آیا سلبریتی‌های هالیوودی را در پوشش و حجاب اسلامی دیده‌اید؟ آیا تا به حال تمام سلبریتی‌های هالیوودی از حجاب استفاده کرده‌اند؟ حجاب و پوشش اسلامی مخصوص افراد مسلمان و مخصوصا خانم‌های مسلمان است. شنیدن اینکه سلبریتی هالیوودی با پوشش و حجاب اسلامی ظاهر شده است، در وهله اول بسیار عجیب و غیر منتظره است اما بسیاری از سلبریتی‌های مشهور در طول عمر خود حداقل یک بار با این پوشش مخصوص دیده شده‌اند. این مسئله صرفا به معنای مسلمان شدن آن‌ها نیست بلکه گاهی اوقات موقعیتی برای آن‌ها پیش آمده که از حجاب اسلامی استفاده کرده‌اند. در این متن می‌خواهیم تعدادی سلبریتی با پوشش اسلامی یا سلبریتی با حجاب و البته غیر مسلمان را معرفی ‌کنیم.

کیم کارداشیان

 این بازیگر و مدل هالیوودی شاید غیر منتظره‌ترین سلبریتی با پوشش اسلامی است. اگر شما نیز جزو طرفداران کیم کارداشیان هستید و تمایل دارید تصاویر محجبه وی را ببینید، با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید چندین عکس متفاوت از این ستاره مشهور را مشاهده کنید.

البته توجه داشته باشید که کارداشیان هیچ زمان مسلمان نبوده اما در سفری که به همراه مادرش به دبی داشت، وارد مغازه‌ای می‌شود که مجموعه بسیار بزرگ و متنوعی از عبای عربی داشت، کیم از دیدن آن‌ها شگفت زده می‌شود و به همین دلیل تعدادی از آن‌ها را می‌پوشد و از خود عکس می‌گیرد. این تصاویر کیم کارداشیان با استقبال زیادی از طرف طرفدارانش مواجه شد.

ریحانا

 این خواننده مشهور نه تنها در کشور آمریکا که در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. این سلبریتی در سال ۲۰۱۳ با پوشش و حجاب اسلامی دیده شد. در این سال ریحانا تصمیم می‌گیرد که در مسجد ابوظبی به عکاسی از خود بپردازد. به همین دلیل او یک حجاب اسلامی انتخاب می‌کند و به این مکان مقدس می‌رود و به عکاسی مشغول می‌شود.

 پوشش ریحانا کاملا مشکی و پوشیده بود اما با این وجود مسئولین مسجد پس از مشاهده این شرایط از ریحانا تقاضا کردند که آن محیط را ترک کند. آن بخش از مسجد که ریحانا در آن مشغول به عکاسی بود، حضور عموم مردم ممنوع شده‌ بود و هیچ کس حق حضور در آن ناحیه را نداشت. به عقیده مسئولین مسجد این حرکت ریحانا باعث کاهش تقدس مسجد بوده و به همین دلیل از او  خواستند که آن محیط را ترک کند.

بیشتر بخوانید: سلبریتی هایی که به کلی فراموش کردیم روزی با یکدیگر زوج بوده اند

آنجلینا جولی سلبریتی با حجاب

 سومین سلبریتی با پوشش اسلامی که قصد معرفی وی را داریم یکی از زیباترین و البته موفق‌ترین بازیگرهای هالیوودی است. آنجلینا جولی امروزه یکی از سفیران ایالات متحده در امور خیر خواهانه است و همین امر باعث‌ شد که این هنرپیشه زیبا، حجاب اسلامی را هم مورد استفاده قرار دهد. در سال ۲۰۰۷، جولی به پاکستان سفر کرد و به منظور احترام به فرهنگ مردم آن منطقه که اکثرا مسلمان بودند، زمانی‌ که قصد داشت از یک روستا که به خاطر زلزله آسیب زیادی دیده بود،  بازدید کند با پوشش و حجاب اسلامی ظاهر شد. در تصاویر منتشر شده او علاوه بر حجاب و پوشش سر از یک عبای بلند نیز استفاده کرد. البته این اولین و آخرین باری نبود که آنجلینا جولی از حجاب اسلامی استفاده کرد. آنجلینا چند بار دیگر نیز با پوشش و حجاب اسلامی تصاویری را ثبت کرده است. این حرکت نشان دهنده احترامی است که این هنرپیشه معروف هالیوودی برای زنان مسلمان قائل است.

آنجلینا جولی با حجاب

آنجلینا جولی با حجاب

جنیفر لوپز

هرچند مطمئن نیستیم که نام این حرکت و این نوع پوشش را حجاب کامل اسلامی می‌توان گذاشت یا نه اما در تصاویر منتشر شده مشخص است که وی با استفاده از روسری، موهای خود را کامل پوشانده است. هنگامی که وی از این پوشش استفاده ‌کرد، توجه بسیاری از روزنامه‌ها را به خود جلب کرد. بعدها دلیل این نوع پوشش از طرف جنیفر لوپز به این شکل بیان‌ شد که وی قصد داشته نوعی پوشش آسیایی از خود نشان دهد و به همین دلیل اقدام به استفاده از روسری کرده است.

 

جنیفر لوپز با حجاب

جنیفر لوپز با حجاب

سلبریتی با حجاب پاریس هیلتون

 در سال ۲۰۱۱ و زمانی که تصاویر پاریس هیلتون با پوشش اسلامی منتشر شد شایعات بسیار زیادی پیرامون وی شکل گرفت. در ابتدا و پس از انتشار تصاویر این سلبریتی با پوشش اسلامی روزنامه‌ها تصور می‌کردند که این فعال اجتماعی به این اسلام روی آورده است، انتشار این مطالب در روزنامه‌ها باعث ‌شد بسیاری از افراد به اشتباه تصور کنند که پاریس هیلتون مسلمان شده است.

 زمانی که هیلتون با یک روسری نقره‌ای رنگ در عموم ظاهر شد بسیاری از افراد شوکه شدند زیرا هرگز انتظار مسلمان شدن پاریس هیلتون را نداشتند. این افراد اشتباه می‌کردند زیرا هیلتون هیچ گاه تغییر دین نداده و مسلمان نشده است. تنها دلیل پوشیدن روسری و حفظ حجاب او پوشاندن سر بود. بعدها روزنامه‌ها و مجلات دلیل اصلی این پوشش را منتشر کردند و بالاخره به تمامی شایعات مطرح ‌شده پیرامون وی پایان دادند.

سلبریتی با حجاب خاص

پاریس هیلتون با حجاب

ایوانکا ترامپ

 دختر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا یک سلبریتی با حجاب دیگر است که در این نوشته می‌خواهیم معرفی ‌کنیم. ایوانکا علاوه بر اینکه دختر دونالد ترامپ است به خاطر ظاهر زیبایی که دارد بارها مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته است و در دوره ۴ ساله ریاست جمهوری پدرش، توانست به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند.

 در ماه فوریه  سال۲۰۲۰ ایوانکا به امارات سفر کرد. هنگامی که قصد بازدید از مساجد را داشت در این کشور از وی خواستند به خاطر تقدس چنین مکانی از پوشش اسلامی استفاده کند. ایوانکا هم این مسئله را پذیرفت و با حجاب کامل اسلامی به بازدید از مساجد پرداخت.

 ایوانکا در پوشش اسلامی نیز جذابیت بسیار زیادی داشت و به همین دلیل با استقبال زیاد طرفداران خود روبرو شد.

بیشتر بخوانید: ۲۰ سلبریتی معروف که به دست فراموشی سپرده شدند

کینزی سلبریتی با حجاب

 این چهره مشهور، به خاطر فعالیت‌هایش در رسانه‌های اجتماعی شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. کینزی، بلاگر است و سفرهایی جذاب به سرتاسر جهان انجام می‌دهد. او با به اشتراک گذاری سفرهای خود در رسانه‌های اجتماعی، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. کینزی اخیرا سفری به امارات متحده عربی داشت. در طول این سفر و در جریان بازدید از مساجد و اماکن مذهبی، او از پوشش و حجاب اسلامی استفاده کرد که با استقبال بسیار زیاد دنبال کنندگانش روبرو شد.

کیت میدلتون سلبریتی با حجاب

 همسر شاهزاده ویلیام از دیگر چهره‌های سرشناس است که با حجاب اسلامی مشاهده شده است. در سال ۲۰۱۹ و زمانی که از کشور پاکستان دیدن کرد، حجاب و پوشش اسلامی را مورد استفاده قرار داد. میدلتون زمانی که در لاهور حضور داشت و قصد بازدید از مسجد badshahi  را داشت، پوشش کامل اسلامی داشت و روسری آبی رنگ او با استقبال بسیار زیاد طرفدارانش روبرو شد.

سلبریتی با حجاب بسیار زیبا

کیت میدلتون با حجاب

ملکه الیزابت دوم

 ملکه فعلی انگلیس که یک شخصیت بسیار مشهور، قدرتمند و یکی از مهم‌ترین نمادهای بریتانیا محسوب می‌شود یک سلبریتی با حجاب نیز محسوب می‌شود. اگرچه ملکه الیزابت مسلمان نیست اما همواره و در مراسم‌های مختلف پوشش اسلامی وی مشاهده شده است.

 در حقیقت پوشش اسلامی یکی از پوشش‌های مورد علاقه ملکه الیزابت است و در بسیاری از بازدیدهای خود، مخصوصا در بازدیدهایی که از مراکز مذهبی و دینی دارد، با پوشش کامل ظاهر می‌شود. البته در دیدارهای رسمی خود با مقامات کشورهای مختلف از حجاب و پوشش اسلامی استفاده نمی‌کند.

سلبریتی با حجاب هیلاری کلینتون

 هیلاری یکی از زنان قدرتمند در عرصه سیاست است. کلینتون که عضو حزب دموکرات در کشور آمریکا است، همواره از جایگاه سیاسی بالایی برخوردار است. او علاوه بر اینکه در دوره ریاست اورامان یکی از چهره‌های شناخته شده بود. در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقیب مستقیم دونالد ترامپ بود، او اگرچه آرای مردمی بیشتری نسبت به ترامپ کسب کرد اما به خاطر کمتر بودن تعداد آرای الکترال نتوانست به کرسی ریاست جمهوری کشور آمریکا دست پیدا کند.

هیلاری کلینتون در دوره اخیر ریاست جمهوری آمریکا تاثیر زیادی روی انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور داشت. اگرچه هیلاری کلینتون مسلمان نیست اما او هم از جمله کسانی است که به خاطر احترام به مسلمان این پوشش را استفاده کرده است.

در سال ۲۰۰۹ و در طول مسافرتی که به کشور پاکستان داشت، از حجاب اسلامی استفاده کرد. در طول این سفر که باراک اوباما و همسرش میشل نیز حضور داشتند، میشل اوباما همانند هیلاری و برای نشان دادن احترام خود نسبت به مسلمانان، از پوشش و حجاب اسلامی استفاده کرد.

سلنا گومز، کندل جنر و جی جی حدید

 این سه هنر پیشه محبوب هالیوودی که جزو زیباترین زنان فعال در هالیوود هستند نیز از جمله سلبریتی با حجاب‌هایی هستند که تصاویر محجبه آن‌ها با استقبال زیادی مواجه شد. در سال ۲۰۱۴، سلنا گومز و کندل جنر و جی جی حدید به همراه چند تن دیگر از دوستانشان و به منظور برگزاری جشن سال نو وارد پایتخت امارات یعنی ابوظبی شدند.

اولین مکانی که این سه دوست برای گشت و گذار انتخاب کردند، مسجد زیبای شیخ زاید بود. آن‌ها در زمان بازدید از این مسجد، حجاب کامل اسلامی داشتند. بلافاصله پس از این بازدید تصاویر محجبه آن‌ها روی رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام قرار گرفت و با استقبال زیاد مخاطبان روبرو شد.

 یک عکس سلفی از کندل جنر و جی جی حدید پس از بازدید از مسجد شیخ زاید منتشر شده است که با استفاده از روسری تمام موهای ‌سر خود را پوشانده بودند. این تصویر در اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

ژاکلین فرناندز

 فعالیت در بالیوود (سینمای هندوستان) این فرصت را برای فرناندز ایجاد کرد که پوشش و حجاب اسلامی را نیز تجربه کند. این بازیگر که در حال حاضر و به همراه سلمان خان در حال فیلمبرداری از پروژه سینمایی جدید خود هستند، در ابوظبی حضور دارند.

همین موضوع باعث شد تا بتوانیم تصاویر این سلبریتی با پوشش اسلامی را مشاهده کنیم. جاکلین فرناندز علاوه بر اینکه برای ساخت فیلم سینمایی جدید خود به سختی تلاش می‌کند، از فرصت حضور در کشور امارات نهایت بهره را برده و از مکان‌های دیدنی این شهر نیز بازدید می‌کند.

یکی از مکان‌هایی که این بازیگر در آن حضور پیدا کرده، مسجد شیخ زاید در ابوظبی است. ژاکلین پس از بازدید مسجد شیخ زاید در اینستاگرام خود تصویری با حجاب کامل را منتشر کرد که در کنار سلمان خان حضور دارد و مشخصا از تجربه این نوع پوشش هیجان بسیار زیادی دارد. نام فیلم جدید آن‌ها race 3  است و بخش‌های زیادی از آن در کشور امارات و در ابوظبی ضبط می‌شود.

ژاکلین فرناندز با حجاب

ژاکلین فرناندز با حجاب

لیندزی لوهان سلبریتی با حجاب

 یکی از هنرپیشه‌های معروف که در دنیای مد فعالیت گسترده‌ای دارد لیندزی لوهان است. لیندزی لوهان یک سلبریتی با حجاب محسوب می‌شود و رابطه نزدیک‌تری با اسلام دارد البته در مقایسه با افراد دیگری که در این متن به آن‌ها اشاره کردیم.

در سال ۲۰۱۵ لوهان در حالی‌که یک نسخه از قرآن را در دست داشت، در خیابان‌های ترکیه مشغول به عکاسی شد. هنگام ۳۱ سالگی شایعات بسیار زیادی پیرامون این موضوع شکل گرفت که لیندزی لوهان دین خود را به اسلام تغییر داده و تبدیل به یک فرد مسلمان شده است.

 اگرچه خود لیندزی هیچ زمانی این شایعات را تایید یا تکذیب نکرد اما در عمل رفتارهای او نشان دهنده پیوند او با آداب و رسوم اسلامی داشت. او در مصاحبه ای با بی بی سی در مورد حجاب و صنعت مد این گونه صحبت کرد:

در دنیای فشن همیشه نیاز به برهنه بودن نیست، در پوشش و حجاب اسلامی نیز زیبایی‌های منحصر به فردی وجود دارد و زنان مسلمان نیز حرف‌های زیادی در صنعت مد دارند.

او در یک مصاحبه دیگر بیان کرد که دوستان عرب زبانش رفتار بسیار خوبی با او دارند و به همین دلیل احساس بسیار خوبی نسبت به فرهنگ اسلامی دارد و تمامی مسلمانان را برادر و خواهر خود می‌داند. او بیان می‌کند که خواندن قرآن باعث ایجاد آرامش روحی و روانی برای او می‌شود.

لوهان تمامی عکس‌های غیر اسلامی را از صفحه اینستاگرام خود پاک کرده و در قسمت بیوی پیج خود تنها این عبارت را نوشته است: سلام علیکم.

سلبریتی با حجاب جذاب

سخن پایانی

اگرچه حجاب و پوشش اسلامی مخصوص مردان و زنان مسلمان است اما بسیاری از سلبریتی‌ها و در شرایط مختلف این نوع از پوشش را امتحان کرده‌اند. سلبریتی با حجاب یا سلبریتی با پوشش اسلامی ولی غیر مسلمان در اصل هیچ تناسبی با یکدیگر ندارند.

 اما بسیاری از سلبریتی‌های معروف پس از مسافرت به یک کشور مسلمان و برای اینکه به فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور احترام گذاشته باشند، از پوشش اسلامی استفاده کرده‌اند. این کار همواره با استقبال مخاطبین روبرو شده و از آن به عنوان یک حرکت فرهنگی مناسب یاد می‌شود. در این متن تلاش کردیم مهم‌ترین سلبریتی‌هایی که سابقه پوشش حجاب اسلامی دارند را معرفی کنیم.

آیا شما سلبریتی‌های دیگری را می‌شناسید که سابقه استفاده از حجاب اسلامی را داشته باشند؟ به نظر شما مهم ترین سلبریتی که از حجاب اسلامی استفاده کرده ‌است، چه کسی است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

abouther

outfittrends