جا گوشواره ای های زیبا بسازید و از خلاقیت خود لذت ببرید

جا گوشواره ای

تاکنون یکی از جفت‌های گوشواره‌تان را گم کرده‌اید؟ بدون شک برای همه ما چنین چیزی چندین بار این اتفاق افتاده است. به همین دلیل همیشه دنبال جای مناسب برای نگهداری از آنها هستیم. داشتن یک جا گوشواره ای خوب این مشکل را حل خواهد کرد. به طور کلی خرید زیورآلات زنانه یکی از لذت‌بخش‌ترین خریدها در دنیای مد و پوشاک است. بیشتر زنان بعد از دیدن مغازه زیورآلات چند دقیقه‌ای مکث می‌کنند و نگاهی به ویترین می‌اندازند. شما هم این‌طور هستید؟ دقت کرده‌اید که پس از مدتی با انبوهی از زیورآلات در کمدتان مواجه می‌شوید. نگهداری و مراقبت از آنها بسیار مهم است. پس باید هر یک را در جای مناسب قرار دهید تا خراب یا گم نشوند. چون در صورت مراقبت درست از گوشواره‌ها می‌توانید تعداد دفعات بیشتری  از هر کدام استفاده کنید.

جا گوشواره ای - جا جواهری

نیازی نیست همیشه چنین لوازمی را خریداری کنید. با داشتن کمی خلاقیت به راحتی می‌توانید در خانه آویز جواهرات و یا جا گوشواره ای بسازید. برای این کار می‌توانید از برخی وسایل غیرقابل استفاده کمک بگیرید. در ادامه چند ایده خلاقانه برای درست کردن جا گوشواره ای، برای شما آماده کرده‌ایم.

۱. گوشواره‌ها و دکمه‌های غیرقابل‌استفاده

جا گوشواره ای - بدلیجات

اگر به سراغ جعبه چرخ خیاطی بروید حتما چند دکمه غیرقابل استفاده خواهید یافت. یا اگر لباسی دارید که دیگر قابل پوشیدن نیست، می‌توایند دکمه‌های آن را جدا کنید. هریک از گوشواره‌ها را در یک سوراخ دکمه فرو کنید. با چنین روشی هرگز جفت گوشواره‌تان را گم نخواهید کرد. با استفاده از دکمه‌های رنگارنگ می‌توانید مجموعه‌ای زیبا از جا گوشواره ای را بسازید.

۲. گوشواره‌ها و روبان‌های ضخیم و کشی

جا گوشواره ای - گوشواره بدلی

استفاده از یک روبان ضخیم یا یک کِشِ پهن، روش بسیار خوبی برای نگهداری از گوشواره‌ها است. این روش، آسان و جذاب است و حتی می‌توانید، جاگوشواره‌ای را در کیف‌تان بگذارید و با خود به مهمانی یا مسافرت ببرید. با این روش مطمئن خواهید شد که گوشواره‌ها محکم روی روبان قرار گرفته‌اند و گم نمی‌شوند.  کافی است، هربار که گوشواره می‌خرید، یک کش پهن برای نگهداری از آن تهیه کنید.

۳. گوشواره‌ها و جعبه قرص و دارو

جا گوشواره ای - گوشواره بدل

جعبه دارو یا قرص می‌تواند یک جا گوشواره ای خوب و مقرون‌به‌صرفه باشد. به جای خریداری چندین جعبه جواهرات گران قیمت، گوشواره‌هایتان را داخل جعبه مخصوص داروها قرار دهید. با این روش تعداد زیادی از گوشواره‌ها را جاسازی خواهید کرد.

۴. گوشواه‌ها و صفحه رادیاتور مشبک

جا گوشواره ای - گوشواره طلا

در اغلب خانه‌ها رادیاتور وجود دارد. برخی از رادیاتورها با صفحه مشبک، کاربرد تزئینی نیز دارند. اگر چنین رادیاتوری در اتاق خواب شما وجود دارد، از آن به عنوان جا گوشواره ای استفاده کنید. بدون هیچ زحمتی گوشواره‌هایتان را از آن بیاویزید. این روش مخصوصا برای دسترسی به زیورآلات روزانه بسیار مناسب است. بدون عجله و هیچ سختی گوشواره‌تان را درآورده و روی رادیاتور قرار دهید. ضمنا این کار زیبا و بسیار خلاقانه است.

۵. جا گوشواره ای و صفحه‌ای مشبک با چارچوب

جا گوشواره ای - گوشواره نقره

اگر رادیاتو مشبک یا وسیله‌ مشابهی ندارید، خودتان شبیه آن را بسازید. کافی است یک چارچوب زیبا و یک صفحه مشبک یا سوراخ‌دار، تهیه کنید. صفحه مشبک می‌تواند از هر جنسی، مثلا فلزی، پلاستیکی یا پارچه‌ای، باشد. برای چارچوب نیز از قاب عکس‌های قدیمی کمک بگیرید. صفحه مشبک را با چسب یا میخ (هر روشی که دوست دارید)، به چارچوب متصل کنید. به همین سادگی! ضمنا این وسیله به عنوان یک دکور زیبای روی میز آرایشی‌تان قرار خواهد گرفت.

۶. گوشواره‌ها و سینی یخ‌ساز یخچال

جا گوشواره ای - خرید گوشواره بدل

امروز تعداد کمی از یخچال‌ها دارای سینی مکعبی برای درست کردن یخ هستند. اما هنوز هم می‌توانید آنها را از برخی مغازه‌ها تهیه کنید یا از سینی یخچال قدیمی‌تان استفاده کنید. با قرار دادن این سینی‌ها در کشوی میز آرایشی یا کمدتان، یک جا گوشواره ای مناسب خواهید داشت. هر جفت گوشواره را در یکی از خانه‌ها قرار دهید.

۷. گوشواره‌ها و رنده آشپزخانه

جا گوشواره ای - گوشواره بدل

اگر رنده آشپزخانه‌تان کُند یا کهنه شده است، آن را دور نیاندازید. از سوراخ‌های رنده آشپزخانه برای آویزان کردن گوشواره‌هایتان استفاده کنید. مطمئنا تاکنون چنین چیزی به ذهنتان خطور نکرده است. این‌طور نیست؟ برای زیبایی بخشیدن به رنده آن را رنگ‌آمیزی کنید یا آن را با وسایل زینتی بیارایید. با این کار رنده کهنه‌تان را به یک جا گوشواره ای بامزه تبدیل خواهید کرد.

۸. جعبه های ساختنی

جا گوشواره ای_ساخت جا گوشواره ای

ساختن یک جعبه جواهرات زیبا حتما به ذهن‌تان رسیده است. اما با چه وسایلی، چنین جعبه‌ای بسازید تا هم تمیز و هم زیبا باشد؟ اگر می‌خواهید جعبه‌ای بسازید که جواهرات‌تان را داخل آن قرار دهید، باید ظاهر آن با کاربردش هماهنگ باشد. قطعا یک جعبه کاغذی یا پلاستیکی بدون زرق و برق، برای قرار دادن زیورآلات چشمگیر مناسب نیست. پیشنهاد ما ساختن یک جعبه جذاب با استفاده از آینه است.

چند قطعه آینه غیر قابل استفاده را در اندازه‌ دلخواه برش دهید. سپس با چسب مخصوص شیشه، قطعات را به هم بچسبانید. حتما مجبور نیستید یک آینه مکعبی ساده بسازید. با کمی خلاقیت به راحتی یک جعبه چند وجهی به شکل‌های متنوع درست کنید. چنین جعبه‌ای با شباهت به یک الماس درخشان بزرگ، جلوه‌ای زیبا روی میز آرایشی‌تان خواهد داشت. برای این که گوشه‌ آینه‌ها خطرناک و تیز نباشد و دست‌تان را نبرد، این نواحی را آغشته به چسب شیشه یا چسب بی رنگ کنید. این کار را به دقت و تمیز انجام دهید.

۹. گوشواره‌ها و جالباسی

جا گوشوارا ای_ گوشواره طلا

 رخت‌آویزها فقط برای آویزان کردن لباس‌ها هستند؟  رخت‌آویز در کمد همه وجود دارد. برای ساختن یک جا گوشواره ای ساده با رخت‌آویز تنها به یک زنجیر، چند حلقه یا از همه ساده‌تر، به مقداری نخ نیاز دارید. برای این منظور زنجیر را به میله‌ی رخت‌آویز وصل و گوشواره‌ها را در هریک از سوراخ‌های آن فرو کنید. یا چند حلقه را از میله رخت آویز عبور دهید و گوشواره‌ها را از هر یک آویزان کنید. اگر میله یا زنجیر ندارید، با مقداری نخ هم می‌توانید چنین کاری انجام دهید. نخ را به صورت حلقه‌حلقه دور میله بپیچید و گوشواره‌ها را به آن وصل کنید.با کمی خلاقیت رخت‌آویز را رنگ آمیزی و تزئین کنید.

۱۰. جا گوشواره ای با چند عدد میخ و چوب

جا گوشواره ای_ گوشواره بدل

با ساده‌ترین وسایلی که در دسترس دارید هم می‌توانید جا گوشواره ای بسازید. یک قطعه چوب بردارید و چند میخ کوچک به آن وصل کنید. حال گوشواره‌ها را از آن آویزان کنید. این کار حتی پنج دقیقه از وقت شما را نخواهد گرفت.

۱۱. گوشواره‌ها و پایه‌های نگه‌دارنده

جا گوشواره ای_ خرید گشواره طلا

پایه‌های دکوری برای نگهداری زیورآلات در انواع و طرح‌های گوناگون در بازار موجود هستند. اگر نمی‌خواهید برای چنین وسایلی هزینه صرف کنید، خودتان مشابه‌ آن را بسازید. برای این کار نیاز به یک پایه زیبا و مقداری سیم فلزی ضخیم و محکم دارید. قسمت فوقانی پایه را با استفاده از دریل، میخ یا سوزنِ داغ سوراخ کنید. چند قطعه سیم را با استفاده از انبردست یا در صورت امکان با دست‌تان خم کرده و آن‌ها شکل دهید. سپس سیم‌ها را در داخل سوراخ پایه فرو کنید. حال می‌توانید گوشواره‌ها یا زیورآلات دیگر را به آن بیاویزید.

۱۲. جا گوشواره ای و شاخه‌های درخت

جا گوشواره ای_ خرید گوشواره نقره

چندین راه برای ساختن جا گوشواره ای درختی وجود دارد. ساده‌ترین آن‌ها بریدن چند شاخه از حیاط خانه یا باغ است. البته از آنجا که بریدن شاخه‌ درخت کار چندان خوبی نیست، بهتر است به سراغ شاخه‌های جداشده‌ای بروید که روی زمین افتاده‌اند. شاخه‌ها را داخل گلدانی زیبا قرار دهید. اکنون یک جا گوشواره ای یا پایه جواهرات زیبا دارید که حتی یک ریال هم صرف آن نکرده‌اید. گوشواره‌ها، دستبندها و گردن‌بندهایتان را از شاخه‌ها آویزان کنید و جلوه‌ای بهاری به اتاق‌تان بدهید.

بسیاری از وسایل کهنه و قدیمی که استفاده نمی‌کنید، در آینده به شما کمک خواهند کرد تا ابزارهای جالب و کاربردی بسازید. از قدیم گفته‌اند، هر چیز که خوار آید، یک روز به کار آید. این‌طور نیست؟ با کمی فکر کردن و به کار بردن خلاقیت، وسایل کاربردی و بی‌نظیری برای خودتان درست کنید. جعبه جواهرات، آویز زیورآلات یا جا گوشواره ای، تنها چند نمونه از آنها هستند. شما تاکنون چه چیزهایی را با اشیای دورریختنی ساخته‌اید؟ از تجربه‌های خود برای ما بگویید.

منبع: liveabout.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024