Apple،Sumsung،Asus سازنده حرفه ای ترین ساعت های هوشمند دنیا

ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند امروزه با ویژگی‌های بی‌نظیرشان کار بسیاری از طرفداران گوشی‌های هوشمند را راحت‌تر کرده‌اند. برای مثال اگر شما یک گوشی با صفحه‌نمایش نسبتا عریضی داشته باشید، دیگر نیازی نیست برای چک کردن وضعیت آب‌و‌هوا و یا پیام‌های ارسالی و تماس‌هایتان، هر بار تلفن همراهتان را از جیب‌تان درآورده و دوباره آن را سرجایش بگذارید. تنها کافیست با یک نگاه به ساعت جادویی‌تان از هزار و یک کاربرد آن بهره‌مند شوید. امروزه تنوع این گجت‌های پوشیدنی جذاب در بازار بسیار زیاد شده و کیفیت آن‌ها نیز از هر لحاظ در حال ارتقا است. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم، از میان تعداد کثیر این ساعت‌ها، بهترین‌های موجود در بازار را با شما به اشتراک بگذاریم که می‌توانید تمامی آن‌ها را نیز از فروشگاه بزرگ مالتینا تهیه بفرمایید.

۱. ساعت هوشمند ایسوس زن واچ 3 (Asus Zenwatch 3)

ساعت هوشمند ایسوس زن‌واچ 3

 

قبل از هر چیز ظاهر زیبا و طراحی منحصربه‌فرد زن واچ 3، نظر ما را به خود جلب می‌کند. استفاده از سه دکمه در سمت راست این ساعت، علاوه بر در اختیار قرار دادن امکانات متنوع برای کاربرانش، حس کلاسیک بودن ساعت را برایمان تداعی می‌کند. با وجود بندهای چرم ایتالیایی در این ساعت، اگر کسی اطلاع نداشته باشد یک گجت هوشمند در دست‌تان دارید، بدون شک چنین فرض خواهد کرد که شما صاحب یک ساعت لوکس و گران‌قیمت قدیمی هستید.

اما نکته جالب در چنین ساعت‌هایی این است که شما مجبور نیستید تا چند سال پیاپی فقط یک ظاهر تکراری و همیشگی را تحمل کنید، بلکه 50 ظاهر جذاب برای صفحه‌نمایش ساعت‌تان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را دانلود کرده و استفاده کنید. نکته جالب‌تر این است که از طریق یک اپلیکیشن به نام FaceDesigner می‌توانید ظاهر صحفه‌تان را با سلیقه دلخواه‌تان طراحی کنید و محصول نهایی را به‌راحتی به زن واچ‌تان انتقال دهید.

شما می‌توانید از طریق این گجت تمام فعالیت‌های ورزشی‌تان (مانند پیاده‌روی، دویدن و…) را ثبت و همچنین رصد کنید. زن واچ 3 کاملا ضدآب است و از طریق یک شارژ بی‌سیم به‌راحتی شارژ می‌شود و قادر است تنها در 15 دقیقه میزان شارژ ساعت‌تان را تا 60 درصد برساند. علاوه بر تمامی موارد ذکرشده، این گجت با بهره بردن از جدیدترین فناوری اسنپ‌دراگون (Snapdragon)، توانسته تا 25 درصد انرژی کمتری نسبت به نسخه‌های قبلی‌اش مصرف می‌کند.

خرید از آمازون

۲. ساعت هوشمند ال‌جی واچ اسپرت (LG Watch Sport)

ساعت هوشمند اسپرت ال‌جی

 

همان‌طور که از اسم این محصول پیداست، شرکت ال‌جی تمام تلاش خود را کرده تا طرفداران ورزشکارش را راضی نگه دارد و یک گجت هوشمند اختصاصی برای آن‌ها بسازد. صفحه نمایشگر بزرگ این ساعت هوشمند فضای کاربری راحت‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. یک نمایشگر 1.38 اینچی POLED که کیفیت بسیاری بالایی دارد. اما این مقوله نسبت به سلایق افراد بسیار متفاوت است و شاید خیلی‌ها با صفحه نمایشگر بزرگ مشکل داشته باشند. پس باید در مورد این قضیه تصمیم آگاهانه و منطقی بگیرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ال‌جی واچ اسپرت این است که علاوه بر ساعت هوشمند، نقش یک تلفن‌ همراه کوچک را برایتان ایفا می‌کند. بدین معنا که می‌توانید توسط یک سیم‌کارت نانو به‌راحتی با آن تماس بگیرید یا پیامک‌هایتان را دریافت و ارسال کنید. ال‌جی واچ اسپرت ظاهری جذاب و خیره‌کننده دارد و همانند ایسوس زن واچ (که در بالا آن را بررسی کردیم)، سه دکمه در سمت راستش دارد و شما می‌توانید از طریق آن‌ها تنظیمات ساعتتان را انجام دهید.

این گجت هوشمند کاملا ضد آب بوده و مناسب ماجراجویی‌های تابستانی است. شاید بزرگ بودن اندازه این ساعت دلیل معقولانه‌ای داشته باشد، چراکه سنسورهای زیادی نظیر: جی‌پی‌اس (GPS)، بلوتوث نسخه 4.2، فشارسنج یا بارومتر، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، سنسور ضربان قلب و … در پشت آن قرار داده شده است. از لحاظ پردازش، ال‌جی واچ اسپرت هیچ دست‌کمی از رقبایش ندارد، چراکه مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون (Snapdragon) با رم 768 مگابایتی است و همچنین 4 گیگابایت فضای داخلی برای ذخیره اطلاعات دارد. در آخر می‌‌توان گفت که اگر ورزشکار هستید و یا به فعالیت‌های ورزشی علاقه دارید، بدون شک این ساعت خارق‌العاده می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

خرید از آمازون

۳. ساعت هوشمند اپل واچ سری 4 (Apple Watch Series 4)

ساعت هوشمند اپل سری 4

 

شرکت اپل همیشه سعی داشته است با طراحی منحصربه‌فرد محصولاتش، متفاوت از دیگران باشد. چیزی که می‌توان آن را در ساعت‌های هوشمندش نیز دید. برخلاف اکثر ساعت‌های دیگر که دایره‌ای شکل هستند، اپل از طراحی معروف مستطیل‌‌شکل در ساعت هایش استفاده می کند. اما چیزی که در میان رقبایش به اپل واچ برتری داده فراتر از طراحی مستطیل شکل آن است، ویژگی‌های بی‌بدیل دیگری که آن‌ها را به‌طور خلاصه در اینجا شرح خواهیم داد.

در ابتدا حافظه داخلی 16 گیگابایتی سری 4 اپل واچ ما را غافلگیر خواهد کرد، چراکه این یک ویژگی بسیار متمایز نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند است. علاوه بر آن این گجت زیبا از بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کند که قادر است به‌راحتی به هدفون بی‌سیم یا حتی ایرپادتان (AirPod) وصل شود. یعنی شما بدون هیچ‌گونه مشکلی به‌راحتی می‌توانید از طریق ساعت هوشمندتان هر موسیقی که در فضای 16 گیگابایتی‌تان ذخیره کرده‌اید را گوش کنید و از آن لذت ببرید.

بعلاوه، اپل واچ سری 4 دارای چیپست W3 هست که سرعت و کار پردازش را بسیار مطلوب‌تر می‌کند و شما می‌توانید هم‌زمان با گوش کردن به موسیقی موردعلاقه‌تان با اپلیکیشن‌های دیگر نیز کار کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از این محصول بی‌نظیر فعالیت‌های ورزشی‌تان را ثبت و ضبط کنید. ناگفته نماند که شما با ساعتی طرف هستید کاملا ضدآب است و توسط یک شارژر بی‌سیم بسیار سریع شارژ می‌شود.

خرید از آمازون

۴. ساعت هوشمند گلکسی واچ سامسونگ (Samsung Galaxy Watch)

ساعت هوشمند گلکسی واچ سامسونگ

غیرممکن است در عرصه فناوری صحبت از بهترین‌ها باشد و حرفی از سامسونگ زده نشود. برند نام‌آشنایی که طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد. اما حالا ببینیم ساعت هوشمندی که این شرکت با نام گلکسی واچ روانه بازار کرده چه ویژگی‌هایی دارد. درواقع این ساعت همانند ال‌جی واچ اسپرت، صفحه‌ای بزرگ با ظاهری فلزی شکل و زیبا دارد که می‌تواند برای کسانی که طرفدار صفحه نمایشگر بزرگ هستند مناسب و جذاب باشد.

در کنار آن، دو دکمه برای تنظیم ساعت تعبیه شده است. ویژگی جذاب‌تری که می‌توان در موردش شرح داد، یک هدایتگر چرخی دور صفحه OLED آن است که می‌توان از این طریق نیز تنظیماتش را تغییر داد. با اینکه گفتیم اندازه گلکسی واچ بزرگ‌تر از ساعت‌های هوشمند دیگر است، اما به‌طور باورنکردنی سبک‌وزن بوده و کار کردن با آن بسیار راحت و آسان است. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب و خاصی که شرکت سامسونگ برای این ساعت طراحی کرده، شبیه‌سازی صدای تیک‌تاک عقربه‌های ساعت است. به نظر می‌رسد هدف از این کار القا حس ساعت‌های کلاسیک و مکانیکی بوده است. اما شاید این قضیه برای بسیاری ناخوشایند باشد که خوشبختانه چنین ویژگی‌ای کاملا انتخابی بوده و می‌توانید در صورت عدم تمایل آن را غیرفعال کنید.

بدون شک گلکسی واچ نیز همانند اکثر ساعت‌های هوشمند ضدآب است و امکانات بی‌نظیری برای فعالیت‌های ورزشی دارد و می‌توانید توسط آن تعداد گام‌هایی که در حین پیاده‌روی برداشته‌اید، ضربان قلبتان، کل طول مسیری که پیمودید و… را محاسبه کنید.

خرید از آمازون

۵. ساعت هوشمند سامسونگ Gear Sport

ساعت هوشمند و اسپرت سامسونگ

همه‌چیز از امکانات و ویژگی‌های آن گرفته تا شکل ظاهری‌اش، برای اهداف ورزشی طراحی شده‌اند. با یک نگاه به ظاهر این ساعت زیبا خودتان متوجه این امر خواهید شد. قابلیت ضدآب بودن و پاسخگویی بی‌نظیر صفحه لمسی نمایشگر در زیر آب شما را حیرت‌زده خواهد کرد. به‌عبارت‌دیگر، شما با خیال راحت می‌توانید سامسونگ Gear Sport را با خودتان به استخر برده و بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. برای مثال، به‌طور هم‌زمان فعالیت‌های ورزشی، ضربان قلب، مقدار کالری که سوزانده‌اید و… را ثبت کرده و همچنین به تماس‌های تلفنی و پیامک‌هایتان نیز پاسخ دهید.

این ساعت هوشمند طوری طراحی شده است که به شما امکان استفاده در 4 حالت ورزشی (شنا، پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری) را می‌دهد و می‌توانید هم‌زمان با انجام این فعالیت‌ها از امکانات بی‌نظیر آن نیز بهره‌مند شوید. علاوه بر همه این‌ها، شما حتی می‌توانید خوابتان را با این گجت هوشمند رصد کنید. یعنی زمانی که خوابیده‌اید ساعت‌تان کاملا هوشیارانه میزان خواب مفید، زمانی که به خواب عمیق فرو رفته‌اید و یا چند بار از خواب پریده‌اید را به‌طور کامل ثبت و ضبط می‌کند. حافظه 4 گیگابایتی آن نیز می‌تواند فضای مناسبی برای ذخیره فایل‌های موسیقی موردعلاقه‌تان باشد تا در حین فعالیت‌های ورزشی‌تان بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

خرید از آمازون

۶. گارمین فنیکس 5 (Garmin fenix 5)

ساعت هوشمند گارمین فنیکس 5

با اینکه ممکن است در نگاه اول ظاهر این ساعت شبیه به گلکسی واچ و سایر ساعت‌های هوشمند دایره‌ای شکل باشد، اما سبک جذاب و مدرن و استفاده از یک فلز ضدزنگ در آن، گارمین فنیکس را نسبت به بقیه رقبایش متمایز کرده است. جنس این فلز زیبا ما را یاد فیلم بتمن و تجهیزات و سلاح‌های فوق پیشرفته‌اش می‌اندازد. بندهای این گجت جذاب به‌راحتی تعویض می‌شود و شما می‌توانید بسته به نوع سلیقه‌تان یا جایی که قرار است آنجا بروید، رنگ و نوع بندتان را انتخاب و تعویض کنید.

گارمین فنیکس مجهز به یک GPS قوی و منحصربه‌فرد است. بهتر است بگوییم وسیله‌ای است که مخصوص ماجراجویی بوده و شما با آن حتی در وسط ناکجاآباد هم گم نخواهید شد. چرا که با بهره گرفتن از یک نقشه و همچنین قطب‌نمای دقیق دیجیتالی قادر خواهید بود مسیر بازگشتتان را به‌راحتی پیدا کرده و بدانید که دقیقا کجا هستید و باید به کدام سمت بروید. در مورد عمر باتری گارمین فنیکس 5 می‌‌توان گفت که بنا به ادعای شرکت سازنده‌اش اگر به‌طور مداوم از GPS استفاده کنید حدود 24 ساعت خواهد بود . اما طبق گفته‌های کاربران این مدل، این مقدار چیزی حدود 18 ساعت به همراه روشن بودن مداوم GPS تخمین زده شده است.

این ساعت هوشمند کاملا ضدآب بوده و می‌توانید به‌راحتی با آن شنا کنید و تمام فعالیت‌های ورزشی‌تان را ثبت کنید. اما نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که برعکس اکثر ساعت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، این ساعت هوشمند قابلیت شارژ بی‌سیم ندارد. ولی اگر به‌طور پیاپی از GPS استفاده نکنید این ساعت قادر خواهد بود مدت زمان زیادی بدون نیاز به شارژ مجدد روشن بماند.

خرید از آمازون

کلام آخر:

با بررسی بهترین ساعت‌های موجود در بازار در این مطلب می‌توانید بسته به نوع سلیقه و یا نیازتان ساعتی که می‌خواهید را به‌راحتی انتخاب کنید و آن را از مالتینا نیز تهیه کنید. حتما قبل از انتخاب‌تان بدانید هدف‌تان از داشتن یک ساعت هوشمند چیست. آیا آن را صرفا برای فعالیت‌های ورزشی می‌خواهید یا برایتان ظاهر لوکس ساعت ارجح‌تر است؟ به کمک این روش می‌توانید بهترین تصمیم را برای خرید ساعت هوشمندتان بگیرید. بررسی‌های بالا می‌تواند شما را تا حد بسیاری در این امر کمک کند، اما دست‌آخر و مهم‌تر از هر چیزی نیاز و سلیقه شخصی‌تان است که انتخاب نهایی‌تان را مشخص خواهد کرد.

 

مقالات پیشنهادی:

  • معرفی سه دستیار صوتی هوشمند برتر دنیا : اپل،آمازون و گوگل
  • 10 گوشی موبایل که تحولی در دنیای تکنولوژی ایجاد کردند 
...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024