محصولات دسته دو آمازون و دیگر سایت ها چه هستند؟ + انواع و تفاوت های آن ها

خرید دست دوم از آمازون

محصولات Open box، Used، Renewed، Refurbished، Refresh و استوک چه محصولاتی بوده و با یکدیگر چه تفاوت هایی دارند؟ اگر سری به سایت های خارجی فروش محصولات مانند آمازون و یا سایت های فروش برندهای مختلف ورزشی تا الکتریکی بروید، احتمالا با محصولات مختلفی مانند ، Used، Renewed، Refurbished، Refresh، Open box یا استوک مواجه خواهید شد که دقیقا معنی آن ها را نمی دانید. این محصولات دارای ویژگی های خاصی هستند و قیمت های آن ها با یکدیگر متفاوت است. اگر شما نیز به دنبال خرید این محصولات هستید، خواندن این مقاله اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار خواهد داد.

محصولات دسته دوم آمازون

محصولات جعبه باز یا Open Box چه محصولاتی هستند؟

همان طور که از نام این محصولات پیدا است، محصولات اپن باز محصولاتی هستند که جعبه اصلی آن ها باز شده است اما همانند محصولات استوک کار کرده نیستند. هر محصول و هر برند بعد از فروش زمان مشخصی برای تست و آزمایش دارد. یعنی اگر خریدار بعد از خرید از کالای خود پشیمان شد، تا 7 روز فرصت دارد آن را به فروشگاه خریداری شده مرجوع کند. برای مثال این زمان برای بسیاری از دستگاه های دیجیتالی برند نوکیا 7 روز است.

این محصولات معمولا دارای مشکلات جزئی مانند خط و خش یا خرابی بسته بندی هنگام حمل و نقل بوده و مشکل عمده و اساسی ندارند. بسیاری از محصولات Open Box دارای تعهداتی مانند نو و اصلی بودن کالا، گارانتی و خدمات پس از فروش و عملکرد صحیح دارند تا مشتری با خیال راحت آن ها را با قیمتی کم تر و مناسب تر خریداری کند.

محصولات Renewed به چه محصولاتی گفته میشود؟

What is Amazon Renewed?

از دیگر محصولاتی که در سایت های فروش برندها و فروشگاه های بزرگ اینترنتی اروپایی و آمریکایی می بینید، محصولات Renewed یا بازسازی شده است. این دستگاه ها هم می توانند کار کرده و هم نو باشند که در تست فنی با مشکل مواجه شده اند. بعد از عیب یابی دقیق این محصولات، خطا و ایراد موجود توسط تکنسین های حرفه ای شرکت های سازنده رفع شده و دستگاه مجددا بسته بنده شده و به عنوان بازسازی شده به بازار عرضه می شود.

این محصولات معمولا ظاهری کاملا مشابه دستگاه های نو دارند و همراه با وسایل جانبی همانند دستگاه های نو به فروش می رسند. خط و خش و ایراد ظاهری در این محصولات یا اصلا مشخص نیست و یا به سختی و با دقت بالا قابل مشاهده است. بسیاری از این محصولات دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل آن را برای مشتری رفع کنند. این محصولات یا در جعبه هایی مانند جعبه های اصلی و یا جعبه هایی به رنگ قهوه ای و سفید بسته بندی می شوند. در صورتی که محصول توضیحات خاصی نیز داشته باشد، روی جعبه نوشته شده تا مشتری قبل از خرید آن را بخواند.

محصولات Used به چه معناست؟

در خریدهای انلاین خود احتمالا با کالاها و محصولات Used نیز برخورد کرده اید. این محصولات کالاهایی هستند که خریدار اولیه آن ها به صورت محدود و یا زیاد از آن استفاده کرده اما هنوز دارای کیفیت و کارایی مناسب است. محصولات استفاده شده در سه گروه very good, good  و acceptable در فروشگاه های اینترنتی موجود هستند.

محصولات very good محصولاتی هستند که خریدار به صورت جزئی از آن ها استفاده کرده است. این محصولات ممکن است کمی خط و خش داشته باشند اما عملکرد آن ها چیزی مشابه با دستگاه های نو است. بسته بندی این محصولات می توانند بسته بندی اصلی و یا جدید باشد. تجهیزات جانبی در این دستگاه می تواند کامل و یا ناقص بوده و یا اصلا وجود نداشته باشد.

محصولات used در رده good محصولات کار کرده ای هستند که خریدار اولیه بیش از گروه اول از آن ها استفاده کرده است. کیفیت این محصولات برای خرید مجدد هنوز مناسب است. این محصولات نیز احتمالا ایرادهای ظاهری داشته و ممکن است دفترچه راهنما یا برخی قطعات داخلی و تجهیزات جانبی نداشته باشند.

محصولات acceptable محصولات کار کرده ای هستند که کیفیت آن ها قابل قبول است. این محصولات معمولا مجددا بسته بندی شده و ایرادهای ظاهری و دست دوم بودن آن ها مشخص است. اگر به دنبال خرید یک کالای اصل اما با قیمت بسیار پایین هستید، این محصول استفاده شده می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

محصولات دسته دوم آمازون

محصولات Refurbished چه محصولاتی هستند؟

محصولات Refurbished مشابه محصولات Renewed محصولاتی هستند که یک یا چند قطعه داخلی ان ها تعویض شده تا دستگاه عمکلرد صحیح خود را داشته باشد. این محصولات برای پیدا شدن نقص فنی تحت عیب یابی دقیق قرار گرفته تا قطعه معیوب آن ها شناسایی شده و تعویض شود. بدون شک این محصولات در مقایسه با محصولات نو قیمت پایین تری داشته و شما می توانید آن ها را با صرف هزینه های کم تر خریداری کنید.

نکته مهم آن که این محصولات و کالاها، دست دوم و یا کار کرده نیستند، بلکه در آزمایش های اولیه نقص فنی آن ها مشخص شده است و یا خریدار بعد از خرید و هنگام اولین استفاده متوجه خرابی دستگاه شده و آن را مرجوع کرده است. این کالاها و تجهیزات در بازارهای داخلی و خارجی با نام Refresh هم شناخته شده اند.

Amazon India: Amazon India launches store for used and refurbished smartphones and tablets - Latest News | Gadgets Now

محصولات استوک ( دسته دوم) چه محصولاتی هستند؟

استوک در زبان انگلیسی به معنای موجود و یا ذخیره در انبار است اما به کالاهای دست دومی گفته می شود که کیفیت و کارایی ان ها چیزی کم تر از کالاهای سالم نیست. نکته مهم آن که همیشه کالاهای استوک، محصولات دست دوم نیستند. بسیاری از شرکت های بزرگ آمریکایی و اروپایی برای جذب مشتری به خریداران خود اجازه می دهند تا کالاهای خریداری شده را به هر دلیلی به شرکت بازگردانده، هزینه آن را دریافت کنند. این کالاها این کالاها تحت هیچ شرایطی مجددا به فروشگاه باز نمی گردند، بلکه از A تا D درجه بندی شده و به صورت عمده به فروش می رسند.

مساله دوم آن که برندهای معروف آمریکایی و اروپایی هر چند سال یک بار نمونه جدیدی از محصولات خود به بازار ارائه می دهند. برای آن که نسخه های جدید راحت تر و سریع تر به فروش برسد، کارخانه های تولید کننده خدمات نسخه های قبلی مانند تعمیرات و یا خدمات پس از فروش را محدود می کنند. از این رو خریداران تا حد زیادی مجبور به خرید دستگاه جدید شده و دستگاه قبلی خود را با وجود آن که کاملا سالم است می فروشند. این محصولات به عنوان کالاهای استوک و یا دسته دوم با قیمتی بسیار پایین تر به فروش می رسد.

در صورتی که یکی از قطعات داخلی این دستگاه ها معیوب شده باشد، معمولا کارخانه های سازنده ان را با یک قطعه جدید تعویض کرده تا طول عمر دستگاه بالا برود. در بعضی از دستگاه های برقی و اداری اختلاف دستگاه نو و استوک به بیش از ده ها میلیون هم می رسد.

کدام نوع از محصولات را برای خرید انتخاب کنیم؟

همان طور که در بالا با توضیحات هر کدام از کالاها و محصولات آشنا شدید، هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. این شما هستید که با توجه به هدفتان از خرید و البته بودجه ای که در نظر گرفته اید باید آن ها را انتخاب کنید. نکته مهم آن که برای خرید هرکدام از محصولات فوق، یک سایت و فروشگاه معتبر را انتخاب کنید. متاسفانه راه برای کلاهبرداری در این وادی بسیار است!

فروشگاه های بسیاری دستگاه های خراب، معیوب و فرسوده را به عنوان دستگاه های استوک، اپن باکس و یا انواع دیگر به افراد معرفی کرده و هیچ خدمات پس از فروشی نیز ارائه نمی کنند. بنابراین برای خرید محصولات مورد نظرتان یک سایت معتبر را انتخاب کرده تا از کیفیت محصولات آن اطمینان داشته باشید.

خرید محصولات دست دوم آمازون در مالتینا

یکی از ویژگی های جذاب خرید از آمازون، وجود حجم انبوهی از کالاهای دست دوم در رده های توضیح داده شده است تا خریداران بتوانند با قیمت های پایین تر کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند. مالتینا خرید محصولات Used آمازون را برای شما کاربران ایرانی نیز فراهم آورده است. مالتینا واسطه خرید رسمی و قانونی کالاهای آمازون برای کاربران ایرانی است که شما می توانید به طور مستقیم محصولات مورد نظرتان را توسط آن از سایت آمازون خریداری کنید. همانند دستگاه های نو، امکان خرید محصولات دست دوم آمازون در مالتینا هم برای کاربران ایرانی فراهم شده است و شما می توانید محصول مورد نظرتان را با قیمتی بسیار کم تر خریداری کنید.

خرید محصولات دسته دوم از آمازون
مالتینا، خرید از آمازون