وقتی صحبت از دکوراسیون و تزئین اتاق کودک می‌شود، هیچ‌‌گاه رنگ کردن دیوارها به‌عنوان اولین قدم برای این کار به شمار نمی‌رود.
در واقع ما معتقدیم که می‌توان دیوار اتاق کودکان را به رنگ سفید یا خاکستری در بیاوریم و از وسایل کوچک تزئینی و خلاقانه با رنگ‌های مختلف برای تزئین استفاده کنیم. این کار باعث می‌شود تا نیاز نباشد بعد از سه سال با بزرگ شدن فرزندتان دوباره دیوار را به رنگ سبز لیمویی و صورتی که از شما می‌خواهند، رنگ بکنید.

برای پیدا کردن رنک مناسب اتاق کودک در ابتدا به سن و سال فعلی فرزندتان توجه کنید. کتاب‌های کودکان معمولا دارای تصاویر و اشکالی با رنگ‌های متنوع و جذاب هستند. می‌توانید آنها را جمع‌آوری و برای دکور از آنها استفاده کنید. کاغذدیواری‌ها، قالچه‌ها، تخت و روتختی و… می‌توانند به اتاق کودک رنگ و طرح‌ اضافه کنند و با بزرگ‌تر شدن او به سادگی تعویض شوند.

 

۱- کتاب‌های رنگارنگ

اتاق یک کودک با قفسه هایی از کتاب های متنوع و با رنگ‌های شاد پر شده‌اند، نشاط می‌گیرد. این کار باعث دسترسی راحت‌تر به کتاب‌ها، منظم نشان دادن آنها و اضافه کردن رنگ‌های درخشان توسط با جلد کتاب‌ها به اتاق می‌شود. هنگامی که بچه‌ها بزرگ شدند، عوض کردن کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌ها برای باقی چیزها راحت است.

اتاق کودک‌-کتاب های رنگارنگ

۲- کاغذ دیواری طرح الماس

انتخاب این کاغذدیواری موقت(به آسانی می‌توان این کاغذ دیواری را از سطح دیوار جدا کرد)، فضا را شاد و جذاب می‌کند. ضمن اینکه طرحی بزرگسالانه هم دارد و برای یک دختر نوجوان، در آینده هم گزینه مناسبی است.

کاغذ دیواری طرح الماس

۳- کاغذ دیواری اسکاندیناویایی

مثلث‌های سیاه بر روی دیوار سفید و وسایل چوبی که به آن اضافه شده است، اتاق را دلنشین کرده. بخش‌های کارتونی اضافه شده به این ترکیب، نوجوانانه بودن اتاق را حفظ می کند.

اتاق کودک-اسکاندیناویانی

۴- بانشاط

قاب تخت طرح جالبی است که در عین حال نه بسیار کودکانه است و نه بزرگسالانه. همچنین برچسب روی دیوار و کوسن‌ها نیز رنگ‌های ویژه‌ای به اتاق کودک بخشیده‌اند.

بانشاط

۵- طرح کامل

ترکیب مجموعه کتاب‌های کودکانه با طرح این تخت، طیفی جالب را از اتاق کودک نشان می‌دهد. که به سبک جوانانه و مدرن نیز منتهی می‌شود.

اتاق کودک-طرح کامل

۶- فیروزه ای

بدنه تخت، پرده‌ها، ضبط صوت و جزئیاتی که در طراحی آرامش بخش این اتاق جای گرفته‌اند. رنگ فیروزه‌ای را بدون آنکه در ذوق بزند و بیش از حد باشد، برجسته کرده‌است. ملافه‌ها هم دوست‌داشتنی بوده و انتخاب خوبی برای این نوع اتاق می‌باشند.

اتاق کودک-فیروزه ای

۷- مدرن

تخت خواب این اتاق از تشک و بالش‌های زیادی تشکیل شده‌است. طراحی و انباشته بودنی که بسیار زیبا و دوست داشتنی‌اش کرده. ملافه‌ها با اضافه شدن کلی طرح مختلف بر روی زمینه‌های سفید، جالب‌تر نیز بنظر می‌رسند. تصاویر و تابلوهایی که دربردارنده نقشه‌های مهندسی شده در یک قاب زرد می باشند، فضاسازی ما را برای اتاق مدرن تکمیل‌تر هم می‌کند.

اتاق کودک-مدرن

۸- هندسی

ترکیبی از الگوهای هندسی، یک طرح نقاشی شده از یک هواپیمای خیالی به همراه چند قفسه حجیم، فضای اتاق خواب این کودک را به محلی مناسب برای تفکر، خیال پردازی و ابداع تبدیل می‌کند.

اتاق کودک-هندسی

۹- اشکال

به کار بردن سبک اشکال هندسی در طراحی این اتاق، انگیزه و شور و اشتیاق ویژه‌ای به این فضای خشک و ساده بخشیده است.

اتاق کودک-اشکال

۱۰- نارنجی

کودکان عاشق روباه هستند و ما هم عاشق این اتاق! در عین کاملا مدرن بودن، طراحی‌های جالبی مثل سقف کلبه‌ای شکل کتابخانه و تختی که مثل یک چادر کمپ است روحیه و قریحه مثبت به این اتاق بخشیده. روحیه کودکانه، مانند بیرون ماندن و اردو زدن!

در مالتینا بخوانید:
بی اشتهایی کودک و راهکارهای موثر درمان آن

اتاق کودک-نارنجی

۱۱- ساحل

اگر در دنیا تنها یک نمونه از قدرت هماهنگی قطعات مختلف وجود داشته باشد، آن مثال درست همین اتاق است. پتوها و ملافه‌هایی که در یک طیف رنگی هستند و همگی رنگ‌هایی از استوا را با خود به همراه دارند. نتیجه این طیف رنگی، نهایت آرامش و به آرامی یک ساحل است. انتخابی عالی برای اتاق یک کودک.

اتاق کودک-ساحل

۱۲- اتاق سه نفره

اگر به دنبال فضا برای سه کودک هستید، باید کافی بودن فضا را در نظر داشته باشید. استفاده از تخت‌های بدون بدنه و صرفا تشک، فضای کمتری اشغال می‌کند و از سوی دیگر شیک و ساده می‌باشد. همچنین استفاده از قطعه‌های همگون دیگری مثل کتابها یا اسباب‌بازی‌ها فضایی مطابق روحیات و دنیاهای کودکانه خلق می‌کند.

اتاق کودک-اتاق سه نفره

۱۳- نئون ملوانی

گاهی اوقات لازم است که طرح‌های ملوانی از یکنواختی خارج شوند. رنگ‌های نئونی مثل قرمز و نارنجی این کار را به طرز هوشمندانه‌ای انجام می‌دهند. مثلا یک میز نارنجی به همراه قطعاتی در طیف رنگی مشابه انتخاب بی‌نظیری است.

اتاق کودک-نئون ملوانی

۱۴- رویایی

این مجموعه دوست داشتنی از عروسک‌های نرم و بالش‌ها پستوی دنجی را به وجود می‌آورد که هر کودکی را عاشق چرت بعدازظهر می‌کند.

اتاق کودک-رویایی

۱۵- عشق

ذره‌ای از رنگ قرمز در این اتاق‌خواب کلی تاثیر میگذارد. هر قطعه دیگری نیز هارمونی را تکمیل می‌کند و رنگ و طرحی اضافه می‌کند.

اتاق کودک-عشق

۱۶- صورتی طرح‌دار

اگرچه که دیوار‌ها بی‌رنگ هستند. اما این اتاق با رنگ‌ها و طرح‌هایی که همه‌پسند هستند چیده شده‌است. قاب‌عکس‌ها و بالش‌های رنگارنگ، اتاق را از یکنواختی خارج کرده‌است.

اتاق کودک-صورتی طرح دار

 

۱۷- ریسه

پارچه های صورتی در میان رنگ طوسی که در ریسه ی بالای تخت این اتاق به کار برده شده، اتاق را از یک دست بودن در آورده و تنوع خاصی را به اتاق داده است.

اتاق کودک-ریسه

۱۸- پروانه‌ای

یک کاغذ دیواری به تنهایی می‌تواند یکنواخت و غالبا یک شکل باشد ولی همچنان نقش عظیمی در طرح اتاق کودک داشته باشد.

اتاق کودک-پروانه ای

۱۹- کلبه‌

بسیار سبک‌ دلنشین در این اتاق وجود دارند، اما آن چیزی که ما را بیشتر مجذوب خود کرده کمد، بالش‌های تخت و قالیچه‌ی توپ توپی می‌باشد.

اتاق کودک-کلبه

۲۰- خورشید

این دیوار زمینه‌ی دکور اتاق را فراهم کرده و با اضافه کردن خورشید و تعدادی بالش ابر مانند این طرح را به شیوه فوق‌العاده‌ای بهتر جلوه می‌دهد.

در مالتینا دنبال کنید:
۱۰ نکته مهم در خرید لباس کودک و خرید آگاهانه

اتاق کودک-خورشید

۲۱- پروانه ۳بعدی

شایداین پروانه ها زیاد و شلوغ بنظر رسد ولی خیلی زیبا هستند. این پروانه های سه بعدی مثل برچسب به دیوار اتاق شما می‌چسبند. شاید به نظر روی هم افتاده باشند ولی طراحی سه‌بعدی و تجسم فضایی بدون تداخلی دارند.

اتاق کودک-پروانه 3 بعدی

۲۲- چوبی

لباس‌ةای باله برای دختران بسیار دوست داشتنی می‌باشد. اضافه کردن این لباس‌‌ها در دکور اتاق کودک، می‌تواند تخیل آن را برانگیزد. همچنین اتاق را بسیار خاص کرده‌است.

اتاق کودک-چوبی

۲۳- قفسه‌های پر

حیوان‌ها و کتاب‌های رنگارنگ گذاشته شده در قفسه‌ها، جوانی را به اتاق امروزی بخشیده‌اند.

اتاق کودک-قفسه های پر

۲۴- گالری

این اتاق روشن و سفید با نقاشی، کتاب‌های متنوع و انواع رنگ‌هایی که از قالیچه و وسایل الهام گرفته، رنگ و نظم خاصی را به دکور هدیه داده است.

اتاق کودک-گالری

۲۵- صورتی

صورتی و آبی لاجوردی همانند کره بادام زمینی و مربا همیشه با یکدیگر هستند. حتی نمیتوان یک قسمت  از این اتاق دخترانه را به سلیقه‌ی خود انتخاب کرد و به آن دست زد.

اتاق کودک-صورتی

۲۶- طبیعت

در اینجا ناخودآگاه چشم به سمت نقاشی یکدست سیاه درخت کاج میرود. باقی سبک‌های روستایی داخل این اتاق باعث می‌شود تا حس یک کلبه‌ی جدید و مدرن را به ما القا می‌کند.

اتاق کودک-طبیعت

۲۷- درخت

درخت‌های کشیده شده در این اتاق کمی لطیف ترند، بخصوص زمانی که رنگ سفید در دیوار توسی ظاهر می‌شود. پرندگان رنگارنگ، رنگ‌های گرم را به اتاق اضافه می‌کنند.

در مالتینا بخوانید:
کوچک کردن شکم بعد از سزارین

اتاق کودک-درخت

۲۸- میوه‌ای

دیوار سفید ساده دارید؟ چرا آنها را با مقداری دکور هندوانه‌ای تزیین نکنیم؟ دیوار و تخت خواب‌ها با به همراه داشتن رنگ‌های گرم، و همچنین آباژورهای مدرن، چه کودکان و چه بزرگسالان را دیوانه و شیفته‌ی خود می‌کند.

اتاق کودک-میوه ای

کدام یک از رنگ‌های شاد و وسایل در این عکس‌ها برای اتاق کودکتان به شما ایده جدیدی داده است؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید، گروه مالتینا از شنیدن نظر شما خوشحال می‌شود.

مطالب جذاب و کاربردی دیگر را نیز می توانید در وبلاگ مالتینا دنبال کنید.

همینطور می‌توانید تمامی اجزا اتاق کودک دلبندتان را از طریق فروشگاه اینترنتی مالتینا مشاهده و انتخاب کرده، سپس بطور مستقیم از فروشگاه آمازون خرید کنید تا بتوانید دکور و طراحی دلخواهتان را بدون هیچ محدودیتی برای کودکتان فراهم کنید.

منبع: freshome.com