سریال های تلویزیونی گاهی بعد از تنها یک فصل و گاهی بعد از یکی دو دهه به پایان می رسند و با تمام نقص ها و مزایایی که داشتند، به تاریخ می پیوندند. در این مقاله از مالتینا بلاگ قصد داریم برخی از سریال هایی که در سال ۲۰۲۰ به پایان رسیده اند را با هم مرور کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

سریال های تلویزیونی ۲۰۲۰

خانواده مدرن (Modern Family)

سریال های تلویزیونی

سریال Modern Family

طرفداران این سریال خیلی زودتر و در سال ۲۰۱۹ خودشان را برای تمام شدن آن آماده کرده‌ بودند. اما خانواده مدرن تا یک فصل دیگر هم ادامه پیدا کرد و بعد از ۱۱ فصل که از سال ۲۰۰۹ شروع شد، امسال به پایان راه خود رسید. اگرچه این سریال هنوز هم می‌تواند مخاطب خودش را پای تلویزیون نگه دارد اما دست اندرکاران سریال تصمیم گرفتند در اوج خداحافظی کنند و عرصه را به سریال های تازه تر و به روزتر بسپارند.

خلاصه داستان: سریال به داستان هایی از زندگی خانواده های «جی پریچت»، دخترش «کلر» و پسرش «مایکل» که همه در لس آنجلس زندگی می کنند می پردازد. «کلر» مادر خانه داری است که همسر «فیل دانفی» است و سه بچه دارد. جی با «گلوریا»، دختر جوان کلمبیایی ازدواج کرده است و به او کمک می کند تا پسر نونهالش را بزرگ کند. «مایکل» و پارتنرش «کامرون تاکر»، کودکی ویتنامی بنام «لیلی»، را به فرزند خواندگی گرفته اند…

سال ساخت: ۲۰۰۹

امتیاز IMDb: 8.6

رده سنتی: برای تمامی سنین

سریال وایکینگ ها (vikings)

vikings

یکی دیگر از بهترین سریال های ۲۰۲۰ که می‌توانید آن را تماشا کنید، سریال بی نظیر وایکینگ‌ها می‌باشد. این سریال یک سریال کانادایی _ ایرلندی است که نویسنده آن مایکل هرست است و داستان آن را در شش فصل نوشته است. سریال وایکینگ‌ها از سال ۲۰۱۳ شروع شد و در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید. البته مایکل هرست قرار است یک مجموعه دیگر با نام Vikings: Valhalla را به عنوان اسپین آف این سریال از شبکه نتفلیکس منتشر کند.

خلاصه داستان: این سریال داستان زندگی فردی به نام راکنار لاثبروک را روایت می کند که یکی از قهرمانان وایکینگ‌ها در اسکاندیناوی بوده است و کار او کشاورزی است. راگنار اولین کسی بود که به برادر رولو پیشنهاد حمله به آمریکا را داد.

سال ساخت: ۱۹۵۸

امتیاز IMDb: 8.6

رده سنی: بالای ۱۸ سال

۱۳ دلیل برای اینکه (Reasons Why 13)

یکی دیگر از سریال های تلویزیونی ۲۰۲۰ که می‌توانید برای پر کردن وقت‌تان در سال جاری روی آن حساب کنید سریال ۱۳ دلیل برای اینکه (Reasons Why 13) است. این سریال در ژانر معنایی و درام و تینیجر ساخته شده است که داستان آن از یک رمان به همین نام اقتباس شده است.

جالب است بدانید که یکی از بازیگران این سریال سلنا گمز خواننده معروف است که با حضورش عده زیادی از طرفدارانش را به تماشای این فیلم علاقه‌مند کرده است.

سریال ۱۳ از همان آغاز به خاطر پرداختن به مواردی مانند خودکشی انتقادهای زیادی را به دنبال داشت. اما توانست راه خودش را تا اینجا ادامه دهد. اما سرانجام بعد از چهار فصل و در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید.

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره زندگی یک دختر نوجوان به نام هانا بیکر است که خودکشی می‌کند. هانا قبل از خودکشی در ۱۳ نوار ضبط صوت دلایل خودکشی و روندی که او را به این تصمیم واداشت، صحبت می‌کند.

این ۱۳ نوار کاست بین دوستان و هم مدرسه‌ای‌های هانا بیکر توزیع می‌شود و دو هفته بعد از خودکشی او می‌بینیم که جو دبیرستان به نوعی به هم می ریزد و گویا هر کس چیزی از خودکشی این دختر نوجوان می‌داند. در همین حین یکی از همکلاسی‌های هانا به نام کلی جنس که فردی منزوی و بی حاشیه است و از طرفی هانا بیکر را دوست داشته است، یکی از این نوارها را دریافت می‌کند. جنسن کم کم در جریان همه چیز قرار می‌گیرد….

سال ساخت: ۲۰۱۷

امتیاز IMDb: 7.8

رده سنی: بالای ۱۴ سال

سریال صد (The 100)

سریال های 2020

یکی دیگر از سریال های تلویزیونی ۲۰۲۰ که در این سال برای همیشه پرونده‌اش بسته میشود، سریال صد است. این سریال درخصوص یک گروه نوجوان است که بعد از پیدا کردن خودشان در یک دنیای خطرناک پسآخر زمانی روی زمین برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. این مجموعه در کنار سوپرنچرال و کماندار یکی از طولانی‌ترین سریال‌هایی است که امسال به پایان رسید. صد بعد از انتشار صدمین قسمت خود به پایان رسید.

خلاصه داستان: نود و هفت سال بعد از جنگ هسته ای در کره زمین که منجر به نابودی همه چیز شد، ۱۰۰ نفر از زندانیان نوجوان پایگاه فضایی بازماندگان راهی زمین می شوند تا شرایط زندگی را بررسی کنند اما…

سال ساخت: ۲۰۱۴

امتیاز IMDb: 7.7

رده سنتی: بالای ۱۴ سال

سریال های تلویزیونی: سوپرنچرال (Supernatural)

سریال های تلویزیونی

سوپرنچرال یکی دیگر از سریال های تلویزیونی است که در سال ۲۰۲۰ به پایان راه خود رسید. این سریال از سال ۲۰۰۵ شروع شد و تاکنون عده زیادی را شیفته خود کرده است. در فصل پایانی سم و دین -کاراکترهای اصلی این سریال- بعد از سال ها جنگ با موجودات فرابشری با بزرگ‌ترین دشمن خودشان مواجه می شوند. بالاخره بعد از ۱۶ سال طرفداران این سریال دوست داشتنی هم باید با قهرمانان مورد علاقه شان خداحافظی کنند.

خلاصه داستان: سوپرنچرال داستان دو برادر به نام سم و دین است که شغل خانوادگی آن‌ها نجات دادن جان انسان‌های بی گناه از شر موجودات فرابشری و شیطانی است. در هر قسمت از سریال با یک داستان مجزا از شکار هیولاها و موجودات عجیب مواجه هستید در حین اینکه برخی از داستان‌های کلی مانند سرگذشت خانواده وینچستر، تقابل آنها با نیروهای بزرگتر و غیره را در طول فصل ها و قسمتهای مختلف به مرور شاهد خواهید بود.

سال ساخت: ۲۰۰۵

امتیاز IMDb: 8.4

رده سنتی: بالای ۱۴ سال

امپراطوری (Empire)

سریال های تلویزیونی

سریال امپراطوری از شبکه فاکس، داستان زندگی افرادی در دنیای هیپ هاپ را روایت می کند. این سریال برای آخرین بار در فصل ششم و طی بیست قسمت در سال ۲۰۱۹ تمدید شد و انتشار آن در سال ۲۰۲۰ به پایان می رسد. قبل از اعلام رسمی این خبر، طرفداران به خاطر رسوایی جوزی اسمولت، پیش بینی تمام شدن سریال را می کردند.

خلاصه داستان: امپراتوری (به انگلیسی: Empire) یک مجموعهٔ تلویزیونی درام، تولید شده توسط “لی دنیلز” و “دنی استرانگ” که از شبکه فاکس پخش می شود. داستان این سریال در مورد یک خانواده بی همتا و قدرتمند است که در عصر موسیقی “هیپ هاپ” زندگی می کنند و…

سال ساخت: ۲۰۱۵

امتیاز IMDb: 7.4

رده سنتی: بالای ۱۴ سال

سریال های تلویزیونی : سرزمین پدری (Homeland)

سریال های تلویزیونی

از سال ۲۰۱۸ طرفداران منتظر پایان این سریال در فصل هشتم بودند. Homeland با بازی کلر دینس در نقش کری متیسون از شبکه شوتایم منتشر می شد. در فصل هشتم این سریال کاراکتر دینس به افغانستان می رود. این سریال تلاش دارد در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ تمام شود و در خرداد ماه شاهد انتشار آخرین فصل این سریال بودیم.

خلاصه داستان: اتفاقات غیر عادی در طول یک روز عادی باعث شگفتی همه می‌شود. طی یک عملیات نیروهای ویژه آمریکا در عراق یک مرد را پیدا می‌کنند که ۸ سال پیش از این مرده اعلام شده است. این مرد یعنی اسکات برودی طی ۸ سال در دست نیروهای القاعده اسیر بوده است و به صورت کاملا تصادفی پیدا می‌شود. بازگشت این سرباز سر و صدای زیادی به راه می‌اندازد و باعث خوشحالی همه می‌شود. اما آیا تمام واقعیت همین است؟؟

سال ساخت: ۲۰۱۱

امتیاز IMDb: 8.3

رده سنتی: بالای ۱۴ سال

سریال چطور از قتل قسر در رفت (How to Get Away with Murder)

سریال های تلویزیونی

سریال How to Get Away with Murder هم امسال و در فصل ششم خود به پایان رسید. How to Get Away with Murder یک سریال درام حقوقی محبوب از شوندا ریمس بود که از ماه سپتامبر شروع شد و امسال بعد از شش فصل به پایان رسید. خبر پایان از سال ۲۰۱۹ اعلام شده بود و طرفداران انتظار تمام شدن سریال را داشتند. این سریال بیشتر به خاطر حضور وایولا در نقش اول خود شناخته می شد و از شروع همیشه یکی از سریال های صدر لیست دریافت جوایر مختلف مانند گلدن گلوب و غیره بوده است. این سریال در سال ۲۰۱۹ تنها در سه بخش در مراسم امی نامزد دریافت جایزه شده است.

خلاصه داستان:در این سریال می‌بینید که تعدادی از دانشجویان باهوش رشته حقوق دور هم جمع می‌شوند و به رهبری یکی از اساتید خود پرونده‌های جنایی خاص را به عهده می‌گیرند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه آن‌ها درگیر یک قتل می‌شوند.

سال ساخت: ۲۰۱۴

امتیاز IMDb: 8.2

رده سنتی: بالای ۱۴ سال

مامورین شیلد مارول (Agents of SHIELD)

Agents of SHIEL

Agents of SHIELD یکی از سریال های مارولی است که از بین دیگر رقیبان خود یکی از بهترین سریال ها بوده است. با اینکه در طول سال ها بارها تا یک قدمی کنسل شدن هم رفت اما تاکنون شاهد انتشار هفت هصل از این سریال بوده ایم. آخرین فصل از Agents of SHIELD داستان ماموریتی مختص سفر در زمان را روایت می کند.

خلاصه داستان: سریالی برگرفته از فیلم Avengers مارول که سوپر هیروها در مواقع ضروری به کمک مردم میروند. اتفاقات داستان بعد از اونجرز (بعد از جنگ نیویورک) میفتد و…

سال ساخت: ۲۰۱۳

امتیاز IMDb: 7.5

رده سنتی: بالای ۱۴ سال

کماندار (Arrow)

سریال کماندار خود شروع کننده دنیای کمان (Arrowverse) بود  و امسال به پایان رسید. مجموعه Arrow با بازی استفن امل در نقش الیور کویین به فصل هشتم خود رسیده است. فصل هشتم به ماجراجویی‌های الیور می‌پردازد. شبکه CW قصد دارد بعد از اتمام این سریال، دنباله «کمان سبز و قناری ها» (Green Arrow and the Canaries) را جایگزین کند. این سریال در مورد دختر الیور ساخته شده است.

خلاصه داستان: بعد از غرق شدن یک کشتی شخصی از فردی به نام الیور کویین که یک میلیاردر معروف است، تا ۵ سال همه فکر می‌کردند که او مرده است. اما بعد از پنج سال او را در یک جزیره دورافتاده پیدا می‌کنند. او بعد از پیدا شدن موفق می‌شود به شهر خودش برگردد. اما اطرافیان خیلی زود متوجه می‌شوند که رفتارهای الیور تغییر کرده است. شخصیت و تفکرات جدید الیور او را وا می‌دارد که با بدی‌ها و مشکلات موجود در شهر مقابله کند.

سال ساخت: ۲۰۱۲

امتیاز IMDb: 7.6

رده سنی: بالای ۱۴ سال

سریال های تلویزیونی : نقطه کور (Blindspot)

سریال های تلویزیونی

سریال نقطه کور اولین بار توسط کمپانی برادران وارنر در سال ۲۰۱۵ و از شبکه NBC پخش شد. این سریال درام جنایی در پنج فصل ساخته شد و فصل آخر آن در اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر شد. فصل آخر سریال ۱۳ قسمت  دارد و با یک پایان مبهم به قولی باز تمام می شود.

خلاصه داستان: داستان این سریال مربوط به یک دختر زیبا است در حالی که کاملا برهنه است، از یک چمدان در میدان تایمز سردر می‌آورد. بدن او پر از تتوهای عجیب است و خود دختر حافظه‌اش را از دست داده است. تتوهای بدن دختر در نگاه اول کاملا گنگ و نامفهوم هستند اما از بین تمام آن ها نام یکی از مامورین اف بی آی یعنی کرت ولر کاملا گویا و واضح است. در ادامه سریال برای پیدا کردن هویت اصلی دختر و رمزگشایی و پی بردن به اسرار هر کدام از تتوهای بدن او پیش می‌رود.

سال ساخت: ۲۰۱۵

امتیاز IMDb: 7.4

رده سنی: بالای ۱۴ سال

تقریبا فامیل (Almost Family)

این سریال تنها بعد از یک فصل به پایان رسید. سریال Almost Family داستان دکتر باروری را روایت می کند که اعلام کردن است که برای متولد شدن هزاران بچه از اسپرم خودش استفاده کرده است.  این سریال در سال ۲۰۱۹ تولید شده و به روی آنتن رفت و تا سال ۲۰۲۰ به پایان رسید.

خلاصه داستان: دختری که تنها فرزند خانواده میباشد به تازگی میفهمد که پدر او تنها پدر او نیست بلکه پدر چند فرزند دیگرست و …

سال ساخت: ۲۰۱۹

امتیاز IMDb: 6.1

رده سنی: بالای ۱۴ سال

آنه شرلی (Anne with an E)

سریال های تلویزیونی

این سریال که با ژانر کودک تولید شده است، از سال ۲۰۱۴ روی آنتن رفت. این سریال از آغاز سال ۲۰۲۰ به پایان رسید.

خلاصه داستان: سریال آنه شرلی داستان یک دختر یتیم را روایت می کند که در اواخر قرن نوزدهم زندگی می کند. او در مسیر زندگی جدیدی در جزیره پرنس ادوارد قدم برمیدارد.

سال ساخت: ۲۰۱۵

امتیاز IMDb: 7.4

رده سنی: نامناسب برای سنین پایین

بوجک هورسمن (BoJack Horseman)

انیمه سریالی دوست داشتنی BoJack Horseman نیز بعد از پخش نیمه دوم فصل ششم سریال به پایان رسید.

خلاصه داستان: این سریال در مورد یک اسب انسان نما است که در دهه هشتاد و نود میلادی یم سوپراستار بوده است اما مدت زمان بعد از کنسل شدن سریال را به بطالت می گذراند. با این حال الان قصد دارد با منتشر کردن داستان زندگی خود دوبهره به دوران اوج خود بازگردد. البته به خاطر ویژگی های رفتاری خاصی که دارد از جمله مسئولیت پذیر نبودن، با مشکل بزرگی در این مسیر مواجه است.

سال ساخت: ۲۰۱۴

امتیاز IMDb: 8.9

رده سنی: بالای ۱۴ سال

قانون دوم کارول (Carol’s Second Act)

سریال Carol’s Second Act هم با وجود استقبال هواداران و به خصوص هواداران بازیگر نقش اول این سریال یعنی Patricia Heaton بعد از اینکه متوجه شدند این سریال تنها بعد از یک فصل کنسل شد، بسیار ناامید شدند این سریال داستان یک معلم را روایت م یکند که بعد از بازنشستگی به شغل پزشکی مشغول می‌شود.

خلاصه داستان: داستان سریال درباره کارول کنی ، معلمی بازنشسته است که فعالیت دوم خود را به عنوان پزشک آغاز می کند و …

سال ساخت: ۲۰۱۹

امتیاز IMDb: 6

رده سنی: نامناسب برای سنین پایین

ذهن جنایی (Criminal Minds)

سریال های تلویزیونی

بعد از ۱۵ سال از پخش سریال Criminal Minds آخرین اپیزود این سریال هم به روی آنتن رفت.

خلاصه داستان: ذهن‌های جنایتکار در خصوص افراد متخصص از FBI است که در کنار هم جمع می‌شند تا یک قاتل حرفه‌ای را گیر بیندازند. شاخصه مهم این سریال با دیگر سریال‌های پلیسی این است که قابل پیش بینی نیست. همچنین قدرت‌های روانی و فردی هر فرد تاثیر زیادی در روند سریال دارد. این سریال برای کسانی که ارشته روانشنناسی جنانایی خوششان می‌آید، جذاب است.

سال ساخت: ۲۰۰۵

امتیاز IMDb: 8.2

رده سنی: بالای ۱۴ سال

مردم سفید عزیز (Dear White People)

سریال های تلویزیونی

این سریال از روی فیلمی با همین نام ساخته شده است. سریال ر خصوص موضوعات داغ و بحث برانگیز کمانند نژادپرستی و مواردی که نوحوانان و جوانان تا ساعت‌ها می‌توانند رد مورد آن صحبت کنند، ساخته شده است.سال ۲۰۲۰ میزبان آخرین فصل یعنی فصل چهارم این سریال است.

خلاصه داستان: سریال مردم سفید عزیز داستان یک گروه از دانش‌جویان با رنگ پوست‌های مختلف را روایت می‌کند که در کالج با تنش‌های نژادپرستانه زیرپوستی و آزاردهنده مواجه می‌شوند.

سال ساخت: ۲۰۱۷

امتیاز IMDb: 6.3

رده سنی: نامشخص

همچنین مطالب زیر ممکن است برای تان جالب باشد:

بهترین سریال های خارجی که در سال ۲۰۱۹ به اتمام می رسند کدام اند؟

۵ سریال خارجی محبوب در جهان با پایانی تلخ

پنج سریال برتر تاریخ از نگاه imdb