‌کند و تنها کسی که از این رازها با خبر بوده و شاهد کارهای دختران بوده‌است، آلیسون بوده.بعدها مشخص می‌شود که آلیسون نمرده‌است و از ترس جان خود فرار کرده‌است.قسمت آخر این سریال نتوانسته آن‌گونه که باید و شاید رضایت مخاطبان و طرفداران را به خود جلب کند.
به همین دلیل این سریال در لیست معرفی پنج سریال‌ خارجی با پایان‌ ناموفق است.

۵. Life on Mars

سریال زندگی در مریخ

سریال زندگی‌ روی مریخ سریالی بریتانیایی است که در ۲ فصل و ۱۶ قسمت پخش شد.این سریال به صورت رسمی برای شبکه‌‌های تلویزیونی BBC one و BBC four تهیه شده‌است.این سریال در ژانر علمی-تخیلی ساخته شده‌است و داستان سریال روایتگر زندگی سربازرس شهر منچستر است.سربازرس شهر منچستر که سم تایلر نام دارد به دنبال جمع‌آوری شواهدی برای پرونده‌ای جنایی است که دچار سانحه‌ی تصادف می‌شود و به کما می‌رود.هنگامی که او در کما به سر می‌برد، ذهن وی زندگی را با عقب برمی‌گرداند و او زندگی جدیدی را در ۳۰ سال گذشته آغاز می‌کند.این سریال رتبه‌ی پنجم لیست معرفی پنج سریال‌ خارجی با پایان‌ ناموفق را کسب کرده‌است.پایان این سریال به گونه‌ای است که مخاطبان متوجه می‌شوند همه چیز واهی و خیالی بوده‌است ‌و تمام اتفاقات ناشی از ناکارآمدی رویای واقعیت مجازی‌ بوده‌است!

به نظر شما چرا برخی سریال‌های مشهور و پرطرفدار پایان خوشایندی ندارند؟
چرا نویسندگان و کارگردانان نمی‌توانند پایان دلچسبی را برای سریال‌ها رقم بزنند؟
به نظر شما کدام سریال‌های ایرانی پایان بندی ناموفقی داشته‌اند؟

شما می‌توانید با دنبال کردن وبلاگ مالتینا، مقالات مرتبط با فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی پیدا کنید.
همچنین می‌توانید برای مطالعه‌ی مقاله‌ی ۵ سریال برتر از نگاه IMDB به مالتینا سر بزنید.

منبع: Geek.com