خانه مکانی است که ساعات بسیاری از روز را در آن سپری می‌کنید. در آن جا می‌خوابید، غذا می‌خورید، رشد می‌کنید و به طور خلاصه زندگی می‌کنید. به همین دلیل است که نسبت به همه اجزای آن احساس دارید و این احساس متقابل است. هرگز تاثیری را که از فضای اطراف‌تان دریافت می‌کنید، دست کم نگیرید. به همین دلیل است که دکوراسیون منزل از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر خانواده و هر فردی با توجه به نیازها، روحیات و عواطفی که دارد محیط خانه‌اش را می‌سازد. تعداد فضاهای مورد نیاز، دسترسی‌ها، تناسبات، ترکیب رنگ‌ها، لوازم منزل و همه موارد دیگری که در خانه کاربرد دارد یا در فضای آن تاثیر می‌گذارد، بسیار مهم است. بنابراین قبل از اقدام به طراحی و چیدمان خانه‌تان اطلاعات دقیقی به دست آورید و یا از یک طراح دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

پیش از هرچیزی نیازها و روحیات‌تان را بررسی کنید و بشناسید. به اندازه و مساحت داخلی، میزان نور طبیعی و دما دقت کنید. علایق‌تان را بشناسید و سبک خاصی را طبق آن انتخاب کنید. یکی از روش‌هایی که به طراحی دکوراسیون منزل‌ کمک می‌کند، الهام گرفتن از طبیعت است. برای مثال توجه به ویژگی‌ها و ترکیب رنگ‌های هر فصل‌ سال ایده جالبی به نظر می‌رسد. بسیاری از طراحان داخلی از این شیوه برای دکوراسیون منزل کمک می‌گیرند.

دکوراسیون منزل پاییزی

دکوراسیون منزل _ طراحی داخلی

فصل پاییز، فصلی که در آن هیجان و جنب و جوش تابستان گرم را پشت سر می‌گذارید، آرامش و میل به رفع خستگی سه ماه پرشور گذشته را با خود به همراه می‌آورد. خانه تکانی و نظافت پیش از شروع پاییز، از عادت‌های معمول ما ایرانی‌ها است. نظرتان چیست که در طی این خانه تکانی‌ها تغییراتی هم در دکوراسیون منزل انجام دهید و به آن حال و هوای پاییزی ببخشید؟ قطعا نوشیدن یک قهوه داغ در یک روز بارانی در کنار پنجره خانه‌ای به سبک پاییزی دل‌تان را گرم خواهد کرد.

پس با ما همراه باشید تا بهترین ایده‌های دکوراسیون منزل با الهام از فصل پاییز را مرور کنیم. در این مقاله جدیدترین و جذاب‌ترین نکات طراحی داخلی پاییزی را برای شما همراه عزیز و خواننده وبلاگ مالتینا گردآوری کرده‌ایم.

ایده‌های جذاب دکوراسیون منزل پاییزی

با شنیدن عبارت دکوراسیون پاییزی چه تصویری در ذهن‌تان ایجاد می‌شود؟ اغلب خانه‌ای با نور ملایم و گرم، رنگ‌های طیف نارنجی، بالش و کوسن‌های رنگارنگ، یک پتوی رها شده روی مبل و گیاهان تازه جان گرفته، در ذهن‌ها شکل می‌گیرد. همین تصاویر به بهترین شکل می‌توانند به ایده‌پردازی شما کمک کنند. آیا می‌دانید چگونه می‌توانید این موارد را درست و به طور حرفه‌ای به کار ببرید تا به دکوراسیون پاییزی جذاب دست یابید؟

۱. ترکیب رنگ‌های پاییزی در دکوراسیون منزل داخلی

انتخاب و ترکیب رنگ‌های مناسب بخش بسیار مهمی از طراحی و دکوراسیون داخلی است. هر رنگ ویژگی منحصربفرد و حس متفاوتی دارد. در فصل‌های سرد، اغلب استفاده از رنگ‌های گرم توصیه می‌شود. این امر شامل اصول دکوراسیون پاییزی نیز می‌شود. در ادامه چند ترکیب رنگ پیشنهادی برای فصل پاییز را مطالعه کنید.

طیف‌های مختلف رنگ نارنجی

دکوراسیون منزل _ ترکیب رنگ در دکوراسیون

هیچ رنگی به خوبی نارنجی پاییز را تداعی نمی‌کند. رنگ نارنجی و طیف‌های مختلف آن در این فصل بیش از همه رنگ‌ها جلب توجه می‌کنند. پس اولین گزینه انتخابی برای دکوراسیون پاییزی رنگ نارنجی است.

در انتخاب مبلمان، پرده‌ها، ظروف و هرچیزی که در نظر دارید، می‌توانید نارنجی را به کار ببرید. البته به شرطی که آن را در کنار رنگ‌هایی که با آن همخوانی و هماهنگی دارند استفاده کنید. رنگ غالب شما نارنجی خواهد بود. اما سعی داشته باشید تعادل استفاده از هر رنگ را در نظر بگیرید تا ظاهری خسته‌کننده و اغراق‌آمیز ایجاد نکنید. استفاده از رنگ نارنجی به فضای خانه گرما و حس صمیمیت بیشتری می‌بخشد. نارنجی یک رنگ گرم است و حس هیجان و پویایی را تحریک می‌کند.

رنگ‌های پاستل

دکوراسیون منزل _دکوراسیون اتاق خواب

رنگ‌های پاستل رنگ‌هایی هستند که با مقداری رنگ سفید ترکیب شده‌اند. یعنی هر رنگی را که با مقدار کمی سفید ترکیب کنید، به طیفی ملایم از آن رنگ دست خواهید یافت که به آن پاستل می‌گویند. این رنگ‌ها به دلیل ملایمت و ایجاد حس آرامش، برای دکوراسیون پاییزی نیز مناسب هستند.

از رنگ‌های پاستل نه تنها برای مبلمان و لوازم خانه، بلکه در تزیینات نیز به راحتی می‌توان استفاده کرد. در هر صورت تاثیر فوق‌العاده‌اش قابل احساس خواهد بود. برای مثال، گل‌های روشن رنگ پاستل، گلدان‌ها، رومیزی‌ها، کوسن‌ها و حتی شمع‌هایی در این طیف‌ها، حال و هوای دلنشینی ایجاد خواهند کرد.

سیاه و سفید

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون منزل کوچک

ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید طرفداران بسیاری دارد. این ترکیب یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین ترکیب‌هاست که به راحتی می‌توان در کنار رنگ‌های دیگر به کار برد. لوازم سیاه و سفید را در محیطی با رنگ‌های مونوکروم قرار دهید. ترکیب مونوکروم، ترکیب طیف‌های مختلف یک رنگ خاص است. برای تاکید بیشتر به سبک پاییزی، یک کدو تنبل در همان محیط قرار دهید. می‌توانید آن را به رنگ سفید نیز درآورید تا شیک و مدرن جلوه کند.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

استایل تک رنگ یا مونوکروم در لباس پوشیدن را می شناسید؟

رنگ‌های سنگین و تیره

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون مدرن

به رنگ‌هایی مانند بنفش تیره یا ارغوانی، زرشکی، سرمه‌ای، سبز تیره یا یشمی، به طور عامیانه رنگ‌های سنگین گفته می‌شوند. این رنگ‌ها برخلاف رنگ‌های پاستل، از ترکیب با مقدار کمی رنگ مشکی حاصل می‌شوند. به همین دلیل حس سنگینی و تاریکی را ایجاد می‌کنند. این رنگ‌ها در فصل‌های سرد سال جلوه شیک و مدرنی را به وجود می‌آورند. بهتر است آن‌ها را در کنار رنگ‌های خنثی و روشن به کار ببرید تا خسته‌کننده به نظر نرسند.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

[ست کردن لباس زنانه] با ۱۰ ترکیب رنگی فوق العاده جذاب و خاص

۲. استفاده از گل و گیاهان در دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون خانه ایرانی

تاثیر فوق‌العاده‌ی پرورش گل و گیاه در منزل انکارناپذیر است. این کار علاوه بر این که روحیه شما را شاداب‌تر می‌کند، به منزل‌تان زیبایی و حس سرزندگی می‌بخشد. برای این منظور می‌توانید گوشه‌ای از اتاق نشیمن را برای قرار دادن گلدان‌ها اختصاص دهید. با گل و گیاهان زنده و رنگارنگ، حال و هوای پرطراوت به خانه‌تان ببخشید.

تزیین با میوه‌های بلوط‌

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون شیک

درخت بلوط در فصل پاییز با به بار نشستن و میوه دادن رابطه صمیمی خود را با مردم مناطق کوهستانی احیا می‌کند. میوه بلوط پیش از هرچیزی تصویر سنجاب‌های جنگلی را در ذهن‌ها زنده می‌کند که در حال جمع‌آوری آذوقه برای زمستان سرد هستند. میوه بلوط یک میوه پاییزی است و به عنوان یکی از نمادهای اصلی این فصل زیبا شناخته می‌شود.

در دکوراسیون منزل، با استفاده از اشکال بلوط یا قرار دادن میوه بلوط خشک شده، دکوراسیون خانه‌تان را پاییزی کنید. میوه‌های بلوط‌ را داخل ظرفی زیبا قرار داده و روی میز چای خوری قرار دهید. یا از آن به عنوان نگه‌دارنده کارت یا نگه‌دارنده دستمال کاغذی روی میز نهارخوری استفاده کنید.

تزیین با مخروط‌های کاج

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون منزل عروس

مخروط کاج یا همان میوه درخت کاج، یکی دیگر از گیاهانی است که به خانه شما حال و هوای پاییزی می‌دهد. این مخروط‌ها را با قرار دادن روی میز، روی طاقچه، داخل ظروف تزیینی و هرجای دیگری استفاده کنید که به نظرتان جالب می‌رسد. مخروط‌های کاج را به عنوان عنصری تزیینی کنار سرویس غذاخوری به کار ببرید. یک پیشنهاد دیگر برای کاربرد مخروط‌های کاج، بستن انتهای آن‌ها با روبان‌های رنگی و آویزان کردن از دیوار یا درِ اتاق خواب است.

تزیین با گل‌ سرخ و برگ‌های خشک

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون مدرن

برای تزیین گل‌های سرخ، پیشنهاد می‌شود از گیاهان و برگ‌های خشک استفاده کنید. ترکیب گل‌های سرخ زیبا در کنار برگ‌های خشک، خبر از رسیدن پاییز را می‌دهند.

تزیین با ساقه‌های زیبای گندم

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون منزل عروس

یکی از ساده‌ترین و اما زیباترین عناصر برای خلق دکوراسیون پاییزی استفاده از ساقه‌های گندم است. فقط کافیست چند ساقه گندم را داخل گلدانی قرار دهید و در محل دلخواه‌تان بگذارید. در کنار آن، گل‌های رنگارنگ یا میوه‌های کاج و بلوط را بیارایید تا بیشتر چشم‌نوازی کنند.

درخت‌های مصنوعی پاییزی

دکوراسیون منزل _دکوراسیون اتاق خواب

تصور کنید چه قدر خوب می‌شد اگر می‌توانستید در داخل خانه نیز درخت یا درختچه نگه‌داری کنید. اگر کمی خلاق باشید این خواسته‌تان دست یافتنی خواهد شد. قسمتی از یک درخت را که شاخه‌های فراوانی دارد بِبُرید و در گوشه‌ای از اتاق نشیمن یا اتاق خواب قرار دهید. آن را به دلخواه رنگ کنید یا با همان حالت طبیعی بیارایید. برای تزیین آن از برگ‌ها و گل‌های خشک، سیم‌های نوری، کاغذ یادداشت و غیره استفاده کنید. درخت‌های مصنوعی تزیینی گاهی به عنوان آویز اشیای کوچک مانند زیورآلات نیز استفاده می‌شوند.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

جا گوشواره ای های زیبا بسازید و از خلاقیت خود لذت ببرید

لوستر دست‌ساز با گل‌های طبیعی و خشک برای ایوان و حیاط

دکوراسیون منزل _دکوراسیون اتاق خواب

اگر در حال برنامه‌ریزی یک مهمانی پاییزی در فضای باز هستید، بهتر است به فکر ساختن یک لوستر یا آویز با گل و برگ‌های طبیعی باشید. آویزهای معلق جز محبوب‌ترین تزیینات برای فضای باز مانند حیاط و ایوان هستند.

برای دکوراسیون پاییزی یک آویز با گل‌هایی در طیف‌های نارنجی و زرد و برگ‌های خشک قهوه‌ای بسازید. آن را از جایی بیاویزید که به خوبی خودنمایی کند. اگر امکان ساختن چنین آویزی را ندارید، چند برگ خشک یا چوب پیچ خورده را از لوستر یا چراغ همیشگی‌تان آویزان کنید. بدین طریق به آن جلوه پاییزی بدهید. از این نوع آویزها می‌توانید در فضای داخلی هم استفاده کنید. مخصوصا در اتاق خواب، آشپزخانه و حتی نشیمن.

۳. کاربرد کوسن‌ها در دکوراسیون منزل پاییزی

دکوراسیون منزل _ ترکیب رنگ در دکوراسیون

با استفاده از کوسن در دکوراسیون منزل تنوع بسیاری می‌توان ایجاد کرد. کوسن‌ها ممکن است در هر فصل تغییر کنند و ظاهر متفاوتی به دکوراسیون بدهند. ایا می‌دانید کوسن‌های پیشنهادی برای دکوراسیون پاییزی چه مواردی هستند؟

ماریکا مایر (Marika Meyer) طراح داخلی ساکن واشنگتن، برای پاییز امسال کوسن‌های طرح‌دار مایل به رنگ زرد و طیف‌های خاکی را توصیه می‌کند. مخصوصا رنگ‌های خاکی با طرح‌های رومی و قرون وسطایی جز مدل‌هایی هستند که به تازگی بسیار رایج شده‌اند.

۴. کاربرد پارچه‌های بافت خز و مخملی در دکوراسیون منزل پاییزی

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون خانه ایرانی

پارچه‌های خز و مخملی جلوه شیک و زیبایی به منزل‌تان می‌دهند. به خصوص در فصل پاییز و زمستان. نهارخوری‌تان را تزیین شده با چند پارچه خز و گیاهان وحشی روستایی تصور کنید. آیا این تصویر شما را هم به یاد یک خانه کوهستانی در یک روز بارانی بعد از برنامه شکار نمی‌اندازد؟ پهن کردن خز روباه پشت صندلی‌های نهارخوری از طر‌ح‌های پیشنهادی جنی مولستر (Janie Molster) طراح اهل ویرجینیا، برای پاییز امسال است. ضمنا، می‌توانید این خز‌ها را روی کاناپه یا روی میز کنار شومینه قرار دهید. یا کوسن‌های خزی و مخملی برای مبلمان‌تان تهیه کنید.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

اسکارف سر و مدل های متنوع تابستانی آن برای ساختن تیپی جذاب

۵. ظروف مناسب برای دکوراسیون منزل پاییزی

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون آشپزخانه

ظروف با طرح‌ گیاهان و حیوانات

انتخاب ظروف طرح‌دار، روش مناسبی برای رنگین کردن سفره‌تان است. طرح‌هایی با گل‌ها و گیاهان پاییزی مانند اشکال بلوط و کاج، یا مرکبات برای یک شام خانوادگی در شب پاییزی بارانی بسیار دل‌انگیز خواهد بود. امسال ظروف با طرح‌ حیوانات بسیار رایج شده‌ است. توصیه می‌شود قبل از اقدام به خرید این نکته را در نظر بگیرید.

ظروف با گل‌های نارنجی، سبز و سفید

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون آشپزخانه

اگر به ظروف طرح‎دار علاقه ندارید، کافیست فقط رنگ آن را متناسب با تم پاییز انتخاب کنید. ترکیب رنگ‌های نارنجی، سبز و سفید در کنار هم، روی میزغذاخوری چشم‌نوازی خواهد کرد.

ظروف مسی در دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون آشپزخانه

ظروف مسی از دوران قدیم تاکنون، همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. دوام، زیبایی و جذابیت آن‌ها انکارناپذیر است. ظروف مسی در فصل پاییز گرما و جلوه بی‌نظیری به میز شام‌تان خواهد داد.

رومیزی‌های طرح‌دار

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب یک رومیزی طرح‌دار به خصوص گل‌دار روش ساده‌ای برای ایجاد دکوراسیون پاییزی به وقت شام است. یک رومیزی گل‌دار زیبا انتخاب کنید و آن را با دستمال‌های سفید و ظروف متناسب بیارایید.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

استایل وینتیج چیست و در پوشش امروزی چه نقشی ایفا می کند؟

۶. کاربرد پتو در دکوراسیون منزل پاییزی

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون خانه مدرن

تاثیرِ چند وسیله ساده در دکوراسیون منزل را دست کم نگیرید. همین وسایلی که ممکن است در ابتدا نظرتان را جلب نکنند، کاملا حال و هوای خانه‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. مانند پتوها.

یکی دیگر از عناصر جالب برای ایجاد دکوراسیون پاییزی استفاده از پتو است. از انواع پتوهای مختلف می‌توان برای این منظور استفاده کرد. پتوهای بافت، ابریشمی، گره‌دار و مخملی جز پرطرفدارترین گزینه‌ها برای دکوراسیون فصل‌های سرد هستند. یک پتوی زیبا و هماهنگ با مبلمان‌تان انتخاب کنید و آن را روی مبل یا روی یک صندلی راحتی که دوست دارید قرار دهید. این ایده در اتاق خواب نیز جذاب به نظر می‌رسد.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

عطر و ادکلن محبوب هنرمندان را بشناسید

۷. طراحی فضای شومینه در دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون داخلی پذیرایی

شومینه وسیله‌ای گرمایشی برای خانه است. شاید در گذشته از شومینه تنها برای ایجاد فضای گرم استفاده می‌شد. اما امروز قرار دادن آن در منزل، یکی از عوامل زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.

با طراحی صحیح و تزیین شومینه، می‌توان تاکید بیشتری به زیبایی آن کرد. محیط اطراف شومینه را طوری بیارایید که جلب توجه کند و کل فضای خانه را تحت تاثیر قرار دهد. با مواردی که پیش‌تر گفته شد می‌توانید اطراف شومینه را به محیطی جذاب تبدیل کنید.

اگر شومینه خاموش و غیرقابل استفاده دارید، داخل آن را با چند وسیله ساده پر کنید. با قرار دادن سبدهای حصیری، کوسن‌های پاییزی و چند پتوی زیبا، به آن حال و هوای پاییزی ببخشید. قرار دادن یک آباژور یا گلدان در کنار آن نیز، به ایجاد این فضای راحت و دلنشین کمک خواهد کرد.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

بهترین دستگاه‌های ماساژور در سال ۲۰۱۹

فواید ماساژ و مزایای درخشانی که برای تان به همراه دارد

۸. تزیینات پاییزی در دکوراسیون منزل

تزیینات و لوازم کوچکی که روی میز غذاخوری قرار می‌دهید در دکوراسیون منزل تاثیر بسیاری دارند. با استفاده از چند پیشنهاد ساده این گوشه از منزل‌تان را به سبک پاییزی بیارایید.

تزیین با بشقاب‌هایی پر از میوه‌های پاییزی

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون داخلی پذیرایی

این ایده شما را به یاد خاطرات کودکی و مهمانی‌های خانوادگی پر جمعیت خواهد انداخت. آن شب‌های یلدای پر سر و صدا و شلوغ با میوه‌های رنگارنگ و لذیذ پاییزی را مرور کنید. برای این کار کافیست یک ظرف زیبا انتخاب کنید و چند میوه پاییزی مانند نارنج، انار و انگور را داخل آن قرار دهید. اگر می‌خواهید این جلوه را برای همیشه ماندگار کنید، میوه‌های مصنوعی را جایگزین کنید.

دستمال‌های پاییزی

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون آشپزخانه

برای تاکید بیش‌تر به دکوراسیون پاییزی، بهتر است در مهمانی‌ها از دستمال‌هایی با طرح‌های پاییزی استفاده کنید. مانند طرح‌های کدو تنبل، درخت کاج، گل‌های نارنجی و غیره.

ظروف تزیینی و گلدان‌های طلایی

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون منزل ایرانی شیک

گلدان‌ها و ظروف تزیینی که به کار می‌برید، کامل کننده دکوراسیون منزل شما هستند. در این فصل گلدان‌های طلایی و براق ظاهری گرم و جذاب ایجاد می‌کنند. مخصوصا زمانی که با قرار دادن گل‌های سرخ یا گل‌های پاییزی با برگ‌های خشک در معرض دید قرار می‌گیرند.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

انواع سوپ های لذیذی که در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می شوند!

تخته سیاه کوچک در آشپزخانه در دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون آشپزخانه

یک ایده جذاب و خلاقانه دیگر برای ایجاد حس صمیمیت و راحتی، قرار دادن تخته سیاه کوچک در آشپزخانه است. آیا دوست ندارید صبح که از خواب بیدار می‌شوید با یک یادداشت دلنشین و مثبت رو به رو شوید؟

یک تخته سیاه کوچک و سبک تهیه کنید و از دیواری در آشپزخانه بیاویزید. هر روز یادداشت‌های زیبا و جذاب برای خودتان یا اعضای خانواده بنویسید. یا دستور تهیه کیک شکلاتی محبوب‌تان را روی آن بنویسید و در یک عصر پاییزی به همراه یک قهوه داغ عزیزان‌تان را شگفت زده کنید.

تزیین با پَر و موی حیوانات

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون منزل ایرانی شیک

در بین طرح‌های پیشنهادی امسال برای دکوراسیون منزل پاییزی، گلدان‌های پُر از پَر حیوانات، از جمله پر قرقاول و طاووس مصنوعی به چشم می‌خورد. قابل توجه است که این ایده با استقبال عجیبی رو به رو شد. این طور به نظر می‌رسد که گل‌آرایی همراه با پَر حیوانات و پرندگان، امسال بسیار رایج شده است. شما هم با به کار بردن این ایده در منزل‌تان، هم به ظاهر شیک و مدرن و هم حال و هوای پاییزی دست خواهید یافت.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

راهنمای قدم به قدم آرایش حرفه ای صورت همراه با فیلم آموزشی و معرفی لوازم مرغوب آرایشی

کاربرد اشکال حیوانات در دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون منزل ایرانی شیک

استفاده از اشکال و طرح‌ حیوانات در لوازم منزل و عناصر تزیینی، فضای متفاوت و جالبی را ایجاد می‌کند. چنین ایده‌هایی که کمتر به چشم می‌خورند، به ذوق متفاوت و منحصر به فرد شما تاکید بیش‌تری خواهند کرد. با به کار گیری اشکال حیوانات متنوع، خانه‌تان را از یکنواختی در‌آورید.

آویز‌های روی در پاییزی

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون منزل ایرانی شیک

یکی دیگر از وسایل تزیینی که در دکوراسیون شما تفاوت ایجاد می‌کند، استفاده از آویز روی در ورودی است. این آویزها اغلب به عنوان یک نشان برای شناساندن منزل، روی در ورودی قرار می‌گیرند که حالت تزیینی نیز دارند. خبر خوب این است که به شکل‌های متنوع و بسیار زیادی می‌توانید آویزِ دَر انتخاب کنید یا خودتان آن را بسازید. برای دکوراسیون پاییزی می‌توانید آویز‌های حلقه‌ای ساخته شده از برگ‌ها و گل‌های خشک استفاده کنید. روی آن‌ را با کدو تنبل‌های کوچک یا میوه‌های پاییزی رنگارنگ مانند نارنج یا انار بیارایید. بدون شک شیفته این آویزهای جذاب خواهید شد.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

بهترین همسر دنیا را بشناسید.رازهای شناخت همسر خوب را به شما می گوییم.

استفاده از شکل کدو تنبل

دکوراسیون منزل _ ترکیب رنگ در دکوراسیون

کدو تنبل یکی از میوه‌های محبوب پاییزی است که با دیدن آن به یاد این فصل زیبا می‌افتید. با به کار بردن این میوه یا اشکال و طرح‌های آن در منزل، به دکوراسیون پاییزی نزدیک‌تر خواهید شد. به سادگی می‌توانید پوسته چند کدو تنبل را مقابل درب ورودی، روی پله‌های حیاط یا در گوشه‌ای از ایوان بگذارید. اشکال کوچک و مصنوعی آن را کنار میوه‌ها و در داخل ظروف تزیینی قرار دهید. گلدان‌ها، شمع‌ها و جاقلمی‌های شکل کدو تنبل نیز به پیش بردن این ایده جذاب کمک خواهند کرد.

تزیین با سیم‌های نوری در دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون منزل ایرانی شیک

ریسه یا همان سیم‌های نوری به محیطی که در آن وصل می‌شوند، آرامش‌ و حس ملایمت و راحتی می‌بخشند. شب‌های سرد و طولانی پاییزی‌تان را با این سیم‌های جذاب، دل‌نشین و لذت‌بخش‌تر کنید. از این سیم‌ها در همه جای خانه می‌توان استفاده کرد. مخصوصا در محلی مانند کنار شومینه یا کنار پنجره و صندلیِ راحتی که بعد از یک روز کاری خسته کننده برای استراحت‌تان انتخاب می‌کنید.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

سفید کردن دندان با نوین ترین روش ها در سال ۲۰۱۹

طراحی و تزیین شیشه‌های دردار قدیمی

دکوراسیون منزل _ دکوراسیون منزل عروس

یکی دیگر از قشنگی‌های پاییز، مخصوصا برای خانم‌های خانه‌دار، مرباپزی و ذخیره آن برای فصل‌های پیش رو است. زمانی که به سراغ شیشه‌های دَردار می‌روید تا آن‌ها را با مربا یا ادویه‌های گوناگون پر کنید، توصیه می‌شود تعدادی از این شیشه‌ها را برای دکوراسیون پاییزی‌تان کنار بگذارید. چراکه با استفاده از همین شیشه‌های ساده و معمولی می‌توانید لوازم تزیینی شیک و بی‌نظیری بسازید.

مقداری شاخه و برگ خشک شده را به همراه ریسه‌های نوری در داخل شیشه‌های دردار قرار دهید. به همین سادگی، با قرار دادن این شیشه‌ها در اتاق نشیمن یا اتاق خواب حال و هوای آن کاملا تغییر خواهد کرد.

همچنین، با چسباندن حصیر، روبان، پارچه‌های گل‌دار و غیره، شیشه‌های ادویه یا مربا را تزیین کنید. حال آن‌ها در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار دهید. با این کار نه تنها لوازم مورد نیازتان در دسترس خواهد بود، بلکه به محیط آشپزخانه‌ زیبایی و تنوع می‌بخشید.

در آخر

برای داشتن خانه‌ای زیبا و با آرامش، باید به طراحی صحیح و اصولی دکوراسیون منزل دقت کرد. در دنیای طراحی و دکوراسیون تنوع و ایده‌های بسیاری وجود دارد. به همین سبب کاملا طبیعی است که در ابتدای کار کمی سردرگم شوید. مطالعه و تحقیق، دیدن تصاویر سبک‌های مختلف، و کمک گرفتن از یک طراح دکوراسیون داخلی به شما کمک خواهد کرد تا به نتیجه دلخواه‌تان دست یابید.

در دکوراسیون منزل از هرچیزی می‌توان الهام گرفت. مخصوصا طبیعت که همیشه بهترین الهام‌بخش انسان‌ها بوده است. در فصل پاییز که اغلب زمان بیشتری را در خانه سپری می‌کنید، دکوراسیون‌تان را کمی طبق آن تغییر دهید. ایجاد اندکی تغییرات و تنوع، همیشه حال‌تان را بهتر و شما را آماده فعالیت‌ها و خلق ایده‌های جدید می‌کند.

وبلاگ مالتینا متعلق به فروشگاه اینترنتی مالتینا، رابط مستقیم شما برای خرید از فروشگاه اینترنتی آمریکایی آمازون، است. در فروشگاه مالتینا به انواع کالاهای اصل و با کیفیت مورد نیازتان دسترسی خواهید داشت.دبا مراجعه به قسمت خانه و باغچه این فروشگاه اینترنتی، به راحتی می‌توانید لوازم خانگی و دکوراسیون را  با ارسال رایگان از فروشگاه آمازون خریداری کنید.

منابع: goodhousekeeping.com، elledecor.com