همان طور که می‌دانید رئیس جمهورها افراد عادی جامعه نیستند و مسئولیت اداره یک کشور را به دوش می‌کشند. مسلما برنامه کاری آن‌ها و به طبع آن ساعات خواب آن‌ها متفاوت از سایر افراد جامعه است. با ما همراه باشید تا از میزان خواب رئیس جمهور های معروف آمریکا و دیگر کشورها مطلع شوید.

فراموش نکنیم که رئیس جمهورها هم انسان هستند و هر انسان بالغی به ۷ الی ۸ ساعت خواب در روز نیاز دارند ولی اکثر آن‌ها به دلیل مشغله فکری و فیزیکی زیاد، از این مقدار خواب بی بهره هستند. جالب است بدانید که بعضی از آن‌ها هم عاداتی عجیب برای خواب دارند که می‌تواند برای دیگران جالب باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با جالب‌ترین عادت‌ها آشنا کنیم.

دکترها معمولا به آدم‌های بالغ توصیه می‌کنند که روزانه بین ۷ تا ۸ ساعت بخوابند. حالا با توجه به این جمله، رئیس جمهورها که بیشتر از افراد معمولی کار برای انجام دارند، باید چند ساعت بخوابند؟

در ادامه ابتدا میزان خواب تنی چند از روسای جمهور  ایالت متحده را بررسی  می کنیم و سپس به سراغ روسا و رهبران دیگر کشور ها می رویم.

میزان خواب رئیس جمهور ترامپ

آقای ترامپ می‌گوید که تقریبا نصف این زمان را می‌خوابد نه بیشتر و معمولا صبح‌ها زود بیدار می‌شود کمی روزنامه می‌خواند و در مورد روزی که پیش رو دارد، افکار و عقاید خود را توییت می‌کند. آقای ترامپ معمولا صبحانه نمی‌خورد و بدون صبحانه مستقیم به کارهایش به عنوان رئیس جمهور می‌پردازد. جالب است بدانید که آقای دونالد ترامپ برای کنترل خواب خود از خوردن قهوه و چای هم خودداری می‌کند و همیشه در طول روز انرژی کافی برای انجام کارهای خود را دارد.

باراک اوباما

آقای باراک اوباما معمولا تا بعد از ساعت ۲ بامداد هم در گیر تماس‌های تلفنی و نامه‌های اداری بود و ساعت ۷ صبح از خواب بلند می‌شد. کارمندان اوباما از دریافت ایمیل و جلسه‌های صوتی بعد از نیمه شب تعجب نمی‌کردند و همیشه برای این نوع رویدادها پس از نیمه شب نیز آمده بودند.  آقای اوباما که به سلامت بدن خود اهمیت زیادی می‌دهد، روز خود را با صبحانه‌ای متشکل از سفیده تخم مرغ و بیکن شروع می‌کرد و برای حفظ انرژی برای انجام کارهای خود، میان وعده‌هایی متشکل از آجیل‌های مخلوط می‌خورد. جالب است بدانید که آقای اوباما هنگام خواب، با صدای خیلی بلندی خروپف می‌کرد.

میزان خواب رئیس جمهور جورج بوش

آقای جورج بوش هم از چرت زدن مانند دموکرات‌های قبل از خود خوشش می‌آمد. او در نیمه روز کمی می‌خوابید و شب‌ها هم به موقع به رخت‌خواب می‌رفت. او یک بار اذعان داشت که می خواهد تمام تلاش خود را بکند تا رکورد زود خوابیدن همه رئیس جمهورهای قبل را در روز اعلام پیروزیشان در انتخابات، بشکند.

بیل کلینتون

آقای بیل کلینتون از بی‌خوابی رنج می‌برد و به نظرش خواب فعالیتی بیهوده بود. او هر شب فقط ۶ ساعت می‌خوابید ولی در طول روز می‌توانست به خوبی از پس کارهای خود بربیاید. از سال ۲۰۱۰ آقای کلینتون پس از جان سالم به در بردن از بیماری قلبی شدیدی که داشت، گیاه خواری را شروع کرد.

میزان خواب رئیس جمهور آبراهام لینکولن

آقای آبراهام لینکولن نیز مانند اکثر رئیس جمهورهای بعد از خود، از بی خوابی مزمن رنج می‌برد که با توجه به وجود جنگ‌های داخلی در زمان ریاست وی، بی خوابی وی کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

برخلاف چیزی که فکر می‌کنید، او هیچ وقت در تخت خود که امروز همچنان در کاخ سفید وجود دارد و به تخت لینکولن معروف است و بسیاری از رئیس جمهورهای آمریکا بر آن خوابیده‌اند، نخوابیده است.

همسر آقای لینکولن این تخت را خرید و به تنهایی از آن استفاده کرد. به گفته بعضی از مهمانان کاخ سفید، این تخت تسخیر شده است و روح فرزند ۱۱ ساله لینکولن را که روی این تخت مرده بود، در خود جای داده است.

جان اف. کندی و لیندن جانسون

رئیس جمهورهای سی و پنجم و سی و ششم آمریکا علاوه بر حزب‌هایشان، در خیلی از موارد دیگر شبیه به هم بودند. آقای جان اف. کندی و آقای لیندن جانسون هر دو به دو شیفت کار کردن علاقه داشتند.

این دو رئیس جمهور بین ساعات ۶:۳۰ تا ۷ صبح از خواب بیدار می‌شدند و قبل از چرت ۳۰ دقیقه‌ای میان روز، چند ساعتی کار می‌کردند و به امور کشور رسیدگی می‌کردند. بعد از بیدار شدن، دومین شیفت کاری خود را تا عصر ادامه می‌دادند و کارهای روزانه خود را به پایان می‌رساندند. آقای جان افکندی بعد از بیدار شدنش از چرت نیمروزی، برای کم کردن درد کمر خود، با آب گرم حمام می‌کرد و پس از آن روز خود را سپری و به امور رسیدگی می‌کرد.

رونالد ریگان

در این لیست رونالد ریگان را هم داریم که به جای بازنشستگی، در سن ۷۰ سالگی تصمیم گرفت در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و عهدنامه ریاست جمهوری را بخواند. بدون توجه به حرف‌های منتقدان، آقای ریگان از چرت نیمروزی خود نمی‌گذشت و از ارزش آن آگاه بود. او یک بار به شوخی گفت که می‌تواند روی صندلی‌اش در کابینه جمله «رونالد ریگان اینجا خوابید.» را حک کنند.

میزان خواب رئیس جمهور جورج واشینگتن

به نظر می‌رسد که عادت خروپف کردن از زمان جورج واشینگتن میان رئیس جمهورهای آمریکا وجود داشته و دست به دست به سایر رئیس جمهورها منتقل شده است. جالب است بدانید که تئودور رزولت از همه رئیس جمهورهای آمریکا بیشتر خروپف می‌کرد.

وقتی وی به دلیل بیماری قلبی مجبور شد یک شب را در بیمارستان بماند، کارکنان بیمارستان مجبور شدند کل طبقه را خالی کنند تا بیمارهای دیگر به راحتی و به دور از صدای خروپف‌های وی، بتوانند بخوابند و آرامش داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: درمان بی خوابی | معرفی و خرید بهترین قرص های خواب آور جهان

میزان خواب رئیس جمهور کالوین کالیج

کالوین کالیج بر خلاف رئیس‌ جمهورهایی که در پاراگراف های قبلی نام بردیم، هر شب چیزی حدود ۱۱ ساعت می‌خوابید و خواب کمتر از این باعث بهم ریختن روز بعدش می‌شد. او همیشه با میزان زیاد خوابیدنش شوخی می‌کرد و می‌گفت که اگر خواب باشم، دیگر نمی‌توانم چیزی را خراب کنم و همه چیز خوب خواهد بود. او معمولا بعد از بیدار شدن از اطرافیانش می‌پرسید:«کشور هنوز سر جایش سالم و سلامت است یا خیر؟»

میزان خواب روسا و رهبران دیگر کشور ها

آلبرتو فرناندز

آقای آلبرتو فرناندز رئیس جمهور کنونی آرژانتین می‌گوید که در دوران کرونا معمولا ساعت ۱:۳۰ بامداد می‌خوابد و ساعت ۷:۳۰ صبح از خواب برمی‌خیزد. وی اذعان داشت که قبل از کرونا زودتر می خوابید.

ترسا می

خانم ترسا می، نخست وزیر انگلیس، در مصاحبه‌ای با تلگراف گفته است که شب‌ها بین ۵ تا ۶ ساعت می خوابد، این نخست وزیر می گوید که وقتی نخست وزیر باشید، زمان زیادی برای خوابیدن نخواهید داشت.

کیم جونگ اون

اقای کیم جونگ اون، رئیس جمهور کره‌ شمالی هم ب دلیل ترسی که از ترور شدن دارد، خیلی از شب‌ها را نمی‌خوابد.

آرمن سرکیسیان

آقای آرمن سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان معمولا ساعت ۶ صبح بیدار است و نیازی به خواب زیاد ندارد. او می گوید:« مردم معمولا روز خود را با قهوه آغاز می‌کنند ولی من صبحم را با موسیقی باخ آغاز می کنم.»

بیشتر بخوانید : ۱۰ حقیقت شگفت انگیز درباره خواب دیدن

آیت الله خامنه‌ای

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر فقیه جمهوری اسلامی ایران، معمولا درصورتی که کاری برای انجام نباشد، ساعت ۱۰:۳۰ شب به خواب می‌رود و برای نماز صبح بیدار می‌شود. بعد از اقامه نماز، ایشان روز کاری خود را آغاز می کنند.

ولادیمیر پوتین

آقای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفته است که ۴ ساعت خواب می‌تواند او را برای کل روز بیدار نگه دارد.

میزان خواب رئیس جمهور حلیمه یاکوب

خانم حلیمه یاکوب، رئیس جمهور سنگاپور نقل قولی از مادر خود بیان می‌کند:« اگر قبل از طلوع خورشید بیدار نشوید، تنبل هستید.» این رئیس جمهور هر روز ساعت ۵ صبح برای رسیدگی به کارهایش از خواب بیدار می‌شود و اعتقاد دارد که آدم نمی‌تواند وقتی آفتاب به صورتش می‌تابد، به خواب خود ادامه دهد.

آنگلا مرکل

صدر اعظم آلمان، خانم آنگلا مرکل در طی مصاحبه‌ای با بی بی‌سی اعلام کرد که معمولا زمان خوابش مشخص نیست. اما با شبی ۴ ساعت خواب، می‌تواند بدون مشکل کارهای خود را انجام دهد. او می‌گوید که کمبود خواب خود را در آخر هفته‌ها جبران می‌کند.

امانوئل مکرون

امانوئل مکرون روزانه بین ۴ تا ۵ ساعت می‌خوابد و تاثیرات این خوابِ کم، ۱۸ ماه بعد از شروع ریاست جمهوری وی در چهره‌اش مشخص شد.

و در پایان

مطالعات دو دانشگاه یو‌سی برکلی و هاروارد ثابت کرده است که چرت‌های کوتاه می‌تواند باعث بهبود وضع سلامت روانی و حتی کاهش ریسک بیماری‌های قلبی هم شود.

برای همه رئیس جمهورهای حال و آینده خوابی خوش و آرامی را آرزو می کنیم چرا که خواب خوب هم برای خود آن‌ها و هم برای کشور مفید است. طبق تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا، کمبود خواب بر حال و هوای فرد تاثیر بزرگی می‌گذارد، باعث افزایش استرس، سریع‌ عصبانی شدن، غمگین تر شدن، اضطراب و خستگی روحی می‌شود.

خوابیدن دشوار هم نشانه زود هنگام افسردگی است. حدودا ۱۵-۲۰ درصد افرادی که مبتلا به بی خوابی هستند، با گذر زمان دچار افسردگی می‌شوند.

حتی اداره کنندگان جهان هم باید خوابی راحت داشته باشند و عادت‌های همچون استفاده نکردن از وسایل الکترونیکی قبل خواب و ایجاد فضای آرام قبل از خوابیدن را برای خود ایجاد کنند.

منابع:

restonic

bollandbranch

telegraph

tnp