۱۰ نکته مهم در خرید لباس کودک را بدانید و آگاهانه خرید کنید

لباس کودک

شما هم با دیدن یک جوراب صورتی اندازه بندانگشت ذوق می‌کنید؟ لباس‌های کوچک رنگارنگ می‌توانند دل هر بیننده‌ای را ببرند. می‌توان گفت لباس کودک زیباترین و ظریف‌ترین ساخته بشر از پارچه و نخ است. اما خرید آن به همین زیبایی و راحتی ظاهرش نیست. با بخش مد و پوشاک مالتینا همراه باشید تا ۱۰ نکته مهم در خرید لباس کودک را یاد بگیرید.

خرید لباس کودک با تمام هیجان‌انگیز بودنش، می‌تواند چالش‌برانگیز هم باشد. اگر می‌خواهید برای نوزاد لباس بخرید، یا دختر و پسر بودنش را نمی‌دانید، یا به دلیل رشد سریع نوزاد، در انتخاب اندازه دچار مشکل می‌شوید. خرید لباس برای خردسالان هم به دلایلی مشابه، دقت بالایی می‌خواهد. با رعایت نکات مهم خرید لباس کودک، می‌توانید همان لبخند و ذوق‌زدگی را که انتظار دارید، در کودکتان هم ببینید.

مهم‌ترین نکته برای لباس کودک؛ پوشیدن لباس کودک باید راحت باشد

لباس کودک

لباس تن کردن نوزادان به دلیل حساسیت و ظرافت بچه‌ها در این سن کار مهمی است. همیشه هنگام خرید لباس کودک، لباسی را  انتخاب کنید که راحت‌تر پوشیده می‌شود. لباس به تن کردن خردسالان شاید از نوزادان هم سخت‌تر باشد. چون بچه‌ها در این سن خیلی بازیگوش می‌شوند. با خرید لباس مناسب، علاوه بر راحتی کودک، شما هم با آرامش بیشتر و کنترل بهتر، می‌توانید لباس بر تن فرزند دلبندتان کنید.

 به جنس پارچه لباس کودک دقت کنید

لباس کودک معمولا از الیاف طبیعی درست می‌شود تا در پوست ایجاد حساسیت نکند. اما بعضی از الیاف طبیعی هم می‌توانند باعث تحریک پوست شود. مثلاا پشم می‌تواند باعث خارش پوست شود. کتان هم گاهی اوقات زبر و خارش‌آور است. بااین‌وجود، الیاف طبیعی به‌مراتب انتخاب بهتری نسبت به الیاف مصنوعی برای لباس کودک محسوب می‌شوند.

لباس‌هایی از جنس پلی‌استر، ویسکوز و دیگر الیاف مصنوعی هوا را رد و بدل نمی‌کنند و درنتیجه برای بچه‌ها بسیار گرم هستند. خودتان را جای بچه‌ها بگذارید. تصور کنید تمام‌روز، لباس‌هایی با جنس آزاردهنده یا بسیار گرم بر تن دارید و نمی‌توانید آن‌ها را دربیاورید!

عامل دیگری که باید در انتخاب نوع پارچه در نظر بگیرید، کاربرد مورد نظرتان از لباس است. یعنی کودکتان این لباس را کجا (خانه، مهدکودک، پارک و …) و به چه منظوری (میهمانی، بازی، خواب و …) می‌پوشد. به‌عنوان نمونه اگر می‌خواهید برای مهدکودک و بازی فرزندتان لباس بخرید، باید لباسی با جنس پارچه محکم‌تر و مقاوم‌تر تهیه کنید. زیرا پارچه لباس باید بعد از بارها بازی کردن، کثیف شدن و شستشو با ماشین لباس‌شویی سالم و قابل‌استفاده باقی بماند.

در خرید لباس نوزاد نهایت صرفه‌جویی را به خرج دهید

لباس کودک - خرید لباس کودک

نوزادان چنان با سرعت رشد می‌کنند که لباس‌ها تنها برای چند روز یا چند هفته اندازه‌شان است. بنابراین استفاده از لباس‌های نوزادی خواهر یا برادر بزرگ‌تر، کار عاقلانه‌ای است. ممکن است، بعضی از دوستان و آشنایان،لباس‌های نوزادی فرزندان بزرگ‌ترشان، مانند سرهمی و لباس راحتی نوزاد را به خانواده تازه بچه‌دار شده بدهند. حتما از این لباس‌های کودکِ هدیه استقبال کنید. اما اگر به هر دلیلی دوست دارید که لباس‌های نو و متنوع برای فرزندتان بخرید، سر زدن به اینجا خالی از لطف نخواهد بود.

 حواستان به حراجی‌ها و تخفیف‌های لباس کودک باشد

راه دیگر برای کاهش هزینه در خرید لباس کودک، خرید از حراجی‌ها و فروشگاه‌های تخفیف‌دار است. حراج‌های فصلی و مناسبتی را برای خرید لباس کودک از دست ندهید. توجه به این نکته در خرید لباس برای نوزادان بسیار مهم است. همیشه به خاطر داشته باشید که هر لباسی که برای نوزادتان می‌خرید، تنها چند روز یا حداکثر چند هفته اندازه او خواهد ماند.

 قبل از خرید کمد لباس کودک را مرتب کنید

آیا فرزندتان لباس مدرسه احتیاج دارد یا شلوار ورزشی، لباس رسمی و میهمانی می‌خواهد یا لباس روزمره و راحتی؟ برای خرید راحت‌تر لباس کودک، باید بدانید فرزندتان دقیقاا چه لباس‌هایی دارد و به چه لباس‌هایی نیاز دارد.

با مرتب کردن کمد لباس بچه‌ها و جدا کردن لباس‌های فصلی از هم، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید برای فصل آینده، چه لباس‌هایی بخرید. فهرستی از انواع لباس‌هایی که فرزندتان نیاز دارد، تهیه کنید و طبق آن خرید کنید. با این کار می‌توانید لباس‌هایی که کهنه یا کوچک شده‌اند را کنار بگذارید و جا برای لباس‌های جدید باز کنید.

 لباس‌های طرح دار با رنگ‌های روشن و شاد برای بچه‌ها بخرید

لباس کودک

آیا شما از آن دسته از مادر و پدرها هستید که برای پسرها لباس‌های سبز و آبی و برای دخترها لباس‌های صورتی و زرد می‌خرند؟ این مرزبندی و تفکیک انتخاب رنگ‌ها بر اساس جنسیت کودک، کاملاا اشتباه است. در بسیاری از فروشگاه‌های لباس کودک، قسمت پسرانه از لباس‌های آبی، سرمه‌ای، قهوه‌ای و سبز پر شده است.

آیا در دنیای پسربچه‌ها، گل‌های رنگارنگ و نور آفتاب وجود ندارد؟ ما با خرید این طیف رنگی برای پسرها، ناخودآگاه آن‌ها را با این تفکر غلط بزرگ می‌کنیم که باید همیشه محکم و جدی باشند. لباس‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های شاد و روشن برای همه کودکان مناسب است. علاوه بر این‌ها، لباس‌های طرح دار، کثیفی لباس را کمتر نشان می‌دهند و این موضوع در لباس کودک، اهمیت زیادی دارد.

برای خردسالان لباس کاملا اندازه نخرید

خردسالان به‌سرعت رشد می‌کنند. درنتیجه اگر لباسی کاملا اندازه آن‌ها بخرید، نهایتا تا ۳ ماه آن را می‌توانند بر تن کنند. همیشه، اندازه کمی بزرگ‌تر مثلا ۶ تا ۹ ماه بعد خردسالان را برای خرید لباس کودک در نظر بگیرید.

 اگر اندازه دقیق لباس را نمی‌دانید، بچه‌ها را همراه خود ببرید

اگر اندازه‌های دقیق فرزندتان را نمی‌دانید یا در اندازه‌های یک برند خاص لباس کودک، تردید دارید؛ بهترین کار همراه بردن بچه‌ها هنگام خرید لباس است. اجازه بدهید بچه‌ها لباس را انتخاب کنند. اما با خرید زیاد لباس‌های گران‌قیمت، آن‌ها را بیش‌ازاندازه به اصطلاح لوس نکنید. اجازه دهید در حد فهم‌شان ارزش پول را درک کنند.

 برای خرید لباس کودک، علایق آن‌ها را تا حدی در نظر بگیرید

لباس کودک

قطعا جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، به‌راحتی هدایت کردن ذهن یک کودک و به شادی و شیرینی دنیای او نیست. به همین نسبت، نگرانی در مورد قضاوت شدن بچه‌ها توسط بزرگ‌ترها و هم‌سن‌وسال‌هایشان هم طبیعی است. این به‌غیراز نگرانی در مورد قضاوت شدن خودمان به‌عنوان والدین کودکان است. کار سختی است که کودک را آزاد بگذارید تا با سلیقه خودش لباس‌ها را ست کند و آنچه دوست دارد بپوشد. اما اگر آن‌ها خوشحال هستند و ببینند شما هم آرام هستید، احتمالا قضاوت دیگران را به روی خودشان نمی‌آورند و این موضوع ناراحتشان نمی‌کند. اما اگر شما ناراحت هستید، می‌توانید با کودکانتان در این مورد صحبت کنید. قبل از آن باید به درخواستی که از آن‌ها دارید و منطقی بودن آن، به‌خوبی فکر کنید.

 در هنگام خرید دکمه‌ها، زیپ‌ها و درزهای لباس را چک کنید

قبل از خرید لباس کودک، حتما دکمه‌ها و زیپ‌های لباس را امتحان کنید. این کار با دو هدف انجام می‌شود. اول اینکه مطمئن شوید آن‌ها سالم هستند. دومین دلیل، اطمینان از استفاده راحت برای بچه‌ها و آسیب نرساندن زیپ‌ها به پوست آن‌هاست. موقع چک کردن درزهای لباس هم مطمئن شوید، با چند بار پوشیدن باز نمی‌شوند.

کلام آخر

لباس کودک

نکته و ترفندهای خرید لباس کودک، که در این مقاله برایتان گردآوری کرده بودیم، توصیه‌های افراد متخصص و باتجربه در حوزه لباس کودک بود. با به‌کارگیری این نکات، خرید لباس کودک به زیبایی و شیرینی همان جوراب صورتی اندازه بندانگشت خواهد بود. کافی است قبل از خرید، فهرستی از لباس‌هایی که فرزندتان نیاز دارد تهیه کنید. در هنگام انتخاب لباس هم، همیشه راحتی کودک را اصل اول قرار دهید. و در هنگام خرید، از نکات گفته‌شده در مورد جنس، اندازه، طرح و رنگ لباس، کمک بگیرید.

دیدن و مقایسه کردن انواع برندهای برتر لباس کودک  با جنس‌ها و قیمت‌های مختلف، انتخاب و خرید را، راحت‌تر و حتی لذت‌بخش‌تر می‌کند. برای خرید انواع لباس کودک می‌توانید به سایت مالتینا سر بزنید. اگر به دنبال خرید ست لباس مادر و کودک هستید، پیشنهاد می‌کنم مقاله  ست لباس مادر و کودک را هم بخوانید.

منابع: sonshinemagazine.com و streetdirectory.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024